Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 04:01

Antigripinne is dat zeker?

Daar zit dat idd in en veel vitamine c

werkt erg goed bij een klein griepje, je word er wat door opgepept.

Voor mij zouden ze niet werken, krijg al genoeg koffie binnen Haha!

De nekpijn is gelukkig weer iets gezakt..

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 05:53

Ik meld me ook weer even. Ik laat me 1 keer in de 2 weke masseren door een sportmasseur. Doet op dat moment enorm pijn, maar voelt daarna wel beter. Vooral mijn schouders en nek. Zo is het redelijk uit te houden. Scheelt ook aanzienlijk in de hoofdpijn.
Ik ben ook steeds zo enorm moe. Ben buiten mijn werk tot weinig meer in staat en ga het liefst elke dag na het werk even slapen. Helaas kan dat niet altijd als je een gezin hebt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:13

Zo, mooie tijden om te bokken Haha!

Antigrippine ken ik niet. En in die paracetemol zit coffeine en niet caffeine Knipoog
Klein detail Lachen

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:28

Goof schreef:
Zo, mooie tijden om te bokken Haha!

Antigrippine ken ik niet. En in die paracetemol zit coffeine en niet caffeine Knipoog
Klein detail Lachen

ja was typfoutje Haha!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:21

Ik meld mij ook even. Heb ook pas te horen gekregen dat ik fibromyalgie heb, mijn oma had reuma en me moeder waarschijnlijk ook. Ook heb ik een chronische darmontsteking waardoor ik dus super moe ben enzo. Ik ga gelukkig weg van mijn baan en ga regelmatige tijden werken dus hoop ik dat ik een beetje opknap. Hoe zijn jullie werkgevers ermee om gegaan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:39

Ik had de afgelopen jaren een superfijne werkgever die mij pas later in de ochtend liet beginnen met werken zodat ik op mijn gemak op kon staan. Heel fijn, werkt voor mij super, ik ben tien keer meer waard als ik goed wakker kan worden 'sochtends.
Ga na de zomervakantie ergens anders werken, dus moet nog maar afwachten hoe het hier zal gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:25

Als ik bij mijn nieuwe werk begin begin ik van 8 tot 4, ben dan max om 6 uur thuis, aankomende donderdag moet ik tot 9 uur werken, ben dan als ik geluk heb om 10 uur, half 11 thuis en moet de volgende morgen om 7 uur de deur uit. Ik trek dat gewoon niet... en rekening houden doen ze al helemaal niet meer, ookal is het medisch gebied

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:43

pff heb weer eens gemerkt dat ik echt niet alles kan.
Vorige week een bijzonder leuke, maar zware week gehad, lange dagen gemaakt..
Woensdag hele dag achterop een tandem (lach niet) gezeten, niet gefietst maar toch..

en nu al 4 dagen compleet gebroken.
langzaam aan kan ik weer wat meer, maar ben echt ziek geweest. compleet met koorts, en veel veel veel pijn.

Koorts is nu wat aan het zakken, pijn is er nog maar ik merk dat ik wat aan het herstellen ben..
Misschien toch maar weer wat rustiger aan doen en niet zo forceren... mopper.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:52

Sterkte Ach gut Echt wij weten als de beste hoe het voelt om zoiets mee te maken. Ik kreeg gister te horen van mijn werk dat ik me eigen aan het discrimineren was omdat ik alles op mijn ziektes gooi. Dat doet me best wel pijn. Gister met die regen en kou kon ik amper bewegen en lopen.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:57

Ik meld het zeker niet uitgebreid, mn familie en vrienden weten het, en daarvan trouwens ook niet iedereen.
Werk ben ik nu aan het zoeken, administatie. Geen idee of ik het ga redden met stilzitten. Zoniet dan zal ik met mn baas overleggen, is er niets mogelijk, dan zal ik ander werk zoeken.
Door jezelf in beweging en warm te houden kan je een hoop pijn 'wegnemen', om bijv. lekker in slaap te komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:54

Ik moet als ik op mijn werk ben een hele dag op mijn benen staan, vraag ik een stoel dan mag dat weer niet... zelfs de bedrijfsarts doet niks voor mij. Vaste tijden wegens medisch gegronde redenen kan ik ook niet krijgen. Die zijn er niet terwijl veel mensen er wel hebben. Ze hebben geen ene moer voor hun personeel over.. En zelfs als ik een boekkie neerleg met de info over wat fibromyalgie is en inhoudt, lezen ze het niet door.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:46

Ik heb me in het begin van het vorige topic ook nog gemeld (geloof ik Bloos ) maar daarna eigenlijk niets meer gepost. Toch meld ik me hier maar weer even, zodat ik het toch kan blijven volgen.

Ik heb 11 jaar geleden te horen gekregen dat ik fibro heb, met daarbij waarschijnlijk nog een andere vorm van reuma al weten ze niet zeker welke. In de loop der jaren heb ik allerlei medicatie geprobeerd maar na een tijdje werkte niets meer goed genoeg (of het werd uit de handel gehaald ivm ernstige bijwerkingen). En nu gebruik ik indien nodig tramadol. Ik kan het echt alleen maar pakken als het echt niet anders kan want ik reageer er heel erg op, ik ben de hele dag van de wereld en kan alleen maar slapen. Dus voor mij is een echt slechte dag een keuze uit 2 slechten (werken met pijn, of maar weer ziekmelden en slapen), maar ja het is niet anders.

Gelukkig heb ik een fijne baas die het begrijpt en ook wel ziet dat ik alleen ziekmeld als het echt niet anders kan. Ik ben nu 25 en loop soms van de pijn als een bejaarde van in de 80 maar toch vind ik het dan nog moeilijk om aan mezelf te denken en me ziek te melden o.i.d. wat natuurlijk funest is voor mijn fibro en ik mezelf er uiteindelijk alleen mee heb.
Hoe gaan jullie hier mee om?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:31

Wanneer je je echt niet goed voelt moet je je gewoon ziek melden hoor, ik weet dat het heel moeilijk is. Ik ben ook zo. Maar mijn baas begrijpt het gewoon niet wat ik allemaal heb.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:52

Ik kom net van de reumatoloog.

En inderdaad fibromyalgie....

Niks aan te doen mevrouw. Leren leven met de pijn ... Scheve mond

Auw Verdrietig

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:59

Sterkte Ach gut

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:11

Wat doen jullie tegen die vreselijke pijn in de nek?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:17

OoappeloO schreef:
Ik meld het zeker niet uitgebreid, mn familie en vrienden weten het, en daarvan trouwens ook niet iedereen.
Werk ben ik nu aan het zoeken, administatie. Geen idee of ik het ga redden met stilzitten. Zoniet dan zal ik met mn baas overleggen, is er niets mogelijk, dan zal ik ander werk zoeken.
Door jezelf in beweging en warm te houden kan je een hoop pijn 'wegnemen', om bijv. lekker in slaap te komen.

(meelezer... Bloos )
laten we het zo zeggen... stil zitten kan ook heel heel goed averechts werken..
(neem in ieder geval een bal.. of zo om op te zitten..)
en wat dacht je van je handen, polsen, schouders, nek, rug, heupen, knieen, enkels..
die vinden stilzitten ook vaak niets... (en alles wat er tussen hangt..)
Hoop dat het voor je werkt.. Maar hou het alsjeblieft goed in de gaten!!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:21

Als ik veel last heb van mijn hele lijf neem ik een hete douche dat helpt bij mij heel goed.

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:45

Ben er ook weer Doei! . Ik heb een heerlijke vakantie gehad met slechts af en toe een off-day gelukkig. Warmte en gedoseerd bewegen heeft me goed gedaan. Nu het dagelijks leven weer oppakken, ik ben alweer 2 weken aan het werk en vandaag is mijn oudste weer naar school gegaan. En (verrassing), ik ben nu alweer toe aan mijn bed!
Mijn baas weet niet eens dat ik fibro heb. Ik werk er pas sinds maart en durf het niet zo goed te zeggen... Hij zal zich wel afvragen waarom ik soms zo chagerijnig ben Haha! !

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:29

crossmonster schreef:
Wat doen jullie tegen die vreselijke pijn in de nek?

Op het moment vandaag lekker klagen, mezelf heel zielig vinden en chagrijnig zijn. Haha!

Normaal; warm houden en proberen toch te bewegen. (niet dat dat veel helpt Knipoog )

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:36

Doei! ik spiek hier ook maar weer om het hoekje
weet sinds een jaar dat ik fibro heb, maar het speelt al langer.
op het moment gaat het goed, maar als ik straks weer naar school ga, ben ik gesloopt. Gelukkig werkt mijn school heel erg mee Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:15

Ik kan niks vinden dat afdoende helpt.. Hete douche geeft welgeteld 5 minuten verlichting. Een pijnstiller (naproxen) geeft minimale verlichting.

Een massage geeft enkele dagen verlichting, maar maakt mijn portomonee te licht .

Reiki werkt heel goed, maar niet als ik het zelf doe, want dan krijg ik kramp in mijn armen als ik mijn nek behandel Clown

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:43

crossmonster schreef:
Ik kan niks vinden dat afdoende helpt.. Hete douche geeft welgeteld 5 minuten verlichting. Een pijnstiller (naproxen) geeft minimale verlichting.

Een massage geeft enkele dagen verlichting, maar maakt mijn portomonee te licht .

Reiki werkt heel goed, maar niet als ik het zelf doe, want dan krijg ik kramp in mijn armen als ik mijn nek behandel Clown

Ik heb voor een paar weken terug steeds als ik heel erg last had, zo'n nek kraag om gedaan.. gewoon in huis, dat wel, maar dat gaf wel wat rust Ja

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 09:55

Bah, vandaag weer kloteweer met die regen, ik voelde het vanmorgen al toen ik wakker werd. Dat wordt weer een fijn dagje, thuis (en op mijn werk ook) noemen ze me het weervrouwtje, meestal omdat ik al voel aankomen dat er slecht(er) weer aankomt. Maar dat zullen jullie ook wel hebben...

Ik heb misschien een hele rare vraag, maar heeft er iemand van jullie en tattoo? Ik wil er graag een laten zetten, en mijn huisarts wist eigenlijk niet of het kwaad kon ivm extra ontstekingen enzo, dus bij deze, iemand met fibro en een tattoo en hoe ging dat qua ontstekingen?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:23

Sjolvir schreef:
OoappeloO schreef:

(meelezer... Bloos )
laten we het zo zeggen... stil zitten kan ook heel heel goed averechts werken..
(neem in ieder geval een bal.. of zo om op te zitten..)
en wat dacht je van je handen, polsen, schouders, nek, rug, heupen, knieen, enkels..
die vinden stilzitten ook vaak niets... (en alles wat er tussen hangt..)
Hoop dat het voor je werkt.. Maar hou het alsjeblieft goed in de gaten!!!

Jup dat weet ik, als ik een film kijk ben ik blij dat er pauzes inzitten zodat ik ff kan rondlopen.
Ik heb zometeen plotseling sollicitatie, voor de functie van incassomedewerker. Maar tijdens de sollicitatie ga ik echt níet melden dat ik fibro heb. Grote kans dat ze denken help! straks meld ze zich tig keren ziek.
Ik zal dus maar ff zien hoe het gaat uitwerken..

@ Chans: oeps! heel niet aan gedacht! Ik ben een tattoo bepaald en weet waar ik hem wil laten zetten, niet aan gedacht dat het misschien niet goed gaat uitwerken! Bloos!