Welk matras bij rugklachten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re: Welk matras bij rugklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:31

Op een zacht matras slaap ik echt niet lekker Heb in maart 2006 mijn rug gebroken, en merk het echt als ik op een ander matras lig. Heb er zelf een met vering (heet dat bonellvering?) Op vakantie op een matje gelegen, had de hele tijd rugpijn!

Lous schreef:
Ik heb twee hernia's gehad waarvan de eerste op mijn 12-de. Ik slaap op een gewoon matras en dat ligt gewoon heerlijk. Toch geeft mijn rug wel de voorkeur aan wat hardere matrassen. Ooit op vakantie op terschelling hadden we hele zachte matrassen. Ik heb de hele week rugpijn gehad.

Dat heb ik dus ook!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:29

Zacht is in feite helemaal niet zo goed, net als te hard niet. Mensen die er lekker op liggen en geen klachten hebben, merken dat misschien alleen niet zo snel.

Natuurlijk hangt het af van je gewicht ook. En als je samen slaapt telt dat ook mee, net als het gewicht van je partner.

Het is alleen belangrijk dat op je zwaarste punten het matras genoeg kan indeuken, maar niet TEveel. De holte's die je hebt moeten wel genoeg ondersteuning hebben, omdat je daar anders zelf spanning op hebt staan. Als daar het matras weer goed ondersteund, ontspant je lijf omdat het rust en niks hoeft te doen als het ware.

Belangrijk is ook je kussen. Ik nam een kussen, maar dan lag ik toch te hoog. Nu heb ik een kussen waarmee ik goed in een lijn lig en geen klachten heb bij opstaan. Ik vind normaal hoger lekker en had vd week dat ik wat misselijk was er een kussen onder gedaan, maar dan merk je het meteen.

Mijn matras is 140cm en als er iemand naast me ligt, merk ik niet dat die zich omdraait. ( is ook vrij licht) Maar je kan ook prima 2 verschillende matrassen nemen die per persoon goed zijn. Fijn als ze wel even hoog zijn dan.

Ik slaap ook op iemand zijn matras die zo hard fijn vindt, maar dat maakt het nog niet goed. Diegene heeft alleen geen rug of nek klachten. En ondanks dat keiharde matras, vindt hij mijn matras ook erg fijn, wat zich dus goed vormt. Wat een ander dus fijn vindt, zegt niks.

Een nieuw matras is meestal vooral in het begin fijner dan een oude. Daraom is zo een probeer periode erg fijn.

Pocketvering ed heb je ook in combi met traagschuim, maar ik had gelezen dat sommige mensen gevoelig konden zijn voor het metaal en de geleiding. Nu ben ik licht en heb dus voor enkel schuim gekozen. Maar met pocketvering lag ook echt super fijn.

Dat sommigen zo lang garantie durven te geven of de preof periode zegt ook alweer wat. En mensen raken steeds meer bewust dat het wel belangrijk is, een goed matras, incl kussen.

Heb dus en hernia operatie gehad en daarvoor en daarna nog veel moeten liggen, maar ook de oefeningen moet je goed doen en helpen altijd meer dan niks doen. Ik hou mijn buik/rug nog steeds sterk. En ik rij dus ook gewoon. Maar wil niet meer zelf uitmesten of onnodig zwaar tillen. Zo verdeel je het voor wat je moet en wil doen ook.

Succes met zoeken iedereen die nog zoekt. En daarna, slaap lekker!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 00:26

Mijn rug vindt bedden in de vakantie ook nooit leuk. Ben altijd blij als ik weer thuis in mijn eigen lekkere waterbed kan stappen. Voordeel is ook dat het in de zomer lekker koel is en in de winter heerlijk warm. Stroomverbruik is wel een nadeel maar dat heb ik er graag voor over.