Boulimia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aziza_XX

Re: Boulimia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:48

weet ik niet wrm ze me zouden straffen maar ik ben het gewoon zeker. in hun ogen zal het wss wel iets zijn dat gewoon niet MAG

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:08

Aziza_XX schreef:
weet ik niet wrm ze me zouden straffen maar ik ben het gewoon zeker. in hun ogen zal het wss wel iets zijn dat gewoon niet MAG

Hm ja dat snap ik wel. Maar dan zouden ze zich eigenlijk eens moeten verdiepen in boulimia. Het is niet iets dat je zomaar hebt.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 10:09

het zusje van mijn vriend heft zware anorexia. Zij zit nu in een kliniek in drenthe, is 17 jaar en weegt nog maar 35 kilo. Nog steeds vind ze dat ze dik is, terwijl als ze mij of de ma of dr zusje ziet zegt dat we gewoon normaal van gewicht zijn zeg maar. Haar gewicht pas nu bijna 2 keer in mijn gewicht.

Ze wil wel beter worden, maar ook over alles controle houden en dat gaat niet. Hierdoor ontstaat paniek waardoor ze weer neit meer beter wil worden.]

Het si erg lastig die anorexia. Het maakt ook meer stuk dan je denkt, namelijk niet alleen de persoon met anorexia maar ook alle naasten van haar.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:50

geloof ik wel Haha! ik versta dat meisje wel, eigenlijk wil je wel beter worden maar anderzijds is elke hap die je neemt een paniekaanval waardoor je schuldgevoelens krijgt. Dit hou je een uurtje uit maar daarna hou je t' niet meer vol en moet het er uit ..

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 18:50

Ik denk dat ik vandaag de oorzaak van mn probleem heb gevonden ...
Nu alleen nog een manier vinden om het probleem aan te pakken ...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:01

Aziza_XX schreef:
geloof ik wel Haha! ik versta dat meisje wel, eigenlijk wil je wel beter worden maar anderzijds is elke hap die je neemt een paniekaanval waardoor je schuldgevoelens krijgt. Dit hou je een uurtje uit maar daarna hou je t' niet meer vol en moet het er uit ..

Ik snap je uitleg wel me spychologe heeft het uitgelegd dat je twee stemmen in je hoofd heb de ene wil eigenlijk dat je eet en de andere die loopt te roepen dat je niet moeten eten en die stem die roept dat het hardst. Het is eigenlijk een gevecht in je hoofd van het wel en niet eten en als je dat zat wordt dan geef je wel gewoon toe teminste zo heb ik het altijd gezien. Je moet die twee stemmetjes dan samen laten werken maar dat is wel moeilijk maar als iemand echt wil dan lukt het. Ik weet niet of hier iemand het boek de magere jaren van Natascha van Weezel heeft gelezen maar daar zie je dat iemand die door zet er heus wel komt natuurlijk krijgt iedereen die een eetstoornis heeft of heeft gehad kans op terugslagen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:22

Sorry maar dat boek van Natascha van Weezel vind ik vreselijk...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:22

Niisj schreef:
Ik denk dat ik vandaag de oorzaak van mn probleem heb gevonden ...
Nu alleen nog een manier vinden om het probleem aan te pakken ...

Wel goed dat het weet, toch?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:54

Broccoli schreef:

Je hoeft het toch niet perse een mooi boek te vinden. Ik ben ook maar een mens die meningen geeft en niet iedereen deelt dezelfde mening.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:02

ukje schreef:
Broccoli schreef:

Je hoeft het toch niet perse een mooi boek te vinden. Ik ben ook maar een mens die meningen geeft en niet iedereen deelt dezelfde mening.

Snap ik, maar ik vind het boek gewoon erg slecht.
Als je erover wil lezen kun je beter 'een nieuwe weg' van Femke van der Roest lezen.
Of 'In het rijk der schimmen' van Marya Hornbacher. Deze boeken vind ik net iets beter geschreven.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:56

wat is er juist goed en minder goed aan het boek? Ik krijg zin om het te lezen maar het mag me niet te eng worden Tong uitsteken

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 23:02

In het rijk der schimmen heb ik gelezen ! Ja
Ja Broccoli, het is idd goed dat ik het (eindelijk) weet.
Het voelt zelfs al een beetje als een opluchting.
Al verschoot ik er eerst van toen ik het doorkreeg. Maar ik ben er eigenlijk 100% zeker van dat dat het probleem is.
Ik heb er vandaag zelfs met mijn moeder over gepraat, wat een hele stap was voor me. Ik heb haar niet over mn eetstoornis verteld maar wel over het probleem, dus waar ik mee zit.
En ze begreep het en ging me helpen om er iets aan te doen en het makkelijker te maken voor me ...
Vandaag was een geweldige dag voor me !
Ik ben heel blij Haha!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 07:05

Niisj schreef:
In het rijk der schimmen heb ik gelezen ! Ja
Ja Broccoli, het is idd goed dat ik het (eindelijk) weet.
Het voelt zelfs al een beetje als een opluchting.
Al verschoot ik er eerst van toen ik het doorkreeg. Maar ik ben er eigenlijk 100% zeker van dat dat het probleem is.
Ik heb er vandaag zelfs met mijn moeder over gepraat, wat een hele stap was voor me. Ik heb haar niet over mn eetstoornis verteld maar wel over het probleem, dus waar ik mee zit.
En ze begreep het en ging me helpen om er iets aan te doen en het makkelijker te maken voor me ...
Vandaag was een geweldige dag voor me !
Ik ben heel blij Haha!

Wauw, dapper van je! Echt goed!
Sterkte meid en houd dit blije gevoel vast! Ach gut

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 22:02

Broccoli schreef:
Wauw, dapper van je! Echt goed!
Sterkte meid en houd dit blije gevoel vast! Ach gut

Dank je broccoli ! Haha!

Vandaag was weer een super dag ! Heb me weer geamuseerd met een vriendin van me. We zijn naar de film geweest en gaan shoppen en hebben heeel veel gepraat. Zelfs over mn eetstoornis. Want zij weet van mn eetstoornis en luisterd goed als ik iets kwijt wil ...We hebben eigenlijk over vanalles gekletst, het was heel leuk.
EN ik heb 3 volledige, gezonde maaltijden gegeten en zels een snack ! Haha!
Dezeavond heb ik ook weer goed met mn moeder kunnen praten en dat was ook heel fijn.
Als het zo goed gaat en ik leer omgaan met 'het probleem' zoals ik de 2 laatste dagen heb gedaan ...dan zal ik wel beter worden !
Haha! Pling

En ik wil ook even iedereen bedanken in dit topic om je ervaring, mening, gedachten te delen en me te steunen.
Ook wens ik iedereen geluk en beterschap toe ! Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:08

ik heb je gepmt Lachen Je zegt dat het beter gaat, juich maar niet te vroeg, hier kunnen jaren overheen gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:11

Ik had bewust niet meer gereageerd, maar ik ga met Denice mee. Hartstikke fijn dat het beter gaat, maar de ervaring leert dat het vaak wel complexer is dan dat. Ik weet natuurlijk niet wat het achterliggende probleem is en wat je daar concreet mee/aan kan doen, maar misschien is het handig om daar toch hulp bij te zoeken.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:01

Klopt wat jullie zeggen, maar elk klein stapje mag 'gevierd' worden Lachen

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:19

Niisj schreef:
Als het zo goed gaat en ik leer omgaan met 'het probleem' zoals ik de 2 laatste dagen heb gedaan ...dan zal ik wel beter worden !
Haha! Pling

Het punt is juist dat je ook om moet leren gaan met tegenslagen en dan niet ineens een terugval moet krijgen.. Vaak is het makkelijker om je probleem de baas te zijn als alles goed gaat en je veel leuke dingen doet. Je zult pas beter worden als je je probleem ook de baas kunt blijven als het wat minder gaat en alles lijkt tegen te zitten..

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 17:24

Dat weet ik wel dat het ook wat minder kan gaan en dat ik dan terug kan hervallen.
Maar nu ik weet wat het probleem is kan ik er makkelijker mee omgaan ...natuurlijk moet ik het verder leren en blijven kunnen.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:27

Weet je wat ik zo goed vind aan je? Dat je het helemaal op je eentje gedaan hebt, zonder hulp van enige psy ofzo... Dit bewijst dat je toch sterk in je schoenen staat, je weet waar je voor gaat en dit wordt beloond! Knipoog wens je alvast nog veel succes

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:33

Niisj schreef:
Nessah schreef:
Mannen stellen tegenwoordig ook zoveel eisen aan een vrouw ...oa strakke lijn ...
Niet iedereen heeft het perfecte lijntje ...

Hier ben ik het niet helemaal mee eens... ik heb een tijd lang in de "mannenwereld" gewerkt en heb veel mannen in de vriendengroep en daar is eigenlijk iedereen het er over eens dat heel mager niet eens mooi is... de algemene opmerking hier is vaak ER MOET WAT TE PAKKEN ZIJN. Daar bedoelen ze dus mee dat ze niet gelijk botjes moeten voelen.

AskimJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:00

Ik heb zelf een paar jaar anorexia boulimia gehad..
Ben er voor in behandeling geweest en ben er nu zo goed als er vanaf!
Maar ik zou nooit dik worden!
Het is een verschrikkelijk iets en bij mij is het gewoon door rotdingen die ik mee heb gemaakt!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:03

Niisj: heb jij eigenlijk echt de diagnose gehad. (just curious)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:04

Aziza_XX schreef:
Weet je wat ik zo goed vind aan je? Dat je het helemaal op je eentje gedaan hebt, zonder hulp van enige psy ofzo... Dit bewijst dat je toch sterk in je schoenen staat, je weet waar je voor gaat en dit wordt beloond! Knipoog wens je alvast nog veel succes

Ik heb wel hulp van een pyschologe, sta ik dan niet sterk genoeg in mijn schoenen?
Uiteindelijk moet je het zelf doen, met of zonder psy.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:52

Broccoli schreef:
Aziza_XX schreef:

Ik heb wel hulp van een pyschologe, sta ik dan niet sterk genoeg in mijn schoenen?
Uiteindelijk moet je het zelf doen, met of zonder psy.

neen dat zeg ik niet Haha! hoe langer je het hebt en hoe erger het is, hoe moeilijker je er ook van af geraakt hé Haha!