oren laten uitspuiten DRAMA!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleB

Re: oren laten uitspuiten DRAMA!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:43

Ik vond het altijd heerlijk als ze mijn oren uit gingen spuiten haha! Zelfs met mijn dubbele oorontsteking

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 17:46

Thnx allemaal, ik voel me behoorlijk rot, maar door jullie al weer een stuk minder alleen, ik ga me even aankleden en met de bus naar het ziekenhuis, want fietsen is wat gevaarlijk vind ik zo,
ik houd jullie op de hoogte.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:49

Ik heb dit eigenlijk heel vaak. Heb problemen met mn oren, maar ze weten dus niet wat het is. Erg vervelend .

Moet het regelmatig uitspuiten (schoon maken dus) omdat ze dan kunnen zien of het ontstoken is of niet.

Bij mij raden ze altijd aan eerst een weekje te druppelen met olijfolie. (Ja dat werkt heel goed!) Gewoon even je pink er in dippen en daarna in je oor (klinkt vies maar oke Tong uitsteken).
Dan spuit het makkelijker uit.

Soms doet het wel pijn, ben een keer bijna flauw gevallen. MAar dat verschilt dus heel erg met wat je problemen zijn zegmaar. Soms voelt het zelfs wel prettig Clown.

Iig, zal je er niet al te druk om maken (ik doe het wel altijd, druk maken omdat ik het ook niets vind Tong uitsteken). Maar eigenlijk valt het wel mee, en daarna voelen je oren n stuk prettiger aan Knipoog.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 18:50

nogmaals thnx voor jullie reacties! inmiddels ben ik naar het ziekenhuis geweest, maar daar wilde ze me niet helpen, ik werd doorverwezen naar de huisartsen post, ook daar wilde ze me niet helpen, ze vertelde me daar dat ik morgen weer contact op moet nemen met mijn huisarts, die ik inmiddels niet meer zo aardig vind, en een grote angst voor heb.
Ik ga vanavond maar goed druppelen, aan de neusdruppels en de paracetamol (waar ik altijd kotsmisselijk van word) kortom een gezellig avondje NOT...

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:35

Wat raar dat ze je niet willen helpen Scheve mond Wat zeiden ze?

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 19:47

ja dat hoorde ik niet, omdat ik dus stokdoof ben *schaam* maar m'n moeder had me van de bushalte op gepikt, en is dus met me mee gegaan, zij vertelde dat.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:52

lekker banketstaaf! Bloos!
ik heb het 1 keer gehad, maar dat deed niet zoveel pijn.

Animae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:02

Lijkt mij ook een oorontsteking. Doet het heel erg veel pijn? Ben je ook een beetje verkouden?
Ik zou inderdaad veel neusspray gebruiken. Toen ik oorontsteking had, heb ik ook veel neusspray ed gebruikt. Wat ook wel wil helpen is een tijdje boven een bak met kokend water + een of ander mintspul hangen (met een handdoek over je hoofd). Dit zorgt ervoor dat alles een beetje los kwam en het was een aangename verlichting. Ik háát oorpijn omdat je er gewoonweg niets aan kunt doen, paracetamol helpt voor geen meter. Gelukkig was mijn oor snel opengeknapt en was de druk daardoor ook weg.
Als het geen oorontsteking is weet ik het ook niet, dan zul je het toch moeten laten uitspuiten ben ik bang.
Laatst bijgewerkt door Animae op 10-07-08 20:06, in het totaal 2 keer bewerkt

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 20:05

tja ik weet dus niet of het een ontsteking is of niet, het doet alleen ontzettend veel pijn, en gaat steeds meer pijn doen, ik heb net neusdruppels gebruikt, en heb 2 advil ingenomen, de pijn is nu weg, maar ben nog steeds stokdoof,
ik ga zowieso tot maandag druppelen, en anders toch maar weer een huisarts opzoeken vrees ik.......... *slik*

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 20:07

Lang leve de ondertiteling trouwens!!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:16

Sorry maar dit is echt weer Bokt.. Het is hollen of stilstaan (alsin: iedereen gaat er in mee).
Ik snap goed dat je last hebt van je oren, en dat het heel vervelend is. Maar naar de spoedeisende hulp voor oorontsteking is gewoon belachelijk. Komop meid, raap je moed bij elkaar en ga morgen gewoon weer naar de huisarts. Scheld m desnoods de huid vol, laat je moeder je hand vasthouden en even op de tanden bijten en het is over.

Wanneer je van de fiets klettert doet het ook pijn, maar dan ga je ook niet naar de s.e.h..

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:18

hee meid,

ik heb het ook een keer gehad. mijn dokter is onmdragelijk en doet het lekker op de ouderwetse manier. wanneer ik thuis kwam deed mijn oor zo ontzettend pijn.. waardoor weet ik nog steeds niet. ik doe het in ieder geval nooit meer!! Audi spray is misschien nog een oplossing om eerst zelf te proberen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 20:29

Petulan schreef:
Sorry maar dit is echt weer Bokt.. Het is hollen of stilstaan (alsin: iedereen gaat er in mee).
Ik snap goed dat je last hebt van je oren, en dat het heel vervelend is. Maar naar de spoedeisende hulp voor oorontsteking is gewoon belachelijk. Komop meid, raap je moed bij elkaar en ga morgen gewoon weer naar de huisarts. Scheld m desnoods de huid vol, laat je moeder je hand vasthouden en even op de tanden bijten en het is over.

Wanneer je van de fiets klettert doet het ook pijn, maar dan ga je ook niet naar de s.e.h..

tja wie weet denk ik er zo volgende week ook over als ik weer een beetje bij zinnen ben, maar een mens die echt pijn heeft doet rare dingen, ... En zoals ik al zei, ik ben ECHT bang voor artsen en dat soort figuren, uiteraard niets persoonlijks, maar ze doen me altijd pijn!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:54

Oren uitspuiten doen ze op een huisartsenpost sowieso al nooit. Dus dan zal het ziekenhuis dat ook wel niet willen doen.

Ben het helemaal met Petulan eens, en weet je wel zeker dat je pijn voelde. Zit het niet tussen je oren? ( Nagelbijten / Gniffelen ) Omdat je aangeeft dat jij een arts met pijn asocieer.. Bij nagels knippen denk ik ook altijd AUW, maar eigenlijk voel ik niets. Dat zit ook tussen m'n oren..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:04

qt_shetties schreef:
Petulan schreef:

tja wie weet denk ik er zo volgende week ook over als ik weer een beetje bij zinnen ben, maar een mens die echt pijn heeft doet rare dingen, ... En zoals ik al zei, ik ben ECHT bang voor artsen en dat soort figuren, uiteraard niets persoonlijks, maar ze doen me altijd pijn!

Dan heb je pech, je gaat gewoon Lachen
Liever wat angst om niks dan zo'n pijn te hebben Knipoog
Laat je je moeder anders dwingen Lachen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:47

Belachelijk dat ze je bij de huisartsenpost niet wilden helpen. Zo te horen loop je met een forse oorontsteking zo niet meer rond, en moet je dus antibiotica hebben. Ik zou iig morgen meteen de huisarts (laten) bellen en eisen dat je opnieuw langs mag komen. Dit lijkt me eigenlijk meer dan zo maar een prop, maar echt een onsteking Ja

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:16

Ik heb mijn oren ook wel eens laten uitspuiten, maar dat doet nooit pijn. Misschien heb je toch een ontsteking oid?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:18

Ik heb het al 2x laten doen en het zal ook wel eens een 3de en een 4de keer gedaan moeten worden Lachen

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:59

sommige mensen weten volgens mij niet hoe zeer het kan doen. ik ben ook een paar maanden terug naar de huisartsen post geweest . ik had een goede ooronsteking en pijn stillers gehad. de dokter zei zelf meid dat kan heel zeer doen. dus ts sterkte

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:03

femmefatale1 schreef:
Tip: een aantal keer wat druppels zonnebloemolie of olijfolie in je oor druppelen.. deze zorgen dat het uitspuiten een heel stuk makkelijker gaat doordat het smeert en zacht maakt!!

Het uitspuiten is dan werkelijk een eitje!!

Dit moeten wij voordat de mensen op spreekuur komen altijd erbij vertellen.
Voordat ze komen minimaal 1 dag slaolie / zonnebloem olie in de oren druppelen.
Dan gaat het uitspuiten heel erg makkelijk en is het minder pijnlijk!
Als je niet druppeld van te voren doet het idd erg pijn, en kun je ook erg duizelig worden.
Als jij eerst druppeld kun je met een gerust hart naar de HA toe hoor Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:06

Tjeej wat een dag moet het zijn geweest voor je.
Hoop dat je nu ondertussen al wel in je bed ligt en een beetje kan slapen. Ik duim voor je dat het morgen niet meer zo'n pijn doet.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:28

Hoop dat het inmiddels al wat minder pijn doet? Idd asprine of paracetamol en wat olie druppelen en morgen ochtend weer naar de dokter. Even op de tanden bijten... Zoveel pijn moet het ook weer niet doen!!!

Mij vertelde ze ook: doet niet pijn. Geloofde ik geen drol van, hechtingen eruit deed ook niet pijn zei iedereen en toen verging ik echt.... En ja hoor, oor uitspuiten was alles behalve prettig en ben ook enorm duizelig geweest een aantal uur. En dan had ik niet eens echt oorpijn of iets van te voren, brrr, laat staan met zoveel pijn al!!!

Mrogen snel weer naar de dokter, hopelijk kan je geholpen worden, want het klinkt alles behalve fijn!!

Ik moet overigens ook eigenlijk mijn oor uit laten spuiten omdat er mogelijk nog steeds een insect inzit, maar ik wacht nog even. Geen last = niet naar de dokter Bloos

Christieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:54

Ik een oorontsteking die steeds terugkeert dus heb ook al verschillende malen mijn oren laten uitspuiten, eerste keer was inderdaad net als bij jou vreselijk!
In je oor zit je evenwichtsorgaan, waardoor je heel erg duizelig en misselijk kunt worden, en dan heb ik het nog niet over de pijn.. Vertel je huisarts dat je het echt heel eng vind en vraag of je met je hoofd ergens tegen aan mag leunen (bijv. tegen de muur met een kussen ertussen)
Dit helpt bij mij in elk geval erg goed. Je kunt ook als er iemand mee is vragen of die je hoofd vast houd, dit helpt vooral gewoon voor je eigen gevoel, dat er iemand naast je staat.
Hoop dat het ondertussen alweer beter met je gaat. Weet precies hoe het voelt, heb het zo vaak gehad Verdrietig

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:04

Pff oren uitspuiten...
Ik moet het al me hele leven doen meestal om het half jaar. Na een tijd gaan mijn oren gewoon helemaal dicht zitten en hoor ik echt niks meer, zo vervelend! Ben het ondertussen wel gewend en doet inmiddel ook geen pijn meer. (echt erge pijn heb ik nooit gehad) Soms wel dat ik duizelig werd maar dan moest ik even een kwartiertje wachten en dan weer verder.
Laatst ben ik ook weer geweest en toen moetsen ze halverwege stoppen omdat het helemaal rood was vanbinnen.
Ben nu weer aan het druppelen en wachten op de volgende beurt!
Succes ermee!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:31

De pijn kan ook komen doordat het vol zit. Bij mij gaat het ook pijn doen als ik dat heb. [Heb het nu ook overigens, alleen een probleem wij gaan zondag of maandag op vakantie dus kan alleen nog morgen naar de huisarts aangezien die in t weekend niet werken. Moet vantevoren ook paar dagen druppelen anders lukt het soieso niet, dus dat is lastig als je er sochtends mee wakker word..]