Vaak moe.. Wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Re: Vaak moe.. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:04

Hmm heb ik ook.
Mijn bloed en alles is in orde, slaap gewoon goed en voldoende.. maar ben heel de dag moe. Scheve mond

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:06

Het valt mij wel op dat dokters/artsen nooit aan mij vragen hoelaat ik naar bed ga of hoeveel ik slaap..
Want zo heel vroeg ga ik niet naar bed, slaap alleen wel 's middags wat uurtjes bij..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:06

Ik ben al jaren continu moe, slaap zo'n 10 à 12 uur per nacht maar ik blijf moe... Lichamelijk is er niets te vinden, al meerdere malen onderzocht, is waarschijnlijk omdat ik teveel prikkels uit mn omgeving opneem Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:22

Ik slaap ook heel veel uren en wordt gebroken wakker,maar smiddags slaap ik niet want daar wordt ik alleen maar erg duf van.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:17

Ik ben ook snel moe..wel een regelmatig leven en ga ook niet laat op bed. Doe ik dat wel dan ben ik meteen nog vermoeider..best irri.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:29

Ik sliep eerst ook makkelijk 10 tot 12 uur per nacht, maar voelde me daar niet beter mee.
Nu houd ik het weer op 8 a 9 uur, anders houd ik buiten mijn werk echt geen leven meer over...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:32

Ik heb al van alles geprobeerd zonder resultaat helaas.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:28

heb volledig het zelfde.doe net het zelfde al jij.
en ik ben volledig gezond ,

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:06

Ik ben ook erg vaak en veel moe.
Bij mij is het de combi van slecht en weinig slapen, stress en vooral veel druktes op mijn werk.
Ben pas geprikt op oa. ijzer, en bleek dat ik een flinke bloedarmoede heb.
Slik daar inmiddels medicijnen voor, en het gaat stapje voor stapje al wat beter.

Vind het vreemd dat er geen oorzaak bij jullie uitgehaald kan worden, frustrerend lijkt me het,
toch altijd prettig als je 'het beestje een naam kan geven'

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:47

Ik herken het helemaal! Knipoog

Ik ga nu over naar klas 3, en in klas 1 begon het.
Eerst ging het nog wel, maar tijdens de herfst/winter lag ik op een gegeven moment 3 maanden lang enkel in me bed.
Ik kon niets anders dan slapen, slapen en nog eens slapen. Ik was kapot moe.
Ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Niets kunnen vinden, en uiteindelijk ben ik bij een holistische praktijk gekomen.
Het schijnt dat ik een hele zwakke lever heb, en mijn darmen nemen niets op. Ik kan een hele pot vitamines slikken als ik wil, maar help 't?
Nee, want ik neem niets op. Door verschillende Therapieen en nieuwe, betere, medicijnen gaat het al zo veel beter met me!
In donkere periodes (winter) komt het nog wel eens een beetje terug, maar niet meer zo erg als toen.

Om me heen heb ik nog veel mensen gehad met allerlei klachten, en die zijn ook allemaal naar Annette toe gegaan.
De resultaten zijn allemaal goed. Ik raad het zeker aan! Ja

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:26

Van teveel suiker kun je ook vermoeid worden.
Daarvoor kun je op internet een test doen om te kijken of er de kans is dat je Hypoglycemie hebt,ook vermoeidheid hoort daarbij, mocht je dit hebben dan is daar een dieet voor Lachen
Voor mij was dit heel herkenbaar en na een aantal keer bloedsuikermeten,zat ik inderdaad regelmatig te laag,gewoon door teveel suiker.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... cemie.html

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:23

Ik gebruik weinig suiker maar dat werkt ook niet,ik ben het hele land al door gereisd op zoek naar een oplossing.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:27

marleen_usar schreef:
Ik gebruik weinig suiker maar dat werkt ook niet,ik ben het hele land al door gereisd op zoek naar een oplossing.

Al eens een holistische praktijk geprobeerd?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:38

Ik meld me ook!
Ik heb vorig jaar in Singapore een ernstige Mycoplasma besmetting gehad. Ben er erg ziek van geweest en de eerste keer dat ik antibiotica kreeg leek het over te gaan. Helaas was de dosis niet hoog genoeg waardoor ik 4 maanden later weer doodziek was, de bacterie was inmiddels imuun voor deze antibiotica. Ik heb een andere kuur gekregen maar ook deze sloeg niet aan. Inmiddels was mijn hele hoofd ontstoken en dacht ik dat ik dood zou gaan. Zo beroerd was ik. Weer een andere kuur gekregen en hiervan de dubbele dosis dan normaal voorgeschreven wordt moeten doen, plus een stuk of 6 ontstekingsremmers per dag. We zouden in die tijd weer naar NL emigreren en ik mocht bijna niet weg.
Godzijdank is dit toch gelukt. Ik ben nu altijd moe. Gelukkig hoef ik niet te werken door de week, alleen in het weekend. Hiervan moet ik weer een hele week op adem komen.
Ik wil ook niet altijd maar toegeven aan die vermoeidheid. Ik denk dat de meesten onder ons het verdoofde gevoel wel kennen. Het gebrek aan concentratie en het vergeten van dingen.
Ik word er in elk geval knettergek van! Ze hebben me verteld dat deze vermoeidheid in mijn geval chronisch kan worden.
Nou dat hoop ik toch niet.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:18

taffy schreef:
Van teveel suiker kun je ook vermoeid worden.
Daarvoor kun je op internet een test doen om te kijken of er de kans is dat je Hypoglycemie hebt,ook vermoeidheid hoort daarbij, mocht je dit hebben dan is daar een dieet voor Lachen
Voor mij was dit heel herkenbaar en na een aantal keer bloedsuikermeten,zat ik inderdaad regelmatig te laag,gewoon door teveel suiker.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... cemie.html

Als je getest bent, en je zat altijd goed; dan is het zeker dat je dat niet hebt? Want die symptomen komen ontzettend overeen maarja, het past wel bij meer ziektebeelden.

@HBVisser; jeetje dat klinkt allemaal ernstig zeg. Goed ziek ben je dan geweest. Is het wel 100% zeker nu dat die bacterie uit je bloed is? Of nog een nasleep van al die antibiotica?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:17

Heb je last van pijn? (rugpijn, spierpijn etc)
Van pijn wordt je namelijk ook moe, kost onwijs veel energie!
Ik heb een blessure aan mijn schouder, door ontlasting van me schouder en gewrichten is mijn bekken nu scheef waardoor mijn gewrichten worden geblokkeerd en ik continu met pijn loop.
Energie heb ik niet meer en me weerstand is 0.0...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:04

Ik ben ook vooral het laatste jaar altijd moe. Ik word moe wakker en ik ga moe naar bed, en tussendoor kan ik ook gerust slapen. Heb voor morgen een afspraak bij de huisarts gemaakt. Hoop dat er iets uitkomt... Stress kan 't niet zijn, ik heb geen stress, dus ben benieuwd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:26

Ik slik nu Spirulina omdat ik ziek wordt van andere voedingssuplementen, verder heb ik me er al lang bij neer gelegd.Ik kan er niet te vaak bij stil staan want dat kost ook energie.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:17

Ik heb het ook, al ruim 8 jaar en wordt al jaren binnestebuitengekeerd maar niets helpt en het leverd nooit wat op Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:50

Iemand al Kombucha gebrobeerd,ik ga daar morgen mee beginnen daar schijnen zeer goede resultaten mee bereikt te zijn.Je merkt dan pas na 6 weken resultaat, maar dat is het meer dan waard.Dus hopen maar weer dat het een beetje werkt?

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:49

Citaat:
Als je getest bent, en je zat altijd goed; dan is het zeker dat je dat niet hebt? Want die symptomen komen ontzettend overeen maarja, het past wel bij meer ziektebeelden.

Je kunt als je hypoglycemie hebt ook geregeld wel goed zitten,vaak zit je een uur nadat je wat zoets gegeten hebt laag,doordat je dan teveel insuline aanmaakt als reactie op suiker eten.
Je kunt het beste bloedsuiker prikken als je klachten hebt van een hypo en dan kijken of dat inderdaad de oorzaak is,ik heb zelf z'n apparaatje gekocht: http://www.diabetesvoordeel.nl/product_ ... ucts_id=34
Maar wellicht kan de huisarts er één meegeven zodat je een week een dagcurve kunt doen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:16

Die bacterie is inmiddels wel weg anders was ik doodziek geweest en dat ben ik niet. Alleen moe. Ik probeer nu ook maar de multi vitaminen. Bah zo'n vieze bruistablet in water.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:33

HBVisser schreef:
Bah zo'n vieze bruistablet in water.

Sorry... he he he! Cool Haha!

furypretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:36

ik herken het!
dokter dacht bij mij ook aan bloedarmoede of ziekte van pfeiffer maar dat had ik niet, 3 maanden later nog een x bloedonderzoek en dat leverde ook niks op alles is gewoon goed volgens hun maar ik blijf moe! als ik jou was zou ik nog een keer een bloedtest laten doen:) sterkte!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:40

Ik heb dit ook al een hele tijd.. Heb al vanalles geprikt, maar komt niks uit.
De meeste zeggen, ach das een voorjaars dipje.,.
Nou euh, ik kom de trap amper op Huilen van het lachen