Meer bokkers met schildklierproblemen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

highwaykind

Re: Meer bokkers met schildklierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:37

Ik viel ook af, naar de internist geweest, die was niet onder de indruk van TSH/FT4/FT3 en zei niets doen.
Huisarts vertrouwde het niet dus toch met thyrax begonnen.
(en of ik elke 2 weken even op de weegschaal wou komen - ik denk dat hij ook aan anorexia dacht?? Heb me een paar weken klem gegeten in koekjes en chocola en na + 5 kilo was de huisarts weer happy)

Ik vroeg nog: Hoe lang moet ik dit slikken?
Antwoord huisarts: Och, zo'n jaartje of 80
Haha!

2 jaar geleden ook thybon (thybon=T3, thyrax is T4. Lichaam zet T4 om in T3) aan de mix toegevoegd.

Afvallen van 'te traag' schijnt te komen doordat de andere hormonen etc extra bij moeten springen?
Maar gebruikelijker is dat je aankomt bij te traag, en afvalt bij te snel.

Had al CVS/ME (postviraal) ruim voor de Hashimoto en dus al groot energie gebrek en duf, thyrax hielp tegen "bonkende hartslag", thybon heeft een redelijk deel van de brainfog verholpen, qua vermoeidheid/energie merkte ik helaas weinig (maar ook dat gaat heeeeel langzaam beter Hyper! )

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:25

Ah, hier hebben we een verbaasde kinderarts, mijn dochter is zo dun en ze heeft Hashimoto.
Maar nu ik jouw verhaal lees Highwaykind begrijp ik dat het dus vaker voor komt en dat je niet te dik hoeft te zijn.
Op dit moment schijnt ze stabiel te zijn, krijg wel iedere keer de waarschuwing mee dat ze langs moet komen bij zwangerschap, hoop dat dat toch nog even gaat duren Haha! (ze is 13)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 23:26

coydog schreef:
Ah, hier hebben we een verbaasde kinderarts, mijn dochter is zo dun en ze heeft Hashimoto.
Maar nu ik jouw verhaal lees Highwaykind begrijp ik dat het dus vaker voor komt en dat je niet te dik hoeft te zijn.
Op dit moment schijnt ze stabiel te zijn, krijg wel iedere keer de waarschuwing mee dat ze langs moet komen bi zwangerschap, hoop dat dat toch nog even gaat duren Haha! (ze is 13)

Ken ook iemand die heel errug dun is (op het magere af) maar heeft een te traag werkende schildklier. Kan dus wel Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:03

Voor zover ik weet kan je Thyrax gewoon slikken tijdens de zwangerschap, en is er bij een traag werkende schildklier verder geen probleem en mag je zelfs gewoon bij de verloskundige lopen. Bij een te snel werkende schildklier moet je altijd onder toezicht van de gynaecoloog zijn tijdens je zwangerschap Lachen

Maar inderdaad, wacht nog maar even Ja

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:18

Ik dacht dat het hele zwangerschaps gedoe was omdat je hormonen dan heel erg veranderen, en als je goed ingesteld bent voor je zwanger bent, dat niet hoeft te betekenen dat dat tijden zwangerschap ook zo blijft?

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 13:41

highwaykind schreef:
Ik dacht dat het hele zwangerschaps gedoe was omdat je hormonen dan heel erg veranderen, en als je goed ingesteld bent voor je zwanger bent, dat niet hoeft te betekenen dat dat tijden zwangerschap ook zo blijft?

Volgens mij is het hele zwangerschapgedoe om een kind te krijgen haha Knipoog of begrijp ik je verkeerd?

Ik hield juist na de zwangerschap problemen over met de schilkdklier. Meestal herstelt hij zich binnen een jaar. Ontzwangeren heet dat. Alles neemt weer zijn oude taken waar. Maar bij mij dus niet wat de schildklier betreft Verdrietig

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:02

Citaat:
Volgens mij is het hele zwangerschapgedoe om een kind te krijgen haha Knipoog of begrijp ik je verkeerd?
Ik hield juist na de zwangerschap problemen over met de schilkdklier. Meestal herstelt hij zich binnen een jaar. Ontzwangeren heet dat. Alles neemt weer zijn oude taken waar. Maar bij mij dus niet wat de schildklier betreft Verdrietig

Haha, ik bedoelde "gedoe" dat je als je schildklierproblemen hebt, tijdens zwangerschap dat ook in de gaten moet houden en dus naar een arts moet, en bloed moet prikken -> gedoe Knipoog

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:33

Ik meld me ook hier; ik ben helemaal zonder schildklier geboren. Ik heb eigenlijk nog nooit van iemand gehoord die ook zonder geboren is. Maar gelukkig heb ik er over het algemeen geen last van (in medische zin). Wel heb ik een enorme moeite met ruimtelijk inzicht en kan ik me vaak moeilijk concentreren. Het schijnt dat mensen zonder schildklier daar vaker last van hebben, al lijkt me het moeilijk om na te gaan of dat echt daardoor komt, of dat het in je karakter zit.

Ik heb trouwens ook wel veel rust nodig, anders stort ik in. Meestal vind ik dat niet erg, maar ik zou wel wat vaker uit willen gaan alleen komt dat er meestal gewoon niet van...

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:24

highwaykind schreef:
Citaat:

Haha, ik bedoelde "gedoe" dat je als je schildklierproblemen hebt, tijdens zwangerschap dat ook in de gaten moet houden en dus naar een arts moet, en bloed moet prikken -> gedoe Knipoog

hier nog een schildklier patient.. Ja ik heb het al vanaf mijn geboorte en weet niet anders als 'iedere morgen als ik opsta thyrax in te nemen'. mijn moeder heeft het ook.
je moet idd als je zwanger bent om de .. weken bloedprikken om te kijken of je medicijnen nog genoeg zijn.
ik had met mijn zwangerschap bijna het dubbele nodig van wat ik nu gebruik Knipoog
mijn kinders hebben er geen 'last' van..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:04

Ik moet binnenkort een echo laten maken van m'n schildklier.
Want die is mogelijk vergroot, volgens de huisarts.
Maar wat het is enzo weet ik niet, ik moet eerst goed uitzieken..
Want ik zit namelijk ook met een keelonsteking (fikse)

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:09

oei beterschap Ach gut

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 00:48

Ik heb, en dat is nu 12 jaar geleden , een te snel werkende schildklier gehad. Ik at bijna de hele dag en had de hele dag honger. Had last van haaruitval en was zeer jachterig. Ze hebben toen bij mij een scan gemaakt en zo bepaald hoeveel de schildklier te groot was. Toen ben ik ingespoten met radioactief jodium en moest 1 dag in het ziekenhuis blijven in een speciale kamer want ik was lichtgevend. Bij de deur hing een bordje met Radioactief. na die behandeling moest ik nog een tijdje medicijnen innemen maar dat was niet zo lang. Nu moet ik ongeveer nog elke 2 jaar bloed laten prikken om te kijken of hij zijn werk nog goed doet. Tot nu toe gaat het uitstekend en hoef ik niet aan de medicijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:51

Ik ben inmiddels een tijdje aan de thyrax en mijn struma (dikke keel) is een heel stuk minder Go jij! Go jij!

Ben nog wel veel moe, maar wat wil je met drie kindjes Rolleyes

Binnenkort mag ik weer terug naar de internist voor controle van mijn bloedwaarden.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:22

Zal ik ff uitleggen hoe t werkt dan zwangerschap en schildklier Lachen
ben namelijk zwanger van de derde en mijn schildklier is al van voor mijn 10e jaar zo goed als dood.

je moet idd om de 6 week bloed laten prikken om te kijken of er niks is veranderd want de medicijnen kunnen snel omhoog moeten.
Maar de voornaamste reden is dat je kind ook last vaqn krijgen van zijn/haar schildklier, en daarom worden er in het begin ook antistoffen geprikt. zijn deze negatief dan is de kans klein dat de baby er ook last van krijgt. maar toch moet er de rest van de zwnagerschap goed op gelet worden.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:42

flyfly schreef:
Ik heb, en dat is nu 12 jaar geleden , een te snel werkende schildklier gehad. Ik at bijna de hele dag en had de hele dag honger. Had last van haaruitval en was zeer jachterig. Ze hebben toen bij mij een scan gemaakt en zo bepaald hoeveel de schildklier te groot was. Toen ben ik ingespoten met radioactief jodium en moest 1 dag in het ziekenhuis blijven in een speciale kamer want ik was lichtgevend. Bij de deur hing een bordje met Radioactief. na die behandeling moest ik nog een tijdje medicijnen innemen maar dat was niet zo lang. Nu moet ik ongeveer nog elke 2 jaar bloed laten prikken om te kijken of hij zijn werk nog goed doet. Tot nu toe gaat het uitstekend en hoef ik niet aan de medicijnen.

Dit hebben ze ook bij mijn moeder gedaan. Ze mocht daarna 2 weken niet oppassen op mijn zoontje ivm radioactiviteit. Maar het resultaat bij haar is dat ie nu tè langzaam is en ze net als ik der hele leven lang aan de de thyrax zit.
Gelukkig is het bij jou goed gegaan Haha!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:10

Doei! hallo...mag ik mij ook melden?

Ik ben mijn schildklier een jaar of 5 geleden kwijt geraakt door een operatie.Bij mij was een Pappillair schildkliercarcinoom ontdekt en volledige verwijdering noodzakelijk.

Zit nu aan de Euthyrox en ben goed ingesteld...de periode van ontdekking tot instellen was pittig maar ben nu al al die tijd stabiel.
Het half uur tussen pil en ontbijt is makkelijk op te lossen hoor,ik neem hem altijd in om half 5 vanwege mijn vroege diensten.Je kunt je wekker ook een half uur voor je opstaantijd zetten,als je dan opstaat kun je meteen aanvallen Tong uitsteken

Er is trouwens ook een heel forum over allerlei schildklier aandoeningen en hun lotgenoten... kun je allerlei dingen lezen en met je vragen terecht Knipoog http://nl.msnusers.com/schildkliergroep ... forum.msnw

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 01:00

Hier nog een patient.
Even een paar reacties:
Truf: als je T3 erbij zou gaan slikken, naast de t4(thyrax) kun je waarschijnlijk beten slapen.
Tjaldus: Door een trage schildklier gaat je spijsvertering ook langzamer en neemt juist de verkeerde stoffen op te weinig eiwitten en te veel koolhydraden.

Verder is er nog wat wat ik nog kwijt wil, schildklier afwijkingen zijn grotendeels erfelijk bepaald en tot een lage dosering kan de huisarts na een jaar medicijnen slikken bepalen om je van de pillen af te halen om te kijken of je lichaam het weer over neemt. Verder heb je langer nodig om je spieren te laten herstellen, je hebt eerder,maar ook langer spierpijn. Je valt niet af tot je goed bent ingesteld(hooguit van het paard) en dan gaat het alsnog langzamer als bij andere mensen. 20% van de te dikke mensen is trouwens te dik door medische oorzaak en kan daardoor niet/nauwelijks afvallen. Door pilgebruik werkt thyrax minder effectief, een spiraaltje kan een goed oplossing zijn.

Ik zit al meer als een jaar aan de thyrax, nu 0.125, en zit wel binnen te normale waarden, maar morgen weer naar de HA omdat ik me nog steeds niet echt fit voel. Verder een poging tot afvallen.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:37

Ik ben er sinds vorige week ook achter dat mijn schildklier te langzaam is. Sinds 2 weken zit ik thuis, ik kan me niet meer concentreren en ben de hele dag moe. Nu zit ik aan de Kelpasan van dr. Vogel. Als het zo blijft ga ik denk ik ook maar naar een internist..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:43

Ann_moi,ik zou niet zelf gaan dokteren...even naar de internist,hij kan je vertellen wat het probleem is en hoe je dit het beste kunt behandelen Knipoog

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:02

ann_moi, ik zou ook niet zelf gaan dokteren. ik zou idd ook even langs de internist gaan. of langs de ha? misschien dat die jou ook kan helpen aangezien ik zelf niet naar een internist moet voor mijn schildklier Knipoog

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:21

Ik ben al bij de ha geweest, en die wou me eigenlijk nog niet doorsturen naar een internist. Hij wou graag dat ik het nog even aankijk.. Hij vond de kelpasan opzich een goed plan om te proberen. Nu moet ik over 6 weken weer prikken en ondertussen loop ik maar moe te zijn.. Knipoog Mrja.. als ik over een week nog zo zit dan gaat mijn moeder erop staan dat ik naar een internist moet.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:27

Ik ben vandaag ook geprikt op schildklier-afwijking. Ik ben moe, ik val flauw, en ik ben de hele dag duizelig en ellendig. Ik weet niet of het er mee te maken kan hebben, maar ik ben de laatste tijd (maanden) ook zonder enige reden een paar kilo aangekomen, heel raar!

Dus ik ben benieuwd..!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:17

Het zou er mee te maken kunnen hebben, maar het hoeft niet.. Knipoog Ik ben juist wat aan de dunne kant en kom maar langzaam aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:43

Ann_moi schreef:
Ik ben al bij de ha geweest, en die wou me eigenlijk nog niet doorsturen naar een internist. Hij wou graag dat ik het nog even aankijk.. Hij vond de kelpasan opzich een goed plan om te proberen. Nu moet ik over 6 weken weer prikken en ondertussen loop ik maar moe te zijn.. Knipoog Mrja.. als ik over een week nog zo zit dan gaat mijn moeder erop staan dat ik naar een internist moet.

In principe hoef je helemaal niet naar de internist, je moet gewoon medicatie krijgen Knipoog

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:16

Ik reageer ook even Lachen Ik zie vooral reacties van mensen met een te traag werkende schildklier, die van mij werkt juist veel te snel!
Het is nog niet helemaal zeker wat ik mankeer, maar waarschijnlijk een auto immuun ziekte..
Ik voel me vooral moe, misselijk en zwak.. ook heb ik veel last van mijn spieren..