Het werkt eindelijk,...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miepmiept

Re: Het werkt eindelijk,...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:46

Goh, dat wist ik ook niet dat vanwege overgewicht je menstruatie uit kon blijven.

Jammer van de bruiloft maar al 20 eraf! Super!

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:03

zowel overgewicht als ondergewicht kunnen je vruchtbaarheid nadeling beinvloeden.. Een BMI boven de 25 kan er al voor zorgen dat je er 2 x zo lang over duurt om zwanger te worden..

Even wat tips aangezien je een actieve kinderwens hebt:
Je moet nu al beginnen met foliumzuur (liefst al zodra je gestopt bent met de pil). Het duurt even voordat je een constante spiegel in je bloed hebt, vandaar dat je al VOORDAT je zwanger wordt daarmee moet beginnen. Duurt het allemaal wat langer voordat je zwanger wordt kan het geen kwaad om de foliumzuur door te blijven gebruiken in de gebruikelijke hoeveelheden (0.4 of 0.5 mg per dag). Een goede foliumzuurspiegel voordat je zwanger wordt zorgt ervoor dat het risisco op een aangeboren afwijking zoals een open ruggetje, gespleten gehemelte en aangeboren hartafwijkingen met wel 70 % verlaagd wordt!!
Je bent nu aan het lijnen he? Daar moet je wel mee stoppen als je zwanger bent, het is absoluut onverstandig om af te vallen tijdens je zwangerschap dan loop je het risico dat je ongeboren kindje te weinig voedingsstoffen binnen krijgt. Wil je een multivitamine naast je dagelijkse voeding gebruiken, gebruik dat een speciale voor zwangeren (hier zit meestal ook al foliumzuur bij in, wij raden gravitamon aan).
Voor meer info, pb me alsjeblieft Lachen Ik geef namelijk een preconceptioneel spreekuur in het Erasmus MC in Rotterdam over voeding en leefstijl, waarin ik adviezen geeft die belangrijk zijn voor, tijdens en na de zwangerschap Lachen heb daarvoor net een cursus geschreven over de dagelijkse voeding in die periode's dus ik ben wel een expert Haha!

Het is fijn dat alles weer bij jou op gang komt! Hopelijk ben je al snel niet meer ongesteld omdat je zwanger bent geworden, geniet er nu dus nog maar even van Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:12

Wat goed van je dat je zo uitgebreid verhaal doet.

De manier hoe je het hebt beschreven, laat mij helemaal met je meeleven. Nog net deel ik je blijdschap van het ongesteld zijn niet, maar ik snap je vreugde Haha!

Ik wist idd dat ook te zwaar zijn je menstruatie stop kon zetten. Was een tijdje terug een programma over, over mensen die maar niet zwanger raakten. Daarvan waren er ook een paar met overgewicht.

Ook nog een kindje in het lijf, kan het gestel niet aan, dus je lichaam beschermt zichzelf door onvruchtbaar (tijdelijk) te worden.

Ik heb diep respect voor je afvalrace.

Meid, hou vol hoor ! Je kunt het!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 20:47

Al hetgeen jij beschreven hebt wist ik al of deed ik al Riemke Knipoog
Dit alles was niet voor niets een reden waarom ik hierachter kwam dat ik niet ongesteld werd/zwanger raakte Knipoog

Bedankt crossmonster Haha! Ik hou het zeker vol, ik zou niet eens meer zonder sonjaboeken kunnen Nagelbijten / Gniffelen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:13

Wat goed van je zeg!

je hebt zo wel een hele goede reden om het vol te houden!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 12:40

Jazeker, vanochtend was er weer een menstruatiekilo af en zit ik op de -21 ( 90 kilo ) nu!!! Haha!

Ik bleef een maand hangen maar dit is ook wel lekker een keertje Hyper!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:35

Jeetje meid, best een heftig verhaal!!
We hadden toen een tijd gepbt toen ik zwanger was maar dat dit er nog allemaal achterna kwam had ik niet verwacht!

Wat super zeg zoveel er al vanaf!
wauuw, applausje voor jou!!
Ik ga je nu zeker volgen ben zo benieuwd waar het eindigt, hopelijk in een zwangerschap!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 20:36

Ha,... ja bedankt Maartje Lachen
Zo zie je maar weer,... het kan altijd anders lopen dan dat je graag zou willen Knipoog

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:35

Jeuj, ongesteld! Lachen
Ik wist niet dat dat voor sommigen een vreugdesprongetje waard was! Nu ik je verhaal gelezen heb, begrijp ik het helemaal! Fan-tas-tisch knap dat je zoveel kilo kwijt bent, je hebt er hard voor gestreden en je lichaam geeft je het mooiste schouderklopje, een gezond 'kippenhok'.
Ik hoop dat je snel niet meer ongesteld wordt, en dat je dan een dik buikje krijgt van een mini-cyntje. Lachen
(Succes met verder afvallen!)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 15:39

Jeeej, gefeliciteerd Lachen Vind het wel erg leuk op de manier waarop je het schrijft! Je bent goed op weg met je kilos, en ik hoop dat de baby jullie echt gegund is! Succes ermee meid, en geniet van je maandelijks kwaaltje *LOL*

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 15:46

Ja,... haha. Ik merk nadat ik het 1,5 jaar niet gehad heb dat ik wel even moet wennen hoor... Nagelbijten / Gniffelen

Uhm,... na hoeveel dagen? Uhm wanneer weer? Oh tampons op het boodschappenlijstje? etc? Clown

En daarbij ook nog eens dat de pil nog steeds in mijn hersenmechanisme zit,... Clown
Nu denk ik steeds,... volgens mij ben ik iets vergeten Nagelbijten / Gniffelen
Terwijl ik al 1,5 jaar geen pil meer slik.

Een mini-cyntje.... oh oh Sigaar
Nee,... zal nog wel even duren,.. ik wil eerst nog wat kilo's kwijt, boven de 100 wil ik nooit meer komen en het liefst nooit meer boven de 90 als ik zwanger ben dus ik moet nog even doorlijnen Knipoog

But no big deal! Die 21,5 kilo zijn me ook relatief makkelijk gegaan Ja

Bedankt voor het compliment Splash, mijn vriend zegt ook dat ik iets met dat schrijven moet doen Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 11:48

Bij deze wil ik dan ook maar gelijk posten dat ik gister 2 tests heb gedaan.
1 thuis en 1 bij de dokter waarbij er duidelijk naar voren kwam dat ik zwanger ben...
Wanneer het is gebeurd: shoot me Vork
Deze vermelde menstruatie is de enige die ik tot nog toe gehad heb. En dus was het eigenlijk snel raak Clown
Dus bij deze mag er een slotje op. Het is nog heel pril en we hopen dat alles goed gaat maar omdat we het al zolang wilde kon ik het ook niet meer voor me houden op bokt. Omdat bokt me er ook op moeilijke tijden doorheen heeft gesleept!

Dus hopelijk heb ik dit topic niet meer nodig en zullen jullie rond maart/april foto's van onze kleine zien verschijnen!!!

Hyper!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 11:55

Gefeliciteerd Cyntje Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:02

Super! Gefeliciteerd! Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:04

Cyntje, van harte gefeliciteerd!!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:16

Heb je verhaal vluchtig doorgelezen en ik vind het echt ontzettend goed dat je zover bent gekomen in je afvalrace. En je bent hiervoor geweldig beloont met een zwangerschap. Hopelijk verloopt verder alles goed. Houd je ons wel op de hoogte? Nu maar hopen dat je niet elke ochtend misselijk gaat worden en moet spugen etc Lachen

Dus gefeliciteerd en geniet van de heerlijke tijd!

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 12:26

super leuk voor je!
en gefelciteerd voor jullie alle 2 !

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 13:49

roosje78 schreef:
Heb je verhaal vluchtig doorgelezen en ik vind het echt ontzettend goed dat je zover bent gekomen in je afvalrace. En je bent hiervoor geweldig beloont met een zwangerschap. Hopelijk verloopt verder alles goed. Houd je ons wel op de hoogte? Nu maar hopen dat je niet elke ochtend misselijk gaat worden en moet spugen etc Lachen

Dus gefeliciteerd en geniet van de heerlijke tijd!

De pijn in de borsten was al ff niet te houden Nagelbijten / Gniffelen
Buikpijn, moe... en zojuist heb ik de verloskundige gebeld en volgende week woensdag kan ik terecht voor een echo Haha! Hyper!

Bedankt iedereen alvast Haha!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:02

Wat geweldig voor je! Gefeliciteerd!!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:04

Super! Gefeliciteerd! Haha!

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:11

Gefeliciteerd!!!
Iedereen duimen voor een mooie kleine Cyn!!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:14

Wat ontzettend leuk, van harte!!!
Dat het maar een goede en makkelijke zwangerschap mag worden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:25

Gefeliciteerd! Wat een goed bericht!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 16:35

Bedankt Haha!
Mijn darmen lopen nou te klooien Zij zijn groot en ik is klein! tja... PDS ook nog eens Nagelbijten / Gniffelen
Moet zo werken en ik hoop toch dat het dan een beetje afgelopen is...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:38

Cyntje, gefeliciteerd. Je hebt er een hoop voor gedaan en ik ben erg blij dat dat resultaat heeft gehad.