Dreadlocks uitkammen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Dreadlocks uitkammen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:34

Ik zou ook nog even wachten, vind het je namelijk heel erg goed staan
en als je haar even de tijd krijgt om door te groeien worden ze alleen maar mooier Ja
Vind ook dat je echt een hoofdje hebt voor dreads Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:43

Mas schreef:
Ik zou ook nog even wachten, vind het je namelijk heel erg goed staan
en als je haar even de tijd krijgt om door te groeien worden ze alleen maar mooier Ja
Vind ook dat je echt een hoofdje hebt voor dreads Lachen

Kijk op de foto vind ik het mezlef ook niet erg misstaan.. tot ik in de spiegel kijk n ze van dichtbij zie..

Ik ben/was zo trots op mijn haar, was het enigste ove rmijn hele lichaam wa rik trots op ben en dit is gewoon niet wat ik wil, ik heb mezelf gewoon wederom tot iets doms laten omlullen Boos!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:51

meis:) je bent prachtig! ik had eerst ook heel mooi lang haar, en heb beetje zelfde stijl als jou.. Maar toen liet ik t heel kort knippen, net zo kort als jouwn dreads. Vond mezelf lelijk.. maar veel zeiden dat t goed stond enz, en dan gaat t wel weer over:) Ik snap wel dat dat heel iets anders is, maar die dreads gaan vast wel hangen:) En anders moet je maar teruggaan?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:54

pinuts schreef:
meis:) je bent prachtig! ik had eerst ook heel mooi lang haar, en heb beetje zelfde stijl als jou.. Maar toen liet ik t heel kort knippen, net zo kort als jouwn dreads. Vond mezelf lelijk.. maar veel zeiden dat t goed stond enz, en dan gaat t wel weer over:) Ik snap wel dat dat heel iets anders is, maar die dreads gaan vast wel hangen:) En anders moet je maar teruggaan?

Veel mensen zeggen dat bij mij vaak om me heen alleen zodat ik kap met zijken Clown Gister ging dat meisje zelfs trippen tegen mij omdat ze niet snapt dat ik er wel mee rond moet lopen en zijn niet, had r wel kunne killen

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:55

Had je vooraf wel informatie opgezocht hierover? ikzelf zit namelijk al een tijd met de gedachte om dreads te laten zetten maar wacht even tot mijn haar langer is omdat ik nu al weet dat ze korter worden dan dat mijn haar lang is. En het was me al bekend dat ze eerst wat stijf en "stom" zitten. Heb namelijk het idee dat je wat te snel hebt beslist... kan het mis hebben hoor. Dan vind ik het ook niet zo vreemd namelijk dat je er spijt van hebt Ach gut Hopelijk werkt het middel dat je gekocht hebt om ze eruit te krijgen!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 11:56

Benfan schreef:
Had je vooraf wel informatie opgezocht hierover? ikzelf zit namelijk al een tijd met de gedachte om dreads te laten zetten maar wacht even tot mijn haar langer is omdat ik nu al weet dat ze korter worden dan dat mijn haar lang is. En het was me al bekend dat ze eerst wat stijf en "stom" zitten. Heb namelijk het idee dat je wat te snel hebt beslist... kan het mis hebben hoor. Dan vind ik het ook niet zo vreemd namelijk dat je er spijt van hebt Ach gut Hopelijk werkt het middel dat je gekocht hebt om ze eruit te krijgen!

Ik heb er ook inderdaad te snel over beslist, omdat ik mijzelf om heb late banketstaaf, t zou namelijk geweldig zijn, blablabla maar ik ben echt diep ongelukkig

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:03

Ik heb ongeveer een jaar dreads gehad van mijn eigen haar en ze er "gewoon" uit kunnen kammen. Vooral als ze nog maar zo kort zitten kan het prima! Eerst goed lang wassen met shampoo werkte voor mij heel goed en daarna je haar wat spoelen met cremespoeling en wasverzachter Ja en daarna uitgekampt met zo'n kammetje http://gallery.citg.tudelft.nl/albums/a ... mmetje.jpg (het heeft me er wel een aantal gekost hoor!)
Het is het begin inderdaad even wennen, de eerste dagen best pijnlijk en je moet het ook behoorlijk goed onderhouden.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:10

Ik vind ze je wel leuk staan, en ze zullen over een tijdje wel wat 'lekkerder' gaan zitten.
Maar als je er echt zo ontevreden over bent wil je ze er natuurlijk uit. Heb je al contact gehad met die vrouw die ze gezet heeft? Ik zou eerst tegen haar gaan vertellen dat je er heel ontevreden over bent.
Misschien kan een kapper je advies geven over hoe je ze het beste eruit kan halen?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:17

odetteke schreef:
Ik heb ongeveer een jaar dreads gehad van mijn eigen haar en ze er "gewoon" uit kunnen kammen. Vooral als ze nog maar zo kort zitten kan het prima! Eerst goed lang wassen met shampoo werkte voor mij heel goed en daarna je haar wat spoelen met cremespoeling en wasverzachter Ja en daarna uitgekampt met zo'n kammetje http://gallery.citg.tudelft.nl/albums/a ... mmetje.jpg (het heeft me er wel een aantal gekost hoor!)
Het is het begin inderdaad even wennen, de eerste dagen best pijnlijk en je moet het ook behoorlijk goed onderhouden.

dit klinkt positief zeg,.. voel me gelijk wt rustiger, hoelang duurde het voor jij ze eruit had? En als je het met wasverzacherdoet, doet het dan ook minder zeer??
Kan het in 1 dag?
sorry dat k je bombadeeer met vragen haha
En hou dik veel gezond haar over? Ik heb nu voordeel omdat ze er maar 1 dag nog in zitte

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:18

Dreads worden pas na verloop van tijd mooi, als je dat niet af wilt wachten kun je ze nprincipe wel uitkammen.
Flink in de zonnebloemolie zetten, handdoek erover en een paar uur laten intrekken (bv voor je gaat slapen en met n handdoek erom slapen. Daarna kun je voorzichtig van onder naar boven gaan uitkammen, eerst met een grove borstel, later met een fijnere. Als je overal doorheen bent je haar goed wassen (paar keer zal wss nodig zijn met al die olie) en goed in bv een masker zetten. De eerste 6 weken regelmatig verzorgen met n masker, je haar heeft namelijk heel wat te lijden gehad.

Maar slaap er eerst eens een paar nachtjes over, hoogstwaarschijnlijk is het helemaal niet nodig!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:21

Vriendin van mij heeft ook dreads. Eerste keer ontzettend veel betaald, slecht gezet. Ze ginger er aldoor uit hangen, en ze vond het ook niet mooi. Later heeft ze ze laten bijwerken door een ander en toen zagen ze er heel anders uit. Bovendien zijn ze in het begin erg makkelijk uit te kammen.

Maar ik zou het NIET doen! De elastiekjes gaan weg, dreads worden ontzettend snel langer. Gewoon even volhouden - uitkammen kan altijd nog.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:33

Ik vind ze je ook heel leuk staan!

Maar als jij ze eruit wilt hebben, moet je dat zeker doen. Dan zou ik het wel zo snel mogelijk doen, nu zit alles nog een beetje los als het goed is..

Hoe? Héél veel conditioner/anti-klit gebruiken en dan van onderuit rustig uitkammen. Trek er maar een dagje voor uit! En de plaatsen waar je er moeilijk bij kunt (achter op je hoofd enzo) zou ik door iemand anders laten doen, anders krijg je alleen maar frustratie..

Er zal wel veel haar uitvallen, en daarna heb je een afro! Maar dan even wassen, wéér conditioner erin en kammen en in een staartje. Je haar heeft er wel van geleden, maar als je ze maar een paar dagen hebt gehad valt het allemaal nog mee!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:00

LZP -> MW

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 13:01

joske_vuran schreef:
Ik vind ze je ook heel leuk staan!

Maar als jij ze eruit wilt hebben, moet je dat zeker doen. Dan zou ik het wel zo snel mogelijk doen, nu zit alles nog een beetje los als het goed is..

Hoe? Héél veel conditioner/anti-klit gebruiken en dan van onderuit rustig uitkammen. Trek er maar een dagje voor uit! En de plaatsen waar je er moeilijk bij kunt (achter op je hoofd enzo) zou ik door iemand anders laten doen, anders krijg je alleen maar frustratie..

Er zal wel veel haar uitvallen, en daarna heb je een afro! Maar dan even wassen, wéér conditioner erin en kammen en in een staartje. Je haar heeft er wel van geleden, maar als je ze maar een paar dagen hebt gehad valt het allemaal nog mee!

Oke dus met cremespoeling, kan ook met goedkope van de kruitvat is het er makkelijk uit te kammen? Zondag avond heb ik een slachtoffer gevonden die het uit wilt kammen.
Als ik nu al begin met wassen met antiklit dan moet het er zondag makkelijker uit te kammen zijn ?

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:40

Je kan je dreads absoluut wel uitkammen, helemaal in jouw stadium!

Ik heb zelf twee jaar dreads gehad, gezet met permanente vloeistof. Dat stuk viel helaas niet meer uit te kammen maar het aangegroeide stuk wat tot mijn schouders kwam is nog haartstikke netje uitgekamd, wel veel haar kwijt, maar ze waren ook erg strak na twee jaar.

Het jeuken en strakke gaat idd gewoon weg.

Een paar tips:
Veel cremespoeling gebruiken, goedkope mag, ik heb 5 flessen gebruik.
Je hebt van een bepaald merk een spray om je haar uit te kammen (weet het merk zo niet).
Uitkammen met een stalen hondenkam met een houten handvat, gewone kammen trek je kapot. die kammen kosten een euro of 5.

Succes ermee! Mocht je vragen hebben pb dan gerust. Het is dat je zo ver weg woont, anders had ik je wel willen helpen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:06

Je kan dreads best uitkammen.
Veel conditioner of anti-klit daar maak je je haar glad mee.
Maar reken maar niet dat je binnen een dag klaar bent Knipoog
Ik heb nep dreads en daar ben ik ook een hele dag mee bezig.

Mocht je een keer lange mooie dreads willen hebben raad ik je ook nep dreads aan (www.kinkydreads.nl)
Die worden een klein stukje ingevlochten met je eigen haar en je eigen haar draai je er netjes omheen om het weg te werken.
Ze blijven 2 tot 3 maanden zitten en daarna kan je ze er zo uithalen zonder dat je schade aan je eigen haar krijgt Lachen
(foto's van mijn dreads staan in mijn profiel)

Ik vind ze trouwens ook niet misstaan maar als je je er niet goed bij voelt moet je je inderdaad niet oml*llen Knipoog
Succes!

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:21

Als je ze niet mooi vind, er gewoon uithalen... Ik ben zelf laatst ook 'verknipt' (bij mij was het te degelijk, haha) en ik heb er ook om zitten janken. Om mij heen werd ook gezet: staat je wel goed hoor!, maar ben na 2 dagen terug gegaan naar dezelfde kapper en die heeft er toen iets lekker pittigs van gemaakt Haha! Reactie uit mijn omgeving: Ja, dit is inderdaad beter! Iedereen weer blij.

Het zit net in je haar en die elastiekjes zitten er niet voor niks: namelijk om te voorkomen dat zde dreads eruit gaan. Onderaan bij de omgestoken punten zal het vast iets lastiger zijn, maar met die kit moet het vast goedkomen! Er is vast wel een vriendin die je wil helpen. Misschien die ene die je zo ver heeft gekregen ze te laten zetten? Knipoog
Voor veel losse haren zou ik niet al te bang zijn. Mensen met dreads vergeten dat je natuurlijke haaruitval hebt. Bij mensen met los haar vallen die uit. bij mensen met dreads blijven ze zitten en komen ze los wanneer je de dreads eruit haalt.
Toi toi!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:23

Bolxy schreef:
Als je ze niet mooi vind, er gewoon uithalen... Ik ben zelf laatst ook 'verknipt' (bij mij was het te degelijk, haha) en ik heb er ook om zitten janken. Om mij heen werd ook gezet: staat je wel goed hoor!, maar ben na 2 dagen terug gegaan naar dezelfde kapper en die heeft er toen iets lekker pittigs van gemaakt Haha! Reactie uit mijn omgeving: Ja, dit is inderdaad beter! Iedereen weer blij.

Het zit net in je haar en die elastiekjes zitten er niet voor niks: namelijk om te voorkomen dat zde dreads eruit gaan. Onderaan bij de omgestoken punten zal het vast iets lastiger zijn, maar met die kit moet het vast goedkomen! Er is vast wel een vriendin die je wil helpen. Misschien die ene die je zo ver heeft gekregen ze te laten zetten? Knipoog
Voor veel losse haren zou ik niet al te bang zijn. Mensen met dreads vergeten dat je natuurlijke haaruitval hebt. Bij mensen met los haar vallen die uit. bij mensen met dreads blijven ze zitten en komen ze los wanneer je de dreads eruit haalt.
Toi toi!

Bij mij vallen mijn haren wel degelijk uit met het uithalen van dreads. Ik heb dat wel geoon synthetische, maar het lijkt me dat bij echte dreads je haar er eger aan toe is.
Het klopt wel, dat van natuurlijk haaruitval. Maar bij mij zijn mijn haren wel dégelijk uitgevallen. En niet zo'n beetje ook.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:26

Bolxy heeft idd gelijk met het haaruitval.
Je verliest echt ontzettend veel haar op een dag en dat blijft nu allemaal zitten in je dreads.
Als ik mijn dreads eruit haal dan kan ik bijna een nieuwe pruik maken van al het haar wat eruit komt Haha!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:30

Het zal ook wel aan mijn haar liggen, maar 2 weken met synthetische dreads rondgelopen, en toen ben ik letterlijk de helft van mijn haar verloren. Nagelbijten / Gniffelen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:36

ik zou niet tot zondag wachten met het eruit halen, hoe sneller hoe beter. ieder dag dat je dreads zitten, komt het vaster te zitten.
Haal (of beter; laat het doen) alle stiekjes er vanavond nog uit. Fikse lading zonnebloemolie in je haar, halve rol alu-folie er omheen en proberen te slapen.
Morgenochtend ziek melden op je werk/studie en beginnen met uitkammen. Eerst haar voor haar lospeuteren, net als bij de staart van een paard. Daarna van een grove kam naar een steeds fijnere kam.
heel erg veel succes!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:40

Bolxy schreef:
Om mij heen werd ook gezet: staat je wel goed hoor!, maar ben na 2 dagen terug gegaan naar dezelfde kapper en die heeft er toen iets lekker pittigs van gemaakt Haha! Reactie uit mijn omgeving: Ja, dit is inderdaad beter! Iedereen weer blij.

!

Huilen van het lachen Sorry maar dit klinkt echt alsof mensen eerst zeiden dat het goed zat om jou blij te maken, moest er toch even om lachen Haha!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:51

je kan dreads er prima uitkammen!!! wat een zever dat dat niet zou gaan... ik heb de mijne al 4 jaar en heb der onlangs 1tje uitgekamt. als dat na 4 jaar nog lukt, gaat dat zeker met van die losse pluisdreadjes van een paar dagen oud

volgens mij heb je je wel niet goed geinformeerd over wat dreads zijn? als je gedacht had dat het gelijk van die mooie stoere dreadlocks gingen zijn, ben je mis... T duurt echt soms bijna een jaar eer ze mooi worden... dat is ook het hele idee achter dreads: geduld en de natuur zn werk laten doen...

je kan ze trouwens ook laten verlengen ofzo als je echt vind dat ze te kort zijn...

anders moet je hier ff kijken en je vraag daar nog eens stellen:

http://www.dutchdreads.nl/

Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:53

Nog een tip die ik kreeg van een ex-dreader, gebruik een vork Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:54

Ik vind het je echt niet misstaan.
vriendin van me had een paardje gekocht (4 jarige, net uit de opfok) hele staart wa 1 grote dread. Cowboy magic heeft goed gekopen (detangler& shine) misschien ook wel voor jou haar!