en als je haar even de tijd krijgt om door te groeien worden ze alleen maar mooier

Vind ook dat je echt een hoofdje hebt voor dreads

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mas schreef:Ik zou ook nog even wachten, vind het je namelijk heel erg goed staan
en als je haar even de tijd krijgt om door te groeien worden ze alleen maar mooier
Vind ook dat je echt een hoofdje hebt voor dreads
pinuts schreef:meis:) je bent prachtig! ik had eerst ook heel mooi lang haar, en heb beetje zelfde stijl als jou.. Maar toen liet ik t heel kort knippen, net zo kort als jouwn dreads. Vond mezelf lelijk.. maar veel zeiden dat t goed stond enz, en dan gaat t wel weer over:) Ik snap wel dat dat heel iets anders is, maar die dreads gaan vast wel hangen:) En anders moet je maar teruggaan?
Benfan schreef:Had je vooraf wel informatie opgezocht hierover? ikzelf zit namelijk al een tijd met de gedachte om dreads te laten zetten maar wacht even tot mijn haar langer is omdat ik nu al weet dat ze korter worden dan dat mijn haar lang is. En het was me al bekend dat ze eerst wat stijf en "stom" zitten. Heb namelijk het idee dat je wat te snel hebt beslist... kan het mis hebben hoor. Dan vind ik het ook niet zo vreemd namelijk dat je er spijt van hebtHopelijk werkt het middel dat je gekocht hebt om ze eruit te krijgen!
odetteke schreef:Ik heb ongeveer een jaar dreads gehad van mijn eigen haar en ze er "gewoon" uit kunnen kammen. Vooral als ze nog maar zo kort zitten kan het prima! Eerst goed lang wassen met shampoo werkte voor mij heel goed en daarna je haar wat spoelen met cremespoeling en wasverzachteren daarna uitgekampt met zo'n kammetje http://gallery.citg.tudelft.nl/albums/a ... mmetje.jpg (het heeft me er wel een aantal gekost hoor!)
Het is het begin inderdaad even wennen, de eerste dagen best pijnlijk en je moet het ook behoorlijk goed onderhouden.
joske_vuran schreef:Ik vind ze je ook heel leuk staan!
Maar als jij ze eruit wilt hebben, moet je dat zeker doen. Dan zou ik het wel zo snel mogelijk doen, nu zit alles nog een beetje los als het goed is..
Hoe? Héél veel conditioner/anti-klit gebruiken en dan van onderuit rustig uitkammen. Trek er maar een dagje voor uit! En de plaatsen waar je er moeilijk bij kunt (achter op je hoofd enzo) zou ik door iemand anders laten doen, anders krijg je alleen maar frustratie..
Er zal wel veel haar uitvallen, en daarna heb je een afro! Maar dan even wassen, wéér conditioner erin en kammen en in een staartje. Je haar heeft er wel van geleden, maar als je ze maar een paar dagen hebt gehad valt het allemaal nog mee!
Bolxy schreef:Als je ze niet mooi vind, er gewoon uithalen... Ik ben zelf laatst ook 'verknipt' (bij mij was het te degelijk, haha) en ik heb er ook om zitten janken. Om mij heen werd ook gezet: staat je wel goed hoor!, maar ben na 2 dagen terug gegaan naar dezelfde kapper en die heeft er toen iets lekker pittigs van gemaaktReactie uit mijn omgeving: Ja, dit is inderdaad beter! Iedereen weer blij.
Het zit net in je haar en die elastiekjes zitten er niet voor niks: namelijk om te voorkomen dat zde dreads eruit gaan. Onderaan bij de omgestoken punten zal het vast iets lastiger zijn, maar met die kit moet het vast goedkomen! Er is vast wel een vriendin die je wil helpen. Misschien die ene die je zo ver heeft gekregen ze te laten zetten?
Voor veel losse haren zou ik niet al te bang zijn. Mensen met dreads vergeten dat je natuurlijke haaruitval hebt. Bij mensen met los haar vallen die uit. bij mensen met dreads blijven ze zitten en komen ze los wanneer je de dreads eruit haalt.
Toi toi!
Bolxy schreef:Om mij heen werd ook gezet: staat je wel goed hoor!, maar ben na 2 dagen terug gegaan naar dezelfde kapper en die heeft er toen iets lekker pittigs van gemaaktReactie uit mijn omgeving: Ja, dit is inderdaad beter! Iedereen weer blij.
!