Overgewicht en altijd honger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Re: Overgewicht en altijd honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 21:44

@ RedPassion, Ik ben het met je eens! Zou je die lijst willen kopieren? Zo ja, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:45

Ik zal het voor je opzoeken Ja
Staat ergens op een cd-rom, dus kan even duren, maar het komt eraan!

3line

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:50

die lijst wil ik ook wel eens bekijken Bloos Haha!

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 21:54

Take you're time! Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 02:40

Ik ben ook beniwued naar die lijst...

Ik ken het ook. Ik ben door mijn werk en een strenge dieet zo'n 20 kg afgevallen in een half jaar (meest was in zo'n 3 maand eraf) en het blijft er ook af. Maar er moet nog iets meer af, een laatst 7-10 kg. Moeilijk hoor. Pffffft. Ik fiets weer naar mijn werk en probeer een gezonde ontbijt en lunch te hebben... snachts is altijd moeilijk voor mij maar ook hiermee probeer ik me iets te beheersen..moet lukken. Alleen is het vorige week behoorlijk de mist ingegaan.. Ik moest in het appartment van mijn baas blijven om op haar honden te passen en om het een of andere reden wou ik alleen eten. Ik weet niet, ik verveelde me, de jongen met wie ik aan het daten was heeft er een punt achter gezet , ik had al zo'n 2 weken geen dag vrij gehad (Heb die week ervoor 64!! uur gewerkt en die week zelf zo'n 50)..er was gewoon zoveel. Maar nu ben ik weer thuis en wil ik het echt doen en kom op, minimaal 7 kg MOET lukken na 20!

Gooi daar nog eens bovenop dat ik ongesteld moest worden (en nu ben).....ja..niet zo'n goede week voor mij...

Vandaag begon goed.. een gezonde 'cereal' voor ontbijt, een vegatarisch burrito met druiven als lunch..maar toen ik thuis kwam verging ik van de honger (ik moest helpen met les geven op werk) en heb ik dus zo'n 3(!!!) porties patat gehad Hamer en daarna zo'n stuk ijstaart met caramel..wat echt TE lekker is..... dus ja.. maar ik zit nu echt vol en heb me echt voorgenomen om de rest van de avond niets te eten. Wil ik iets pakken dan pak ik een fles water ofzo, maar ik wil nu echt niets meer eten. In mijn ervaring blijft mijn vol gevoel wel beter hangen als ik veel water er achteraan drink Ja

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 14:44

Broccoli schreef:
Wat ook wel wil helpen is elke 2 uur wat eten.
En dan steeds kleine tussendoortjes en grotere maaltijden.
3 boterhammen 's morgens, 3 's middags en een bord vol avondeten. Tussen de 3 maaltijden, 3/4 kleine tussendoortjes. Voorbeelden van kleine tussendoortjes: plakje ontbijtkoek, 2 kleine koekjes, mini candybar, rijstwafel met filet americain, Snack A Jacks, mueslireep zonder suiker en fruit.

Goeie tip... maar er zitten toch best nog 'ongezonde' tussendoortjes tussen... 2 kleine koekjes, mini candybar en mueslireep zijn nog best hoog in caloriëen tov een stuk fruit, potje yoghurt, een gewone boterham met light beleg... Die dingen mogen best... maar ik zou ze niet dagelijks erbij zetten als tussendoortje als je echt wil afvallen...

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:10

Toen ik jong was werd ik vaak gepest omdat ik te dik was!
Daarna een besluit genomen om mijn eet patroon te veranderen.
Alle het drinken veranderde ik in water en ik ging minder eten. Niet zo zeer veel veranderen, maar de portie's gewoon minder! Daarnaast nam ik als tussendoortje een ontbijtkoek of veel fruit. Ook ben ik gaan sporten en dat kan ik je echt aanraden. Ik ben toen 20 kilo afgevallen!! Inmiddels ben ik weer iets aangekomen, maar ik ben op een goed en gezond gewicht.
Het klinkt misschien raar, maar je moet er even doorheen. Je lichaam is gewend aan veel eten en dan ineens moet het met minder doen en dan krijg je snel lekkere trek. Wees consequent en zorg dat je iemand hebt die je kan steunen.
Mijn interesse in voeding is sinds die tijd zo hoog geworden dat ik na de vakantie begin met de studie voeding en dietiek!

Succes

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:33

Ik woog 2 jaar geleden 120 kilo, bij 1,74m
Ik ben via via aan een sonja bakker boek gekomen en dacht, ach wat heb ik te verliezen.
Voor mij werkte het wel want ik weeg nu 67 bij nog steeds 1,74.
Ik ben van maat 48 naar maat 38 gegaan.
Ik ben nu al een jaar op gewicht zonder zwaarder geworden te zijn of te jo-jo"en... En ja ik eet weer normaal.
Daarvoor heb ik zelf ook wat aan zitten klooien en dat werkte natuurlijk niet... 2 jaar geleden is mijn "knop omgegaan" en zette ik door. En dat is het hem ook, het werkt alleen als je er echt 100% achter staat. Er zijn zat mensen die zeggen te willen afvallen maar het eten te lekker te vinden en het daardoor niet kunnen en er dus niet 100% achter staan,ook moet je door de eerste week of eerste 2 weken komen. Die zijn echt het moeilijkst. Daarna ging het mij makkelijk af, echt waar!
Ik sportte in het begin onder begeleiding en ik sport nu nog steeds 4 x pw een uurtje. Heerlijk vind ik dat.
Heel veel succes met afvallen!!!

EDIT: waar staat" en ja ik eet weer normaal" bedoel ik dat ik normale porties eet... Maar ik heb sinds SB wel mijn hele eetgewoontes veranderd. ik eet alleen maar gezonde dingen nu, ook wel eens een softijsje ofzo maar heeeeel anders als voor het dieet

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:38

Heey Nans, ik heb hetzelfde hoor Lachen Ik kreeg van een vriendin de tip om via de weightwatchers online aan het programma mee te doen, werkt bij haar heel goed, dus ik ga het ook proberen.

We slepen elkaar er wel doorheen Ach gut

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 15:44

Hee Tallie, thanks!

Ik ben nou zo bezig dat ik goed en gezond eet overdag en ik doe Start to Run, maar ga het liefst naar de sportschool. Alleen dat laat mijn rug dus weer niet toe..

Tal, als je WW gaat doen, wil je mij dan ff PM-en hoe het is? Knipoog

Patriesja, Ik wil er dit keer ook echt voor gaan. SB heb ik geprobeerd, maar daar werd ik erg ziek van. Last van mn evenwichtsorgaan en noem maar op.. Dus dat was geen dieet voor mij.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:45

Neej bedoel ook niet dat ik SB aanraad ofzo, het was meer zo van, dit is mijn ervaring geweest, snap??

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:46

Ik zie dat het bijzonder prijzig is om even te gaan doen, het kost bijna 60 euries Bloos!

Ik zal er eens over denken of dat handig is, misschien ga ik een keertje naar een bijeenkomst Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:49

Ik ken jouw probleem, ben 19, 1.70m en heb flink overgewicht! (lees boven 100kg). Ik doe weight watchers nu en ben ondertussen op korte tijd 7kg af. Ik drink heel veel en als ik honger krijg eet ik een stuk fruit of een groente of zo.

Als je voelt dat je gaat flauwvallen wilt een stukje kaas goed helpen, en als je dan water drinkt heb je terug een volle buik.

Dat helpt bij mij toch...
veel succes!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:51

Chip, het werkt bij jou dus echt? Dat is al de 2e die ik hoor dat het werkt Lachen

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:05

Hey toen ik 12 was, was ik 1.72 en woog ik 84 kilo veel te dik dus. Veel spanningen thuis, zieke moeder, stress etc. pleeggezin etc. van kastje naar de muur wat erin resulteerde dat ik steeds meer ging eten en eten. Kleding kopen was een ramp...

Toen ging bij mij de knop om dit wou ik niet meer, ik at veel voelde me goed als ik at en als het op was schaamde me ik me er weer voor.

Dus ben toen gewoon gaan eten, 3 maaltijden op een dag af en toe een gezond tussendoortje, vette rommel laten staan ook niet voor 1 keer dat patatje,ijsje,gebakje eten, nee gewoon gezond. Dat heeft redelijk goed goed geholpen. Toen ik 15 was, was ik al een stuk dunner ik ging op de boerderij wonen, melk uit de tank, zelfgebakken brood uit eigen bakkerij, groente en aardappels van het land en vlees van koeien/varkens van stal... Nooit geen snoep, patat of andere vette dingen..

En toen was ik 1.76 en woog ik 63 kilo perfect dus maar ik moest er wel enigzins moeite voor doen, geen vette rommel eten, niet snoepen, veel drinken en bewegen nou was het laatste geen probleem.

Daarna kwam ik weer in een gigantische klote situatie terrecht, pleegvader overleden, gezsin viel uit elkaar en ik moest ergens anders heen waar het hel op aarde was en je raad het al weer eten, toen woog ik weer 76 kg.

Toen ik bijna 18 was ging ik op mezelf wonen.. en toen ging het veel beter..

Nu weeg ik 68 kg met een lengte van 1.78 en voel me prima. Ben lang maar toch wel breed gebouwd, dus niet zo'n dun ielig model poppetje, maar ook niet dik, gewoon normaal en voel me er goed bij.

Ik snoep best wel eens en best wel veel, eet vrij ongezond, patat,pizza tosti's eet onregelmatig etc. en toch ben ik nu niet dik!

Weet je waarom? Omdat ik nu goed in mijn vel zit! Ik zit in een relaxte sfeer, gezonde stress van school, rijbewijs etc. maar geen slechte thuissituaties e.d. meer, ik voel me goed, ben vrolijk en gelukkig fijne omgeving en mensen,lieve vriend en ik hoef nu niet meer te eten als ik me klote voel... omdat ik me niet meer structueel en permanent depri en klote voel.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:14

Skitter schreef:
en heb ik dus zo'n 3(!!!) porties patat gehad Hamer en daarna zo'n stuk ijstaart met caramel..wat echt TE lekker is..... dus ja.. maar Ja

In USA is het ook een stuk moeilijker om gezond te eten! Mijn familie woont er en overal food exits langs de weg... dan MOET je gewoon stoppen, even langs de mac of kfc..

Je word daar gewoon dood gegooid met eten ook in de Wall Mart, altijd proefmonsters die te lekker zijn en ook die moeten mee..

Die snoepies en ijsies daar hmmmmm

Ik zou alleen al voor de junkfood naar USA gaan... mijn hemel op aarde... ik hou van dat land Haha!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:16

Ik heb me toch maar aangemeld op de site van de WW Nagelbijten / Gniffelen

Ik zal eens even kijken wat ze aanraden Lachen

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:20

Waarom gaan jullie niet naar de dokter voor een afslank methode?

Klinkt misschien raar maar ik ben er zo wel achter gekomen dat ik niet gek was omdat ik geen dieet vol hield maar een eetstoornis had (Binge eating disorder)
Soms kan er wat meer achter zitten.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:20

Toen mijn vader overleed ben ik ook gaan eten, en was echt te dik..Dit vind ik altijd al maar als ik foto's zie van net in de pubertijd, blijkt dat helemaal niet zo te zijn.. Ik had best zwaar werk en kon niet minder eten in mijn maaltijden, dan ging ik onderuit.. Dus alleen water drinken (En snoepen die ikzowiezo al niet heel veel) En was binnen half jaar 20 kg kwijt.. Nu ben ik vorig jaar 2 x met spoed geopereerd en 2 maand stilzitten.. toen ben ik weer gaan eten en helaas zit het er weer aan..
Gister maar weer een berg appels e.d. ingeslagen. Ik dronk eerst ook best veel thee met suiker, en drink nu al 4 jaar zonder suiker denk ik.. Gaat me prima af.. Alleen de zuurkool van vanavond..die kan ik echt niet laten staan

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:22

Het punt is dat ik dus echt niet veel eet.. Maar ik denk dat ik de verkeerde dingen eet. Ik wil eerst dit proberen voor ik naar de dokter ga Lachen

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:23

Joto schreef:
Alleen de zuurkool van vanavond..die kan ik echt niet laten staan

Nou moet het toch niet gekker worden... Zuurkool slecht voor de lijn?
Mensen eet gewoon 3 ruime maaltijden naar keuze en 3 tussendoortjes per dag. Let op met het aantal en wat je drinkt en ga sporten.
Ga jezelf vooral niks ontgunnen

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:25

Tallie_Ho schreef:
Het punt is dat ik dus echt niet veel eet.. Maar ik denk dat ik de verkeerde dingen eet. Ik wil eerst dit proberen voor ik naar de dokter ga Lachen

Nog 1 laatste tip dan maar (goh waar therapie allemaal niet goed voor is geweest)
Ga eerst eens opschrijven wat je allemaal eet. Alleen zo kan je kijk krijgen in je eigen eetpatroon (is eigenlijk ook gedeeltelijk wat de WW doet)

Angelaa2

ik heb ook vaak honger, gewoon puur omdat ik gewend ben om alle kasten door te zoeken naar eten..
soms heb ik een week geen trek in veel eten en dan 2 weken weer wel..
ben 1.66 en weeg nou ook niet bepaald weinig, ben nu ook 'druk' bezig met afvallen Nagelbijten / Gniffelen
drink gewoon veel water ipv frisdrank, neem een appel of ander fruit ipv chips etc Knipoog

Vankje

Bekend probleem... Ben er op dit moment zelf ook veel mee bezig. Ben naar de diëtiste gegaan, maar daar ben ik mee gestopt. In mijn ogen was zij veel te soft & het was allemaal een beetje vrijblijvend. De tips die zij me gaf, kan ik ook zelf bedenken of van internet afhalen.
Natuurlijk heeft ze me ook goede tips gegeven & ik ga er nu zelf mee aan de slag.

Ik heb in Excel een schema gemaakt (beter gezegd, mijn vriend heeft dat voor me gemaakt, ik ben niet zo'n computer-wonder Haha!) waarin ik alles verwerk wat ik op één dag eet (met aantal calorieën erbij), in een ander schema staat wat ik op één dag verbrand aan calorieën. Dit alles wordt dan ingevoerd met mijn gewicht (heb één vaste weeg-dag per week) & wordt weergegeven in een mooie grafiek.
Vandaag is de eerste dag & hoop dat de dalende lijn in de grafiek voor veel motivatie zorgt om door te gaan! Ik heb er best wel moeite mee, om lekkere dingen te laten staan. Hiervoor ging ik dus naar de diëtiste, maar dat heeft me helaas niet veel geholpen.

Ik hoop dat mijn wilskracht sterker is dan mijn eetlust. Ga in elk geval mijn best doen Lachen Bij mij is het gewoon zo dat ik kleinere porties moet eten, ik eet op zich niet heel ongezond (wel veel lekkere tussendoortjes, dat moet dus ook minder!), maar de porties zijn gewoon te groot. Dat zou bij mij al een heel verschil maken.

Weet iemand van jullie hoeveel calorieën je verbrandt met een uurtje paardrijden? Haha! (als dat niet afdoende is, zal ik toch weer een abonnement bij de sportschool moeten nemen... *zucht* vind fitness ZO saai!!)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:27

Goede tip Lachen

Nans, ik heb me aangemeld, laat je wel even weten hoe het gaat Lachen