IK HEB HONGER !!!! Help ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: IK HEB HONGER !!!! Help ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:36

Ik vind dit eigelijk helemaal niet gezond klinken, ik vraag me af wat je gaat doen als die 6-tal kilo eraf is? gewoon weer verder hoe je het eerder deed? ik kan je dan garanderen dat het er zo weer aanzit. Zoals eerder hier al aangegeven is honger gevoel NIET goed en tips om je maag even de kop in te drukken zou ik dus niet aan beginnen. Als ik in je eerdere posten las wat je at kon je eigelijk gewoon het beste een beetje beter opletten wat je at. Dus 1x per dat warm eten minder cola en verder gewoon gezond en bovenal lekker. Ik zou dat dieet boek weggooien als ik jou was en gewoon wat bewuster gaan eten. Je valt misschien minder snel af, maar wat er af gaat BLIJF dan ook weg. Zeker omdat je het er over hebt dat je je slap voelt vind ik erg zorgwekkend eigelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:43

Dit is geen goed dieet.... heb weleens gelezen dat je gewoon gezonder moet eten, en méééééér moet bewegen. Dat is véél gezonder dan wat je nu doet. Je stofwisseling past zich aan en als de kilo's eraf zijn, ga je weer normaal eten. Dan slaat je lichaam het op omdat het 'denkt' dat er misschien nog weleens tijden kunnen komen dat je minder eten krijgt. En dan kom je dus weer net zo snel aan, misschien zelfs meer. Kijk alstublieft uit! Klinkt niet echt goed wat je nu allemaal doet.... de puntendiëten veroorzaken meestal eetproblemen....

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:45

secricible schreef:
ongelooflijk, dat hier mensen zijn die roepen "Goed zo!"
Hongergevoel is echt een nood-opmerking vna je lichaam dat het gewoon tekort heeft! Je hebt duidelijk meer nodig als WW je voorschrijft.
Ga, als je wil afvallen, langs een dietiste, want dit soort crash-dieten zijn niet gezond.
Mensen die in enkele weken kilo's afvallen zijn echt niet gezond bezig, ondanks dat het lekker snel gaat.
Je lichaam gaat de stofwisseling aanpassen op de verminderde hoeveelheid voedsel. Ja, je hongergevoel zal op dat moment absoluut verdwijnen, maar als je straks weer een keertje normaal wil eten, dan komt het er dubbel zo hard aan....
Ga alsjeblieft meer eten.... Als je wakker word van je honger, is het echt NIET goed in je lichaam.

Mee eens.
Ik waarschuwde ook al voor ondervoeding. Dat krijg je niet alleen als je niets meer eet, maar ook als je je lichaam in 'spaarstand' zet. Luister naar de signalen van je lichaam, je krijgt ze niet voor niets. En als je WWt, heb je dan ondersteuning van iemand?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:58

WW werkt via een systeem dat je om de zoveel tijd ontmoetingen hebt met andere mensen die dit dieet volgen, om elkaar te stimuleren en op te peppen. Volgens mij zit daar ook iemand bij die "deskundig" is, maar als dat net zoiets is als Sonja Bakker ,houd ik mijn hart vast...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:15

nee ww is leren gezond eten
en je wijzen op hoe veel kalorieen een gabakje heeft
en dat je die gerust een keertje kan eten
maar niet elke dag en niet gelijk een hele taart ..

en zo ook met boter op je brood
of in de pan , niet gelijk het hele pakje nee stukje
etc etc

verder vond ik bij ww juist dat ik enorm veel moest eten
ik kreeg het minimum dus echt niet op

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:22

Als jou lichaam zo op dit dieet reageerd, moet je er per acuut mee stoppen.
Een ander dieet zoeken of 3 maaltijden per dag eten en sporten.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:23

ww is 3 maaltijden per dag + tussen doortjes ...

vraag me idd af of ts uberhaubt begeleiding heeft

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:26

Hier nog iemand met overgewicht.. Ik las hier net dat iemand vertelde dat hongergevoel een nood opmerking van je lichaam is etc. Mijn HA vertelde laatst tegen me dat als ik wilde afvallen, dat ik dan maar moest accepteren dat ik altijd een hongergevoel zou hebben.. Maar ik wil echt niet op zo'n manier afvallen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:27

nickyu schreef:

Maar als ze zegt dat die maaltijden met 1 hap weg zijn, noem ik het geen maaltijden. Ik bedoel echt 3 goede maaltijden. 's Ochtends 2 sneetjes brood, 's middags ook en 's avonds een vol bord met groenten, vlees en aardappelen. En lekker sporten. Hardlopen is erg goed.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:32

Ik vind het nogal drastisch om van 2 liter cola en 2x warm eten over te stappen op een echt dieet.. Ik zou eerst is proberen om de cola te beperken tot max 2 glazen per dag en 1 keer warm eten, dus gewoon een gezond eetpatroon. Van een normaal, gezond eetpatroon zul je misschien niet binnen een half jaar de helft van je gewicht kwijt zijn, maar het is wel je hele leven vol te houden...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:40

Hongergevoel een noodkreet? Ik had vroeger 24/7 een hongergevoel, bleef op een gegeven moment eten tot er echt niks meer bij kon en zelfs dan had ik nog honger, werd uiteindelijk ook veel te zwaar.

Ik ben nu ongeveer een halfjaar bezig, niet met ww, maar gewoon met ietwat kleinere maaltijden en een beetje meer bewegen. Ben iets van 10 kilo afgevallen en ben dat 24/7 hongergevoel kwijt, heb stukken meer energie.

Dus neehoor, niet altijd een noodkreet.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:47

Babeth schreef:
nickyu schreef:

Maar als ze zegt dat die maaltijden met 1 hap weg zijn, noem ik het geen maaltijden. Ik bedoel echt 3 goede maaltijden. 's Ochtends 2 sneetjes brood, 's middags ook en 's avonds een vol bord met groenten, vlees en aardappelen. En lekker sporten. Hardlopen is erg goed.

nou 2 boterhammen als ontbijt zijn echt niet in 1 hap weg ...

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:59

Effe voor de duidelijkheid de WW is GEEN dieet het is een andere manier van gaan eten.
En als je honger hebt en echt zo actief bent als je zegt mag je voor actief zijn ook extra punten eten. Vork
Begrijp je het programma wel goed en ga je ook naar de bijeenkomsten?
En praat je er met je coach over dat je honger hebt, schrijf je per dag op wat je eet?
En ik vind 2L cola op een dag wel erg veel hoor.

Zoals iemand al opmerkte je mag best af en toe een patatje of een gebakje maar daar moet je in punten rekening mee houden.
Ook ik doe de WW en het afvallen gaat bij mij niet snel maar gestaag.
En wat belangrijker is ik leer me beheersen en gewoon normaal te eten.
Ik wil nog 20 kg afvallen dus was echt te zwaar en heb eigenlijk geen honger heel soms maar dat is maar zo'n 3 dagen per maand Knipoog

Iemand maakte ook de opmerking dat ze niet alle punten at en niet afviel dat is logisch want je lichaam heeft te weinig om te verbranden dus val je niet af, had je coach je op de cursus ook kunnen vertellen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:12

rumay schreef:
Effe voor de duidelijkheid de WW is GEEN dieet het is een andere manier van gaan eten.
En als je honger hebt en echt zo actief bent als je zegt mag je voor actief zijn ook extra punten eten. Vork
Begrijp je het programma wel goed en ga je ook naar de bijeenkomsten?
En praat je er met je coach over dat je honger hebt, schrijf je per dag op wat je eet?
En ik vind 2L cola op een dag wel erg veel hoor.

Zoals iemand al opmerkte je mag best af en toe een patatje of een gebakje maar daar moet je in punten rekening mee houden.
Ook ik doe de WW en het afvallen gaat bij mij niet snel maar gestaag.
En wat belangrijker is ik leer me beheersen en gewoon normaal te eten.
Ik wil nog 20 kg afvallen dus was echt te zwaar en heb eigenlijk geen honger heel soms maar dat is maar zo'n 3 dagen per maand Knipoog

Iemand maakte ook de opmerking dat ze niet alle punten at en niet afviel dat is logisch want je lichaam heeft te weinig om te verbranden dus val je niet af, had je coach je op de cursus ook kunnen vertellen.

OK dan!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:25

Als het geen dieet is, waarom mag je dan maar een bep. aantal punten eten?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:11

ach ik eet weinig zout ed ivm mijn nieren
dat noemen ze ook een dieet .. ruim begrip dus Knipoog

er word geadviseerd
een normaal mens eet zoveel punten , een vrouw ongeveer dat een man dat
bij meer bewegen zwaarder werk etc dus ook meer eten
boterham is zoveel punten boter zoveel appel zoveel etc
als je veel beweegt heb je dus meer nodig
het leert je bewuster te maken van wat je eet ..
en de manier van bereiden
verder mag je best wel veel eten
ook stukje taart koekjes ed

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:24

Ramona_T schreef:
Bij mij werkt heel veel water supper.
En alls je geen water lust leg flesjes water in de koelkast.
Dan smaakt het prima.
Ik moet ook geen kraanwater tenzij het in de koelkast heeft gelegen.
Met water is niks mis en het werkt ook nog eens zuiverend.
Gewoon hup 3 a 4 liter water op een dag werkt toppie

Zoveel water is ook niet goed voor je hoor. dan houd je weer vocht vast en dan val je als nog niet af. tenzij je echt fanatiek iedere dag wel iets met sporten doet dat je het verliest met zweten.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 22:27

Jullie hebben gelijk, ik was verkeerd bezig! Had ergens gehoord van '18 punten per dag', grabbelde ergens zo een boekje v een vriendin, en hupla vertrokken!

Resultaat: alle kracht weg (ook al wel 3kg maar op wat voor een manier) en constant scheel zijn van de honger.

Ik wil inderdaad van die kilo's af, maar vooral van mijn slechte eetgewoontes! Dus ik dacht, nu effe volhouden, en daarna ga ik 'normaal' eten!

Nu heb ik eens op de website gekeken * ik word nog slim * en daar staat dat ik 21 punten mag eten! En geloof me, 3 punten is echt wel een verschil hoor!

Alleen weet ik niet goed of ik mijn 'activiteitsgraad' moet klasseren onder 'zittend & rechtstaand' of onder 'lopend, zittend & rechtstaand' want 7u per dag werk ik op de bank (zittend) maar 's avonds geef ik les (toch constant door bak heen lopen) + rij zelf nog een uur.
Daar zitten ook nog eens 2 punten verschil ...

Enfin, 18 is sowieso te weinig, ik viel bijna van mijn sus vandaag!
Bloos

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:12

Zo weinig eet m'n ma nog geen eens! Maar ik heb het nog niet kunnen vragen, morgen weer een poging.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:17

zou dus eerder op 22 gaan zitten
ligt er een beetje aan hoeveel les je geeft (uur)
daar ze ook gedeeltelijk uitgaan
als iemand zittend werk doet ook savonds op de bank zit..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:29

Mensen, water is goed, maar té veel water is echt héél erg slecht voor je. Dus daar ook mee uitkijken!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:30

nickyu schreef:
nou 2 boterhammen als ontbijt zijn echt niet in 1 hap weg ...

Dat is wat ik haar aanraadt, niet wat in haar huidige dieet staat. Knipoog

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:33

Wat ik me eigenlijk even afvraag, kan iemand me vertellen waar ik op internet kan vinden hoeveel punten iets 'waard' is zegmaar? Bloos
edit; op de ww site kan ik het niet vinden. Daar staat trouwens wel dat ik ondergewicht heb.. Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:39

dan is ww de laatste jaren erg veranderd Bloos

1e week is afzien maar daarna mag je meer

ter info
alleen water is slecht maar heel veel water over de dag is echt niet slecht hoor

wel als je in 1 keer liters drinkt
maar voor elke maaltijd een glas en tussen door nog
nee dat kan echt geen kwaad

meeste mensen drinken veelste weinig Vork

bij ww kreeg je boekje met wat wat ongeveer waard was
toen nog calorieen nu punten schijnt

och ik ben ongeveer 60 kg kwijt en krijg op mijn donder van mijn artsen als ik 65 weeg
maar volgens de bmi en ik dan nog te zwaar
terwijl je dan bij mij aan de overkant de ribben kuntellen (heb het gewicht ooit gehad Bloos )

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:58

Mijn ribben kan je ook héél goed tellen. Maar ik heb zat buikvet en aan de zijkant van dat vet (vriendin noemt dat nëukteugels) Clown
Water drinken zoals jij beschrijft is inderdaad niet slecht. Maar om nou een paar glazen voor elke maaltijd te drinken, en dan ook nog tussendoor. Dan kan je watervergiftiging krijgen. Heeft mams toevallig pas op tv gezien. Clown (Net zoals mensen die xtc hebben geslikt, die drinken veel water omdat dat schijnt te helpen, maar dat is juist heel slecht, want zo krijgen ze heel snel watervergiftiging)