@ Barmat: Ik vind eerlijk gezegd niet dat er erg veel keuze is bij een restaurant. Bij de Chinees zit er standaard vlees door de vegetarische meuk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Dorienn schreef:ik ben vegetarisch (eet wel vis en af en toe eigengekweekte taaie kippen)
nogal vreemd dat je vriendin zegt daar doodziek van te worden,
bij biologie leren wij nu dat het beter is als je dingen eet die zo laag mogelijk in de voedselkringloop staan, omdat daar meer kracht ofzoiets inzit.
en trouwens, groentenburgers zijn lekkerr
je bent niet vegetarisch, tenzij je brocoli bent?
Lest schreef:Ik ben al zo'n 19 jaar vegetariër (altijd al), drink vrijwel geen melk (ik eet wel veel andere zuivelproducten), ik heb nooit één vitamine pil geslikt, nog nooit wat gebroken, ik ben vrijwel nooit ziek én ik heb meer uhm teveel aan voedingsstoffen dan te weinig.
Dus. Wat is het volgende argument om geen vegetariër te worden?
Citaat:Mijn vriend eet thuis vegetarisch, maar op zijn werk of met uit eten e.d. neemt hij wel eens vlees (maar ook heel vaak niet). Voor ik hem leerde kennen at hij gewoon vlees, maar hij zegt dat hij zich veel beter en energieker is gaan voelen sinds hij minder vlees is gaan eten.
Ninx schreef:Waarom denk je dat topsporters vrijwel geen vlees eten? Omdat dat energie VREET van je lichaam...... Van mij hoeft niet iedereen explosief vegetarisch te worden, ook dat zal nl verregaande consequenties hebben. Maar eet met mate, en betaal er een eerlijke prijs voor!
Ninx schreef:Citaat:Mijn vriend eet thuis vegetarisch, maar op zijn werk of met uit eten e.d. neemt hij wel eens vlees (maar ook heel vaak niet). Voor ik hem leerde kennen at hij gewoon vlees, maar hij zegt dat hij zich veel beter en energieker is gaan voelen sinds hij minder vlees is gaan eten.
Waarom denk je dat topsporters vrijwel geen vlees eten? Omdat dat energie VREET van je lichaam...... Van mij hoeft niet iedereen explosief vegetarisch te worden, ook dat zal nl verregaande consequenties hebben. Maar eet met mate, en betaal er een eerlijke prijs voor!
Broccoli schreef:Vleesvervangers zijn wel duurder.
En ik woon met 2 'vleeseters (carniforen) en dan is het erg lastig met menggerechten.
Golan schreef:hoezo zou je doodziek worden als je geen vlees eet? en met dat breken van je botten bedoeld je vriendin denk ik dat als je geen melk drinkt dat je te weinig kalk krijgt ofzo?
best apart.
Barmat schreef:Kun je tegen Mierikswortel Nadya? Dat is een erg lekkere "pittigmaker" en daar heb ik weinig last van met mijn darmen.
danneke80 schreef:@ Barmat: zijn er in Duitsland eigenlijk ook vleesvervangers verkrijgbaar in de supermarkt? of moet je daarvoor naar de natuurwinkel?
Ben namelijk regelmatig in Berlijn geweest, maar daar heb ik het eigenlijk nooit gezien.
Ninx schreef:Ik kan niet begrijpen dat er veel mensen zijn die het werkelijk geen reet interesseert wat er met hun medemens, dieren en de aarde gebeurt, zolang zij maar vlees in hun mik kunnen steken iedere dag en hun dikke kont lekker bol kunnen houden op die manier!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Worden jullie daar nooit heel verdrietig van? Je voelt je zo onmachtig! Al die mensen die maar voor de kat zijn k*t weg leven, en geen enkele interesse hebben in het welzijn van dieren/ natuur en andere mensen?!
Toch hebben veel van deze mensen dan wel kinderen en een kinderwens. Maar als je in deze wereld nog kinderen wilt, zul je toch op zijn minst moeten meewerken aan een betere plek voor die kids? Of interesseert het die mensen ook al helemaal niets hoe die kinderen moeten opgroeien? Schiet mij maar lek hoor, ik begrijp het soms allemaal niet meer....
Ninx schreef:Ik laat mensen die wel vlees willen eten daarin volkomen vrij, maar druk ze wel vaak op het hart dat ze bij een biologisch slager hun inkopen zouden moeten doen en iets moeten minderen.
Ninx schreef:Ik kan niet begrijpen dat er veel mensen zijn die het werkelijk geen reet interesseert wat er met hun medemens, dieren en de aarde gebeurt, zolang zij maar vlees in hun mik kunnen steken iedere dag en hun dikke kont lekker bol kunnen houden op die manier!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()