Weet niet wat ik aanmoet met mijn vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: Weet niet wat ik aanmoet met mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:26

hoe oud ben je?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 13:40

Wildgirl schreef:
hoe oud ben je?

18 Knipoog

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:40

linchen schreef:
Ik heb gister een mail van hem gehad, enne, hij wou even z'n hart luchten, we hadden tijdens het etentje al best wel beetje gepraat, maar niet hierover, maar wel andere dingen zegmaar, en hij mailde over dat hij het knap vond enzo, dat ik dat durfde te zeggen, en dat hij een tegenprestatie wou leveren, en vertelde over dingen wat hem tegen zat, vroeger en in het dagelijks leven.

Een hele goeie vriend van me, die er wel van af weet zegmaar, die zei: dan is dat ook jou moment om er op in te gaan, en het tegen hem te vertellen. Heb het hele verhaal verteld.
Zit nu wel heel onhandig op mijn stoel, beetje gek van de zenuwen, maar ook opgelucht. Nu is het aan hem, wat hij er mee doet. Ik hoop snel antwoord te krijgen, en ik zal het hier weergeven wat zijn antwoord is.. Knipoog

Dat klinkt positief! Lachen Ik vind het wel jammer dat jullie elkaar belangrijke dingen per e-mail vertellen, maar het is in elk geval een stap vooruit en hopelijk is dit de aanleiding om er straks ook face-to-face over te kunnen praten. Ik ben erg benieuwd hoe hij gaat reageren, ik leef met je mee! Lachen

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:04

Wauw goed zo!
Ik ben blij dat je het hem vertelt! Ookal is het via een mailtje!
Je hebt een goede stap vooruit gedaan Knipoog
Ik ben benieuwd wat hij ervan vind! Als hij echt van je houd en je respecteerd zal hij er vast positief op reageren!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:19

Goed gedaan hoor! In het begin van onze relatie heb ik ook eens een brief geschreven. Ik kon er op dat moment gewoon niet over praten maar het was wel iets wat ie echt moest weten. Het luchtte erg op en hij ging er ook super mee om. Tegenwoordig kan ik overal over praten met hem. Is ook iets wat je moet leren Ja

Ben benieuwd naar zn reactie!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:33

Clown Ik ben zo opgelucht, het is er uit, en hij heeft het gelezen. Ik heb mail terug gehad. 1e half uur niet durven open te maken, bang voor reactie, en net toch maar gedaan. En heb zitten huilen als een klein kind, van opluchting. Stom he? Het is van me af.

Hij reageert hartstikke goed, m'n hart klopt nog sneller dan anders. Jeetje, dat je zo opgelucht kan zijn. Wil jullie toch bedanken voor het mee denken etc, dankzij jullie, [strenge] woorden, heb ik toch de stap genomen. En hij weet het, hij houd er rekening mee, we gaan donderdag praten.
Ben helemaal op van de spanning, maar het is eruit. Ben er vanaf.

Ik zal nog even doorgeven hoe het donderdag is gegaan. Jonge jonge, wat ben ik opgelucht. Er valt zoveel van me af, serieus Haha! Ene kant lekker, andere kant ook.. beetje beschaamtelijk naar zijn kant toe.. Maar dat zien we donderdag wel..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:34

Hmmm ik zou jezelf even een flinke schop onder je kont geven.
Excuses á la psychische stoornis gaan er bij mij niet in; dat je dingen moeilijk vindt is prima maar geen excuus om het niet of juist wel te doen.
Als jij geen sex wilt dan héb je geen sex.punt.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:34

Mooi meid!
Ik ben blij dat hij het zo positief opneemt!
Succes met het praten donderdag! Het komt vast allemaal goed!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:35

Misschien een tip voor de toekomst. Als je iets wilt zeggen waarvan je denkt dat je het niet lukt geef dan aan hem aan dat je iets wilt zeggen. Zo weet hij dat hij je ook de kans moet geven om datgene te zeggen en hij kan er dan ook voor zorgen dat je het moet zeggen en je het niet steeds uitstelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:36

Weet hij nou ook (evt. doormiddel van mail) dat jij nog geen sex wil eigenlijk??

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:40

oei moielijk dit, het klinkt een beetje dat jij oindergeschikt bent in deze relatoe ...
seks moet je allebei willen, en niet en dan bedoel ik ( nooit) zomaar doen omdat een ander dat wil.
ga eerst een ppoosje wat leuke dingen met elkaar doen, zodat je je ook meer bij hem op je gemak voelt, geef ook aan dat je onzeker over je lichaam bent,
heel veel succes!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:44

Juul schreef:
Ja, ze laat zich misbruiken, das duidelijk. Maar dan is het niet de jongen zijn schuld. Kijk ik ben er niet bij geweest. ( Clown ) Maar zolang de TS niet aangeeft dat ze geen sex wil, misbruikt hij haar imo niet. En mannen blijven mannen.. Als zij er gewoon in meegaat, tja wat moet die jongen dan denken. TS: Heeft ie het er met jou over gehad of je sex wou? Gevraagt of je verder wou? Of 'ging het gewoon vanzelf'?

Geen expliciet nee of verzet betekent nog geen instemming. Ook het overdonderen en het geen notie nemen van de reacties of nonreacties van je partner is ronduit kwalijk. De situatie die TS beschrijft is een grijs gebied, je kan het niet direct verkrachting noemen, maar geheel vrijwillig is dit zo te lezen ook niet.
Instemming met sex betekent ook actieve participatie van beide partijen, ervaren of niet.

@TS: Bouw eerst eens een flink dosis respect voor je eigen lijf op. Zoek je goede kanten op en ZIE die ook echt van jezelf. Iedereen heeft pluspunten, anders waren mensen geen unieke individuen geweest.
Als je respect en liefde voor je eigen lijf hebt wordt het ook een stuk makkelijker om grenzen te stellen aan wat anderen met jouw lijf mogen. Immers jouw lijf is voor jouw WAARDEVOL, iemand die dat niet toont, door bv over jouw grenzen te gaan, moet eraf blijven.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:50

linchen schreef:
Ik heb gister een mail van hem gehad, enne, hij wou even z'n hart luchten, we hadden tijdens het etentje al best wel beetje gepraat, maar niet hierover, maar wel andere dingen zegmaar, en hij mailde over dat hij het knap vond enzo, dat ik dat durfde te zeggen, en dat hij een tegenprestatie wou leveren, en vertelde over dingen wat hem tegen zat, vroeger en in het dagelijks leven.

Een hele goeie vriend van me, die er wel van af weet zegmaar, die zei: dan is dat ook jou moment om er op in te gaan, en het tegen hem te vertellen. Heb het hele verhaal verteld.
Zit nu wel heel onhandig op mijn stoel, beetje gek van de zenuwen, maar ook opgelucht. Nu is het aan hem, wat hij er mee doet. Ik hoop snel antwoord te krijgen, en ik zal het hier weergeven wat zijn antwoord is.. Knipoog

Goed van je...als je het echt voor elkaar bent, moet je juist dit soort dingen kunnen bespreken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:54

tamary schreef:
[naam] schreef:
Ja, ze laat zich misbruiken, das duidelijk. Maar dan is het niet de jongen zijn schuld. Kijk ik ben er niet bij geweest. ( Clown ) Maar zolang de TS niet aangeeft dat ze geen sex wil, misbruikt hij haar imo niet. En mannen blijven mannen.. Als zij er gewoon in meegaat, tja wat moet die jongen dan denken. TS: Heeft ie het er met jou over gehad of je sex wou? Gevraagt of je verder wou? Of 'ging het gewoon vanzelf'?

Geen expliciet nee of verzet betekent nog geen instemming. Ook het overdonderen en het geen notie nemen van de reacties of nonreacties van je partner is ronduit kwalijk. De situatie die TS beschrijft is een grijs gebied, je kan het niet direct verkrachting noemen, maar geheel vrijwillig is dit zo te lezen ook niet.
Instemming met sex betekent ook actieve participatie van beide partijen, ervaren of niet.

True. Maar toch blijft dat een moeilijk punt. Of het vrijwillig leek of niet.

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:03

Hey meid,
Ik vind het echt goed van je dat je het hebt verteld. Hij heeft jouw een goede gelegenheid gegeven om over jouw problemen e.d. te schrijven, en via de email (of sms of wat dan ook) is dat soms vele malen makkelijker dan face to face. Je moet toch ergens beginnen?
Fijn dat hij het zo goed op lijkt te nemen, ik hoop dan ook dat je wat steviger in je schoenen kan staan nu tegenover hem, en dat hij je goed gaat steunen.
Veel succes, en natuurlijk veel plezier met je vriend als alles goed gaat Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:06

Het brlijft zeker een moeilijk punt zolang als er niemand een standpunt tegen inneemt. Helaas negeren ook veel politieagenten en rechters situaties zoals dit of sterker die eigenlijk op zijn minst een waarschuwing hadden moeten opleveren.
Ja mannen hebben meer moeite met het lezen van emoties en nuances, maar dat is geen excuus om niet na te denken ookal is dat dan helaas na de daad.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 18:48

Ik hoor hier veel over misbruik, dat wil ik uitsluiten.

Bij alle keren ben ik er met m'n verstand bij, en nee zeggen kan ik niet, maar dat is geen reden om het misbruik te noemen. Dit doe ik zeker ook niet. Het is gewoon mijn eigen fout en schuld, en het voelt ook niet zo, heel eerlijk gezegd.
Dus dat mag uitgesloten worden Haha!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:43

Wildgirl schreef:
Excuses á la psychische stoornis gaan er bij mij niet in; dat je dingen moeilijk vindt is prima maar geen excuus om het niet of juist wel te doen.

Sorry hoor maar dat is lekker makkelijk praten.
Leuk dat jij dat op die manier kan doen, maar je legt nu dus onbewust wel precies de vinger op de zere plek.
Als je een "psychische stoornis" hebt KAN je jezelf voor dat onderdeel geen schop onder je kont geven. Dat is nou het het hele punt, een neerwaartse spiraal waar je moeilijk uit komt. En met zo'n opmerking zorg je er alleen maar voor dat iemand zich nog slechter gaat voelen.

Meid, goed dat je het toch gezegd hebt, en ik hoop dat het goed komt.
Probeer toch weer hulp te zoeken, misschien dat wat je gedaan hebt niet de goede methode voor jou was...
En weet, dit is niet iets wat zo maar in 1 keer genezen kan worden, het is een onderdeel van jezelf, waar je mee zult moeten leren leven, met ups en downs.
En ik weet inmiddels waar ik over praat...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:15

klinkt als een goeie vooruitgang !
als hij inderdaad zo lief leuk mooi enz is en gek op jou dan komt het donderdag helemaal goed Ja
wel even spannend maar hij weet nu alles al, dus probeer je geen zorgen te maken !

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:59

ladymagic schreef:
Wildgirl schreef:

Leuk dat jij dat op die manier kan doen, maar je legt nu dus onbewust wel precies de vinger op de zere plek.
Als je een "psychische stoornis" hebt KAN je jezelf voor dat onderdeel geen schop onder je kont geven. Dat is nou het het hele punt, een neerwaartse spiraal waar je moeilijk uit komt. En met zo'n opmerking zorg je er alleen maar voor dat iemand zich nog slechter gaat voelen.

Dat is helemaal niet lekker makkelijk praten; zeggen dat je iets niet kúnt dat is pas makkelijk.
Als de TS géén sex voor het huwelijk wil en denkt geen nee te kunnen zeggen dan moet ze geen relatie aangaan.
Haar opmerking hierboven over het feit dat ze het niet al te erg vind geeft ook wel een beetje aan hoe ze er echt instaat.
Ik vind dat je voor dit soort zaken nooit een excuus mag gebruiken; je bent zelf verantwoordelijk.
Dat je het moeilijk vindt oke; maar zeggen dat je het niet kunt is echt onzin.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:45

sorry wildgirl, maar door een psychiatrische stoornis kan je tot héél véél dingen niet in staat zijn wat een gezond persoon wel kan. Bij veel dingen kan je zeggen: 'hup een schop onder je kont moet je krijgen' maar bij heel veel mensen die psychisch niet gezond zijn, dus ziek zijn, werkt dat niet zo.

ik ben het wel met je eens dat de topicstarter in dit geval wel zelf verantwoordelijk is voor o.a. dat ze seks heeft etc. Dat geeft zij zelf ook aan. Dus de jongen doet in feite niets verkeerd.
Maar zij is er niet verantwoordelijk voor dat ze een psychiatrische stoornis heeft. Dat kan iedereen overkomen, dus jou bijvoorbeeld ook. Maar hopelijk overkomt het je niet. Maar door een psychiatrische stoornis kan een mens soms moeilijk aangeven wat hij wel of niet wil. En ook kunnen mensen heel onzeker over zichzelf zijn of zoals in dit geval een niet realistisch zelfbeeld hebben. Soms wordt dat echt veroorzaakt door een stofje wat niet helemaal goed werkt in de hersenen. Dus met een schop onder haar kont, komt ze waarschijnlijk niet echt verder...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:16

Hoi,

heel goed dat je het hem heb kunnen vertellen via de mail. Dit is een heel goed begin! Nu kun je tenminste een relatie opbouwen die niet (meer) gebaseerd is om ''leugens'' (eigenlijk dingen verzwijgen).

Weet hij ook dat je nog geen anticonceptie gebruikt?????? Hier maak ik me een beetje zorgen over!!!! Je hebt echt al heev veel ''geluk'' gehad dat je niet zwanger geraakt bent hoor!!!!!

2 maanden voor wij wilden proberen zwanger te raken ben ik maar EEN keer anticonceptie vergeten en .......bam zwanger. Wij waren natuurlijk ontzettend blij, maar ik wil je even duidelijk maken hoe snel het kan gaan.

En bedenk ook dat het waarschijnlijk makkelijker is voor je om naar de huisarts voor de pil, nuvaring, prikpil of spiraaltje dan om er naar toe te moeten gaan omdat je zwanger bent.

En ik denk dat je nu nog te jong bent en in ieder geval emotioneel niet stabiel genoeg bent om een kindje te krijgen. En daarbij komt dat je relatie nog heel pril is.

Dus ga a.u.b. om anti conceptie en heb voor dat het helemaal ''veilig'' is geen sex.

Sterkte........je bent om de goede weg. En dat hij nu positief reageert geeft aan dat zijn hart om de goeie plaats zit. Nu is het hopelijk steeds makkelijker om open kaart met hem te spelen. Desnoods via de mail. Klinkt voor anderen misschien onpersoonlijk, maar voor jou een hele stap!!!!!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 22:32

Wildgirl schreef:
ladymagic schreef:

Dat is helemaal niet lekker makkelijk praten; zeggen dat je iets niet kúnt dat is pas makkelijk.
Als de TS géén sex voor het huwelijk wil en denkt geen nee te kunnen zeggen dan moet ze geen relatie aangaan.
Haar opmerking hierboven over het feit dat ze het niet al te erg vind geeft ook wel een beetje aan hoe ze er echt instaat.
Ik vind dat je voor dit soort zaken nooit een excuus mag gebruiken; je bent zelf verantwoordelijk.
Dat je het moeilijk vindt oke; maar zeggen dat je het niet kunt is echt onzin.

Prijs jij jezelf nou maar gelukkig dat jij er dus blijkbaar geen ervaring mee hebt.
Ik zeg niet dat ze alles maar op die stoornis af kan schuiven, en tuurlijk is ze er zelf bij als ze seks met iemand heeft. Ik reageer op jou omdat jij gewoon te kort door de bocht redeneert.
want A) ze wil geen seks voor het huwelijk dus ze moet maar geen relatie aangaan --> Ik heb meerdere mensen in mijn vriendenkring, die allemaal als maagd het huwelijk in willen en allemaal al een relatie hebben (gehad), hoe wil je tot een huwelijk komen zonder relatie? Als ze nog een relatie heeft gehad weet ze ook niet of ze wel of niet nee tegen de seks kan zeggen. En
B) Door zo'n stoornis is het gewoon allemaal veel moeilijker, en dat jij dat niet wilt geloven prima, maar ga dat dan even ergens anders ventileren, want hier heeft de TS niks aan en volgens mij is dit topic ook niet bedoeld om te discusieren of ze alles nou wel of niet op haar stoornis afschuift en in hoeverre dat klopt.
Bij deze wil ik dus ook weer ontopic gaan, en de TS veel sterkte en wijsheid toewensen aanstaande donderdag!

Edit: typfoutje

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 14:32

Heb ook heel veel pb's, en daar werd o.a. ook gevraagd, of ik 'bokt' zou laten weten hoe het gaat, zegmaar. Diverse mensen Haha!

Bij deze: ben vanmorgen na heel lang twijfelen naar de huisarts geweest. Het is eruit. Heb hem gevraagd om de pil. Hij zo: "Volgens mij loop jij al even met het idee, of niet dan? Volgens mij vind je het heel eng om te vragen." Hoe weet hij dat nou Bloos haha

maargoed, om 4 uur liggen ze klaar.. en klaar voor gebruik.. gelukkig!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:40

Goed hoor dat je die stap hebt genomen!
Let er wel op dat je goed de gebruiksaanwijzingen volgt van de pil, als je niet op het juiste moment begint ben je namelijk niet direct beschermd tegen een zwangerschap!