Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wildgirl schreef:hoe oud ben je?
linchen schreef:Ik heb gister een mail van hem gehad, enne, hij wou even z'n hart luchten, we hadden tijdens het etentje al best wel beetje gepraat, maar niet hierover, maar wel andere dingen zegmaar, en hij mailde over dat hij het knap vond enzo, dat ik dat durfde te zeggen, en dat hij een tegenprestatie wou leveren, en vertelde over dingen wat hem tegen zat, vroeger en in het dagelijks leven.
Een hele goeie vriend van me, die er wel van af weet zegmaar, die zei: dan is dat ook jou moment om er op in te gaan, en het tegen hem te vertellen. Heb het hele verhaal verteld.
Zit nu wel heel onhandig op mijn stoel, beetje gek van de zenuwen, maar ook opgelucht. Nu is het aan hem, wat hij er mee doet. Ik hoop snel antwoord te krijgen, en ik zal het hier weergeven wat zijn antwoord is..
Juul schreef:Ja, ze laat zich misbruiken, das duidelijk. Maar dan is het niet de jongen zijn schuld. Kijk ik ben er niet bij geweest. () Maar zolang de TS niet aangeeft dat ze geen sex wil, misbruikt hij haar imo niet. En mannen blijven mannen.. Als zij er gewoon in meegaat, tja wat moet die jongen dan denken. TS: Heeft ie het er met jou over gehad of je sex wou? Gevraagt of je verder wou? Of 'ging het gewoon vanzelf'?
linchen schreef:Ik heb gister een mail van hem gehad, enne, hij wou even z'n hart luchten, we hadden tijdens het etentje al best wel beetje gepraat, maar niet hierover, maar wel andere dingen zegmaar, en hij mailde over dat hij het knap vond enzo, dat ik dat durfde te zeggen, en dat hij een tegenprestatie wou leveren, en vertelde over dingen wat hem tegen zat, vroeger en in het dagelijks leven.
Een hele goeie vriend van me, die er wel van af weet zegmaar, die zei: dan is dat ook jou moment om er op in te gaan, en het tegen hem te vertellen. Heb het hele verhaal verteld.
Zit nu wel heel onhandig op mijn stoel, beetje gek van de zenuwen, maar ook opgelucht. Nu is het aan hem, wat hij er mee doet. Ik hoop snel antwoord te krijgen, en ik zal het hier weergeven wat zijn antwoord is..
tamary schreef:[naam] schreef:Ja, ze laat zich misbruiken, das duidelijk. Maar dan is het niet de jongen zijn schuld. Kijk ik ben er niet bij geweest. () Maar zolang de TS niet aangeeft dat ze geen sex wil, misbruikt hij haar imo niet. En mannen blijven mannen.. Als zij er gewoon in meegaat, tja wat moet die jongen dan denken. TS: Heeft ie het er met jou over gehad of je sex wou? Gevraagt of je verder wou? Of 'ging het gewoon vanzelf'?
Geen expliciet nee of verzet betekent nog geen instemming. Ook het overdonderen en het geen notie nemen van de reacties of nonreacties van je partner is ronduit kwalijk. De situatie die TS beschrijft is een grijs gebied, je kan het niet direct verkrachting noemen, maar geheel vrijwillig is dit zo te lezen ook niet.
Instemming met sex betekent ook actieve participatie van beide partijen, ervaren of niet.
Wildgirl schreef:Hmmm ik zou jezelf even een flinke schop onder je kont geven.
Excuses á la psychische stoornis gaan er bij mij niet in; dat je dingen moeilijk vindt is prima maar geen excuus om het niet of juist wel te doen.
Als jij geen sex wilt dan héb je geen sex.punt.
ladymagic schreef:Wildgirl schreef:Hmmm ik zou jezelf even een flinke schop onder je kont geven.
Excuses á la psychische stoornis gaan er bij mij niet in; dat je dingen moeilijk vindt is prima maar geen excuus om het niet of juist wel te doen.
Als jij geen sex wilt dan héb je geen sex.punt.
Sorry hoor maar dat is lekker makkelijk praten.
Leuk dat jij dat op die manier kan doen, maar je legt nu dus onbewust wel precies de vinger op de zere plek.
Als je een "psychische stoornis" hebt KAN je jezelf voor dat onderdeel geen schop onder je kont geven. Dat is nou het het hele punt, een neerwaartse spiraal waar je moeilijk uit komt. En met zo'n opmerking zorg je er alleen maar voor dat iemand zich nog slechter gaat voelen.
Wildgirl schreef:ladymagic schreef:
Sorry hoor maar dat is lekker makkelijk praten.
Leuk dat jij dat op die manier kan doen, maar je legt nu dus onbewust wel precies de vinger op de zere plek.
Als je een "psychische stoornis" hebt KAN je jezelf voor dat onderdeel geen schop onder je kont geven. Dat is nou het het hele punt, een neerwaartse spiraal waar je moeilijk uit komt. En met zo'n opmerking zorg je er alleen maar voor dat iemand zich nog slechter gaat voelen.
Dat is helemaal niet lekker makkelijk praten; zeggen dat je iets niet kúnt dat is pas makkelijk.
Als de TS géén sex voor het huwelijk wil en denkt geen nee te kunnen zeggen dan moet ze geen relatie aangaan.
Haar opmerking hierboven over het feit dat ze het niet al te erg vind geeft ook wel een beetje aan hoe ze er echt instaat.
Ik vind dat je voor dit soort zaken nooit een excuus mag gebruiken; je bent zelf verantwoordelijk.
Dat je het moeilijk vindt oke; maar zeggen dat je het niet kunt is echt onzin.