ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:19

Gemiddelde werknemer heeft 1,3 ziekmelding per jaar. Zit je er ruim boven moet je je echt eens achter je oren krabben. Het kan zijn dat iemand een chronische aandoening heeft. Heb je die niet en heb je een verzuimfrequentie van 3x of hoger, dan ben je een frequentverzuimer. Dat is heel vaak twijfelachtig verzuim en heeft met mentaliteit te maken. Ik ga met Kiwiko met, een giga schop onder je kont zou je moeten krijgen.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 09-06-08 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:24

Ik snap wel dat je geen zin had om te gaan werken, maar IK zou me niet ziekmelden!
dat vind ik niet kunnen als je niet echt ziek bent.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:24

ik heb dat nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen ook!
ik zou me collega's niet eens meer aan durven te kijken Bloos
toen ik vorige week echt ziek was ging ik nog naar me werk omdat ze onderbezetting hadden... ik had het koud en het zweet stond op me rug, maar ik heb wel me collega's 5 uurtjes uit de brand geholpen Pling en zo hoort het ook vind ik!!!

ik vind zoiets dus echt niet kunnen! ik heb ook wel eens zo'n collegaatje gehad op me werk. er zat maar iets verkeerd en ze melde zich ziek...totdat ze echt wat mankeerde en naar het ziekenhuis moest! niemand geloofde haar en de baas verplichte haar om te komen werken omdat ze anders haar ontslag zou krijgen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:31

Nikka schreef:
Gemiddelde werknemer heeft 1,3 ziekmelding per jaar.

Maar houdt dat dan 1,3 dagen ziekteverzuim in, of een daadwerkelijke ziekmelding die een paar dagen kan duren?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:35

Ziekmelding.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:38

Ik ga altijd!
Hoe ziek ik ook ben.
Als ik dan tussendor naar huis moet, naja jammer dan. Dan heb ik het iig geprobeerd!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:41

Het kost je werkgever een bom duiten, alleen omdat jij een feestje hebt en je daarbij niet kan inhouden ?
Sorry, maar vind dit echt niet kunnen. Ten eerste geld bij ons het gezegde..savonds de man dan ook smorgens de man, ten tweede vind ik het echt niet kunnen dat je iemand anders opzadelt met een rekening vanwege jouw feestgedrag..foei.
Misschien zit je nieuwe baas ook wel op bokt ?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:43

Kijk, je werkt bij de Albert Heijn dus ik vind dat dat (voor één keertje dan) wel kan.
Maar had je nou een andere baan, leraar, dokter of iets anders in die richting, dan zou ik het echt not done vinden!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:46

Ik vind dit echt niet kunnen !!
Ik werk nu sinds 4 maanden in een andere instelling, heb me nog geen een keer ziekgemeld, tuurlijk heb ik ook wel eens baaldagen...maar HUP schop onder je kont en aan het werk !

Sowieso kan ik dat al niet maken, ik werk in de zorg en laat dan meteen 2 collega's zitten.
Waardoor zij weer een vervanger moeten regelen ( en er is niets zo irritant als uit je bed gebeld worden....) of ze moeten met z'n tweetjes de 3 routes doen.

Nee... er moet veel gebeuren wil ik thuis blijven.
Ben het dus ook volledig eens met KiWiKo!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:48

Bij Albert Heijn kan het wel??

Ik vind het echt echt echt niet kunnen.

Ik heb me nog nooit ziek gemeld omdat het me toevallig niet uitkwam om te werken. Zou ook niet voorkomen.

Heleen1988

Jaimyliefje schreef:
Kijk, je werkt bij de Albert Heijn dus ik vind dat dat (voor één keertje dan) wel kan.
Maar had je nou een andere baan, leraar, dokter of iets anders in die richting, dan zou ik het echt not done vinden!

Ook de albert heijn moet doorbetalen als de werknemers zich ziekmelden hoor. Ik geef toe dat het bijv in de zorg of het onderwijs meer directe effecten heeft, maar dat is wel erge struisvogelpolitiek om alleen zo oppervlakking te kijken. Dit getuigt gewoon niet van verantwoordelijkheidsgevoel.
Wel erg grappig om te zien hoe mensen vanuit verschillende hoeken reageren. Ook ik kijk meer vanuit de hoek van werkgever en weet dat het soort mensen dat zich om elke dwarszittende scheet ziekmelden een enorme strop kunnen zijn voor een bedrijf. Zeker voor een wat kleiner bedrijf.

sunshine

Jaimyliefje schreef:

Waarom ??? Baas moet toch ook gewoon betalen ?
Of je nou leraar bent, of je werkt bij de AH, dat moet niks uitmaken !!

Uitrusten kun je op je vrije dagen toch ? Hoef je je niet ziek voor te melden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:50

als het kan ga ik, gaat het tóch niet jammer toch geprobeert.
zelfs al ben ik niet ziek, ik werk tot 1 uur, maar stel er gebeurt iets, er valt er een, een plots ziek enz enz, dan zal ik altijd blijven en er zijn voor mijn collega's. Slim
en denk maar niet dat ik daar op zit te wachten.
laatst heb ik tot 6:30 moeten werken terwijl dat normaal 5 uur is...
tja er moest een banketstaaf naar de fysio om half 5, terwijl dat het drukste deel van de dag is! Dromen
terwijl wij op vakantie gingen, daar ben je niet blij mee, we waren alledrie kapot en dan laat ik ze niet in de steek. Afgod
die honden kunnen niet voor zichzelf zorgen, dan moet ik gewoon mijn verantwoordelijkheid nemen en gaan, dan maar minder zware klussen als je niet zo lekker bent maar dan ben je er wel. Ja

ik ga niet mijn collega's laten zitten omdat ik geen zin heb hoor... Ziek
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 09-06-08 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:51

Heleen1988 schreef:
Ook ik kijk meer vanuit de hoek van werkgever en weet dat het soort mensen dat zich om elke dwarszittende scheet ziekmelden een enorme strop kunnen zijn voor een bedrijf. Zeker voor een wat kleiner bedrijf.

Klopt, dat zie je echt heel erg vaak !!
Zelf heb ik tijdje geleden mijn teen gebroken gehad, ik ben gewoon gaan werken, ook al deed het erg veel pijn.
Maar kreeg daarna wel een compliment van mijn leidinggevende, dat ze het zo super vond dat ik toch kwam werken !

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:51

Ik sta voor de klas en vind het vreselijk om me ziek te melden. Laatst had ik diarree en dan kun je echt niet voor de klas. Ik voelde me er zo rot over. Ik voelde me niet heel ziek, maar moest zo vaak naar de wc.
Ik heb het uitgelegd en toen zeiden ze al dat ik zo niet voor de klas kon. Maar even goed vond ik het heel vervelend. Was gelukkig maar 1 dag.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:54

ik vind het ook neit kunnen, zoals de meesten hier.
Je hoeft nog maar even, probeer dat dan ook vol te maken.
Zelf werk ik nu 2 jaar bij hetzelfde bedrijf en ben 1 keer ziek geweest (4 uurtjes), ook toen was ik gewoon heengegaan, maar uiteindelijk naar huis gestuurd.
Ik heb toen een half uur boven in de kantine gezeten om weer een beetje bij te komen.

Bovendien vind ik het ook niet eerlijk tegenover je collega's, zij moeten zich zo uit de naad werken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:56

Ik blijf alleen ziek thuis als ik me echt beroerd voel en geen boe of bah meer kan zeggen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:57

Jij laat andere mensen opdraaien voor jouw werk omdat je bent gaan feesten? Schaam je!

De kosten die je werkgever moet maken om jou door te betalen terwijl je met je luie kont op de bank ligt gaan af van het geld dat moet dienen voor echt zieke mensen.
Het is niet omdat je bij AH werkt dat je je niet verantwoordelijk hoeft te voelen. Als je mentaliteit niet verandert zie ik je ook niet functioneren in een ander soort baan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:03

TS-er ik vind je een mentaliteit hebben van likmevestje.
Ik ben eigenlijk nooit ziek, behalve 1 dag in de maand als het zover is. En dan is het alleen die ene dag. Vaak ga ik dan echt naar huis. werkte ind ethuiszorg en als je je lijstje klaar heb kan je gaan.

Heb me 2 weken geleden echt voor een andere reden ziek gemeld. Had zware keelontsteking kon echt geen woord uitbrengen. Maar ja moest wel naar de paarden, voelde me een beetje schuldig, maar aan de andere aknt. Bij de paarden hoef ik niet te praten en bij mn werk wel.

Ik ga mee; je hebt een flinke schop onder je kont nodig. Je bent wel erg makkelijk

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:10

Ik vind dat tegenwoordig de mentaliteit sowieso veranderd is. Ik werk nu ongeveer 7 jaar bij de post nu dan alleen op zaterdag. Zo had er een zaterdagwerker ontslag genomen maar ja dan heb je natuurlijk een maand opzegtermijn. Die jongen kwam gewoon niet meer opdagen met als gevolg dat wij ons uit de naad moeten werken om het op te lossen.
Ik ben van mening dat je je alleen ziek meld als je echt niet in staat bent om te werken niet alleen voor je baas maar ook zeker voor je collegas.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:26

Ik kan niet bepaald respect hebben voor mensen die zich om dit soort redenen ziekmelden.
Zelf ben ik voor een deel verantwoordelijk voor roostering, we hebben zo rond de 80 man per dag werken, maar merk wel dat er bijv. meer ziekmeldingen zijn tussen onze oproepkrachten in vergelijking met de vaste krachten.
Kijk als iemand echt ziek is, ben je ziek en kun je niet anders. Groot respect ook voor onze mensen die dan alsnog gaan werken (midden in de nacht een winkel openen) omdat ze weten dat er bijna geen vervanging te regelen is voor die vroege uren, wel gaan of sturen we ze dan om 6.00 alsnog naar huis om uit te zieken.
Geen respect heb ik voor mensen die zich niet ziekmelden maar gewoon niet op komen draven, of wel ziekmelden maar pas op het moment dat we ze bellen waar ze blijven.

Zelf meld ik me niet snel ziek, maar heb wel een chronische ziekte (2 eigenlijk) waardoor ik altijd heel moe ben en mijn weerstand niet optimaal is. Bij mijn laatste ziekmelding was het omdat ik in het ziekenhuis lag, de keer ervoor omdat ik mijn pols had gebroken (van t paard gevallen), maar hierbij ben ik na een week weer aan het werk gegaan arbeidstherapeutisch.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:49

lizzjuh14 schreef:
Naja vind dit niet echt kunnen nee vooral niet op je werk

ik deed het wel eens toen ik in de 2e klas zat, maar toen had ik zn K*T klas dat ik gwn misselijk
werd als ik der aandacht en toen was ik "zogenaamd" ziek
Maar nu doe ik dat echt niet meer, zit in mn opleidings jaar ezno

Ik heb ook een k*tklas, dat telt niet mee, maar het maakt wel dat je iets sneller niet gaat.
Op je werk krijg je betaald etc. dus dat vind ik heel wat anders.
Bovendien: school heeft mij ook helemaal niet begeleid of wat dan ook.

En wat houd k*tklas voor jou in? Werd je gepest?
Ik ben in de eerste verschrikkelijk gepest, maar was nooit een reden om me ziek te melden.
Zo ben ik gewoon niet.

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:06

Ja, ik ga ook niet naar stage omdat de bussen niet rijden. Kan wel met de trein of moet me ouders lief aankijken. Een dagje vrij is beter Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:11

Maar ik vind dat je school/werk niet met elkaar kunt vergelijken. Tuurlijk, op school kun je best wel eens een baaldag nemen, want dan hoeft er geen klasgenoot voor jou een proefwerk te maken.

Werk vind ik iets heel anders. Laatst had paard op m'n voet gestaan, deed verrekte zeer. Toch liep ik wel door de supermarkt. Gelukkig denkt al het personeel er zo over bij ons!

Ik ben blij dat we niet zulke types hebben die gewoon na een nacht feesten thuisblijven.

Ook al ga je daar binnenkort weg, ik vind het zeer banketstaaf tegenover je collega's en je baas. Die moet maar weer vervanging regelen. Als ik jou baas was..en ik was er achter gekomen..Dan kon jij de volgende keer van mij part met 50 graden koorts op bed liggen...................

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:25

Miss_Malfoy schreef:
lizzjuh14 schreef:
Naja vind dit niet echt kunnen nee vooral niet op je werk

ik deed het wel eens toen ik in de 2e klas zat, maar toen had ik zn K*T klas dat ik gwn misselijk
werd als ik der aandacht en toen was ik "zogenaamd" ziek
Maar nu doe ik dat echt niet meer, zit in mn opleidings jaar ezno

Ik heb ook een k*tklas, dat telt niet mee, maar het maakt wel dat je iets sneller niet gaat.
Op je werk krijg je betaald etc. dus dat vind ik heel wat anders.
Bovendien: school heeft mij ook helemaal niet begeleid of wat dan ook.

En wat houd k*tklas voor jou in? Werd je gepest?
Ik ben in de eerste verschrikkelijk gepest, maar was nooit een reden om me ziek te melden.
Zo ben ik gewoon niet.

Als je t heel erg vind vertel ik dat liever niet Lachen
maar tuurlijk is je werk anders dan school

net wat iemand al zij een vriendin hoeft je proefwerk niet te doen maar iemand anders wel jou werk!

en zag net een gezegde waar ik heb absoluut mee eens ben snachts een man over dag ook!