Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zal later ook eens wat van mij opschrijven, nu even de tijd niet voor.
Duhelo schreef:hoe zit het bij jullie kwa relaties?
ikzelf ben er een ramp in, 20 en nog geen vaste relatie gehad![]()
het contact met het andere geslacht gaat wel goed hoor, de laatste tijd heb ik een beetje een vrolijke facade opgetrokken zeg maar.
iedereen die iets zegt tegen mij babbel ik wel terug, ik heb enkel nog moeite om gesprekken lopende te houden
(zeg maar, als ik iemand voor het eerst zie gaat het meestal mis, als zij geen onderwerpen opbrengen kan ik ook niet meeklappen, eenmaal ik iemand langer ken is er geen probleem meer)
maar bij jongens gaat het mis zodra ze interesse tonen
ik heb zowiezo al moeite met oogcontact; zelfs met gewone gesprekken, ook al verbeterd, vroeger keek ik er zo langs, nu neem ik soms al oogcontact, maar blijvend oogcontact (zoals om iemand te verleiden) lukt al zeker niet.
zodra er ook een jongen geinteresseerd wordt, klap ik onbewust toe, word ik onbewust bot, en laat ik ze zo afknappen, ook al wil ik zelf wél
heul erg irritant
fjordjes schreef:Ja klopt inderdaad, maar dat werd verder niet gezegd.

Ashkerlon schreef:Duhelo schreef:hoe zit het bij jullie kwa relaties?
ikzelf ben er een ramp in, 20 en nog geen vaste relatie gehad![]()
het contact met het andere geslacht gaat wel goed hoor, de laatste tijd heb ik een beetje een vrolijke facade opgetrokken zeg maar.
iedereen die iets zegt tegen mij babbel ik wel terug, ik heb enkel nog moeite om gesprekken lopende te houden
(zeg maar, als ik iemand voor het eerst zie gaat het meestal mis, als zij geen onderwerpen opbrengen kan ik ook niet meeklappen, eenmaal ik iemand langer ken is er geen probleem meer)
maar bij jongens gaat het mis zodra ze interesse tonen
ik heb zowiezo al moeite met oogcontact; zelfs met gewone gesprekken, ook al verbeterd, vroeger keek ik er zo langs, nu neem ik soms al oogcontact, maar blijvend oogcontact (zoals om iemand te verleiden) lukt al zeker niet.
zodra er ook een jongen geinteresseerd wordt, klap ik onbewust toe, word ik onbewust bot, en laat ik ze zo afknappen, ook al wil ik zelf wél
heul erg irritant
zeker dat we niet op de een of andere manier tweelingen zijn? Dit is precies hoe het bij mij ook is.
Ben 21, nog nooit kunnen zeggen dat ik een lief heb gehad... behalve dan 1 ongelukkige kerel, waarbij ik verstijfde van zodra hij een arm om mijn schouder smeet. heeft ook niet lang geduurd dus![]()
Oogcontact is een ramp, hoewel ik nu ook bezig ben om er aan te werken. Maar het is moeilijk. Je hebt meteen het gevoel dat ze zo bij je binnen kijken en je binnenmonds staan uit te lachen.

, toen die me binnendraaide ws ik vlug afgeknapt, ten eerste erg onverwachts, ten tweede was het net een wasmachine, ten derde was die lelijk.
Duhelo schreef:hoe zit het bij jullie kwa relaties?
ikzelf ben er een ramp in, 20 en nog geen vaste relatie gehad
Tieme schreef:Ik herken ook veel dingen die er geschreven zijn. ik zeg ook altijd dat ik sociaal "gehandicapt" ben. ik ben vroeger veel gepest en denk dat dat 1 van de grote oorzaken is. ik durfde nooit mee te doen aan toneelstukjes en spreekbeurten en dergelijke voor de klas. heb door dit gedoe al m'n stage's verpest en was bijna van school gestuurd. school adviseerde mij ook een beroep te gaan zoeken waarbij ik niet hoefde te praten en dat ik maar moest leren de knop om te zetten:roll: struikelblok tijdens mijn stage's was voornamelijk het sociale vlak en faalangst. ik durfde amper wat tegen de mensen te zeggen en wist ook niet wat ik moest zeggen. en dit is niet erg handig als je opleiding tot verzorgende doet.ook werd er tijdens stage's natuurlijk veel over m'n schouder mee gekeken of ik de handelingen goed deed en daar werd ik super nerveus van. ik had continu het idee dat ze me in alles volgden en beoordeelden. ik moest bijv. stage doen bij een kinderdagverblijf. ik wilde ZO graag met die kinderen spelen en ze troosten maar ik durfde dat gewoon niet. continu het idee dat ze op je letten. heb dan ook bij alle stage's te horen gekregen dat ik geen initiatief toonde en dat ze wel dachten dat het er wel in zat maar dat het er niet goed uit kwam.
halverwege de schooltijd ben ik er een half jaar uit geweest. ik heb toen 2x een assertieviteitscursus gedaan. dit heeft wel iets geholpen. daarna ben ik bij 2 super stageadressen gekomen. goed begeleid en ze hielden rekening met m'n "beperkingen". bij de laatste stage heb ik ook een baan aangeboden gekregen. ik ben nu 28 en ik heb er nog steeds last van. wel minder maar het is nog wel aanwezig. ik heb nauwelijks sociale contacten. heb geen vriendinnen. ik durf bijv. niet tegen patienten te praten als er bijv. een collega of zo bij is. vergaderingen hou ik me zo stil mogelijk. ze moeten mij niet in te moeilijke situaties zetten. dus geen mensen die bijv. terminaal zijn of waar veel gepraat moet worden of veel begeleiding nodig hebben. daar ben ik gewoon niet goed in. ik weet me geen houding te geven. ik werk er nu 6 jaar en er zit nog steeds een stijgende lijn in. maar ik ben er nog lang niet en ik weet ook niet of het ooit helemaal goed gaat komen.
Tieme schreef:Duhelo schreef:hoe zit het bij jullie kwa relaties?
ikzelf ben er een ramp in, 20 en nog geen vaste relatie gehad
troost je, het kan nog erger. Ik ben 28 en heb nog nooit een relatie gehad.
Duhelo schreef:Tonen mannen geen interesse in jouw, of tonen ze wel interesse en stuur je ze weg (bewust of onbewust?)
(lees:65+ of ouder).
)
Joonsel schreef:Zelf begin ik ook (bijna) nooit een gesprek, maar als mensen mij aanspreken kan ik wel meepraten ed.
En van het één kwam het ander en ondertussen zijn we alweer een dik jaar samen. 
Faalangst/sociale fobie/angststoornis Allemaal vastgesteld bij mij.

Verder vind
Hoop ik. Verder schieten