Meer mensen met een sociale fobie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoraphier

Re: Meer mensen met een sociale fobie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:44

Een sociale fobie heb ik niet, maar herken er wel veel dingen uit. Ik zeg echt nooit iets tegen mensen, behalve tegen mijn vriendinnen. Leraren kunnen geen hoogte van me krijgen, durf nooit mijn mening etc. te zeggen. Ook durf ik nooit wat te vragen omdat ik bang ben dat ik dan wat doms zeg. Opbellen of de telefoon opnemen vind ik ook altijd doodeng, net als iets voorlezen in de klas of uberhaupt iets zeggen.
Verjaardagen zijn ook altijd een ramp. Ik weet nooit wat te zeggen en zit er meestal maar een beetje.
Spreekbeurten en mondelingen etc. vind ik echt gewoon doodeng en ik zit dan ook onwijs te stressen.
Ik voel me ook bijna nooit op mijn gemak, alleen bij mijn beste vriendin heel erg.
Met het openbaar vervoer reizen vind ik ook doodeng.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 08:57

hoe zit het bij jullie kwa relaties?

ikzelf ben er een ramp in, 20 en nog geen vaste relatie gehad Bloos
het contact met het andere geslacht gaat wel goed hoor, de laatste tijd heb ik een beetje een vrolijke facade opgetrokken zeg maar.
iedereen die iets zegt tegen mij babbel ik wel terug, ik heb enkel nog moeite om gesprekken lopende te houden
(zeg maar, als ik iemand voor het eerst zie gaat het meestal mis, als zij geen onderwerpen opbrengen kan ik ook niet meeklappen, eenmaal ik iemand langer ken is er geen probleem meer)
maar bij jongens gaat het mis zodra ze interesse tonen
ik heb zowiezo al moeite met oogcontact; zelfs met gewone gesprekken, ook al verbeterd, vroeger keek ik er zo langs, nu neem ik soms al oogcontact, maar blijvend oogcontact (zoals om iemand te verleiden) lukt al zeker niet.
zodra er ook een jongen geinteresseerd wordt, klap ik onbewust toe, word ik onbewust bot, en laat ik ze zo afknappen, ook al wil ik zelf wél
heul erg irritant

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:01

Ik heb er ook erg last van, dacht dat het aan mij lag maar lees hier wel een hele hoop terug van mezelf. Lachen Zal later ook eens wat van mij opschrijven, nu even de tijd niet voor. Lachen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:24

Duhelo schreef:

het contact met het andere geslacht gaat wel goed hoor, de laatste tijd heb ik een beetje een vrolijke facade opgetrokken zeg maar.
iedereen die iets zegt tegen mij babbel ik wel terug, ik heb enkel nog moeite om gesprekken lopende te houden
(zeg maar, als ik iemand voor het eerst zie gaat het meestal mis, als zij geen onderwerpen opbrengen kan ik ook niet meeklappen, eenmaal ik iemand langer ken is er geen probleem meer)
ik heb zowiezo al moeite met oogcontact; zelfs met gewone gesprekken, ook al verbeterd, vroeger keek ik er zo langs, nu neem ik soms al oogcontact, maar blijvend oogcontact (zoals om iemand te verleiden) lukt al zeker niet.
zodra er ook een jongen geinteresseerd wordt, klap ik onbewust toe, word ik onbewust bot, en laat ik ze zo afknappen, ook al wil ik zelf wél
heul erg irritant

zeker dat we niet op de een of andere manier tweelingen zijn? Dit is precies hoe het bij mij ook is.
Ben 21, nog nooit kunnen zeggen dat ik een lief heb gehad... behalve dan 1 ongelukkige kerel, waarbij ik verstijfde van zodra hij een arm om mijn schouder smeet. heeft ook niet lang geduurd dus ROFL
Oogcontact is een ramp, hoewel ik nu ook bezig ben om er aan te werken. Maar het is moeilijk. Je hebt meteen het gevoel dat ze zo bij je binnen kijken en je binnenmonds staan uit te lachen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 16:25

fjordjes schreef:
Ja klopt inderdaad, maar dat werd verder niet gezegd.

Oh oke Lachen

Qua relaties, tja, tot mijn 20ste geen vriendjes gehad (geen serieuze). Niemand mocht te veel 'tot mij' komen en weten hoe ik echt ergens over denk. En ik was al helemaal niet van dat verliefde gedoe Haha!
Sinds acht maanden heb ik een relatie, ik kende hem al 2.5 jaar en het heeft altijd al 'vertrouwd' gevoeld Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:53

Ashkerlon schreef:
Duhelo schreef:

heul erg irritant

zeker dat we niet op de een of andere manier tweelingen zijn? Dit is precies hoe het bij mij ook is.
Ben 21, nog nooit kunnen zeggen dat ik een lief heb gehad... behalve dan 1 ongelukkige kerel, waarbij ik verstijfde van zodra hij een arm om mijn schouder smeet. heeft ook niet lang geduurd dus ROFL
Oogcontact is een ramp, hoewel ik nu ook bezig ben om er aan te werken. Maar het is moeilijk. Je hebt meteen het gevoel dat ze zo bij je binnen kijken en je binnenmonds staan uit te lachen.

ik zou het zo gaan denken, ik werk trouwens ook in een dierenspeciaalzaak Knipoog

mijn geschiedenis: toen ik een jaar of veertien was eens cinema gedaan metr een jongen van men jobstudent werk Haha!, toen die me binnendraaide ws ik vlug afgeknapt, ten eerste erg onverwachts, ten tweede was het net een wasmachine, ten derde was die lelijk.
2 de jongen, was ik inmiddels zeventien, leren kennen via een vriendin, eens mee uitgeweest, die draaide me ook onverwachts binnen, was nog redelijk knap (alhoewel ik daar nu van teruggekomen ben, die vriendin heeft er dan drie jaar vast mee gehad, en is nu ok uit tussen hun), maar na een week had ik er genoeg van, die was veels te klef, na twee weken dan uitgemaakt.
jongen drie, die wilde geen relatie, maar heeft me overhaald tot een one night stand (k was tot dan nog maagd (!!!))
en jongen vier, nouja, die was zo half om half de vriend van een van men beste vriendinnen, en die heb ik in een dronken bui binnen gedraaid (was nou niet bepaald de bedoeling) als ik genoeg gedronken heb kom ik wel los Haha!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:30

Ik had er vroeger heel erg last van, telefoneren, angst in grote groepen, vreemde mensen aanspreken, julie kennen het wel...tegenwoordig is het echt heel veel verbeterd, tot op het punt dat ik niet meer (erg) te onderscheiden ben met andere, 'normale' mensen.

Bij mij heeft mijn relatie hier erg aan geholpen. Mijn vriend heb ik leren kennen via mijn beste vriendin, heel langzaamaan, wat praten enzo, en dan een keer afspreken,...Sinds we iets hebben met elkaar ben ik (vind ik zelf) enorm opengebloeid, blijkbaar was dat juist wat ik nodig had: iemand die er altijd voor me is, regelmatig bevestigd/laat zien dat ie me graag ziet en dat ik me niet moet schamen voor mezelf. Hij is zo'n zalig lieve prachtige jongen, en ik weet zeker dat er zo geen twee rondlopen. Mijn zelfvertrouwen is met honderden procenten toegenomen, en dat valt wel aan me te zien blijkbaar. Mensen zijn op één of andere manier ook veel socialer naar mij toe sindsdien, en zo gaat het in een opwaartse spiraal.
Ondanks heb ik een week stage moete doen in het ziekenhuis voor school, dat ben ik prima doorgekomen, tuurlijk had ik wel mijn onzekere momenten, maar over het algemaan kon ik de situaties goed aan. Dat was echt een mijlpaal voor mij.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:50

Duhelo schreef:

troost je, het kan nog erger. Ik ben 28 en heb nog nooit een relatie gehad. Bloos

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 14:52

Tieme schreef:
Ik herken ook veel dingen die er geschreven zijn. ik zeg ook altijd dat ik sociaal "gehandicapt" ben. ik ben vroeger veel gepest en denk dat dat 1 van de grote oorzaken is. ik durfde nooit mee te doen aan toneelstukjes en spreekbeurten en dergelijke voor de klas. heb door dit gedoe al m'n stage's verpest en was bijna van school gestuurd. school adviseerde mij ook een beroep te gaan zoeken waarbij ik niet hoefde te praten en dat ik maar moest leren de knop om te zetten:roll: struikelblok tijdens mijn stage's was voornamelijk het sociale vlak en faalangst. ik durfde amper wat tegen de mensen te zeggen en wist ook niet wat ik moest zeggen. en dit is niet erg handig als je opleiding tot verzorgende doet. Haha! ook werd er tijdens stage's natuurlijk veel over m'n schouder mee gekeken of ik de handelingen goed deed en daar werd ik super nerveus van. ik had continu het idee dat ze me in alles volgden en beoordeelden. ik moest bijv. stage doen bij een kinderdagverblijf. ik wilde ZO graag met die kinderen spelen en ze troosten maar ik durfde dat gewoon niet. continu het idee dat ze op je letten. heb dan ook bij alle stage's te horen gekregen dat ik geen initiatief toonde en dat ze wel dachten dat het er wel in zat maar dat het er niet goed uit kwam.
halverwege de schooltijd ben ik er een half jaar uit geweest. ik heb toen 2x een assertieviteitscursus gedaan. dit heeft wel iets geholpen. daarna ben ik bij 2 super stageadressen gekomen. goed begeleid en ze hielden rekening met m'n "beperkingen". bij de laatste stage heb ik ook een baan aangeboden gekregen. ik ben nu 28 en ik heb er nog steeds last van. wel minder maar het is nog wel aanwezig. ik heb nauwelijks sociale contacten. heb geen vriendinnen. ik durf bijv. niet tegen patienten te praten als er bijv. een collega of zo bij is. vergaderingen hou ik me zo stil mogelijk. ze moeten mij niet in te moeilijke situaties zetten. dus geen mensen die bijv. terminaal zijn of waar veel gepraat moet worden of veel begeleiding nodig hebben. daar ben ik gewoon niet goed in. ik weet me geen houding te geven. ik werk er nu 6 jaar en er zit nog steeds een stijgende lijn in. maar ik ben er nog lang niet en ik weet ook niet of het ooit helemaal goed gaat komen.

Heb precies hezelfde alleen veel erger, het belemmert echt mijn leven.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:18

Tieme schreef:
Duhelo schreef:

troost je, het kan nog erger. Ik ben 28 en heb nog nooit een relatie gehad. Bloos

Tonen mannen geen interesse in jouw, of tonen ze wel interesse en stuur je ze weg (bewust of onbewust?)

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:21

Ja, qua relaties. Niet super. Heb sinds 2,5 maand een vriend. Misschien heb je m'n topic wel gevolgd. Ben gek op hem, en andersom, hoop ik, maar weet niet hoelang dit stand houd. Gaat niet super, zegmaar...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:17

Duhelo schreef:
Tonen mannen geen interesse in jouw, of tonen ze wel interesse en stuur je ze weg (bewust of onbewust?)

Ik stuur iedereen onbewust weg. dus daar zullen vast ook wel wat mannen tussen zitten. Clown

Nee, even serieus, ik moet eerlijk zeggen dat ik verder nergens kom. ik heb geen vrienden dus uitgaan doe ik niet. ik werk in de thuiszorg en daar kom ik heel wat mannen tegen die wel intresse hebben maar daar heb ik dan weer geen behoefte aan. Haha! (lees:65+ of ouder).
ik ben ook nog eens iemand die super moeilijk contact maak. dus dat maakt het allemaal nog een stukje erger.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:25

hier hetzelfde, diegene die interesse tonen zijn ofwel 65 +, ofwel wanhopig
gister trouwens kleine breakdown gehad
uitgeweest met beste vriendinnetjes, en van een van hun de aanhang.
de vriendin met vriend heeft problemen met de ex, op een bepaald moment was die haar aan het lastigvallen, waarop we zijn weggegaan, resultaat, mijn inmiddels derde glas wodka redbull in een maal moeten uitdrinken, daarna nog twee shotjes gehad, dus ik was aardig ver zeg maar (ik was in de veronderstelling dat ik nog niet direct naar huis ging, want ik was met de auto)
in die plaats een kennis tegengekomen, en ja, van het een kwam het ander (lees: we hebben enkele malen gezoend, ook al is die eigenlijk de laatste die ik zou zien zitten, maar soit, tussendoortje, en ja, als ik gedronken heb kan ik dat wél)
plots wilden ze allemaal naar huis (nota: ik was met de auto!)
ook al gaf ik aan dat ik op dat moment nog niet kon rijden, maar als ze wilden konden ze doorgaan, ging ik wel te voet naar mijn auto gaan (stond twee km verder op, tegen dan was ik ontnuchterd)
ik mocht niet, en ze hebben me gedwongen mee te gaan met hun, waarop ik weggelopen heb en eigenlijk ingestort ben)
ergste was, ik besefte wel alles, ik weet alles nog, maar kon er gewoon niks meer aan doen
k bén zo een mislukkeling gewoon, ik ben onstabiel, ben lelijk, ben een sociale ramp, en altijd als ik iemand nodig heb zijn ze er niet (nouja, ze zijn er wel, maar zeg nadien)
bv als ik merk dat een van men vriendinnen teveel gedronken heeft, zal ik samen met haar wachten, ook al is het tot 5 uur en ook al moet ik de dag nadien werken, maar als ik eens een glaasje op heb, gaan zij wél naar huis, en moet ik maar mijn plan trekken

uiteindelijk heeft men beste vriendin met me meegereden, en haar vriend achter, maar we hebben toch maar gewisseld toen ik voorbijgestoken werd door zwaailichtjes (gelukkig was er net een parking, en stonden ze verderop stil Haha!)

gohja, was weer een geslaagd avondje, vanavond maar effe geen alcohol (en geen pitta, is met niet goed bekomen)
verontschuldigingen aanbieden aan dinnetjes wegens moeilijk gedrag ...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 22:29

Ik heb ook vaak een "flashback" van alle ellende of domme dingen die ik meegemaakt heb en dan denk ik altijd: waarom?? Waarom ik?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:45

"ze is een hele goede vriendin van mij, ik kan goed praten met haar,we amuseren ons met elkaar, maar
moest ik echt geinteresseerd zijn zou ik er al voor gegaan zijn"

uitspraak van een potentieel slachtoffer (:D) tegen een van mijn beste vriendinnen gisteren.
Typisch, hele goede vriendin,blablabla,kan goed praten, maar interesse hebben ze nooit
*zucht*

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:50

Ik herken sommige dingen wel bij mezelf. Ik heb een hekel aan telefoneren (soms ook met bekenden), vooral met vreemden.
Ik durf geen spreekbeurten etc te houden, en dan al helemaal niet in grote groepen. Ik klap gewoon helemaal dicht en ben dan zo zenuwachtig dat ik gewoon sta te trillen en bijna tranen in mijn ogen krijg.
Zelf begin ik ook (bijna) nooit een gesprek, maar als mensen mij aanspreken kan ik wel meepraten ed.

Gelukkig gaat het nu al stukken beter! Lachen

Heb 15 maanden een vriend, die me gelukkig begrijpt en steunt!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:57

Joonsel schreef:
Zelf begin ik ook (bijna) nooit een gesprek, maar als mensen mij aanspreken kan ik wel meepraten ed.

Dat heb ik ook, in het begin dan kijk ik echt de kat uit de boom en ik durf niks te zeggen maar als iemand me begroet en tegen mij praat dan voel ik me al iets meer op mijn gemak.

Ik heb in de klas 1 goede vriendin en voor de rest gaan we wel om met een groepje, maar ik durf bijna niks te zeggen. Zijn verder hele aardige mensen maar toch.... heel vervelend maar ik weet niet zo goed wat ik eraan kan doen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:37

Oh, oh, wat herken ik dat goed, dat van die relaties bij jullie. Ik heb tot mijn 23ste ook nooit een echte relatie gehad. Totdat ik bij een forum waar ik vrij actief was er samen met 7 anderen ineens afgegooid werd. Ik heb toen iedereen een afscheidsmail gestuurd en met één persoon, een hele lieve jongen dus, heb ik ongeveer 2 maanden zitten kletsen via mail. Via mail ben ik veel opener (ook dus via een forum) en hij ook en zo kwamen we erachter dat we wel heel veel overeenkomsten hadden met elkaar. Knipoog En van het één kwam het ander en ondertussen zijn we alweer een dik jaar samen. *LOL*

Maar even over stages en werk. Wat voor werk doen jullie? Ik ben namelijk vorig jaar begonnen met de opleiding Apothekers Assistente. Nu vind ik de opleiding zelf erg leuk, maar de stages vind ik vreselijk. Die constante controle (bij dit beroep moet alles gewoon tig keer gecontroleerd worden) dat breekt me echt op. Ik heb sowiezo, net als velen van jullie gelukkig (voel ik me minder alleen hierin), het idee dat ik vaak bekeken wordt en daar wordt dan, zeg maar nog een schepje bovenop gedaan. Daarnaast durf ik geen initiatief te tonen, weinig te vragen en dergelijke, wat er daardoor weer op lijkt dat ik niet gemotiveerd ben. Met de stage die ik vorige week heb afgerond kreeg ik dat ook als commentaar. Ook werd er gezegd dat ik mij meer moet open stellen, maar dit ben ik. Ik kan dit niet 'effe' veranderen. Ik ben de laatste jaren wel al wat socialer geworden, maar ik kan mezelf niet binnen een zeer korte tijd gigantisch veranderen en nu zit ik dus heel erg te twijfelen of ik niet misschien iets administratiefs moet gaan doen. Iets dat minder 'sociaal' is en waarbij ik mezelf minder voor het hoofd stoot. Iets dat voor mijn gevoel minder stressen is. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:09

ik dwing mezelf er gewoon toe
ik had onlangs een dipje, ging niet goed thuis (mijn moeder heeft haar voet verbrijzeld, en is een paar maand aan bed gekluisterd geweest, dit bracht een hele hoop extra werk mee voor mij, plus zaging van stiefvader én moeder)
het ging niet goed in men liefdesleven (nouja, het gebrek eraan zeg maar, nu trouwens nog niet hoor), met de paarden was ikook wat aan het sukkelen,
dus echt goed werk kon ik niet echt afleveren
kreeg ik op mijn werk ook nog eens op mijn kop dat ik me afzonderde, niet meer openstelde, etc
terwijl ik heus niet botter of onvriendelijker was dan van te voor...

maargoed, op het werk zet ik gewoon een maskertje op tegenover collega' s en klanten, beetje op automatische piloot ...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 20:08

Ik loop stage bij een dierenasiel en krijg precies hetzelfde commentaar als emytje. Ook op me werk, ja las je de volgende keer niet veranderd ben dan word je ontslagen. Ik kan het ook niet in een keer, de knop omzetten...

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:40

Hmm, ja ik heb het ook. En niet zo'n beetje ook Bloos Faalangst/sociale fobie/angststoornis Allemaal vastgesteld bij mij.

En ik vind het écht vreselijk als ze mij een arrogante meid noemen. Terwijl ik dat écht niet ben! Dat vind ik echt verschrikkelijk!!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 06:52

Moeilijk Emytje!
Je kunt idd niet 'zomaar' even veranderen. Kun je ook aan je stage vragen waaruit blijkt dat je zulk gedrag vertoont?
Of misschien met je (toekomstige?) stage overleggen waar jij op aangewezen wilt worden.

Iets administratiefs zou wel minder stressvol voor je zijn omdat je die situaties dan niet hebt (oké het kan er wel zijn, maar minder dan wat je nu deed). Het is maar net op je die stress aankan of aan wil gaan..

Ik was vorig jaar stagiaire/vrijwilligster bij een manege voor mensen met een beperking (ik doe SPH). Het was gelukkig ook de bedoeling dat ik me de eerste lessen (weken, liep zes verschillende lessen in de week verdeeld over twee avonden) meer zou observeren dan werkelijk meedoen en meehelpen. Ik moet altijd even mijn draai vinden, dus mensen observeren en inschatten wat veilig gedrag van mij tegenover hen zou zijn.
Uiteindelijk hebben ze me in het diepe gegooid om spontaan een les te mogen geven zonder voorbereiding, ik moest wel even slikken, maar ik kon mooi in praktijk brengen wat ik de weken ervoor bedacht had.

Met te veel stress moet je overigens wel oppassen, heb afgelopen jaar te veel stress gehad en heb er toen ernstige rugklachten van gekregen. Ik ben dit jaar dus ook met school gestopt omdat ik niet eens een half uurtje kon zitten door de rugklachten Scheve mond

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:50

Zoiets wil ik dus ook voorkomen. Mijn reactie op stressen is vaak ook depressie en ik heb nu ook het idee dat de zomervakantie nét op het juiste moment is gekomen. Er had echt niet nog een week stage aan vast moeten zitten. En daarom twijfel ik ook zo. Als ik dit nu al heb, hoe zit dat dan als ik als Assistente werk (even ervan uit gaan dat ik de opleiding haal)? Zit ik dan niet al binnen een half jaar thuis met een depressie?

Nu is het wel zo dat ik niet de gemakkelijkste stageplaats heb gehad om mee te beginnen. Hiervoor heb ik nooit stage gelopen en ik wist dus ook totaal niet wat ik moest verwachten en wat ik van mijn begeleider moest verwachten. In de eerste tien weken van de stage ging de apotheker weg en was er dus totaal geen tijd voor mij en ik moest het dus zeg maar zelf even uitzoeken en als ik iets vroeg werd het vaak naar een ander afgeschoven en die schoof het weer af naar die en die weer naar die. Ik kreeg toen echt het idee dat ik niets mocht vragen, vandaar dus dat ik het nóg moeilijker kreeg met iets vragen. Achteraf gezien had ik dit gewoon moeten zeggen met het afrondende gesprek, maar ja, dat is achteraf...

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:21

Hoewel jullie allemaal in een stuk ouder dan mij zijn, gooi ik mijzelf toch maar in dit topic. Bloos
Ik herken me in veel dingen op het forum maar ik heb niet de behoefte om naar de dokter te gaan (angst voor de dokter)..

Even een gewone schooldag: Ik durf niet in mijn eentje binnen te komen, de ogen zijn op mij gericht en dit vind ik vervelend,
met het fietsen wil ik graag aan de buitenkant zeg maar (dus van het verkeer af) en boeken pakken is ook een klus. Mijn
kluisje zit onderaan waarna ik moet bukken, ik kan dan geen gezichtsuitsdrukkingen zien en het is soms zo erg dat ik 'gewoon'
mijn boeken 'vergeet' omdat ik het niet durf te pakken. Vooral in de pauze's/leswisselingen vind ik dit eng.

Ik ben een ramp om mensen te durfen te vertrouwen en dan ben ik vooral bang dat ik óf te veel vertel óf dat iemand mij
stiekem niet mag en allemaal roddels verspreidt. Ik weet nooit de nieuwste nieuwtjes of dat soort dingen omdat ik me daar
liever niet in verwikkel, daar ik bang ben dat niemand mij dan niet meer aardig vind omdat ik het weet. Waarneer ik iemand
vertrouw vind ik het ook heel moeilijk om dingen te vertellen, zowel onder vier ogen dan via mail ofzo.. Relatie's ofzo zou
ik maar niet over beginnen, ik ben nog maar 14 en ik schaam mij diep van binnen dat ik nog nooit gezoend heb. Bloos Verder vind
ik het ook een heel lastig onderwerp om over te praten, gewoon omdat ik iemand niet durf te vertrouwen.

Ik durf trouwens ook niet uit te gaan, hoewel dit een kwestie van mijzelf erover heen zetten is Ja Hoop ik. Verder schieten
de tranen al snel in mijn ogen, durf ik niet veel te praten, heb ik een heel laag zelfbeeld en ben ik 'vroeger' heel erg gepest.

Hmm, ik weet niet of dit nou echt Sociale Fobie is of gewoon onzekerheid, maar het is toch knap lastig. Bloos

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:14

Dan zou ik wel voor iets anders (Administratiefs?) gaan kijken Emytje, zeker als je al weet van jezelf dat je met te veel stress zulke dingen kan krijgen!

Ben blij dat ik me eindelijk op mijn plek voel op mijn opleiding, al begin ik volgend jaar het tweede jaar opnieuw, dus allemaal weer nieuwe mensen Nagelbijten / Gniffelen
Het scheelt al dat ik de docenten en de school al ken. Ben ook altijd zo bang om ergens verkeerd te lopen, bijv. verkeerd collegezaal Bloos