Je dagelijks douchen; is dat wel gezond?!?..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Je dagelijks douchen; is dat wel gezond?!?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:17

ik kan wegens droge huid ook niet iedere dag douchen
doe het om de dag, soms na 2 dagen als dat kan. en dan goed insmeren Ja

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:21

Ik heb ook een droge huid (eczeem), maar douche wel elke dag (voor het slapen), m'n haar was ik om de dag.

Doe me wel eens in de week na het douchen insmeren met olie (op een natte huid smeren) en altijd na het douchen met Dove creme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:23

Ik douche me iedere avond en soms ook sochtends ( ligt eraan of ik gezweten heb snachts ) Ik ga echt niet ongedouched mijn bed in! dat vind ik echt smerig. mijn haar was ik overigens niet elke dag. Dat bind ik dan op een knot zodat t ook niet nat word. dat was ik wanneer ik vind dat t vies is, soms is dat 2 keer per week en soms wat vaker Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:24

Narya schreef:
eknein schreef:
Ik douch 2 keer per dag en was mn haar ook 2 keer per dag Nagelbijten / Gniffelen .

Tis inderdaad niet goed had ik laatst gelezen, maar anders voel ik me zo vies. Clown

2x per dag douchen én je haren wassen? Heb je daar geen dagtaak aan? Clown

Ik snap niet dat al die mensen roepen dat je haar vet wordt als je het niet wast. Ik vind het juist afschuwelijk mijn haar te wassen. Het is dan minstens 2 dagen nauwelijks doorkambaar, overal klitten. Dus ja, dat doe ik alleen als ik naar mijn paard ben geweest. Kom ik alsnog uit op twee of drie keer per week, maar dat vind ik ook echt het maximum. Ik wil ook wel eens dat ik niet hoef te vechten met mijn haar Clown Ik heb nooit last van vet haar, alleen maar van knopen Tong uitsteken

anti-klit gebruiken Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:24

Volgensmij maakt elke dag douchen niet uit. Maar je kan niet elke bijvoorbeeld scrub gebruiken voor het gezicht, dat is erg slecht. En ook niet elke dag je haarwassen met shampoo, dat is ook niet goed voor je haar.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:14

Iedere dag douche is idd niet goed voor je huid.
Maar toch doe ik het, ik werk in de zorg, en vind het dus wel zo fijn om mezelf dan te kunnen douchen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:26

Ik douche ook elke dag, en was ook elke dag mijn haar. Schijnt inderdaad niet gezond te zijn voor je huid en haar, maar dat is dan niet anders. Ik merk er trouwens nooit wat van hoor, mijn huid ziet er normaal uit en voelt normaal, en mijn haar is nooit vet, ook niet als ik het wassen een dag oversla.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 14:43

Ik douche echt iedere dag 's ochtends. Ik moet gewoon voordat ik aan het werk ga een douche nemen. Lekker m'n gezicht, lijf en haar wassen. Zit echt niet lekker in m'n vel als ik dat niet doe Lips are sealed Vind het veel lekkerder als ik fris gedoucht en wel op m'n werk verschijn. Daarnaast rij ik iedere dag paard en vlieg van hot naar her voor m'n werk. Dus zou er niet aan moeten denken dat ik een dag douchen oversla, ook als ik de hele dag stil zou zitten.

En idd, wassen is iets wat je zéker iedere dag zou moeten doen als je dan niet doucht Knipoog

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:30

Ik douche zeker twee keer op een dag en was mijn haar ook twee keer per dag. Geen last van een droge huid maar wel dat mijn haar snel vet wordt maar dan was ik het gewoon weer. Me haar is wel wat aan de dunne kant.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:47

Ik douche ongeveer om de dag en dan was ik altijd mijn haar en zo. Alleen het komt ook regelmatig voor dat ik elke dag douche en dan was ik ook mijn haar. Het is bij mij in ieder geval niet zo dat mijn haar dan heel vet wordt, en als ik toch douche wil ik ook helemaal schoon zijn Knipoog En als je een droge huid hebt kun je je huid wassen met speciaal spul zoals van Nivea of Dove dat vochtinbrengend en verzorgend is en daarna even snel een fijne bodylotion erop!

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:50

Ik douche ook elke ochtend en vaak ook nog 's avonds.
Ik was mijn haar ook elke ochtend, geen last van vet haar, wel een droge huid.
Veel smeren en het is weer over!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:04

Ik douche mij ook elke ochtend, voordat ik naar school ga.
Even de paardenlucht eraf, ben gelijk wakker.
Was mijn haar ook gelijk, anders word het inderdaad vet.. Ja

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:22

Ik douche elke morgen, en als ik bij de paarden ben geweest 's avonds nog een keer. Maar ik was maar 2x per week mijn haar, maar maak het wel altijd nat want anders is er geen land mee te bezeilen!
Doe ook gemiddeld 1/2x per week baby-olie in mijn haar om het vetter te krijgen.... (heb heel droog haar, en ernstig pluizerige krullen)

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:25

ik douche meestal elke avond en was elke dag mn haar.
anders wordt het vet en anders wil het niet zitten. Clown

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:57

Narya schreef:
eknein schreef:
Ik douch 2 keer per dag en was mn haar ook 2 keer per dag Nagelbijten / Gniffelen .

Tis inderdaad niet goed had ik laatst gelezen, maar anders voel ik me zo vies. Clown

2x per dag douchen én je haren wassen? Heb je daar geen dagtaak aan? Clown

Ik snap niet dat al die mensen roepen dat je haar vet wordt als je het niet wast. Ik vind het juist afschuwelijk mijn haar te wassen. Het is dan minstens 2 dagen nauwelijks doorkambaar, overal klitten. Dus ja, dat doe ik alleen als ik naar mijn paard ben geweest. Kom ik alsnog uit op twee of drie keer per week, maar dat vind ik ook echt het maximum. Ik wil ook wel eens dat ik niet hoef te vechten met mijn haar Clown Ik heb nooit last van vet haar, alleen maar van knopen Tong uitsteken

Tja het ligt er ook aan wat je doet. 's ochtents moet ik gewoon douchen anders word ik niet wakker. Dan moet ik voor school elke dag sporten of zwemmen of iets in die trant. Dan wil daarna ook wel weer zo snel mogelijk douchen. En 's avonds wil ik eigenlijk ook wel schoon in mn bedje liggen Nagelbijten / Gniffelen .

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:03

Ik douch wel bijna elke dag, soms een dagje niet, maar ik was me meestal met natuurlijke zeep ipv doucheschuim.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:06

Ik douche elke dag, anders voel ik me zo vies. Dat iemand om medische redenen minder kan en/of mag douchen is wel te begrijpen. Ik was ook elke dag mijn haar. Om dezelfde reden omdat het anders erg vet is en niet wil zitten.

En als mijn huid erg droog is smeer ik mezelf gewoon in.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:09

denk niet dat het o zo goed is..
ik douche ong 2/3 keer per week, en heb nooit last van droge huid of andere dingen.

ook wasten de mensen vroeger zich ong 1 x per jaar, zei werden veeeel ouder en volgens mij heb ik nooit gelezen dat zei last hadden van droge huid en andere problemen Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:11

ik douche haast elke dag wel, maar meestal gewoon alleen water en geen zeepmiddelen of wat dan ook. Meestal gebruik ik alleen zeep als ik echt vies ben, soms gewoon ook alleen echt zweet plekken maar zo min mogelijk, haar wassen deed ik vroeger vaak maar nu niet meer en is nu veeel minder vet, kan nu met 1 a 2 keer per week wassen toe

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:15

rebeltje schreef:
Voor een droge huid heb je tegenwoordig zat verzorgende middeltjes om dat te voorkomen of te verbeteren.

dat ligt er aan wat voor droge huid je hebt... ik heb speciaal wasspul en bodylotion van de dermatoloog maar als ik te vaak douche krijg ik uitslag vanwege een te droge huid Clown
ik douche echt 4 keer in de week en de rest gaat gewoon met een washandje... mijn huid is echt een probleem! heb toevallig nu 3 dagen achter elkaar gedoucht en de schilfers zitten over me hele lijf heen Ach gut

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:19

Diablo schreef:
Ik douche elke dag, vind het vreselijk als ik dat niet doe. Ik ben druk overdag, zweet veel en 'ruik' naar paard. Ook was ik mijn haar iedere dag en ik heb het nooit vet. Zo ook mijn dochter, juist als zij níet iedere dag haar haren wast, is het vet.

Ik zou je dochter kunnen zijn Haha! want als ik het 1 dag níet was... heb ik meteen vet haar.. báh... verder heb ik ook geen last van een droge huid oid hoor en daarbij ik scheer me ook elke dag... kan niet tegen die stoppels Vork ik douche me trouwens altijd 's avonds.... en nu een tijdje dat ik 's ochtends gauw even onder de douche spring (maar dan was ik m'n haar niet) om me even 'aftespoelen' want ik zweet 's ochtends zo'n beetje m'n bed uit..... voel ik me ook zo vies als ik zo m'n kleren aantrek dan Vork

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:21

Ik douche elke ochtend, en mijn haar wordt niet vet oid.. Ik word namelijk pas echt wakker als ik een lekkere warme douche heb gehad Bloos
Ik douche soms ook 's avonds, maar alleen als ik bijv. naar de paarden ben geweest of me gewoon vies voel oid. Knipoog
M'n haar word er juist mooi van, anders is het zo dof en als ik heb gedoucht ( ik fohn m'n haar nooit, dus dat is ook een voordeel, want daarvan kan je haar heel beschadigd raken) dan kan ik meteen m'n haar in model brengen Haha!
En ik was m'n haar dus ook altijd als ik 's ochtends douche, 's avonds niet want dan word m'n bed er zo nattig van Clown

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:22

Dennis schreef:
Ik douce bijna elke dag. Soms een enkele dag niet als ik echt alleen maar stil gezeten heb op kantoor. Overige dagen zit ik hele dagen tussen de paarden en kan ik hooi, sto, haar en zand overal vandaan halen Knipoog.

M'n haar was ik 2 of 3x in de week. Maar dan maak ik het ook niet nat. Als ik het nat maak is het ook meteen vet en goor.

Voor mij precies hetzelfde Haha! Ik kom altijd van school en soms is het echt warm en dan voel ik me best vies, het is voor mij ook een stukje rust. S'ochtends opstaan en naar school daarna meteen naar de paarden of kranten lopen dan eten en dan eindelijk even rustig douchen, heerlijk.. Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:25

pff ik wilde dat het bij mij zo makkelijk was Bloos ik moet gewoon uitkijken dat ik niet tevaak en te lang douche omdat ik het anders niet bijgesmeert krijg Ach gut

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:27

Ik voel me 's avonds gewoon vies, dus wil ik douchen. Mijn haar wordt vies en vet en gaat slap hangen als ik er dan geen shampoo en cremespoeling in doe. Ik heb ze wel voor dagelijks gebruik.
Als ik thuisthuis ben, of op vakantie ofzo, douche ik me niet elke dag omdat ik er geen zin in heb. Maar als ik elke dag mensen tegenkom met wie ik nog even door wil gaan, dan wil ik er wel fris en goed uitzien!