medicatie voor een ''goed gevoel''..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: medicatie voor een ''goed gevoel''..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:39

ik heb geslikt: Ik zat te tellen en ik heb wel zo'n 8 verschillende middelen geslikt.

Ik slik nu setraline ook wel zoloft genoemt en dan 200 mg. En in combinatie met dit nog oxzazepam 2 keer daag 10 mg.

Tegen depressie, en angst enzv

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:54

Nouks schreef:
Broccoli: wel meer in dit topic nog Knipoog

Oh, het is een beetje een 'join the club' dus... Verdrietig
Ik ben er niet zo blij mee, schaam me er ook wel voor.

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:34

Ik gebruik efexor, risperdal en oxazepam. Ben idd van 46 kg naar 67 kg gegaan. Maar liever aankomen dan me stinkmodder voelen. Loop wel bij een dietiste btw.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:32

Efexor moet ik 's morgens nemen, omdat dat een 'opwekkende' AD is, de Remeron juist 's avonds omdat die meer versuffend maakt.

Ach.. ik weet niet. Ik slik het, maar heb niet het idee dat het wat doet. Maarja.. afbouwen en eventuele andere starten heb ik ook weinig zin in.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:33

Niet schrikken, maar ik slik al 4 jaar citalopram. Ik doe het daar erg goed en zonder kom ik mijn huis niet uit wegens zeer ernstige paniekaanvallen. Het zijn wel erg zware medicijnen, ik mag geen drank, verder hebben ze een verslavende werking en eigenljik is het gewoon rotsooi wat je slikt. Ik heb er erg lang over gedaan om eindelijk aan de medicijnen te gaan. Dus denk goed na voor je medicijnen gaat slikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:38

Sinelia schreef:
Niet schrikken, maar ik slik al 4 jaar citalopram

nee daar schrik ik niet van sommige mensen slikken het veel langer.
Sinelia schreef:
ik mag geen drank, verder hebben ze een verslavende werking en eigenljik is het gewoon rotsooi wat je slikt.

beetje overtrokken.... Bloos Knipoog Is niet verslavend hoor en een borrel op zijn tijd zal je niet doen omvallen...Valt dus best wel mee.
Maar verslavend? Nee je kan wel afbouwverschijnselen krijgen maar dat is heel wat anders..

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:40

mijn arts heeft mij gewaarschuwd, als je dit heel ;ang slikt dat je lichaam er aanwent en dat je er heel moeilijk van af komt. Verder kan ik er niet bij drinken, een glas wijn en dan ben meteen harstikke lam. Ik drink er dus niet meer bij, maar ik mis het ook niet.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:40

Alcohol mag ik volgens de bijsluiters ook niet, maar met mate valt het allemaal wel mee hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:43

Sinelia schreef:
mijn arts heeft mij gewaarschuwd, als je dit heel ;ang slikt dat je lichaam er aanwent en dat je er heel moeilijk van af komt. Verder kan ik er niet bij drinken, een glas wijn en dan ben meteen harstikke lam. Ik drink er dus niet meer bij, maar ik mis het ook niet.

Ja, vanwege de afbouwverschijnselen, niet omdat het verslavend is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:43

Ze zeggen dat uit voorzorg zodat mensen dr bewust van worden dat een glaasje nog wel eens kan vallen als vier glazen Haha! Dus ja dan kan je voor verassingen komen te staan, ik slik dat soort middelen
nu al meer dan 10 jaar maar laat een borrel dr niet voor staan hoor, ben alleen wat voorzichtiger.

Sinelia schreef:
mijn arts heeft mij gewaarschuwd, als je dit heel ;ang slikt dat je lichaam er aanwent en dat je er heel moeilijk van af komt.

Ah dat is wel heel wat anders dan 'verslaving' Haha! Dan heb je namelijk steeds meer nodig
voor hetzelfde effect en heb je ook afkickverschijnselen, en dat is gelukkig niet zo anders
zouden de apotheek rekeingen de pan uitreizen Tong uitsteken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:46

Worden alle kosten voor jullie trouwens vergoed?
Ik schrok nogal van wat zo'n doosje tegenwoordig kost. Gelukkig wordt alles bij mij vergoed.

Ik denk dat het qua afkickverschijnselen ook wel meevalt. Je moet het wel gedoseerd afbouwen denk ik.
Maar de doseringen die ik moet slikken zijn wel heel miniem, dus ik verwacht zelf weinig problemen. Ik heb de eerste 5 weken trouwens wel bijwerkingen gehad, maar toen ik daar doorheen was hielp het erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:48

Eerste €150 zelf betalen Cayenne, maar dat is landelijk zo geregeld, chronisch zieken krijgen iets van 5 tientjes terug halverwege het jaar.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:49

Ja, bij mij wordt het ook vergoed.
Na de €150 idd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:49

Van die 150 euro heb ik nog niets gemerkt, maar dat komt dan misschien nog?
Of gaat dat automatisch?
Een doosje Topamax kost 33 euro, en Fluoxetine ook.
Pff, wel een dure bedoening, en je zou maar een hogere dosering slikken en dan het driedubbele nodig hebben Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 21:52

Cayenne je krijgt een rekening, ik krijg hem om de twee maanden en moet dat gewoon betalen Lachen
Ik weet niet hoe dat bij jou maatschappij geregeld is, de tandarts gaat daar overigens ook gewoon van af.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:13

Ik kan geen pillen slikken dus ik heb een drankje.
Is 36,- per flesje

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:20

hoi hoi,
ik slik al bijna 10 jaar pillentjes...
het begon met 20mg prozac maar daarmee moest ik stoppen omdat ik ook ritalin moest gebruiken en dat gaat niet samen ofzo...
nu heb ik al een paar jaar cipramil een soort citalopram en dat ik in de loop van de jaren verhoogd naar 40mg. ook de ritalin is veranderd omdat ik daar erg depri van werd en heb nu dexamfetamine...

eerst wou ik altijd zonder medicijnen maar naar zoveel jaar steeds proberen en weer in een diep dal vallen hoeft het voor mij eerst niet meer...
sommige hebben een pil voo rhun hart ofzo en ik om het leven een beetje leuker in te zien!
het is gewoon beter voor me!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 11:51

Wordt vergoed.

Hoe zit dat met Seroxat en alcohol? Ben geen grote drinker hoor, meer van een biertje af en toe.. Merk je dat meer of niet? Heb geen druppel meer gehad sinds ik er mee begonnen ben..staat op doosje dat het niet mag.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:43

ik voel het wel sneller met a.d. (alcohol)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:23

trudel schreef:
sommige hebben een pil voor hun hart ofzo en ik om het leven een beetje leuker in te zien!

Zo ben ik het ook maar gaan zien, ja...Ik slik ook al dik 10 jaar en het ziet er niet naar uit dat ik er voorlopig af kom. Tja, had ik diabetes dan moest ik ook elke dag spuiten, nu slik ik trouw m'n fluxjes maar om 'vrolijk' te blijven.
Voor therapie ben ik te 'moeilijk' geloof ik; stel een kritische vraag of analyseer een oefening op een manier die een peut niet aanstaat en ze flippen. Dus werd het 'Als je al zo ver in je behandeling bent heb je ons niet meer nodig...'

@Pinacolada: Heb je het de HA oid weleens gevraagt? Ik heb het destijds gewoon gevraagd en mijn HA zei dat het in principe geen kwaad kan om op z'n tijd een borreltje te drinken, het kan alleen soms wat harder aankomen en daar moet je rekening mee houden. Ik heb er met mijn 'drankpatroon' (lees twee, drie wijntjes per week en een enkele keer een glas whiskey) tot nu toe nog nooit wat van gemerkt.

Ik heb trouwens ook nog niets gemerkt van die 150 eigen risico en heb dit jaar al toch al een aantal keren van medische zorg mogen 'genieten'. 'T zal mij benieuwen...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:34

Pinacolada schreef:
Wordt vergoed.

Hoe zit dat met Seroxat en alcohol? Ben geen grote drinker hoor, meer van een biertje af en toe.. Merk je dat meer of niet? Heb geen druppel meer gehad sinds ik er mee begonnen ben..staat op doosje dat het niet mag.

Af en toe een glaasje kan m.i geen kwaad. Iets meer met mate Knipoog
Houd wel de signalen van je lichaam in de gaten.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 14:50

Heb het de huisarts nooit gevraagd. Kan best zonder drank..maar wou het toch eens weten Haha!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:28

Iris82 schreef:
Ik heb ong een jaar Cipramil (Citalopram) geslikt vanwege een depressie.
Ik was er op dat moment heel blij mee want het bracht een stuk rust in mijn hoofd, maar net als CM vond ik op een gegeven moment ook dat het me teveel afvlakte. Dat was goed in het begin maar op een gegeven moment wil je toch verder.

Dat is dan ook per persoon verschillens, ik slik ook Cipramil en ik kan nou niet echt zeggen dat ik afgeflakt bent.....
Cipramil is een SSRI dat zorgt er voor dat je serotonine peil niet te laag kan komen, iets wat gebeurt als je depressief bent.
Ook vind ik een prettige bijkomstigheid van cipramil dat je er niet van aankomt (tenminste ik niet) een nadeel van cipramil vind ik dat je er heel rot en absurd van gaat dromen, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:30

Ik droomde alleen de eerste 2-3 weken naar daarna gelukkig niet meer (met seroxat)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:42

trudel schreef:
hoi hoi,
ik slik al bijna 10 jaar pillentjes...
het begon met 20mg prozac maar daarmee moest ik stoppen omdat ik ook ritalin moest gebruiken en dat gaat niet samen ofzo...
nu heb ik al een paar jaar cipramil een soort citalopram en dat ik in de loop van de jaren verhoogd naar 40mg. ook de ritalin is veranderd omdat ik daar erg depri van werd en heb nu dexamfetamine...

eerst wou ik altijd zonder medicijnen maar naar zoveel jaar steeds proberen en weer in een diep dal vallen hoeft het voor mij eerst niet meer...
sommige hebben een pil voo rhun hart ofzo en ik om het leven een beetje leuker in te zien!

Je bent, als je profiel nog juist is, begonnen op je 11de...Hoe lang heb je dan precies geprobeert om het zonder te doen? Niet om je aan te vallen overigens, maar ben gewoon nieuwsgierig. Lachen

Vind het ronduit vreselijk om te zien dat er mensen van 11,12,13,14 al aan de anti depressiva zitten Bloos! Waar moet je op die leeftijd in godsnaam depressief om zijn tenzij je echt een traumatische ervaring hebt meegemaakt?

Nogmaals, ik bedoel het niet slecht, maar ik vind het écht verschrikkelijk om te lezen.