Haar wordt enorm snel vettig.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Re: Haar wordt enorm snel vettig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:30

Ik herken je probleem. Ook ik heb een vette hoofdhuid en ook periodes van haaruitval gehad.

Vaker of minder vaak wassen heeft niets te maken met de aanmaak van talg. Dit kun je nalezen op verschillende kapperssites. Bij de ene is de talgproductie (vaak onder invloed van androgene hormonen) nou eenmaal hoger dan bij de ander.

Ik was mijn haar nu iedere dag en ik gebruik gewoon veel verschillende shampoos. Dit blijkt voor mij het beste te zijn. Ik gebruik nu afwisselend: Niveau Beauty Care (rijst en lotus proteïne), Kruidvat shampoo voor vet haar en Head & Shoulders (hydraterend, roze fles). Het gaat nu harstikke goed.

Heb in het verleden ook geprobeerd om mijn haar om de dag te wassen, maar het voelt dan toch vettig aan (nog niet zichtbaar) en ik voel me daar niet prettig bij. Dat iedere dag je haar wassen slecht zou zijn is een fabeltje. Ik was het al jaren dagelijks en mijn haar ziet er supergoed uit.

Het is overigens verstandig om shampoo alleen in te masseren dicht op je hoofdhuid en het dan uit de spoelen. Je kunt dan conditioner in de punten van je lokken doen. Conditioner NOOIT direct op de hoofdhuid want dan wordt het haar heel slap.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:34

malih schreef:
Als je je haar met dreft was maak je het in 1x heel erg vet vrij. Waardoor je kan gaan uit bouwen naar 2x per week wassen. t werkt echt, k heb het ook gedaan en mijn haar leeft nog steeds. En als jullie wisten wat ik daar allemaal mee gedaan heb Tong uitsteken

Maar breekt het dan juist niet af? Je haar heeft wel een klein laagje natuurlijk vet nodig ter bescherming.
Ik heb erg breekbaar haar, maar heb op dit moment haar tot op mijn kont. (Nog wel, want ik ga woensdag naar de kapper Tong uitsteken ) Maar ik denk dat wanneer ik er dreft op mik, dat ik dan mijn haar gedag kan zwaaien Doei, doei .
Ik heb dat ook een keer gehad nadat ik eiershampoo had geprobeerd. Tijdens het uitspoelen kwam het er gelijk met bossen uit Nagelbijten / Gniffelen Haar kleuren hoef ik trouwens al helemaal niet te proberen Haha!

Ik laat de shampoo altijd wel lekker inwerken. Toch wel zeker 2 minuutjes en lekker inmasseren. Een cremespoeling gebruik ik ook niet meer. Dat deed ik altijd wel omdat het zo lang is en het gaat klitten na het afdrogen, maar daar wordt het natuurlijk juist vet van.
Borstelen na het douchen doe ik ook niet. Dat doe ik pas wanneer het helemaal droog is, anders beschadig je je haar echt enorm.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:43

nee, bij mij zit het er nog steeds in Tong uitsteken je kunt als je t fijner vind creme spoeling gebruiken daarna.

Ik kan nu echt alles doen met me haar zonder dat het zomaar vet word.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 09:55

ik heb het zelfde probleem
als ik me haar was in de ochtend en ga slapen (met haar in een staat) is het de volgende morgen moddervet.
ik heb al heel veel geprobeert.
heb ook last van roos en als een verkeerde shampoo gebruik krijg ik jeuk en uitslag op me kop dus loop soms met letterlijk met bloed onder de nagels en dat gevoel heb ik ook soms :S

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:56

Mijn dermatoloog blijft erbij dat elke dag wassen niet slecht is, tenzij je echt gaat zitten rossen. Als je met een normale hoeveelheid shampoo e.d.
Ik weet niet of je voor je haaruitval minoxidil gekregen hebt, dat is een haarlotion, die droogt je haar ook wat uit ...

Daarnaast was ik nu met lush, de lichtblauwe zeewiecitroenshampoobar en dat gaat erg goed. Daarvoor gebruikte ik vooral zachte shampoo's ultra doux, zwitsal op aanraden van mijn dermatoloog. Omdat dat zacht is voor je huid. Iets als head and shoulders is veel agressiever en dus minder aangenaam voor je huid om elke dag te gebruiken. Een gewone "voor elke dag" is ook goed hoor, maar ik vond de kindershampootjes altijd lekkerder ruiken Clown

Met die lush + minoxidil zit ik nu op dag 1 wassen, dag 2 niet, dag drie niet, dag 4 wassen. Dat is best netjes vind ik zelf, als het echt warm is ofzo kort dat natuurlijk in.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:25

De fout die de meeste mensen maken, en heel logisch, is dat mensen denken als hun haar droog aanvoelt, dat je droog haar hebt. FOUT! Je hebt dan namelijk vochtarm haar.
Een shampoo voor drooghaar activeert je talg(vet)productie. Waardoor je haar dus snel vet word. Wat jij nodig hebt is een hydraterende shampoo en een goed hydraterend masker.
gebruik dus absoluut geen shampoo voor droog haar Knipoog
Succes

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 13:43

Neen, shampoo voor droog haar raak ik al een tijdje niet meer aan. Nagelbijten / Gniffelen

We hebben thuis ondertussen toch al een hele collectie shampoo staan dus babyshampoo en hydraterende kan er ook nog makkelijk bij. Haha!
Zwitsal ruikt trouwens ook nog eens lekker vind ik. *LOL*
Momenteel was ik het elke dag en het is nu alleen nog vet waar ik vaak met mijn handen in zit. Gebeurt vaak doordat ik met mijn hoofd op m'n hand leun, maar nu is het vakantie dus dan gebeurt dat veel minder. Clown

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:15

herkenbaar!
ik had ook altijd droog maar toch vet haar.. om de dag wassen idd en in t weekend maar eens in de 3 dagen, maar toch zag t er ranzig uit Nagelbijten / Gniffelen

Allerlei shampoo geprobeerd, edere dag gewoon met water spoelen hielp op de een of andere manier ook al. Nu douche (en was Bloos ) ik het iedere dag met nivea en heb ik nergens meer last van.. Als ik mijn haar fohn moet ik er wel iets insmeren, anders word het ontzettend droog! maar ik kan nu ook gerust 2 of 3 dagen mijn haar niet wassen zonder dat het er zo vet uitziet - vraag me niet hoe het kan

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:22

gewoon lekker kort haar nemen en het elke dag wassen!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:31

Siegje schreef:
gewoon lekker kort haar nemen en het elke dag wassen!

Dan moet je weer zo vaak naar kapper Haha!

Ik moet het ook om de dag wassen, anders ziet het er niet uit. En zonder cremespoeling is al helemaal geen optie want dan komt er geen borstel meer doorheen.