.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:52

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-05-22 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Doodsangsten voor de kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:52

Fruit pureren en baby voeding (olvarit) gaat vaak goed... En liggen op je rug, zodat je niet op je wangen hoeft te liggen.

Succes magda_90... Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:53

Snoompje schreef:
Met andere woorden (en om een lang verhaal kort te maken): laat je niet gek maken, het is allemaal zo erg nog niet Lachen

Ik denk niet dat het bij iedereen zo simpel is, een kwestie van gek laten maken. Als ik naar mezelf kijk: ik laat me niet beïnvloeden door verhalen van anderen, bij mij zit de paniek in mezelf en die komt helaas opzetten op momenten waarop ik het liever niet heb. Helaas kan ik daar niets aan doen, hoe (uiterlijk) rustig ik ook naar een afspraak bij de tandarts ga.

Magda, sterkte!
Laatst bijgewerkt door Karin op 13-08-08 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 18:53

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-05-22 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:02

alles kan hoor, ik ga zelfs plat voor de tandarts normaal.
mijn mond komen ze niet meer in, zelfs niet voor controle..
nu gaan we alleen voor foto's.

ik heb bij een speciale kliniek gezeten, en nu zit ik in een ziekenhuis.
met kapje trouwens, want bij die speciale kliniek ging ik met infuus.. nou dat ging de 3e keer niet meer. ze konden mij niet houden met 9 man en die angst werd alleen maar erger.
daar zeiden ze dat ik over 10 jaar geen tanden meer zou hebben en in het ziekenhuis vonden ze dat ik een prachtig gebit had!
hoe kl*te ben je dan bezig met angstpatienten? zeggen dat ze binnen 10 jaar geen tanden meer hebben, verder kon ik het niét met ze vinden.

nu ga ik met kapje, vorig jaar ergens geweest en het was de deal, niet aan mij zitten tot ik weg ben.
dus geen plakkers voor de hartbewaking en alles, afblijven tot ik weg ben.
en dat hebben ze gedaan ook, ik ben zelf blijven liggen tot ik weg was.
wel vreselijk bang, maar niet meer panisch.
(op de formulieren was de ernst van het probleem niet eens aan geven.. moet je nagaan. Clown )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 19:05

.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:25

Als je erg veel last van zwelligen hebt: nog een extra kussentje eronder doen of je bed een stukje rechtop zetten.

Naproxen (ook te koop bij Kruidvat) hielp bij mij zelfs heel goed tegen zenuwontsteking in mijn kies. Aanrader!

Verder Hero drinkontbijt, gepureerd fruit met yoghurt (of een smoothie) en voor het avondeten alles pureren behalve het vlees (vlees maar even weglaten), doe er wat bouillon doorheen voor de vloeibaarheid en pureer een gekookt eitje mee voor een zachte smaak en de nodige eiwitten (maar hopelijk is het niet zo erg dat je ook je avondeten vloeibaar tot je hoeft te nemen...)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:38

magda_90 schreef:
Rondom die zakjes was er zo'n wazig verhaal. De dokter wou mij dat idd voorschrijven. Maar volgens de apotheek in het ziekenhuis werd dat niet vergoed en het kwam er op neer dat ze het niet hadden (?) wel in pilvorm (handig.)

Uiteindelijk naar andere aptheek, zelfde verhaal Rolleyes uiteindelijk maar ibuprofen 600 meegekregen. Die werkt ook goed, maar had liever die zakjes gehad omdat dat makkerlijk naar binnen te krijgen is.

Die pillen moet ik 3x daags nemen en tussendoor moet ik 2 paracetemol laten oplossen en dan ook innemen.

is niet wazig,de verzekering vergoed de zakjes gewoon niet meer omdat ze een stuk duurder zijn als de tabletten.
per 1 juli is er een regeling in werking getreden waarmee de verzekeraars nu een lijst hebben uitgegeven met medicijnen die niet vergoed worden of van een ander merk.

fijn dat het toch een beetje meeviel,het blijft erg vervelend.
ik vind de verdoving spuiten zelf het rotste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 01:20

Raar, ik hoefde niks te betalen voor die zakkies. Misschien komt dat omdat ik aanvullend verzekerd ben???

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 01:40

ik ben ook als de dood voor de kaakchirurg maar dat komt alleen door het woordje chirurg.

oeh krijg er de bibber van brrrrr.

ik heb 2 jaar geleden mijn verstandskiezen laten verwijderen en de chirurg merkte direct toen ik binnenkwam dat ik doodsbang was.
hij heeft me (hoe het hem is gelukt mag joost weten) helemaal gekalmeerd en ik ging heel rustig in de stoel liggen.
hij spoot mn hele smoel vol met verdovingen en dat was niet fijn maar het boeide me weinig.

totdat............hij een doek over mijn gezicht legde!
mooi niet dus he!

ik weer helemaal in paniek en er kwam een andere arts bij.

die hield mijn hoofd vast en de assistent hield mijn lijf in bedwang.

zonder pardon ropte hij ze mijn smoel uit en ohh wat wou ik hem graag wat aandoen!!! Stoom uit je oren

14 dagen later moesten de andere 2 eruit.

en ja hoor, weer bij dezelfde chirurg.

en weer kwamen de assistent en de andere arts erbij.
preventief handelen noemde hij dat.

voor mij dus echt geen kaakchirurg meer

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 06:58

snoompje,ik weet niet wanneer je ze hebt gehaald?
en niet iedere verzekering doet aan dat voorkeursbeleid mee,dat kan ook nog.

sabine1985 volgens mij is een steriele doek vrij normaal,om infecties te voorkomen.

ik heb ook geen fijne ervaring met de kaakchirurg,een vrouw was dat.
ook ik was erg bang,maar daar besteedde ze helemaal geen aandacht aan en was erg ongeduldig.
ook ging ze nogal ruw te werk.
de keer erop kon mijn eigen tandarts gelukkig mijn andere kies trekken,ook niet fijn maar die man is wel erg rustig en kalmerend om het maar zo te zeggen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 08:47

.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 12:48

.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:17

magda_90 schreef:
Hypofocus schreef:
En liggen op je rug, zodat je niet op je wangen hoeft te liggen.

Die tip ga ik gebruiken. Overigens had ik een lauwarme kruik tegen mijn wang gelegd en dat voelde ook fijn verlichtend aan, maar weet niet of dat zo goed is.

Zeker geen warme dingen er tegen houden! Daar gaat het meer van bloeden. Van die diepvriesdingen in een handoek doen en die er tegen houden! Verlicht ook+ gaat de zwelling tegen. Dat is een van de eerste dingen dat mij chirurg/verpleegsters tegen mij hebben gezegd, kreeg ze ze zelfs al in het ziekenhuis (heb ze wel onder volledige narcose, alle 4 laten trekken). Vind het raar dat ze dat dan niet tegen jou hebben gezegd?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 13:19

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:42

Snoevie: ik heb dat spul nu iets meer als 2 weken terug gehaald. Zou wel mazzel hebben met mijn verzekering Lachen

Magda_90: poetsen doe ik daar de eerste twee dagen ook niet. Er is speciale mondspoeling te koop speciaal voor na ingrepen in je mond enzo. Wordt ook gebruikt bij mensen die om wat voor een reden dan ook geen tanden kunnen poetsen. Dat spul houdt je mond lekker fris. Heet Cordosyl ofzo (weet het niet zeker).

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 22:46

ik ben al 4 keer aanmijn kaak geopereerd en nee da is zeker geen pretje.
voor zover ik weet dat als je een wond in je mond hebt is et van belang om te spoelen met corsodyl. enkele malen per dag koelen ivm de zwelling.
en ik had een zalf om de zwelling tegen te gaan en pijnstillers waar je u tegen zegt.

en nee, ik vind niet dat je zuert, ik ben er ook als de dood voor. Huilen

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:13

ik weet dat die doek steriel is maar ik kan er absoluut niet tegen als ik niks meer kan zien.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:17

sabine1985 schreef:
ik weet dat die doek steriel is maar ik kan er absoluut niet tegen als ik niks meer kan zien.

ik wil dan juist niets zien en vooral niet horen.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:31

magda_90 schreef:
Ik heb trouwens (alweer) een vraag. Hoe doen jullie dat met tanden poetsen? Ik heb met de electrise geprobeert, niet aangezet maar dat borsteltje is wat kleiner. De kant die normaal is kon ik normaal poetsen maar met die andere kant was ik doodsbenauwd dat ik te ver naar achteren zou komen.
Ook met mijn mond spoelen met water ging het toch wat verkeerd, het begon een klein beetje te bloeden Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb de eerste dag nadat mijn verstandskies was getrokken gewoon mijn tanden met de electrische borstel gepoetst en bij mij ging het mis, omdat ik zo gewend was dat daar achter geen gat zat, schoot ik er zo in mijn tandenborstel. Ik schrok me helemaal kapot maar het deed eigenlijk helemaal niet zo heel veel pijn Tong uitsteken Het bloedde wel een beetje..

Ik was trouwens ook echt doodsbenauwd om mn kies te laten trekken maar vond het eigenlijk heel erg mee vallen. Ik vind een gaatje laten vullen erger..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 08:42

.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:14

ik weet niet of je hechtingen hebt?
ik mocht toen namelijk absoluut niet poetsen ivm het los geraken van de hechtingen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 18:15

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-05-22 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:23

aha zou, tja ik had er toen 16, misschien dat het daarin zit.

sterkte ermee,
wee niet of je knakworstjes lust maar dat gaat ook goed en ook chocolademousse. Vingers aflikken

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:09

Ik moet 9 oktober!
eerst alleen voor een extra kies(dankjewel papa!) die nog boven de wortels van mijn andere kiezen zit. Dus eerst foto's bij de orthodontist en later bij de kaakchirurg. Nu moeten gelijk mijn verstandskiezen er ook uit gesneden worden. Ik mag wel onder narcose en mag waarschijnlijk 's avonds al weer naar huis. Maar ja, hoe ga je dan eten?
ook zo fijn dat ze er dan pas achter komen nadat je hebt gebeugeld, maar goed.