Hulp nodig: niet wakker kunnen worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Hulp nodig: niet wakker kunnen worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:07

Moet ik toch die wekservice maar beginnen Clown

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:39

Bij een slaaponderzoek heb je ook nog de mogelijkheid dat je 24 uur of 48 uur een aparaat meekrijgt. Die draag je gewoon tijdens je normale dag/nacht ritme. Deze kan ook zien hoe snel je slaapt ed. Mijn man heeft dit probleem ook wel een beetje. Meestal wordt ik wakker en maak hem dan wakker.

Eventueel zou je als redmiddel iemand kunnen regelen die je belt. wie weet wordt je daar wel wakker van. Maar een gesprek met je huisarts kan zeker geen kwaad.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:41

Ik zou toch maar eens naar de huisarts gaan het kan idd een slaapstoornis zijn.

Mijn man was ook altijd moe en kon staand slapen , hij snurkte ook erg.
Hij is op een gegeven moment naar de ha en daaarna naar het ziekenhuis voor een slaaponderzoek.
Kwam eruit dat hij met 8 slaap 92 x per uur totaal 120 minuten zijn adem in hield ( wat slecht was voor zijn hart en longen ) nu heeft hij daar een masker voor en nu is er niks meer aan de hand.

Maar het is slaap apneu maar daar zo veel verschillende soorten in dat ik als ik jouw was toch maar de de dokter zou gaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:46

ik kan ook niet wakker worden...
soms hebben ze mij 5 keer geroepen en dan weet ik het gewoon niet, dan geef ik gewoon onbewust antwoord......
dat ligt niet aan zelfdicipline.. heel lastig.. Koe

bij mij ligt het ook aan medicijnen... ik slaap anders niet Clown
of zo licht en kort dat ik niet uitrust... dit zorgt er voor dat mijn brein stopt met stormen! Tong uitsteken
zodat ik kan slapen, en blijf slapen.. Clown máár ik word dus niet meer wakker... No Cheer
zo'n wake-up light ding heb ik ook naar gekeken... maar mijn rolgordijn staat dan gwn open..
en het risico dat het niet werkt, en je met een godsgruwelijk dure wekker zit... Vork

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:34

Mayo schreef:
daNiielle_ schreef:
Misschien een idee om 's avonds eerder te gaan slapen? En misschien 's middags ook even?

Je zal dan toch zelf strenger moeten zijn. Er zijn geen wekkers die je een schop onder de kont geven. Lachen

Ik val vaak al in slaap net na m'n werk voor heel even, wat juist een ramp is, want als ik uit stal thuiskom ben ik dus net een stuiterbal. Ik kan gemiddeld pas rond 0.45 - 01.30 uur slapen, drama! Maar dit is allemaal ook het geval als ik tussendoor geen slaapje doe.

Gewoon eerder naar bed gaan hoor! Mischien komt dit dat je pas zo laat kan slapen, door stress en kun je yoga doen? Zo ontspan je gelijk overdag al een beetje en als je kopje thee drinkt/in bad of in de douche gaat voor het slapen tegelijkertijd, val je echt wel in slaap hoor Tong uitsteken

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:26

Ik heb hier ook last van. Maakt niet uit hoeveel wekkers ik heb, ik zet ze allemaal uit in mijn slaap. Word regelmatig wakker met 2 mobieltjes in mijn handen (werk en prive telefoon).
Wekker ver van mijn bed helpt niet, want ik sta blijkbaar gewoon op om hem uit te zetten en als ik de wekker nog verder weg zet, hoor ik hem niet meer (ben beetje doof).
Huisgenoten bemoeien zich er niet mee op mijn verzoek, omdat ik dan daaraan ga wennen en dus de wekkers helemaal niet meer hoor.
Ik word niet heel veel te laat wakker, maar wel zo dat ik super moet haasten. Moet om 6.15 de deur uit, maar wordt meestal pas om half 7 wakker. Ben dus regelmatig te laat op mijn werk. Heeft me zelfs al een baan gekost, maar dat hielp verder dus ook niet tegen het niet opstaan.
Ik slaap genoeg (7 uur), val makkelijk in slaap, en heb het ook als ik langer kan slapen.
Ik heb ook wat hier al gezegd werd, dat ik onbewust de wekker wel hoor, maar niet zo bewust dat ik er wakker van word.

Ik wil zo'n bed dat je gewoon op de grond flikkerd als het tijd is. Dat lijkt me wel wat.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:05

Structuur..

Hele leven had ik vreselijk veel last van 's morgens niet wakker kunnen worden, sliep genoeg.. Met de laatste paar jaren werd het alleen maar erger erger..
Tot ik ergens kwam waar er veel structuur heerste, 10 uur naar boven, geen tv, geen computer, alleen boeken.. Elke dag 9 uur klaar zijn met douchen, aankleden, eten, kamer netjes. In het begin werd ik ook niet wakker tot ik 8 weken lang elke dag 10 uur naar boven ging en om rond 11 uur sliep, ging het steeds gemakkelijker.

Zoals Sylvia al zei; een vast patroon voor slapen gaan en vooral op tijd beginnen en geen tv/computer kijken.. Boekie erbij.
En dat hele weken lang volhouden. Weekends max 1 á 2 uur later opstaan.. Nu heb ik geen problemen meer om 06.00 op te staan.. Lukt veel gemakkelijker dan voorheen, vroegahh zette ik 3 uur van te voren de wekker alvast want sliep er steevast doorheen of onbewust snoozzen..

Uiteindelijk zou dit in principe moeten werken.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:20

Neem een hond.
Een hond krijgt honger.
Een hond moet plassen.
Gevolg: De hond gaat blaffen, piepen, janken en aan de deur krabben.
Oftewel: Zorg dat je er niet voor jezelf uit moet maar voor iemand anders.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:22

Wat heel goed helpt is een stereo op je kamer zetten. daar zit vaak een tijdklok op om hem bijv. aan of uit te laten gaan. en anders doe je de stekker van de stereo in een tijdschakelaar. stereo knoerthard zetten met bijv. een lekkere harde boem-boem cd of iets anders waar je je rot van schrikt of een super hekel aan hebt. een stereo kan je vaak toch wel een stuk harder zetten dan de gemiddelde wekkerradio. om te voorkomen dat je buren er last van hebben moet je dus extra snel je bed uit springen om geluidsoverlast te voorkomen. Whoosh!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:24

Ik heb hier ook last van, een wekker werkt even en daarna raakt mijn lichaam hier aan gewend. Op afstand, nee hoor die doe ik op mysterieuze wijze terug uit, waarschijnlijk slaapwandel ik dan ofzo.
Of ik droom dat ik wakker ben en dan word ik alsnog veel te laat wakker.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:53

Haha, dit klinkt deels herkenbaar.

Ik zet standaard mijn stereo-radio een half uur voordat ik moet opstaan, héél hard. Iedereen wakker in huis, behalve ik. Hij moet ook om de week drie tantjes harder. En 10 wekkers verspreid over een half uur, met alle tien een herhaalstand. En elke dag een nieuw deuntje, de meest irritante. Maar het verschil is dat ik wel opsta als ik weet dat ik er écht uit moet [voor mijn werk, voor een belangrijke afspraak etc].
Maar zodra ik ongewust weet dat het toch niet echt uitmaakt hoelang ik blijf liggen, dan slaap ik overal doorheen en snooze ik alles in mijn slaap uit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:59

wat ook helpt is zo'n telefoonset van philips, met 4 toestellen.
dan kan je intern bellen.
écht ik word echt strontsjagerijnig van dat geluidje, zo schel!
als je dan niet je bed uit komt hoeven ze alleen 10000 keer je telefoon al te laten gaan..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:02

Lizzle schreef:
Haha, dit klinkt deels herkenbaar.

Ik zet standaard mijn stereo-radio een half uur voordat ik moet opstaan, héél hard. Iedereen wakker in huis, behalve ik. Hij moet ook om de week drie tantjes harder. En 10 wekkers verspreid over een half uur, met alle tien een herhaalstand. En elke dag een nieuw deuntje, de meest irritante. Maar het verschil is dat ik wel opsta als ik weet dat ik er écht uit moet [voor mijn werk, voor een belangrijke afspraak etc].
Maar zodra ik ongewust weet dat het toch niet echt uitmaakt hoelang ik blijf liggen, dan slaap ik overal doorheen en snooze ik alles in mijn slaap uit.

Ja als ik weet dat ik moet wakker worden om een bepaald tijdstip voor iets belangrijks gebeurt dit van zelf. Ook ik gebruik regelmatig andere deuntjes en verschillende wekkers ook verspreid en herhaalstand. Maar het mag niet baten. Bloos

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:03

Ik heb dat ook ja, ik kan er prima uitkomen als ik ergens een afspraak heb (al snooze ik vaak wel 1x te lang door waardoor ik moet haasten), maar als ik er niet per se uit moet, snooze ik helemaal door, tot ik de wekker uiteindelijk maar uitzet, en in totaal dan zo'n 12uur slaap. En ik heb ook echt geen slaaptekort (minimaal 8uur per nacht) en ook mijn ritme is redelijk regelmatig. Maar het lijkt me echt heel lastig als je totaal niet bewust reageert op je wekkergeluid!

Zelfs als je de wekker verstopt, slaap je er dan alsnog doorheen?
Kun je jezelf dan niet dwingen er dan gelijk uit te gaan?

Ik ben echt benieuwd wat er uit een eventueel slaaponderzoek zou komen in jouw geval!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:18

Mayo, alsof je mijn leven beschrijft. Precies hetzelfde. En ergens gelezen dat iemand regelmatig met twee mobieltjes in de handen wakker wordt... heb ik ook regelmatig. Onbewust dus rustig 1,5 uur gesnoozed en uiteindelijk uitgedrukt.
Maar bij mij is het een kwestie van zelfdiscipline. Dat heb ik dus helemaal niet. Veels te laat naar bed, standaard. Want een uurtje op internet loopt regelmatig uit tot 3 uur 's nachts. En dan toch stoer de wekker om 7 uur zetten, ha ha ha Verdrietig
Ik ben dubbel zo slecht, want mijn paarden wachten wel op mij voor hun ontbijt en om het land op te gaan. Als ik dus weer eens veels te laat op stal kom, kan ik mezelf dus echt voor mijn kop slaan, vind het echt sneu voor ze als ze langer op stal moeten staan omdat ik weer eens te lang achter de pc heb gezeten. Gelukkig weten ze op stal dat ik (vooral in het weekend) standaard laat ben, dus wordt er 's morgens hooi gegeven. Maar toch... ik krijg het gewoon niet voor elkaar op tijd naar bed te gaan.
Mijn werk is gelukkig flexibel, ik begin wanneer ik wil. Nadeel: begin dus altijd laat, moet wel mijn uren maken en mijn werk eist standaard overuren. Dus zit 's avonds bijna altijd tot in ieder geval 20 uur op mijn werk. Vaak nog later. Dan nog de paarden doen en weer laat thuis. Dan kan ik ook niet direct in bed, heb nog vanalles thuis te doen, de dieren verzorgen en aandacht geven en weer te laat in bed dus.
Ik probeer al een jaar op tijd naar bed te gaan en op tijd op te staan, maar het is me welgeteld 2x gelukt. Verdrietig

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:31

Eindelijk mensen die hetzelfde probleem hebben!!!!!!
Dacht inmiddels dat ik de enige was die door geen wekker wakker te krijgen is.
Ik heb zelf 2 wekkers waarvan eentje mn telefoon is.
Die staat 5 keer ingesteld met 5 minuten tussen iedere wekker.
Mijn man belt me ook nog wakker en moet gemiddeld( jaja toevallig gisteren uitgerekend) 49 keer bellen voordat ik wakker word.
Schijn zelfs heel wakker de telefoon te beantwoorden met de zin: ben al wakker en aangekleed.
Heb hierdoor zo vaak bonje gehad met mn man,hij zecht: je was wakker je bent gewoon weer terug je bed ingegaan.
Maar ik weet niet eens dat ik dat gesprek beantwoord heb Koe
Kom hierdoor dus stelselmatig te laat en ook de kids komen te laat op school.
Soms word ik pas om 11.00 uur wakker en schaam me zo erg om dan nog de kids weg te brengen dat ze verplicht weer een dag thuis moeten blijven van me.
Snap er niks van.
Ga ik om 21.00 naar bed word ik niet op tijd wakker en ga ik om 02.00 is het hetzelfde liedje.
Slaap gewoon zo vast en blijkbaar erg lekker,niks krijgt mij wakker.
Heb ooit zo'n rinkelwekker op een schoteltje neergezet met daarop een lepeltje.
Dat maakte zo'n gruwelijke herrie dat de buren klaggde,maar ik werd er dus niet wakker van.
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 31-05-08 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:31

Iemand die mij morgenvroeg op tijd uit bed wil bellen? Haha!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:34

miss een wekker uit vinden die water in je gezicht spuit als je wakker word ?????

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:35

Nouks schreef:
Iemand die mij morgenvroeg op tijd uit bed wil bellen? Haha!

wuahha, kom maar op met je nummer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:37

LOL serieus? Hoe laat sta je op morgenvroeg?

Ik wil niet echt het risico lopen dat ik me verslaap, te laat op school ben voor de beoordelingen op school én dan ook nog gewekt word door mijn Turkse huisbaas (die ik vorige week m'n reservesleutels heb uitgeleend omdat hij met een dakdekker langs zou komen voor mijn balkon) terwijl ik naakt in bed lig Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:39

Flew schreef:
Je kunt mij niet wijs maken dat wanneer je de wekker loeihard zet en hem aan de andere kant van de kamer zet, je onbewust kan snoozen. *LOL*

Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat je je bed uitmoet om iets vervelends te stoppen. Als je wekker echt keihard afgaat blijf je niet meer liggen toch? Of dus die met de puzzelstukjes, die stopt pas als je die krengen hebt opgeraapt en in elkaar hebt gezet/ in de wekker hebt geduwd.

Als ie ver weg ligt slaap ik gewoon er doorheen, ligt ie naast mijn bed snooze ik ook zonder het door te hebben.

Ik heb ook al van alles geprobeert, van rinkelwekker op een bord zetten met lepels en kleingeld erin (geloof me, maakt veel herrie, het hele huis is wakker en daantje pit mooi door. Knipoog )

Ik kan ook gewoon antwoorden in mijn slaap zonder het door te hebben.
Dan vraagt mijn moeder: ben je wakker?
Ik zeg ja! en ik slaap gewoon door en weet vervolgens als ik wel wakker word er niks meer van.

Ik ga tegenwoordig wel veel vroeger naar bed en dat scheeld al veel.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 31-05-08 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:39

@ Nouks: Trek voor de zekerheid maar alvast je allerlelijkste geruite pyjamabroek aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:40

Lizzle schreef:
@ [***]: Trek voor de zekerheid maar alvast je allerlelijkste geruite pyjamabroek aan!

Haha ik had inderdaad al bedacht maar eens een broek + hemdje aan te trekken ja.. Maar het is zo warm Haha!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:42

Hele telefoongesprekken kan ik ook voeren in mijn slaap. Gewoon alles op de automatische piloot en de volgende dag niks meer kunnen herinneren. Je wekker in je slaap uitzetten, aan de andere kant van je kamer, is ook een koud kunstje.
Gelukkig kan ik mijn bewustzijn wel dwingen te weten wanneer ik echt móet opstaan.
Een ruisende stereowekker is inderdaad ook zó vervelend dat je hem wel uit moet zetten, misschien onderweg naar je stereo een natte handdoek of een teiltje op de grond zetten?

Alhoewel, met slaapwandelen kan je ook alles op de tast doen en ben je voorzichtiger dan wanneer je wakker bent. Zal met dit ook wel zijn, denk ik.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:42

Nouks schreef:
LOL serieus? Hoe laat sta je op morgenvroeg?

Ik wil niet echt het risico lopen dat ik me verslaap, te laat op school ben voor de beoordelingen op school én dan ook nog gewekt word door mijn Turkse huisbaas (die ik vorige week m'n reservesleutels heb uitgeleend omdat hij met een dakdekker langs zou komen voor mijn balkon) terwijl ik naakt in bed lig Haha!

Zo vroeg als jij op moet staan...wil je best even wakker bellen hoor Lachen maar wel net zo lang tot je op neemt Lachen