Wat gebeurd er met jou als je dood bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: Wat gebeurd er met jou als je dood bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 00:52

delerium schreef:
Ik word hopelijk eerst als donor gebruikt, hoop dat ze een boel kunnen gebruiken.
Daarna ga ik door naar het buitenland om geplastineerd te worden voor de tentoonstellingen van Bodyworlds.

En wat mag dat laatste inhouden dan?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:06

Je lichaam, of delen ervan, worden 'geplastificeerd' voorzien van silicone of harsachtig goedje.
Daarmee is je lichaam tot bijna in de eeuwigheid behouden.
Je gaat dan ook de hele wereld over en wordt tentoongesteld in o.a. musea. Wel cool Cool Jammer dat je er zelf niets meer van meekrijgt... Knipoog

Hebben ze ook met een ruiters op paard gedaan!
Afbeelding

Voor eeuwig op een paard zonder eventuele spierpijn... Pling

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:26

Ik wil niet begraven worden, dus ik word gecremeerd.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:29

ikke ook donor ze mogen alles hebben.

en ik laat het aan mijn nabestaande over, ik wil begraven worden en verder hij of hun moeten de dag verder indelen.

de kist steen muziek alles, ik merk er toch niets meer van, en de nabestaande moeten de dag doorkomen.
dus als het dan is zoals hun dat mooi vinden, helemaal geweldig

maar ik hoop nog wel even te blijven hoor, moet er nog even niet aan denken,
al weet je het maar nooit, dus er bij stil staan kan geen kwaad

gr

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:35

Ik ben alleereest ook donor.

Daarna weet ik niet of ik begraven of gecremeerd wil worden, de meeste begraafplaatsen vind ik erg lelijk en daar zou ik niet willen liggen, maar een urn vind ook maar zozo, zeker in een saaie muur. Opzich zou ik dan wel uitgestooid willen worden, vanuit een luchtballon ofzo, boven mijn ouderlijk huis. Maar dit laat ik voorlopig wel over aan mijn nabestaanden.

Daarnaast wil ik een lakroze kist, en moet iedereen iets roze's aan, met wit.

Ik heb geen uitvaartverzekering, als ik nu kom te overlijden betalen ze mijn uitvaart maar van mijn spaargeld! Prima oplossing!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:37

Ik hoop nog lang niet dood te gaan Clown
Mocht het dan toch gebeuren:

Dan wil ik begraven worden (en zo'n mooie lijkkoets vind ik ook wel iets hebben...) Ik ben geregistreerd donor. Ik hoop dat mijn nabestaanden met die wens rekening houden.

Voor onze kinderen hebben we de voogdij bij de notaris in een testament laten vastleggen. Alleen dan is het rechtsgeldig.
Moet een wilsbeschikking (over jezelf dus) niet via de notaris?

En ik ben van plan om voor mijn kids allebei een boekje te gaan samenstellen waarin ik regelmatig schijf hoe ze zijn en wat ze voor me betekenen. Een vriendin doet dit ook en ik denk dat het heel waardevol kan zijn.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:42

rijoyco schreef:

Daarna weet ik niet of ik begraven of gecremeerd wil worden, de meeste begraafplaatsen vind ik erg lelijk en daar zou ik niet willen liggen, maar een urn vind ook maar zozo, zeker in een saaie muur. Opzich zou ik dan wel uitgestooid willen worden, vanuit een luchtballon ofzo, boven mijn ouderlijk huis. Maar dit laat ik voorlopig wel over aan mijn nabestaanden.

Ik heb geen uitvaartverzekering, als ik nu kom te overlijden betalen ze mijn uitvaart maar van mijn spaargeld! Prima oplossing!

ik hoop dat je genoeg spaarcentjes hebt dan, ze zeggen dat je zeker wel 5000 euro kwijt bent en dan heb je eigenlijk weinig, heb het pas nog nagevraagd wilde weten of ik niet te laag verzekerd was.
en anders moeten de nabestaande het gaan betalen pff en dat zou ik ook niet willen,

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 11:03

verania schreef:
rijoyco schreef:

ik hoop dat je genoeg spaarcentjes hebt dan, ze zeggen dat je zeker wel 5000 euro kwijt bent en dan heb je eigenlijk weinig, heb het pas nog nagevraagd wilde weten of ik niet te laag verzekerd was.
en anders moeten de nabestaande het gaan betalen pff en dat zou ik ook niet willen,

Ja ik heb meer dan genoeg voor een begravenis.

We hebben bewust niet gekozen voor een uitvaartverzekering. Ik ben een echte spaarder en spaar liever zelf op mijn eigen bankrekening voor een uitvaart dan bij een verzekeringsmaatschappij, waarbij je bij de laatste veel mee kwijt bent dan je uiteindelijk zelf zou sparen (je krijgt ook geen rente). Vaak ben je ook maar verzekerd voor een hele standaard begravenis en als ik nu zou overlijden zou ik bijv. veel meer kaarten ect. moeten hebben dan standaard (ivm jonge leeftijd).

Stel dat ik nu geen spaargeld zou hebben, dan zouden mijn ouders het betalen...maar dat gaat nu niet op omdat ik mijn eigen spaargeld heb.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:46

Dat is toevallig dat ik zo'n topic tegenkom. Ik had net over begrafenis met mijn moeder, maar zij wilde niet te lang over praten. Het is ook geen leuke onderwerp. Bloos

Ik ben sinds 2 jaar verzekerd bij een verzekeringsmaatschappij en vind wel een fijn idee dat alles geregeld wordt. Dan hoeven de nabestaanden niet dokken voor mijn graf. Knipoog Ik heb ook een boekje met "eigen wensen" meegekregen, maar nog niet ingevuld. Maar mijn ouders weten al jaren dat ik begraven wil worden.

Ik vraag me af of jullie ook verzekerd zijn? Ik zie dat een aantal bokkers ook verzekerd zijn en de rest is nog onbekend.

Ik wil graag een mooie, witte kist en een mooie, sprookjesachtige jurk als ik begraven word. Verder een groot stuk steen met tekeningen (zoals paard, elf) erbij. En het liefst op een mooie plek zoals grasveld met struiken vol met bloemen en bomen. De meeste begraafplaatsen die ik tegenkom, zijn zo standaard en somber. Huilen Daar zou ik niet willen liggen, ook al ben ik dood.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:50

Jammer genoeg mag je niet ergens anders begraven worden dan op een begraafplaats...

Ik heb trouwens idd een uitvaartverzekering afgesloten. Wel zo'n fijn idee Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:55

In Nederland was ik donor. Toen kwam ik er per ongeluk achter dat dit automatisch te vervallen kwam op het moment dat in naar DLD verhuisde... ook lekker... dus dat moet ik nu achteraan.

Verder moet ik er serieus eens werk van gaan maken aangezien wij geen kinder oid hebben Lachen Ik wil alles goed geregeld hebben voor als we allebei het hoekkie om gaan.

Mn vriend wil in de bio ton roept hij altijd, ik vind het prima als ze mij op de mesthoop pleuren Haha!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 17:09

Pfff ik heb me er eigenlijk nog nooit echt in verdiept en vind dat ook eigenlijk niet zo nodig, mijn ouders weten dat ik mijn organen wil afstaan, maar heb ook dit nog nooit vast durven leggen op papier (ik vind het een beetje eng, het voelt alsof je je eigen doodsvonnis tekent, ik weet het, het klinkt heel raar Tong uitsteken)
Alleen zou ik wel graag een oplossing willen voor mijn paard, maar dat weet ik niet zo goed... ik wil anderen niet opzadelen met die grote kostenpost en ik heb ook geen geldboompje wat ik erbij mee kan geven... wel hoop ik dat ze verkocht word aan een hobbyfokker oid en dit heb ik dan ook wel tegen mijn ouders gezegd...

Tsja verder is het misschien een struisvogelactie, maar ik voel me nog niet geroepen om alles vast te gaan leggen... Tong uitsteken

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:10

Allereerst ben ik donor. Al mijn familieleden weten dit en als ik 18 word (bijna dus) zal ik officieel papiertje invullen.

Ik wil gecremeerd worden en uitgestrooid op een mooie plaats. Wel/geen begrafenis ben ik nog niet uit.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 19:04

Mijn familie en vriend weten wel dat ik begraven wil worden. Verder hoop ik dat ze een goedkopere kist nemen omdat ik er zelf toch al niet meer ben. En ik zou het ook énorm fijn vinden als de mensen die er zouden zijn aan mij terug denken hoe ik was zonder het te verheerlijken. Verder hoop ik dat de mensen niet al te veel verdriet hebben omdat ik zelf denk dat het leven hierna niet ophoud. Zou ze liever achteraf met een biertje zien dan een bolletje en een kopje koffie achteraf Haha! Muziek plaats etc. zou mij allemaal niet deren dat is meer iets voor de mensen die op de begravenis aanwezig zouden zijn. Verder heb ik een uitvaartverzekering dus dat komt wel goed. Al hoop ik wel dat het nog eventjes duurt Haha!