Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mlvanmelle schreef:Twinducklin, iets rustiger mag wel. Ik heb dit zelf zo ervaren en ik heb dezelfde ervaringen gehoord van een aantal vrienden en kennissen. Natuurlijk is het geen stel regel en alle situaties zijn verschillend, maar het risico dat het minder gaat is er wel.
Mijn oma vond het trouwens toen ze nog wat besef had echt vreselijk dat ze opgesloten was op de afdeling. Als wij dan weg gingen na een bezoek was het echt hartverscheurend.. Het is trouwens wel een heel goed punt om eerst alle lichamelijke dingen even na te lopen.
Nikka schreef:De huisarts bellen en laten komen. Hij kan de betreffende instanties inschakelen.
trustHim schreef:is er bij jullie geen tafeltje dekje of iets dergelijks? hier in de buurt worden voor ouderen vaak maaltijden gebracht, zo krijgen ze elke dag rond uurtje of 12 een warme maaltijd thuis.
je kan ook je huisarts bellen en vragen of hij naar haar huis komt, vaak zijn ze in andere omgeving toch even wat helderder/ gewiekster. als haar h.a. bij haar thuiskomt is de situatie ook zichtbaarder door de rommel daar. verder zou je contact kunnen opnemen met de thuiszorg waar ze de hulp van heeft om uitbreiding van de zorg, Voor evt hulpmiddelen kan je contact opnemen met gemeentehuis
van wat ik zo lees hangt je oma nog in de 1e fase van de dementie, ze is zich nog wel bewust van het feit dat e.a. anders is dan vroeger, toch lijkt ze (van wat ik dan kort lees) wel al richting fase 2 te gaan. dat is een fase waarin ze geen besef meer heeft dat ze anders doet. ik zou idd eens wat stappen gaan ondernemen voordat dingen dadelijk echt fout gaan
trustHim schreef:idd huisarts consulteren, echter kan het zijn dat ze niets kunnen doen omdat je oma niet wil, om dan toch wat te kunnen doen zal er gekeken/getetst moeten worden in hoeverre je oma nog wilsbekwaam is