Goede shampoo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Goede shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 17:45

http://www.freewebs.com/sunparadise-beauty/nioxin.htm

Dat kun je hier vinden. Staat ook nog wat informatie bij over nioxin welke je zou moeten hebben etc. De website is nog niet af dus en kunnen nog fouten op staan. 7 maanden terug heb ik na bijna een jaar nioxin gebruik mijn haar dikte kunnen voelen (toen waren mijn extensions er voor een maand uit) en was mijn haar al een behoorlijk stuk dikker geworden. Ik heb ze er nu weer 7 maanden in dus in die tijd is mijn haar nog weer dikker geworden. Ze gaan er bijna weer uit dus binnekort ga ik mijn nieuwe bos haar bewonderen Vingers aflikken Het is nooit meer vet en heb naast meer/beter haar ook veel volume.

Maar ik moet wel zeggen dat ik trouw alles gebruik omdat alles op natuurlijke basis is en alchol en plastic vrij is.
Ik ben 2 weken terug uit huis gegaan en zag toen pas hoeveel ik eigenlijk zelf gebruik Bloos
het was een ah tas vol. Liter flessen cleanser en scalp. Een halve liter masker. Verder schuim, haarlak, haar treatment, haar booster, verschillende gels oa voor meer volume bij het fohnen, voor meer stevigheid etc et c, een silk voor het stylen, een bliss wat mijn haar beschermt tegen uv licht en hitte, een glans spray en dat was het geloof ik Bloos Maar dat is natuurlijk wel heel uitgebreid zelf krijg ik het natuurlijk goedkoper dus dan heb je al snel meer Sigaar

Maar met mijn haar ben ik wel erg blij geworden Haha!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 18:04

Dus het wordt dikker?
Ben net zo blij dat ik een dunnere bos begin te krijgen Clown

Edit:
Ik heb even snel naar de prijzen gekeken..
Best prijzig.. Aangezien ik head&shoulders nu ook niet echt goedkoop vind Knipoog
Head & shoulders werkt blijkbaar niet echt tegen mijn vette hoofdhuid, maar in combinatie met andrelon cremespoeling glans wordt het wel superzacht én handelbaar Lachen
Maarja.. Ik ben dus nog steeds opzoek naar een niet te dure shampoo tegen de vette huid..
Ik ga zowiezo een keer Herbal essences proberen..

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:20

ik gebruik nivea in zo;n roze ding

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 19:21

Bedoel je die blauw met roze fles?
Die heb ik bij mijn vader soms tussendoor gebruikt.. Ben er niet helemaal fan van eerlijk gezegt Knipoog

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:23

Swarzkopf anti roos! Geweldig voor vet haar, helpt het best als je het 5 min laat intrekken, ik heb ook vet haar en kan het zo 2 dagen niet wassen.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 19:24

Vet haar of een vette hoofdhuid?
Daar zit bij mij dus wel een verschil in Knipoog

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:25

Misschien iets uit de John Frieda lijn?
Ik gebruik zelf de lijn voor krullend haar en het glanst, wordt niet snel vet oid, ziet er heel mooi uit Lachen

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 19:25

Beide merken zijn ook al een aantal keer genoemd..
Misschien toch ook eens proberen Knipoog
Maar herbal komt eerst aan de beurt Tong uitsteken

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:27

Beide Knipoog BTW naspoelen met lauw/koud (zo koud als je aankan Tong uitsteken)

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 19:29

Ja dat probeer ik altijd wel,, maarja das zo koud he xD
Maar dat heb ik wel vaker gehoord.. Heeft iets te maken met je porien/haarzakjes die dan dicht gaan/open gaan ofzo?

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:47

porien gaan dicht, dus er kan minder vuil in en uit en het pluist minder

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:50

Je kunt ook de ene dag alleen je haarwortels wassen en de andere dag alles, ook je borstel regelmatig heeeet wassen met afwasmiddel.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:56

Ik gebruik altijd Andrélon en ik wil nooit meer iets anders. Daarnaast eet ik voldoende groente en fruit etc. want ook je eetpatroon heeft invloed op je haar.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 00:17

Herbal is toch niet goed voor je haar?
Dat zei mijn kapper. Herbal & Fructis beide niet..

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:30

Ik heb inmiddels shampoo van John Frieda gekocht. Kost wat, maar dan heb je ook wat Haha!
Ben er erg tevreden mee! Haar blijft langer mooi, en glanst ook meer.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 10:50

ik heb oook fructis en ik vind uhm prima!
mijn kapster heeft juist gezegt dat ik die het beste kan gebruiken

en merk t verschil wel hoor mn haar is gwn heel zacht en makkelijk kambaar en zeker niet vettig ofso

had eerst andrelon geloof ik vomnd ik oppzich ook wel goed maar die ik nu heb doet het toch echt beter voor mijn gevoel Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:59

In verhouding is een goede shampoo niet duur hoor. Veel mensen gebruiken veel te veel product. Aan een hoeveelheid ter groote van een 50 cent muntje heb je genoeg. En veel mensen gooien hun hele handpalm vol. Dus je doet ruim eens zo lang met een goede schampoo dus in verhouding valt het wel mee met hoeveel duurder het is.
Ik gebruik een treatment om mijn haar sterker te krijgen en dat voorkomt haaruitval daardoor is mijn haar dikker geworden. Niet alleen van de shampoo. Dat is helaas net niet mogelijk.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 17:01

Kan je ongeveer aangeven hoeveel je dan wel zou moeten gebruiken?
Ik knijp gewoon een keer in de fles en dat gooi ik erin..

Misschien is advies van de kapper toch een beter idee Knipoog

Mijn eetpatroon kan het probleem niet zijn!
Misschien iets te veel snoep, maar 2 stuks fruit en genoeg groenten krijg ik zeker elke dag binnen Knipoog

Mijn bosterl wassen is misschien ook wel een slim idee Lachen
Maar afwasmiddel lijkt me niet echt verstandig voor je haar?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:03

Ik gebruik Dpve-shampoo Lachen
Ben er heel tevreden van, maar gebruik ook de conditioner hoor. Die doet net dat ietsjes meer Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:06

Afwasmiddel is gemaakt voor de afwas niet voor je haar. Afwasmiddel bevat veel te veel zeep en is totaal niet goed voor je hoofdhuid.

Als je een goede shampoo hebt is een hoeveel het tergroote van een 50 cent muntje genoeg.

Veel mensen denken dat je je haar helemaal moet inschuimen. Maar het belangrijkste is dat je je hoofdhuid schoonmaakt en je haar van binnen uit verzorgd. Dat is alleen iets wat maar weinig shampoo's doen. Zodra je je haar uitspoelt loopt het sop langs de lengtes waardoor je lengtes ook schoon worden.
Als je hoofdhuid niet schoon is en in goede conditie kun je wassen tot je een ons weegt maar dan kom je niet van je probleem af.
Vet haar komt van je hoofdhuid of als je veel door je haar gaat met je handen. mensen met dun haar hebben eerder vet haar als mensen met dik haar wat sneller droog is. Dat heeft met de haar zelf te maken en met je hoofdhuid.
Antiroos producten zijn bijvoorbeeld heel agressief voor je hoofdhuid. Dat haar de roos weg maar niet de oorzaak van je roos. Roos is vaak een geiriteerde hoofdhuid. Dus goed je hoofdhuid verzorgen dan ben je al een heel eind!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 17:18

Dat dacht ik dus ook over afwasmiddel Knipoog

Als ik zo weinig shampoo gebruik, kan ik niet heel mijn hoofdhuid ermee onder smeren.
Het probleem is, ik heb van mijn eigen dik haar, maar nu erg uitgedunt door de kapper. Door de vele hoeveelheid haar kom ik moeilijk bij mij hoofdhuid..
Waarme kan je dan het beste je hoofdhuid verzorgen?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:21

je denkt dat het niet op je hoofdhuid komt, maar dat komt het wel. Ik heb een hele bos extensions tot onderaan mijn rug en was het ook zo. Je moet alleen niet te droog wassen. Dus je haar lekker goed nat maken en dan de schampoo er op die je met je vingertoppen lekker inmasseert. Bijna iedereen gebruikt te veel omdat ze denken dat het anders niet schoon word, ikzelf deed dat vroeger ook tot ik me in nioxin ging verdiepen waarbij alles nogal ligisch werd toen het uitgelegd werd.
Je denkt dat het er niet komt maar het komt er wel.
Als ik heel vies haar heb (als ik heel veel product in mijn haar gehad heb met uitgaan ofzo) dan gebruik ik wel wat meer maar normaliter heb je aan 50-cent formaat genoeg.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:21

Okee, ga ik dan ook maar eens proberen Lachen

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:39

Ik gebruik daarvoor geen cremespoeling. Dat werkt bij mij heel goed. Ik heb overigens altijd shampoo van andrelon of garnier (fructis) ofzoiets

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 19:09

Ik doe mijn cremespoeling alleen in het onderste deel van mijn haar, anders gaat het hangen, maar bovenop juist omhoog staan Knipoog