baarmoeder verwijderen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessica

Re: baarmoeder verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:41

Ik weet zelf niet goed wat de mirena doet, mijn moeder heeft het ook onder andere omstandigheden moeten laten verwijderen, die had haar hele baarmoeder vol vleesbomen zitten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:57

suleilitha schreef:
Klopt wat je zegt Jessica, het is ook een zware operatie.
Lonneke krijgt al een paar keer de tip om de Mirena te proberen, maar ik geloof dat het niet zoveel zin heeft om goedbedoelde adviezen te geven, zo te zien doet ze er niet veel mee.

wat is zwaar??

als ik terug kijk op mijn operatie is het leven nu veel prettiger
ik heb idd ook last gehad van mijn darmen en ik ben incontinent geweest omdat mijn blaas helaas anders is gaan liggen dan de bedoeling is Clown
maar na 3 dagen ziekenhuis en ong 1 week thuis waren die klachten zo goed als weg.
en dan moet je weer aansterken,want het vreet wel al je conditie weg.
en na 6 weken weet je niet beter meer,oja wel Clown je mist dan al 1 ongesteldheid Go jij! Go jij!

hadden ze het maar 8 jr eerder gedaan,dan waren die jaren toch wat fijner verlopen.

ik ben blij dat alles eruit is,baarmoedermond, en baarmoeder
ik ben niet nu in de overgang omdat mijn eierstokken er nog in zitten.

ik voel me toppie en gewoon super vrouw! niks geen psychische klachten,nu niet meer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:22

Lonneke er is maar een ding wat er voor zorgt dat je niet zwanger wordt en dat is geen sex Haha! Elk anti-conceptie geeft een kans op een zwangerschap, als je tot die 1% behoort.

Mirena zou ik gewoon proberen. Soms wordt de Mirena ingekapseld of raken ze hem kwijt en jij zou elk half jaar een controle kunnen vragen, krijg je een inwendige echo. Ik heb geen bijwerkingen, ik ben juist blij dat ik heel vaak geen menstruatie heb of zo weinig dat het niet de moeite is. Met de Mirena krijg je nl geen eisprong, die heb ik dan wel een hele tijd gehad, maar toch ik heb er veel baat bij. Als je 50 bent dan zullen al die klachten wegtrekken ivm de overgang, maar als je er nog een tijd van af zit, probeer een baarmoerderbesparende operatie te krijgen of helemaal niet de baarmoeder eruit. Wellicht hangt het ook van de arts af. Sommige artsen denken er misschien te makkelijk over. Ik denk dan maar weer, wat weten mannen nou echt van een vrouwenlichaam, dan alleen de anatomie die ze geleerd hebben. Ze zeggen ook dat een baarmoeder niet pijn kan doen omdat het een spier is, maar ik heb er altijd weer last van als ik een uitstrijkje moet laten maken. Die mannelijker dokters doen maar even, nou niet even.

Ik heb ook een vrouwelijke gynaecoloog en dat vind ik wel zo prettig.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:24

hier ook een vrouwelijke, de mannen zijn toch anders. Bij vrouwen heb je meer het gevoel dat ze je snappen ook al hebben ze zelf die pijn nooit gevoeld.
Hele rataplan eruit klinkt makkelijk maar zou ik niet doen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 13:55

russel schreef:
Lonneke er is maar een ding wat er voor zorgt dat je niet zwanger wordt en dat is geen sex Haha! Elk anti-conceptie geeft een kans op een zwangerschap, als je tot die 1% behoort.

Mirena zou ik gewoon proberen. Soms wordt de Mirena ingekapseld of raken ze hem kwijt en jij zou elk half jaar een controle kunnen vragen, krijg je een inwendige echo. Ik heb geen bijwerkingen, ik ben juist blij dat ik heel vaak geen menstruatie heb of zo weinig dat het niet de moeite is. Met de Mirena krijg je nl geen eisprong, die heb ik dan wel een hele tijd gehad, maar toch ik heb er veel baat bij. Als je 50 bent dan zullen al die klachten wegtrekken ivm de overgang, maar als je er nog een tijd van af zit, probeer een baarmoerderbesparende operatie te krijgen of helemaal niet de baarmoeder eruit. Wellicht hangt het ook van de arts af. Sommige artsen denken er misschien te makkelijk over. Ik denk dan maar weer, wat weten mannen nou echt van een vrouwenlichaam, dan alleen de anatomie die ze geleerd hebben. Ze zeggen ook dat een baarmoeder niet pijn kan doen omdat het een spier is, maar ik heb er altijd weer last van als ik een uitstrijkje moet laten maken. Die mannelijker dokters doen maar even, nou niet even.

Ik heb ook een vrouwelijke gynaecoloog en dat vind ik wel zo prettig.

bedankt voor je advies. ik hoor veel verschillende dingen zowel over de mirena als de verwijdering en het blijft dus een moeilijke keuze. maar uiteindelijk is het de arts die weet wat het beste is in mijn situatie. ik ga dus gewoon op het advies van de arts af. want zo kom ik er echt niet uit.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:04

Ik heb al 8 jaar een mirena en zou nooit weer anders willen. Totaal geen last en bij het verwijderen ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 17:46

hey lonneke wanneer weet je meer en ja natuurlijk moet je op advies van je arts vertrouwen Ja

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 10:27

Chiqa schreef:
hey lonneke wanneer weet je meer en ja natuurlijk moet je op advies van je arts vertrouwen Ja

vrijdat moet ik terugkomen en zou ze het als het goed is besproken hebben. hoop dat ik dan wat meer duidelijkheid zal hebben.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:32

faye schreef:
Sorry, ik geloof er geen fluit van. Geen enkele gyneacoloog zal een baarmoeder verwijder zonder eerst de mirena te hebben geprobeerd of wegbranden van het baarmoederslijmvlies.

Dat is niet waar.. Bij mij moeder is het 10 jaar terug ook verwijderd, en het enige wat de doktoren hebben geprobeerd is met de pil op te lossen.

Bij mijn moeder hebben ze overigens alleen de baarmoeder verwijderd, niet de eierstokken, ze ging dus niet meteen in de overgang.

Mijn moeder was de hele maand ongesteld en had ook iedere keer vleesbomen.. En ze vind het een verademing!!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 10:39

Tallie_Ho schreef:
faye schreef:
Sorry, ik geloof er geen fluit van. Geen enkele gyneacoloog zal een baarmoeder verwijder zonder eerst de mirena te hebben geprobeerd of wegbranden van het baarmoederslijmvlies.

Dat is niet waar.. Bij mij moeder is het 10 jaar terug ook verwijderd, en het enige wat de doktoren hebben geprobeerd is met de pil op te lossen.

Bij mijn moeder hebben ze overigens alleen de baarmoeder verwijderd, niet de eierstokken, ze ging dus niet meteen in de overgang.

Mijn moeder was de hele maand ongesteld en had ook iedere keer vleesbomen.. En ze vind het een verademing!!

ik geloof dat ze dat altijd zo doen toch? alleen de baarmoeder en niet de eierstokken. bij mij werkt de pil helaas niet, daarom vermoed de gynaecoloog dat de mirena ook niet zal werken. maar als er niets anders op zit zal ik de minrena zeker proberen. maar dat laat ik aan de gynaecoloog over.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:41

Het hielp bij mijn moeder ook allemaal niet, de vleesbomen bleven ook maar terugkomen bij haar. Ze hebben het spiraal niet eens geprobeerd, had geen zin, welke pil mijn moeder ook probeerde, het kwam er gewoon doorheen.

En na de operatie was ze er redelijk snel bovenop, ze hebben het bij mijn moeder inwendig gedaan, dus ook geen snee gemaakt.

En zij zei toen ook: Dit had ik veel eerder moeten laten doen, heerlijk als je nooit ongesteld bent Haha!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 11:05

het gaat er bij mij niet om dat ik niet meer ongesteld zal worden. alleen zijn die menstruaties zo heftig dat ik continu bloedarmoede heb. ik slik nu al maanden ijzertabletten en ik heb gewoon zoveel klachten dat is niet leuk meer. ik heb geen vleesbomen, het is bij mij waarschijnlijk een hormonale kwestie. maar ik hoop dat de arts me kan helpen. ik word er echt gestoord van. 3 van de 4 weken ongesteld, en dan ook echt heftig. is echt niet leuk meer.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:11

Gekke vraag maar is de prikpil dan niets voor je? Ik weet niet of de bloedingen ook een menstruatie is of dat het ergens anders vandaan komt? Ik heb namelijk een hele tijd de prikpil gehad, enige verschil is dat ik dan helemaal niet meer ongesteld werd. Én ik kreeg hongerbuien.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 11:28

LadyElmira schreef:
Gekke vraag maar is de prikpil dan niets voor je? Ik weet niet of de bloedingen ook een menstruatie is of dat het ergens anders vandaan komt? Ik heb namelijk een hele tijd de prikpil gehad, enige verschil is dat ik dan helemaal niet meer ongesteld werd. Én ik kreeg hongerbuien.

oh god nee. ik heb ooit de prikpil gehad maar dat ging echt finaal fout. ik had aldoor bloedingen en mijn hormoonhuishouding was echt helemaal verstoord. ik wilde op den duur toch nog een kindje met mijn man en dat lukte maar niet. toen bleek dat mijn baarmoederslijmvlies na elke mensturatie werd afgebroken ipv opgebouwd. dat was volgens de gynaecoloog aan de prikpil te wijten. dus nee, voor mij geen prikpil. niet dat ik nu nog zwagner wil raken, maar ik kon er duidelijk niet tegen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:40

ik ben vandaag weer voor onderzoek bij de gynaecoloog geweest en ze vinden het toch het beste om mijn baarmoeder te verwijderen. ze denken dat de bloedingen niet stoppen als ze een spiraal zouden zetten. ik moet nu dus binnen 3 maanden onder t mes. waarschijnlijk gaan ze hem er via mijn vagina uithalen. het kan tijdens de operatie nog zo zijn dat ze hem toch via mijn buik eruit halen als het via de vagina niet gaat. ik moet ongbeveer 5 dagen in t ziekenhuis blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:44

Mooie gelegenheid om eerst nog even te testen of de Mirenaspiraal toevallig wel werkt, scheelt je een operatie... je hebt de tijd nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:45

lonneke schreef:
ik ben vandaag weer voor onderzoek bij de gynaecoloog geweest en ze vinden het toch het beste om mijn baarmoeder te verwijderen. ze denken dat de bloedingen niet stoppen als ze een spiraal zouden zetten. ik moet nu dus binnen 3 maanden onder t mes. waarschijnlijk gaan ze hem er via mijn vagina uithalen. het kan tijdens de operatie nog zo zijn dat ze hem toch via mijn buik eruit halen als het via de vagina niet gaat. ik moet ongbeveer 5 dagen in t ziekenhuis blijven.

Sterkte Lonneke wel vervelend je bent nog hartstikek jong.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:51

Als je toch al gestereliseerd wilde worden maakt het toch niet zo veel uit dat ze nu je baarmoeder moeten verwijderen.
Klinkt misschien een beetje cru sorry alvast daarvoor. Maar ik denk dat het voor mensen die nog geen kinderen hebben en die nog wel willen erger is.

Mijn excuus voor het grove over komen. Kan het ook niet anders verwoorden

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:52

suleilitha schreef:
Mooie gelegenheid om eerst nog even te testen of de Mirenaspiraal toevallig wel werkt, scheelt je een operatie... je hebt de tijd nog.

de gynaecoloog heeft juist uitgelegd dat je de eerste maanden zoizo elke dag nog kan vloeien. dat schijnt een standaard bijwerking van de mirena te zijn. dus dat heeft niet echt veel zin. de mirena moet je echt een tijdje gebruiken voordat je weet of je van de bloedingen af bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:52

Ik heb er eentje en het was meteen over.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 15:53

ponyparadijs schreef:
Als je toch al gestereliseerd wilde worden maakt het toch niet zo veel uit dat ze nu je baarmoeder moeten verwijderen.
Klinkt misschien een beetje cru sorry alvast daarvoor. Maar ik denk dat het voor mensen die nog geen kinderen hebben en die nog wel willen erger is.

Mijn excuus voor het grove over komen. Kan het ook niet anders verwoorden

is ook zo. ik wil zoizo geen kinderen meer, kan nu ik ziek ben amper voor mijn eigen kinderen zorgen. laat ik daar eerst maar eens aan gaan werken.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:59

lonneke schreef:
LadyElmira schreef:

oh god nee. ik heb ooit de prikpil gehad maar dat ging echt finaal fout. ik had aldoor bloedingen en mijn hormoonhuishouding was echt helemaal verstoord. ik wilde op den duur toch nog een kindje met mijn man en dat lukte maar niet. toen bleek dat mijn baarmoederslijmvlies na elke mensturatie werd afgebroken ipv opgebouwd. dat was volgens de gynaecoloog aan de prikpil te wijten. dus nee, voor mij geen prikpil. niet dat ik nu nog zwagner wil raken, maar ik kon er duidelijk niet tegen.

hier zelfde reactie op de prikpil nadat ik door de pil (en condoom !) heen zwanger was geraakt
juist continu bleodingen soms een dagje niet ..

als jouw arts zegt eruit halen is het slimste
en jij wilt toch geen kids meer
(vind je bewoording daarover overigens erg wijs ! en sterk!)
denk dat je er dan erg blij gaat zijn !
nooit meer vloeingen en
omdat de eierstokken blijven zitten krijg je later normale overgang
alleen dan zonder die bloedingen Vork

denk niet dat je er spijt van ggaat hebben
de hoeveelheid vrouwen die ik gesproken heb die dit hebben laten doen
waren stuk voor stuk van mening dat ze het eerder hadden willen laten doen
naderhand er op teru kijkend

iig alvast erg veel sterkte !

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:00

Dat is heel vervelend lonneke. Maar denk dat het dan zowiezo een betere oplossing is dat je baarmoeder wordt verwijderd. Je bent dan van je bloedingen af. En ook van de reden van de bloedingen. Want zo ver ik het heb gelezen is de reden van die bloedingen niet duidelijk.
Heel veel sterkte en alvast beterschap

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 16:14

ponyparadijs schreef:
Dat is heel vervelend lonneke. Maar denk dat het dan zowiezo een betere oplossing is dat je baarmoeder wordt verwijderd. Je bent dan van je bloedingen af. En ook van de reden van de bloedingen. Want zo ver ik het heb gelezen is de reden van die bloedingen niet duidelijk.
Heel veel sterkte en alvast beterschap

dat is het hem nu juist. bij de controle vandaag zag ze juist weer wel een vleesboom. en de vorige keer kon ze m niet vinden. ze zegt dat het ook een samentrekking van de baarmoeder kan zijn geweest maar ze vind het gewoon niet handig om nog een spiraal te proberen. ben trouwens net weer 2 weken lang ongesteld geweest. ben er net vanaf. was helaas in disneyland ook ongesteld. echt, het is niet te houden die menstruatie. word er echt gestoord van. nou ja, over 3 maanden ben ik er vanaf. hopenlijk krijg ik geen complicaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:49

Hoezo over 3 maanden ben je er van af? Gaat dan je baarmoeder er uit?