Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
suleilitha schreef:Klopt wat je zegt Jessica, het is ook een zware operatie.
Lonneke krijgt al een paar keer de tip om de Mirena te proberen, maar ik geloof dat het niet zoveel zin heeft om goedbedoelde adviezen te geven, zo te zien doet ze er niet veel mee.
russel schreef:Lonneke er is maar een ding wat er voor zorgt dat je niet zwanger wordt en dat is geen sexElk anti-conceptie geeft een kans op een zwangerschap, als je tot die 1% behoort.
Mirena zou ik gewoon proberen. Soms wordt de Mirena ingekapseld of raken ze hem kwijt en jij zou elk half jaar een controle kunnen vragen, krijg je een inwendige echo. Ik heb geen bijwerkingen, ik ben juist blij dat ik heel vaak geen menstruatie heb of zo weinig dat het niet de moeite is. Met de Mirena krijg je nl geen eisprong, die heb ik dan wel een hele tijd gehad, maar toch ik heb er veel baat bij. Als je 50 bent dan zullen al die klachten wegtrekken ivm de overgang, maar als je er nog een tijd van af zit, probeer een baarmoerderbesparende operatie te krijgen of helemaal niet de baarmoeder eruit. Wellicht hangt het ook van de arts af. Sommige artsen denken er misschien te makkelijk over. Ik denk dan maar weer, wat weten mannen nou echt van een vrouwenlichaam, dan alleen de anatomie die ze geleerd hebben. Ze zeggen ook dat een baarmoeder niet pijn kan doen omdat het een spier is, maar ik heb er altijd weer last van als ik een uitstrijkje moet laten maken. Die mannelijker dokters doen maar even, nou niet even.
Ik heb ook een vrouwelijke gynaecoloog en dat vind ik wel zo prettig.
Chiqa schreef:hey lonneke wanneer weet je meer en ja natuurlijk moet je op advies van je arts vertrouwen
faye schreef:Sorry, ik geloof er geen fluit van. Geen enkele gyneacoloog zal een baarmoeder verwijder zonder eerst de mirena te hebben geprobeerd of wegbranden van het baarmoederslijmvlies.
Tallie_Ho schreef:faye schreef:Sorry, ik geloof er geen fluit van. Geen enkele gyneacoloog zal een baarmoeder verwijder zonder eerst de mirena te hebben geprobeerd of wegbranden van het baarmoederslijmvlies.
Dat is niet waar.. Bij mij moeder is het 10 jaar terug ook verwijderd, en het enige wat de doktoren hebben geprobeerd is met de pil op te lossen.
Bij mijn moeder hebben ze overigens alleen de baarmoeder verwijderd, niet de eierstokken, ze ging dus niet meteen in de overgang.
Mijn moeder was de hele maand ongesteld en had ook iedere keer vleesbomen.. En ze vind het een verademing!!
LadyElmira schreef:Gekke vraag maar is de prikpil dan niets voor je? Ik weet niet of de bloedingen ook een menstruatie is of dat het ergens anders vandaan komt? Ik heb namelijk een hele tijd de prikpil gehad, enige verschil is dat ik dan helemaal niet meer ongesteld werd. Én ik kreeg hongerbuien.
lonneke schreef:ik ben vandaag weer voor onderzoek bij de gynaecoloog geweest en ze vinden het toch het beste om mijn baarmoeder te verwijderen. ze denken dat de bloedingen niet stoppen als ze een spiraal zouden zetten. ik moet nu dus binnen 3 maanden onder t mes. waarschijnlijk gaan ze hem er via mijn vagina uithalen. het kan tijdens de operatie nog zo zijn dat ze hem toch via mijn buik eruit halen als het via de vagina niet gaat. ik moet ongbeveer 5 dagen in t ziekenhuis blijven.
suleilitha schreef:Mooie gelegenheid om eerst nog even te testen of de Mirenaspiraal toevallig wel werkt, scheelt je een operatie... je hebt de tijd nog.
ponyparadijs schreef:Als je toch al gestereliseerd wilde worden maakt het toch niet zo veel uit dat ze nu je baarmoeder moeten verwijderen.
Klinkt misschien een beetje cru sorry alvast daarvoor. Maar ik denk dat het voor mensen die nog geen kinderen hebben en die nog wel willen erger is.
Mijn excuus voor het grove over komen. Kan het ook niet anders verwoorden
lonneke schreef:LadyElmira schreef:Gekke vraag maar is de prikpil dan niets voor je? Ik weet niet of de bloedingen ook een menstruatie is of dat het ergens anders vandaan komt? Ik heb namelijk een hele tijd de prikpil gehad, enige verschil is dat ik dan helemaal niet meer ongesteld werd. Én ik kreeg hongerbuien.
oh god nee. ik heb ooit de prikpil gehad maar dat ging echt finaal fout. ik had aldoor bloedingen en mijn hormoonhuishouding was echt helemaal verstoord. ik wilde op den duur toch nog een kindje met mijn man en dat lukte maar niet. toen bleek dat mijn baarmoederslijmvlies na elke mensturatie werd afgebroken ipv opgebouwd. dat was volgens de gynaecoloog aan de prikpil te wijten. dus nee, voor mij geen prikpil. niet dat ik nu nog zwagner wil raken, maar ik kon er duidelijk niet tegen.
ponyparadijs schreef:Dat is heel vervelend lonneke. Maar denk dat het dan zowiezo een betere oplossing is dat je baarmoeder wordt verwijderd. Je bent dan van je bloedingen af. En ook van de reden van de bloedingen. Want zo ver ik het heb gelezen is de reden van die bloedingen niet duidelijk.
Heel veel sterkte en alvast beterschap