zonne-allergie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: zonne-allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:25

anderhalf uur in dit zonnetje is behoorlijk veel zeker als je al snel verbrand of last hebt van zonneallergie.
De zon is momenteel heel erg krachtig dus goed insmeren als je de zon in gaat! en niet te lang in de zon zitten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:27

Breitling schreef:
anderhalf uur in dit zonnetje is behoorlijk veel zeker als je al snel verbrand of last hebt van zonneallergie.
De zon is momenteel heel erg krachtig dus goed insmeren als je de zon in gaat! en niet te lang in de zon zitten.

ik smeer factor 4 dus dat zou betekenen dat ik 4 keer 20 minuten langer in de zon mag liggen..
gelukkig trekt het wel na een nacht weg.. maar als ik er zo weer in ga komt het binnen een kwartier terug..

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:13

ohh pff ik heb er ook last van Boos!
ik gebruik factor 20 (normaal zeker factor 40 Knipoog)
ik lees even het topic door Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:24

LimaMambo schreef:
Breitling schreef:

ik smeer factor 4 dus dat zou betekenen dat ik 4 keer 20 minuten langer in de zon mag liggen..
gelukkig trekt het wel na een nacht weg.. maar als ik er zo weer in ga komt het binnen een kwartier terug..

Helaas werkt dat zo niet. Het ligt aan je huid hoe lang je in de zon kunt met een bepaalde factor. Een roodharige kan bijvoorbeeld met factor 4 15 min in de zon terwijl een donkergekleurde wel 2 uur kan. Verkijk je daar niet op.
Factor 4 is haast niks zeker als je last hebt van zonneallergie.

Iedereen met een lichte huid of een allergie raden wij minimaal 15 aan.
Factor 4 verkopen wij alleen aan donker getinte mensen met een zeer sterke huid.

Mensen zijn altijd veel te voorzichtig met smeren. Bang om niet bruin te worden. Maar ja ook in nederland moet je een goede factor gebruiken zeker in het voorjaar en helemaal als je een gevoelige huid hebt.

edit: in dit geval gaat het zelfs al om mensen die voorgekleurd zijn met de zonnebank en de meeste daarvan nemen factor 30
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 10-05-08 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:27

Zo heb het topic even doorgelezen
maare ik heb een vraagje
als je bruin word krijg je toch van jezelf een beschermlaagje hé?
maar ik word niet bruin dus ik krijg dan geen beschermlaagje? (ik word alleen rood Knipoog)

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:31

Chubby schreef:
Urtizon, verkrijgbaar bij DA en Etos e.d. helpt goed ter voorkoming en genezing van de allergie!

Verder is er een speciale cooling gel van Novartis, weet de naam ff niet, die bij de apotheek te verkrijgen is..

Urtizon gebruik ik ook, maar om het te voorkomen, en dat helpt gelukkig goed! Lachen bij mij tenminste Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 14:33

Dat is wat veel mensen denken.
Men gaat er ook vanuit dat witte mensen snel verbranden en donkere mensen niet.
Bij het grootste deel is dat inderdaad wel het geval maar het gaat om de huid.
Donkere mensen hebben een dikkere huid als de wittere mensen.
Je huiddikte bepaald je verbranding.

Als je naar een zonnestudio zou gaan heb je 2 verschillen.
Een studio met uva en uvb lampen en een studio met uva.

Uva is voor de pigment aan maak (het bruin worden)
uvb is voor de huidverdikking (gaat het verbranden tegen)

Het is dus de dikte van je huid en niet de kleur die het verbranden tegen gaat.

Wat jammer is is dat veel zonnestudio's hun klanten dit niet vertellen. Zelf hebben wij uva en uvb deze lampen zijn duurder maar dus ook geschikt voor mensen die voorbruinen voor de vakantie. Gaan mensen voor de vakantie naar een zaak met uva lampen zullen ze net zo snel blijven verbranden omdat je geen huidverdikking krijgt.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 17:32

ik heb nu een smeersel van de h.a , contralum ultra, bescherming tegen uv-a lichtbeschermingsfactor 7 en bescherming tegen uv - b lichtbeschermingsfactor 10

vandaag voor eerst gebruikt, best lang buiten geweest ivb met paard en voelt wel heel goed nog

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 09:12

dat is een goede trustHim! ik moet van de week toch de huisarts bellen, kan ik er gelijk naar vragen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:02

Ik zit helemaal gek te worden, het zijn nu echt blaasjes ipv bultjes
morgen gaat mijn moeder een afspraak maken met de homeopaat
gezien aeris niet werkt.. Mijn hele handen zitten onder. Het word
dezelfde homeopaat die mij al eens van astmatische bronchitis af
heeft geholpen dus ik hou hoop. Huilen van het lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 22:21

breitling, op jouw advies ga ik morgen maar even wat zonnestudio's bellen met de vraag naar de juiste lampen. dank je wel!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:56

bij mij is het op mijn borst helemaal weg getrokken, maar is nu flink aan het vervellen Nagelbijten / Gniffelen

op mijn rechterarm (heel vreemd alleen rechts Verward) zit het nog wel....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:16

Vraag gewoon aan de gene aan de telefoon wat voor lampen hebben jullie als je vraag naar uva en uvb zeggen ze toch wel ja. Het beste kun je zoeken naar ergoline banken. Kijk eens op www.zonsensatie.nl Hier zijn wij ook bij aangesloten dan weet je zeker dat je een goede studio hebt met goede banken. Dit is een soort van keur merk voor zonnestudio's

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:54

ik heb dus ook heel erge zonnallergie, mijn heupen rug armen en nek zitten onder de vuurrode bultjes en het jeukt owijs erg. ben gister naar de dokter geweest. hb nu pilletjes en een gel voor de jeuk. ik smeer me nu in met ambre solair factor 40. gebruikte eerst olie van niveau factor 8 maar hiermee kreeg ik toch al de bultjes.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:56

Ik heb nu een zonnebrandcrème die tegen zonne-allergie werkt. Echt een súper crème! Zelfs als je al last hebt en je smeert het eroverheen is het heel snel weer over Knipoog Ik heb het gehaald bij de apotheek, ik weet zo een,twee,drie niet hoe het heet. Het is wel aardig aan de prijs...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 07:57

negerzoen; kan je voor me opzoeken wat de naam is?

ammygek; factor 8 stelt niets voor!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:58

Chubby schreef:
Urtizon gebruik ik ook, maar om het te voorkomen, en dat helpt gelukkig goed! Lachen bij mij tenminste Knipoog

Urtizon werkt bij mij ook heel goed Knipoog