Eerste beetje zon, nu al verbrand, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wietse_07

Re: Eerste beetje zon, nu al verbrand, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:22

Ik verbrand ook heel erg snel! Heb een hele witte huid enz. Vooral in mn gezicht daar moet ik echt factor 30 smeren:O!
Maar ik wil wel graag in ze zon want dat witte bleke vind ik zo lelijk..Meestal bouw ik het gewoon rustig op zegmaar, want als ik meteen de hele dag in de zon ga zitten dan verbrand ik nog met factor 40 ofzo..

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:24

Ik verbrand gelukkig helemaal niet snel, als ik 's middags verbrand is het 's avonds bruin! Lachen

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:43

Nou, ik ga het vandaag maar weer eens proberen, heb nu al fijn de zonnebrand gevonden, dus die gaat er zo mooi op. Ben benieuwd hoe ik er vanavond uit zie Tong uitsteken.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:50

Ik denk altijd dat als je zonnebrand opsmeert dat je dan niet bruin word, klopt dat?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:53

nee hoor Lachen toen ik in spanje was heb ik me elk uur ingesmeert (met 5o Bloos Bloos! ) en ben heerlijk bruin geworden Ja

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:56

Oke gelukkig maar! Lachen

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:00

ik smeer me nooit in,
maar ik verbrand dan ook NOOIT Haha! Tong uitsteken

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:02

Dan heb je geluk!

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:02

ik ben ook alweer verbrand.

als je verbrand bent is calendulan(ofzoiets) heel erg fijn om erop te doen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:03

Ik ben ook roodharig met sproeten, gisteren vergeten in te smeren en het is weer raak. Gisteravond knalrode armen, het rode is er nu af, is beetje verkleurd. Heb ik trouwens de laatste paar jaar, als ik x verbrand wordt het daarna een beetje bruin. Vandaag toch maar aan het smeren gegaan met zonnebrand. Heb factor 40, 50 en zelfs 60! in het kastje staan.

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:13

raylaatje schreef:
als je verbrand bent is calendulan(ofzoiets) heel erg fijn om erop te doen.

Klopt! Dat spul heb ik ook ^^.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:15

Somebitch schreef:
Ik heb gisteren best lang in de zon gezeten maar ben niet verkleurt hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Clown

nou ik dus wel Verdrietig
me schouders helemaal rood !! nu nog steeds en ze voelen helemaal warm Ach gut

die paar x zonnebanken heeft ook nog niet veel geholpen dus..

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:16

haha, ik ben ook wel een beetje Vanille-Aardbei.. Maar tis niet verbrand.. OF in ieder geval voelt het niet zo Lachen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 11:59

Wij hebben hier thuis een zonnebank staan, dus ik hoef niet naar de studio. Dat is overigens verrekte duur, dat kan ik zelf nooit betalen en mijn ouders willen dat denk ik ook niet betalen. Hier thuis ga ik inderdaad voordat de zomer echt begint onder de zonnebank, maar dat wil niet helpen, helaas.
Ik kan me ook insmeren wat ik wil, maar als het raak is, is het raak, dan heeft geen enkele zonnebrand nog nut.

Overigens smeer ik mijn verbrande huid altijd héél erg dik in met Calendulan, dat is echt heerlijk. Lekker vettig en het maakt je huid ook weer rustig. En verder de zon vermijden met je verbrande huid, want god, het doet zo'n zeer als je bent verbrand en de zon schijnt er vervolgens op. Da's echt hel.
En dus als ik heel erg verbrand ben, doe ik van dat schuim er op dat iemand anders in dit topic ook vernoemde.

Kan iemand anders misschien dat Australische zonnebrand voor me kopen? (Ik las dat er iemand uit Kudelstaart een Australische vriend heeft ofzo..?) Even PM'en heen en weer en dan komen we er wel uit denk ik..

Trouwens, is er ook wel eens iemand onder zijn voeten verbrand? Dat heb ik dus een keer gehad toen ik met blote voeten over het (gloeiende) zand liep, had aan het eind van de dag helemaal verbrande pootjes aan de onderkant. Had me daar natuurlijk niet ingesmeerd

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:00

Ukkiee schreef:
Wij hebben hier thuis een zonnebank staan, dus ik hoef niet naar de studio. Dat is overigens verrekte duur, dat kan ik zelf nooit betalen en mijn ouders willen dat denk ik ook niet betalen. Hier thuis ga ik inderdaad voordat de zomer echt begint onder de zonnebank, maar dat wil niet helpen, helaas.
Ik kan me ook insmeren wat ik wil, maar als het raak is, is het raak, dan heeft geen enkele zonnebrand nog nut.

Overigens smeer ik mijn verbrande huid altijd héél erg dik in met Calendulan, dat is echt heerlijk. Lekker vettig en het maakt je huid ook weer rustig. En verder de zon vermijden met je verbrande huid, want god, het doet zo'n zeer als je bent verbrand en de zon schijnt er vervolgens op. Da's echt hel.
En dus als ik heel erg verbrand ben, doe ik van dat schuim er op dat iemand anders in dit topic ook vernoemde.

Kan iemand anders misschien dat Australische zonnebrand voor me kopen? (Ik las dat er iemand uit Kudelstaart een Australische vriend heeft ofzo..?) Even PM'en heen en weer en dan komen we er wel uit denk ik..

Trouwens, is er ook wel eens iemand onder zijn voeten verbrand? Dat heb ik dus een keer gehad toen ik met blote voeten over het (gloeiende) zand liep, had aan het eind van de dag helemaal verbrande pootjes aan de onderkant. Had me daar natuurlijk niet ingesmeerd

ja, in spanje lagen ijzeren platen, ik stapte er met mn blote voeten op en het was gedaan. wel al paar jaar geleden, loop bijna nooit meer op blote voeten.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:34

Ik verbrand gelukkig niet, heel zelden zoals in landen als Turkije wel een beetje.
Evengoed gebruik ik een factor om mn lijf te beschermen!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:42

Het is tog ook zo dat je ene half uurtje voor dat je in de zon gaat je moet insmeren?

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:44

Hier in Spanje heeft de zon ook zijn best gedaan, gisteren maar liefst 30 graden Schijnheilig

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:52

Nog even een Tip...

Zonnebrand van vorig jaar (of langer) werkt niet meer... Daar is de beschermingsfactor uit.. Kortom ieder jaar nieuwe kopen....
De creme werkt nog wel maar de factor is eruit doordat er zuurstof bij is gekomen......

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:54

ik smeer me haast nooit in, maar ik verbrand ook haast niet eigenlijk. Maar als ik verbrand dan is het in de avond al weer bruin geworden Clown

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 13:08

MsMarit schreef:
Nog even een Tip...

Zonnebrand van vorig jaar (of langer) werkt niet meer... Daar is de beschermingsfactor uit.. Kortom ieder jaar nieuwe kopen....
De creme werkt nog wel maar de factor is eruit doordat er zuurstof bij is gekomen......

Dat is niet meer zo met de sprays die je tegenwoordig hebt Knipoog

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:14

Ik word ook knalrood bij het minste beetje zonneschijn.
Goed smeren en niet op het heetst van de dag buiten lopen is mijn enige remedie.
In Frankrijk ben ik ook al eens in het ziekenhuis terecht gekomen met een zonnesteek en de blaren op mijn lijf. Daar heb ik wel van geleerd.

Nu loop ik in de felle zon echt niet meer in een bloot shirtje. Gewoon een dunne blouse oid. Wat warmer, maar dan word ik in ieder geval niet meer knalrood Lachen

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:17

Ik smeer me nu iedere dag in met factor 30 of 40 omdat de zon nog niet zo sterk is, maar straks in de zomer met 50+ of zelfs 60 sunblock voor Kids.. Verbrand levend anders Clown Ben de afgelopen dagen met factor 40 al wat verbrand terwijl ik niet eens veel buiten geweest ben.

Meestal als ik verbrand ben dan smeer ik me in met Irrisol of de after sun van Garnier.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:21

Ik ga volgende week naar Turkije. Heb al een factor 40 gekocht Clown

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 14:59

pablo7 schreef:
Het is tog ook zo dat je ene half uurtje voor dat je in de zon gaat je moet insmeren?

Jep het moet eerst intrekken! En het ligt ook aan je huidtype welke factor je nogig hebt.
Ik be redelijk donker, donker haar, donkere ogen en lichte getinte huid. Ik heb maar een lagere factor nodig in verhouding met mensen met een lichte huid. Toch pak ik hartje zomer altijd 20 of 30. Laatst sprak ik met een zonnestudio eigenaar en hij zei dat insmeren onzin is! Omdat juist door het pigment wat je normaal aanmaakt je meer beschermd bent? Mwaah ik denk dat je op den duur idd meer kan hebben, maar je huid vangt dan ook schadelijke stralen op lijkt me.

Een vriendin van me verbrandde altijd en dan ook echt mega erg!! Blonde meid met lichte huid, maar verrekken om zich in te smeren want anders dacht ze dat ze niet bruin werd. gevolg: rood en flink vervellen. Maar nu paar jaar later zie je wel dat ze niet snel meer verbrand en ook veel bruiner werd dan 4 jaar geleden.