operatie baarmoeder pap 3 b ervaringen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: operatie baarmoeder pap 3 b ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 14:12

idd, ik had niemand, was alleen gegaan en moest terugrijdne
dat ging,maar echt moeizaam enb heb lopen janken in auto, gewoon omdat ik niet wist dat ze meteen weefsel wegnamen, dat hapje brandde bij mij behoorlijk, en mij hebben ze niet laten hoestten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 14:35

@Nicolletje

je baarmoeder word niet alleen weggehaalt als er kanker zit,ik had geen kanker!
de klachten die ik had kmamen door de baarmoedermond en mijn gyneacoloog stelde zelf voor om alles weg te halen omdat de baarmoeder zwaar vergroot was en je dan toch ongesteld blijft worden
ook met problemen.
en omdat ik 40 was en kinderen niet meer aan de orde waren leek het hem het beste om alles weg te halen.
maar dus niet vanwege kanker!
ik had zelf de keus, alleen de baarmoedermond en dan hopen dat ik geen last meer zou hebben met de ongesteldheid of gelijk alles, mijn keus was toen haal alles maar weg!
dan weet ik zeker dat de klachten ook echt weg zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:53

@ Mirghino:

Ik heb wekenlang met angsten en psychische problemen rondgelopen, ik ben dan wel 34 maar ik wil de deur voor kinderen nog niet helemaal dichtdoen, ik was net in een nieuwe relatie gestapt en voor het éérst in mijn leven dacht ik: ja, met hem zie ik kinderen wel zitten. En dan ineens krijg je dit te horen Scheve mond

Nachtmerries heb ik ervan gehad, je wil het niet weten, dat ze met de lis naar binnen keken en een tumor als een meloen zagen zitten ofzo.

Ik probeer dus de meiden hier niet nog eens extra bang te maken, want alleen dit is al niet niks om mee te dealen, laten we er dus maar niet vanuit gaan dat we zomaar onze baarmoeder moeten afstaan.

Vandaar dus mijn reactie, snap je Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:01

Nicolletje schreef:
@ Mirghino:

Ik heb wekenlang met angsten en psychische problemen rondgelopen, ik ben dan wel 34 maar ik wil de deur voor kinderen nog niet helemaal dichtdoen, ik was net in een nieuwe relatie gestapt en voor het éérst in mijn leven dacht ik: ja, met hem zie ik kinderen wel zitten. En dan ineens krijg je dit te horen Scheve mond

Nachtmerries heb ik ervan gehad, je wil het niet weten, dat ze met de lis naar binnen keken en een tumor als een meloen zagen zitten ofzo.

Ik probeer dus de meiden hier niet nog eens extra bang te maken, want alleen dit is al niet niks om mee te dealen, laten we er dus maar niet vanuit gaan dat we zomaar onze baarmoeder moeten afstaan.

Vandaar dus mijn reactie, snap je Lachen

okee,prima
maar jij hebt het over kanker.....en juist daar word je bang van!

want niet bij iedereen waarbij de baarmoeder verwijdert is is kanker vastgestelt.

en als ik begin 30 geweest was had de gyneacoloog ook niet voorgesteld om alles weg te halen,dan waren er nog wel andere opties geweest.

en ik wil juist niemand bang maken, voor mij is deze operatie geen trauma geweest maar een opluchting!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:28

Nicolletje schreef:
Neem trouwens iemand mee om je terug rijden Tinkerloos, ga niet alleen. Als je niemand hebt wil ik desnoods wel met je mee.
Dat is lief van je,maar ik woon in Hilversum,niet echt bij jou in de buurt. Clown
Ik ga met de fiets,ik woon 5 minuten van het ziekenhuis vandaan,dus het komt vast goed.
Mocht ik echt niet kunnen fietsen dan kan ik iemand bellen om me toch op te komen pikken. Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:30

Ik heb er geen probleem mee als ze uiteindelijk mijn baarmoeder zouden moeten verwijderen.
Ik heb 2 kinderen,en mijn man is vorige maand bij me weggegaan,dus ik hoef geen kinderen meer..
Hij is trouwens zomaar opgestapt,hij zei dat hij een ander had leren kennen,en hup,weg was ie.
Als ik woensdag naar het ziekenhuis moet ben ik op die dag 15 jaar getrouwd.
Leuk huwelijkskado...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 16:33

ik raad je aan om niet met de fiets te gaan
ik kon niet eens rechtopzitten!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:34

mirgino schreef:
maar jij hebt het over kanker.....en juist daar word je bang van!

Nee dan begrijp je me verkeerd of het staat er niet duidelijk. Ik heb het over dat ze niet zomaar bij pap 3 of 4 alles weghalen want het is nog geen kanker.
Er zijn vormen van kanker die naar binnen slaan en je hele systeem aantasten, maar dat gebeurt zeer zelden.
Dan gaan ze over tot verwijdering van, als er geen andere mogelijkheid is. Als je nog een kinderwens hebt dan zullen ze eerst alles proberen om hier rekening mee te houden, ze kunnen van alles tegenwoordig.
Ik bedoelde dus, laten we niet op de zaken vooruit lopen.

Ik zie het voor mezelf juist niet als een opluchting als alles weggenomen wordt want dat is mijn nachtmerrie, ik ben nog zo jong en ik heb nog geen kinderen...

Maar als ik dan bij jou lees 'ja bij mij hebben ze de baarmoeder helemaal weggehaald' dan denk ik meteen weer Bloos! ojee ojee Bloos! en dan komt de angst weer. En dat wil ik niet meer. Laten we nu eerst maar afwachten.
Lynn-Nikita geeft ook aan misschien nog kinderen te willen. Vandaar dus Lachen

Tinkerloos: Hilverum is hier vlakbij hoor. De n201 af en ik zit er Lachen Ik denk alleen niet dat je op de terugweg behoefte hebt om te fietsen Nagelbijten / Gniffelen je doos brandt wel een beetje van de azijnoplossing die ze gebruiken om het slijm weg te halen, je bent misschien wat dizzy en je zit met een maandverband in.
Maar als iemand je op kan pikken prima Lachen Als je zelf gaat fietsen vind ik je een bikkel Nagelbijten / Gniffelen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 16:36

ik wil zeker nog kinderen, op moment gene relatie en rottijd achter de rug dus nu kan ik ze nog niet gebruiken, maar in toekiomst wil ik ze graag wel.
maar daar maak ik me nu ook niet zo heel druk om, Op een of andere gekke mnanier dnek ik al van kleins af aan dat ik er geen krijgen kan, en als eenmaal zover is dat ik relatie heb en klaar zou zijn voor kinderen, dan zie ik dat danw el weer
ik ben niet zo in de toekomstkijker
ik zie het wel

heb alleen ontzettend veel stress op werk nu, dus alles gaat nu mis... GRR

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:37

Arme Tinkerloos Ach gut Blijkbaar heb jij net als ik het talent om alles tegelijkertijd op je bordje te krijgen.
Veel sterkte ermee!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 16:38

wij alle 3 denk ik dan nicolletje, mss mn baan kwijt als ik weer aan werk kan

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 16:42

Ik las het ja Ach gut

Het is gemeen dat de ene veel meer op zijn bordje krijgt dan de andere. Ik zie het dan maar als: wij zijn sterke personen die het blijkbaar aankunnen om dit allemaal mee te maken ofzo.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:42

Ik denk het ook,want ik sla me (met af en toe een zenuwinzingking van korte duur) er tot nog toe doorheen.
Man weg,pap3 b uitslag,en gewoon doorgaan.
Ik moet wel,ik heb twee kids thuis.
De oudste is 14,en de jongste is 11.
Het is voor hun al moeilijk dat hun vader de benen genomen heeft,dus ik zeg voorlopig maar even niets over die test.
Pas als het echt menes wordt licht ik ze in,anders maken ze zich daar ook nog druk over.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 23:18

idd, en mss is het weer niks, allene ook die ingreep
kan je dan nog altijd uitleggen hoe t zit, is in elk geval geen kaner dus, pap 3b, das wel al goed nieuws!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:32

Meiden, ik wil jullie veel sterkte wensen de komende tijd!!!

Ik heb een vraagje. Als je meerdere malen (tot nu toe 2x) geopereerd wordt. Is het dan meer dan pap 3? Ik heb een kennis die geopereerd is, maar weet niet in welk stadium ze is.
Ze bleef wel bloeden (geen contactbloeding want dat gaat niet op dit moment), is het dan pap 5?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:51

Tjeemig, krijg even flink de schrik!! Heel veel sterkte meiden!! Linda, veel sterkte met deze afschuwelijke samenloop van omstandigheden!!

Ik heb er geen ervaringen mee, ik zit wel aan de andere kant van het traject.. Mijn werk bestaat uit een belangrijke schakel in de diagnostiek.. Ik weet dat er een aantal verschillende technieken zijn die worden gebruikt als je een Pap3b hebt. LIS- of LLETZ-excisies en conisaties. Bij de eerste 2 technieken halen ze kleine schilletjes van je baarmoedermond weg, meestal in 2 lagen, oppervlakkig en dieper. Soms wordt er ook een conisatie gedaan, dan wordt de baarmoedermond helemaal verwijderd, inclusief het baarmoederhalskanaal. Op mijn werk ben ik, buiten vrouwen die de menopauze voorbij zijn, nog nooit hele baarmoeders tegengekomen van vrouwen met Pap3b of 4. Het is dus inderdaad waar, dat het echt niet zomaar gedaan wordt. Op de weefselstukjes van de lis en lletz-excisies wordt onderzoek gedaan naar de graad en de soort afwijking. Mocht het wel kwaadaardig blijken, dan worden er wel andere stappen ondernomen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 08:55

bedankt voor je heldere uitleg
hoe is het nu met diegene ( ff naam kwijt, sorry) die net een ingreep gehad heeft?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 13:05

en jawel hoor
mn baan kwijt, winkel sluit over anderhalve maand
goede timing, kreeg gisteravond te horen en morgenvroeg heb ik operatie

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:22

He meid heel veel sterkte Ach gut

Ik weet niet hoe het zit met je baan en uitkering enzo, maar wel even rustig aan doen hoe moeilijk het ook lijkt. Je gezondheid is het belangrijkst!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:32

Ik wil iedereen even heel veel sterkte wensen Ach gut.

Zelf ga ik nú bellen voor een uitstrijkje.
Een vriendin van mij kreeg namelijk pas niet zo'n goed nieuws na het uitstrijkje en ik ben dus iemand die het al twee jaar uitstelt/vergeet Bloos.
Vriendin van mij is dus terecht "boos", als ik het niet voor mezelf laat doen, dan voor mijn man en dochter.
Ik voel met echt een ontzettende muts dat ik het zo heb laten slepen en hoop maar dat het goed is...

Wilde dit toch even laten weten, want dat ik nu ga heeft in eerste instantie te maken met mijn vriendin, maar misschien dat er ook wat bokkers door jullie topic over de streep getrokken worden...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 14:00

succes avaluna
ik hoefde niet eens te gaan moest nog 5 jaar eigenlijk, totdat ik oproep zou krijgen en was al mis
dus goed dat je gaat!!

en nicolletje, ben al bezig met regelen, uwv moeten bellen en cwi ook, beetje gedoe nu allemaal, aangezien ik niet weet of ik, na einde contract al ergens anders kan beginnen meteen, zal nog wel rustug aan moeten doen dan

werkgevers zijn deens, en willen nu briefje hebben dat ik echt ziek ben, is daar nl verplicht en anders krijg ik geen loon, beetje vreemd geregeld allemaal

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:28

Ik ben vandaag geweest,voor het onderzoek,en de hapjes. Lachen
Ik vond het alles meevallen.
Ik heb geen een keer auw hoeven zeggen.
De hapjes waren ook niet pijnlijk. (wel vervelend)
Hij heeft 2 hapjes genomen.
Ik moest hoesten,en hup,klaar was ie.
Ik vond het dichtbranden wel even pijnlijk,een erg krampachtig gevoel kreeg ik daarbij.
Ik ben gewoon op de fiets weer naar huis gegaan,en zit nu lekker in de tuin opgelucht te wezen.
Over 3 weken moet ik terug komen voor de uitslag,en dan gaan we een afspraak maken voor de vervolg behandeling.
(die lis dinges)
Maar dat mag onder narcose,dus mijn grootste leed is vandaag al geleden,en zelfs dat viel me 100% mee.

L_N: jeetje zeg,balen hoor.
Baan kwijt en operatie voor de boeg.
Heel veel sterkte gewenst van mij.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:01

@Tinkerloos: fijn dat het toch is meegevallen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:13

Ik ben op die plek gewoon heel gevoelig denk ik *weet ik wel zeker* Gestoord

Schijnt trouwens minder gevoelig te zijn als je al kinderen hebt gehad. Maar ben blij voor je dat je het achter de rug hebt en het is meegevallen.
Voor de rest alles nog een beetje draaglijk in je leventje? Ach gut

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:16

Nou,niet echt.
Ik zit nog op mijn uitkering te wachten,en ik moet natuurlijk gaan solliciteren.
Scheidings papierwinkel schiet niet op,verzekeringen die opgezegd moeten worden,enz. enz.
Ik moet alles alleen doen,en dat valt me zwaar.
Normaal klaag je tegen je man,of je vriend,maar die is dus weg.
Ik ben blij dat dit achter de rug is,en ik zie de toekomst weer wat zonniger tegemoet.
Ik kan het wel alleen,het is alleen niet makkelijk.
Maar ik kom er wel hoor,vast. Lachen