AFVALLEN ZONDER REDEN ?! Ik word er gek van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CandyQueen

Re: AFVALLEN ZONDER REDEN ?! Ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 18:20

@ wennie nee ik wil echt hulp.. en ik weet niet, maar ik denk dat ik nu toch al wel iets gezonder eet hoor.. ik heb vandaag behalve de mcdonals nog niets verkeerd gegeten, ik heb daarintegen al melk gedronken, wat iemand hier ergens had gezet, ik heb de pannekoeke vervangen door brood en geen worstenbroodjes gegeten, wat iedereen eigenlijk afrade Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:32

Ik denk dat je dan al op de goede weg bent Ja

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 18:34

Oké, ik heb trouwens net stoomgroentjes gezocht, kdenk dat dit ook wel gezond is Haha! dus die ga ik zodadelijk nog even verorberen (of hoe je het schrijft)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:48

mag ik jou wat vragen?
je bent 14 he....dan woon je dacht ik nog thuis..

kookt je moeder of vader toch wel gewoon eten voor je neem ik aan?
en jullie gaan vast wel samen aan tafel brood eten of iets dergelijks?
hoe gaat dat bij jullie

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 18:56

@ ellepel
ik ben inderdaad 14, en ik woon natuurlijk nog thuis Haha!
meestal kookt mijn moeder, en we eten altijd samen..
ik moet soms wel is alleen ontbijten, maar dat is zelden.. voor onbijt nam ik dus gewoonlijk pannekoeken, maar dat zijn zo voorgebakken, die je moet opwarmen in de microgolfoven Haha! maar vanaf nu ga ik gewoon terug brood eten Haha! voor het avondeten is het zo dat mijn moeder dus aardappelen maakt, en dan eten zij daar bv biefstuk bij, maar dan eet ik er gewoon een hamburger bij.. en voor rijst en pasta eten we er allemaal hetzelfde bij Haha! en voor de lunch ben ik op school, dus dan ga ik in de nabijgelegen broodjeszaak iets halen.. of snel naar de stad Haha! om naar de Mc Donalds' ofzo te gaan Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 18:58

Ik vind wat je eet ook niet echt als heel veel klinken. Sommige mensen hebben meer nodig dan anderen als ze in de groei zijn. Ik ben ook altijd mager geweest maar at op jouw leeftijd wel 8-10 bruine boterhammen met kaas/worst en pindakaas op een dag en 's avonds nog warm eten. Daarnaast at ik meestal nog een roze koek en fruit.

De dingen die je noemt als 'extra' zijn niet bepaald gezond. Als je geen aanleg hebt tot vervetten gaat dat ook niets bijdragen. Eet gewoon gezond en ruime porties met gezonde tussendoors (appels, liga e.d)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:01

oke ik kreeg al een beetje het idee dat jullie helemaal niet samen eten...
nou ja je warm eten krijg je dus wel, dus dat zit dan dacht ik wel goed.
je hebt zoveel advies hier gekregen dat het wel moet gaan lukken om wat aan te komen.

dat je moeder dat goed vind zeg dat je pannekoeken als ontbijt eet?
volgende keer inderdaad beter een boterham, is toch echt gezonder.
die pannekoeken is vet en suiker en meer zit er niet in..daar word je niet dikker van, van brood wel Haha!
en brood is gezonder Knipoog

toen ik nog naar school ging nam ik een pakketje met 4 boterhammen mee en pas als ik die op had kocht ik iets in de supermarkt.
nou ja het zal je vast wel lukken allemaal!

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:21

Haha! ik denk ook wel dat het gaat lukken! Ik heb hier echt ontzettend goed advies gekregen. En ik nam vroeger wel boterhammen mee naar school, maar die kan je nergens opeten. Want we hebben niet echt een refter, en buiten zitten, nu we zitten aan de haven, het is hier eigenlijk altijd koud. Dus gaan we naar de broodjeszaak. Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:23

Hebben jullie zoveel geld dan, dat je iedere dag naar een broodjes zaak kan? Zelfs met een salaris kan ik me dat niet veroorloven (ok naast de vaste lasten dan). Slechte zaak van de school trouwens dat er geen plek is om normaal boterhammen te eten.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:29

Het gaat er niet alleen om dat je 'verkeerd' voedsel door goed voedsel vervangt, maar ook om de hoeveelheden die je eet.
Een boterham is heel goed (zeker bruin) maar een meisje van jouw leeftijd heeft er 6 per dag nodig.
Maak eens een schema van wat jij denkt dat een goed en gezond dagmenu is. Dan kun je via voedinscentrum.nl en vezeltest.nl kijken of het ook echt een gezond menu is.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 19:31

er is wel ene plek, maar die is echt veel te klein voor 1200 leerlingen en nu ja, ik krijg elke week 10 euro om te eten.. daar kom ik mee toe, heb ik zelfs nog 40 cent over voor snoepjes Haha! en als ik niet toekom dan neem ik mijn eigen zakgeld (130 in de maand, dus dan kan ik wel is naar de mc donalds' ofzo..)

@ wennie.. ik ben bezig met een boekje van wat ik eet.. en ik probeer daar de beste dingen uit te halen, die volgens dietiste enzo ook goed zijn.. en dan ga ik dat combineren totdat ik een goed dagmenu heb Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:08

Volgens mij ben je goed bezig!!!
Vooral niet onnodig zorgen maken hoor zolang je niet last habt van flauwvallen, extreme moeheid of bleekheid. Ik ben nog te 'mager' maar vind het prima. Het hoort gewoon bij mij en ik ben kerngezond. Over een paar jaar is iedreen stik jaloers op je.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 21:11

@ Sizzle .. elke Barbie pop is jaloers! XD maar nu ja, ik heb een donker zonne kleurtje.. ik ben nooiit moe! en ik ben voor zover ik weet nog nooit flauwgevallen Haha! nu ja, ik ben altijd mager geweest, vond het gewoon vreemd dat ik opeens zo veel was afgevallen..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 21:13

Waarschijnlijk ben je dan nu gewoon aan het groeien. Dat kost extra voedsel.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 21:14

Haha! ik krijg steeds een beter gevoel! nu ja, ik blijf gewoon doorgaan, alleen wat gezonder Haha! en hopelijk niet te veel stress tijdens de examenperiode..

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 22:36

Ik vind dat helemaal niet vreemd weinig ofzo...
dat je afvalt is natuurlijk niet de bedoeling.
Maar dat geziemel over bmi altijd, ik was 16 toen ik 1,67 was en 38 woog.
Niet echt super normaal natuurlijk, maar als je gewoon fijn gebouwd bent, normaal eet, je goed voelt etc. Dan zal dat hele bmi gebeuren mij een worst wezen!

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 22:39

ik vind BMI ook niet echt belangrijk, maar als je van dokters (CLB-medewerkser tijdens medisch onderzoek voor school) word uitgehoord over wat je eet dan krijg je wel een ontzettend slecht gevoel.. en dat is ook een van de redenen dat ik er iets aan wil doen Bloos

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 00:09

Ik krijg zo het idee dat jij een heel ongezond voedingspatroon hebt. Bijna alles wat je op een dag eet is junkfood. Alleen de warme maaltijd niet, en dat krijg je niet elke dag.

Ieder ander zou op zo'n dieet ontzettend dik worden.

Ga eens naar je huisarts. Er kunnen ook medische redenen zijn dat je gewicht verliest.

Fruit, groenten, bruin brood en degelijke warme maaltijden, dat heb jij elke dag nodig. Niet die rommel van de broodjeszaak...

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 11:47

@ Klara16
ik eet elke avond een warme maaltijd en het gaat nu weer wat beter.. ik ben gisteren niet afgevallen noch bijgekomen dus dat is toch al beter Haha! maar ja, ik kan niet anders dan tijdens de middag naar de broodjeszaak..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:05

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je ouders niet wat beter op je eetpatroon letten... Op je lunch hebben ze geen invloed, maar pannenkoeken als ontbijt? En mijn ouders zorgden er ook echt wel voor dat ik fruit en groente at op die leeftijd.

Maar goed, over je gewicht zou ik me niet al te druk maken, zolang je je maar goed voelt. Je bent nog in de groei, ik was ook heel licht toen ik zo oud was (nu nog steeds heel licht trouwens en het is heel fijn om nooit te hoeven zeuren dat je iets niet kunt eten omdat je aan het dieeten bent Haha!).

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 15:08

@ Misser .. mijn ouders hebben het al lang opgegeven qu fruit en groentes.. omdat ik ze eigenlijk nooit echt eet.. licht vooral aan mijn pa, die eet ook geen fruit of groente.. beter gezegt heel weinig, en hij is ook super gezond..

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:38

Vindt je het echt normaal om elke dag maar in de mc donalds of broodjeszaak je 130 EURO ZAKGELD uit te geven.
Ik heb ook een dochter van 13 ( WEEGT 45 KG)en die fietst elke dag 20 km naar school en 20 km terug.
Weet je wat die op een dag eet?
Smorgens 2 snee brood, neemt 12 snee brood en een fles drinkyoghurt en 2 pakjes vruchtensap mee,
Geeft haar zakgeld niet uit aan andere vreet troep.
Als ze thuiskomt eet ze een appel en een sinaasappel en thee.
Savonds warm eten.
Je ouders moeten eens beter op je letten.

PS IK MAAK ELKE OCHTEND HAAR LUNCHTROMMELTJE KLAAR , ZODAT HET IEDERE DAG WEER EEN VERASSING IS WAT ER IN ZIT.
Laatst bijgewerkt door itske op 11-05-08 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-08 14:45

@ itske
ik eet zoveel niet, 12 sneden brood, dan ontplof ik, ik krijg zoveel echt niet ôp, en nee ik geef niet al mijn zakgeld uit een Mc Donalds en de broodjeszaak. Dat betalen mijn ouders, en nee, ze geven er geen commentaar op. Je leeft een keer, ik heb in dat ene leven, geen zin om dingen te eten die ik niet lust, ik heb ook geen zin in ruzie's over eten etc. Ik eet nu dingen die ik lekker vind, is het dan beter, mij te verbieden deze volgens jou "vreet troep" te eten, en dan niets of ontzettend weinig te eten, tot ik er last van krijg, en dat dan iedereen inziet dat het fout was. Ik ben nu gezond, ik weeg net 39kg. Ik fiets nu al 2 weken lang 3 dagen in de week naar school, dat is in totaal een half uurtje per dag fietsen.
Doei!

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:41

Ik was rond die leeftijd ook ongeveer net zo dun en zo groot. En ik eet gewoon gezond en ook een gezonde hoeveelheid. De ggd zei dat het gewoon was dat ik aan het groeien was en dat het weer bijtrekt. En inderdaad nu ben ik 17 en gewoon normaal gewicht.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:05

Candy_x3 schreef:
@ Misser .. mijn ouders hebben het al lang opgegeven qu fruit en groentes.. omdat ik ze eigenlijk nooit echt eet.. licht vooral aan mijn pa, die eet ook geen fruit of groente.. beter gezegt heel weinig, en hij is ook super gezond..

haal goede vitaminepillen..of had je die al?
wij eten ook te weinig fruit hoor,wel meloen of banaan of wel es kiwi, dat is lekker.
maar met een goede multivitamine vul je wel het een en ander aan.