Wie laat zich testen op Chlamydia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie laat zich testen op Chlamydia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:41

LZP --> MW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:42

Ukkiee schreef:
Ik heb het ook gezien, op de tv, en als ik alleen al zie hoe het moet dan heb ik er eigenlijk al geen zin in. Ik ga geen uit de kluiten gewassen oorstaafje in mijn muts stoppen.

Bovendien is het voor mij ook niet nodig, aangezien ik nog geen seks heb gehad.

Hahahaha, je kan het toch beter zelf doen dan een vreemde man of vrouw... En een gemiddelde piemel is groter hoor, dus het past best Tong uitsteken Knipoog

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:09

Nou ik raad het echt iedereen aan! (Behalve als je nog geen sex hebt gehad haha). Jaren geleden kwam ik er bij toeval achter dat ik chlamydia had, en inmiddels allang weer vergeten. Ik was toen niet bezig met zwanger en kinderen enzo.

Maar 2,5 maand geleden was ik zwanger, en door de vroegere chlamydia ben ik het kindje en één eileider kwijt. Moest met spoed geopereerd worden, het embryo zat in mijn eileider en die was aan het scheuren. Levensgevaarlijk, en heel veel verdriet achteraf. Door chlamydia kun je verklevingen krijgen zodat je zwanger-worden wordt bemoeilijkt. En dat is echt geen pretje.

Dus echt, ik raad iedereen aan om te testen, hoe vroeger je erbij bent hoe beter!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:10

Relaxed schreef:
Hahahaha, je kan het toch beter zelf doen dan een vreemde man of vrouw... En een gemiddelde piemel is groter hoor, dus het past best Tong uitsteken Knipoog

Idd. Zelfs een tampon is nog 4 keer groter. Clown
Het stelt echt niets voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:11

Jeetje Evasuzanne, das niet niks!

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:38

Ik heb het laatst ook gewoon bij mijn huisarts gedaan,
ik vind niet dat je je er voor hoeft te schamen, je zult heus niet de enige zijn die bij hem/ haar langskomt Schijnheilig
Het is 2 sec werk en dan is het alweer gebeurd, het lijkt erger dan het is haha.
En je kunt gewoon zelf na een week bellen naar je huisarts voor de uitslag.
Het gaat allemaal via je verzekering dus je krijgt ook geen rekening thuis gestuurd Vork
Liever zo dan dat ik over een paar maanden erachter kom dat ik geen kinderen kan krijgen.
Het enige wat ik wel moest doen was zelf het uitstrijkje naar het laboratorium brengen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:28

Relaxed schreef:
Ukkiee schreef:
Ik heb het ook gezien, op de tv, en als ik alleen al zie hoe het moet dan heb ik er eigenlijk al geen zin in. Ik ga geen uit de kluiten gewassen oorstaafje in mijn muts stoppen.

Bovendien is het voor mij ook niet nodig, aangezien ik nog geen seks heb gehad.

Maar dat is natúúrlijk Tong uitsteken Nja, ik vind het sowieso maar niks. Als het nodig zou zijn zou ik het wel doen, hoor, zélf in ieder geval. Maar ja - noem me maar preuts - ik vind het gewoon geen fijn idee als er een vreemde man (of vrouw) tussen mijn benen zit.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:03

Tja, ik denk dat niemand voor zijn plezier een inwendig onderzoek laat doen. Maar dat zou me er niet van weerhouden om me op soa's te laten testen, veel te belangrijk. Ik heb mezelf verschillende keren laten testen, gelukkig nooit iets aan de hand. Gewoon bij de huisarts.
Als je niet bij je eigen huisarts durft, kan je idd gewoon binnenlopen bij bijv de GGD. Dan is het sowieso anoniem en ook gratis.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:11

EvaSuzanne wat een verhaal zeg! wil je heel veel sterkte wensen en vind het mega knap dat je dit toch hier neer zet.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:34

Ik zou ook graag een test laten doen. Zowel mijn vriend als ik hebben exen gehad (een paar maar hoor).
We vertrouwen elkaar, maar zoals iedereen al zegt, dat is niet echt een prima reden om niet te laten testen.

Maar waar ik mee zit... hoe gaat het testen precies in zijn werk bij de GGD? Dezelfde manier als bij de huisarts? En hoe gaat dat precies in zijn werk?
Ik ben vorig jaar bij de huisarts geweest voor een schimmel Bloos (schaamde me dood, maar volgens de dokter en bokt kwam dit heel veel voor bij vrouwen en maakt iedereen het wel eens mee).
En hoe krijg je de uitslag dan precies door?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:39

Ik heb het bij de huisarts laten testen. GEwoon een afspraak gemaakt op het spreekuur, onderzoek gehad, bloed laten prikken. Een afspraak gekregen voor een week later en toen was de uitslag er al. Misschien dat je arts het ook wel telefonisch dopr wil geven, maar ik had nog iets waardoor ik die week toch terug moest komen.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:42

Ja goh, vind het zo vervelend, die dokter ziet me al weer aankomen, zo van: die moet hier ook weer zijn... Bloos

Daarom leek anoniem bij de GGD me wel iets, maar van de andere kant: ik wil het gewoon preventief laten controleren, en die dokter moet haar werk gewoon doen. Verder kom ik echt nooit bij de dokter.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:45

Je dokter wordt gewoon betaald voor elke afspraak hoor, daar zou ik echt niet mee zitten. Ik denk dat die liever heeft dat je je komt testen, dan dat je het niet doet, en je straks iets verwaarloosd hebt.
Als je toch al bijna nooit gaat.....ik bel momenteel wel twee tot drie keer in de week voor mijn dochtertje. En dat vinden ze ook niet erg.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:44

havana72 schreef:
Tja gelukkig val ik op een serieuse man...

Daarom ben ik blij dat ik zelf niet met iedereen het nest in duik/dook en mijn partner ook niet.

tja omdat iemand dat zegt, betekent dat nog niet dat ie het ook niet doet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:00

@ Liselot, op de vorige page ( geloof ik ) heb ik beschreven hoe het gaat bij de GGD en Relaxed had daar ook nog wat over verteld...

Haha inderdaad Fjordowner, maar ja sommige mensen zijn nou eenmaal naiëf en goed van vertrouwen...

En vind het toch een beetje stekend Havana, alsof mensen met een SOA niet serieus zijn en met iedereen het bed induiken. ( dacht dat dat vooroordeel anno 2008 de wereld wel uit was...)
Mijn bedpartners zijn op 1 hand te tellen en ik ben niet van de one-night-stands en goh, toch chlamydia...
Hoe dat kan, tja ook mijn lover heeft exen, en die hebben ook weer exen en die ook weer...etc. etc. Er hoeft er maar 1 tussen te zitten met een SOA ( zonder het te weten ) en hoppeta in een paar jaar tijd heb je heel wat mensen besmet.
Want je kan Chlamydia járen bij je dragen, zonder het te merken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:03

Kanelly, sommige mensen leven nog ergens in de middeleeuwen, kunnen ze ook niks aan doen Knipoog
Vind het idd een nogal bekrompen reactie..

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:23

wizewo schreef:
Bij ons op de universiteit werd iedereen die wou met handleiding, een proefbuisje met een oversized oorstaafje erin, naar de wc gestuurd. Buiten de wc, kon je het deponeren in een bak.

Zit jij op de universiteit van Antwerpen? Want op onze campus heb ik geen bakjes gezien... (Stadscampus)