Steken in hartstreek...eng!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frisiangirl

Re: Steken in hartstreek...eng!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 16:07

Nee, stom is het niet, het is een heel begrijpelijke reactie!!
Bij mij kwam het ook altijd uit het niets, meestal op een moment dat ik ongeveer 2 dagen daarvoor zwaar werk of een beetje stress had gehad...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:15

tja ik werk wel in de zorg en heb idd zondag nog gewerkt.
dus ook getild gedraaid nmet mijn bovenlichaam.
mmm mischien kan het dat ook zijn.
nog een overbelasting van mijn borstbeen/ribben dat doet natuurlijk ook de ontsteking weer opzetten

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:45

Dat zou goed kunnen, ik had ook altijd last na het stro lossen.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:29

Ik heb er ook best vaak last van. Bij mijn borst en tussen mijn ribben. Volgens mij is dit dat ik het dan te druk heb, veel stress en dan raken de spieren denk ik oververmoeid..

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:15

ik loop nu me harstslag te tellen en heb een hartslag van 70/75 zu dat door die oxazepams komen,
normaal heb ik toch echt 80
ben dr ook een beetje zweverig door.
tja het blijven rustgevers he werk zelf in de zorg maar vind het toch n beetje eng)
tja ik ga nou toch echt voor me gevoel op ale slakken zout leggen muts

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:33

Toen ik oxazepam slikte kon ik wel de hele dag slapen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:47

Ik ken het gevoel, maar hebben jullie dit alleen bij jullie ribben? Of ook wel is in je armen/benen ofzo van die gemene steken dat je haast niet meer kunt ademen?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:53

ik heb het in mijn rechterarm ribben en mijn rug.
en ademen kan ik alleen maar als ik goed rechtop zit.
ik ga nu maar over op de 3 keer daags diclofenac.
zolang ik dat slik heb ik geen steken en pijn.
ik ben gewoon bang de controlle te verliezen over me eigen lichaam als ik die klachten heb.
maar goed ik heb ze vandaag en gister niet geslikt,e het blijft toch een reumatische pijn.
dan maar aan de pillen!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:21

Ik heb deze steken ook, en het werd/wordt steeds erger want het komt vaker terug. Nu zie ik hier constant staan dat het waarschijnlijk je hart niet is, en dat heeft een dokter ook eens tegen mij gezegd. 'Als je iets voelt, is het nooit je hart'. Maar daar kan bij mij wel op teruggekomen worden, want sinds kort is bij mij een ruis ontdekt, te hoge bloeddruk/pols en al dat gedoe. Zit nog midden in alle onderzoeken, maar mijn arts(en) ontkennen zeker niet dat die steken niet van mijn hart kunnen zijn. Dus ik zou dat toch zeker wel even laten checken.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:42

ik heb ook een ruis al zolang als ik leef.
de cardiolog heeft mij bevestigd dat daar absouut de klachten niet vandaan komen.
toen ik mij eerste aanval had had ik een pols van 150!! en een bloeddruk van 130/70 dus keurig.
zuurstof was 100%.
waar zit de pijn/steken precies?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 20:50

Ik heb geen ruis. Bij mij gingen de steken van mijn borstbeen tot in mijn linkerarm... En als je dan leest dat je bij hartaanvallen last in je linkerarm kan voelen...BRRR!!!
Maar de dokter heeft mij geheel onderzocht en had niks op mij aan te merken..en dat is al een rustgevend gevoel...
ik kreeg het vaak 1 of 2 dagen nadat ik de stallen had uitgemest of nadat ik en stressdag had gehad....

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:58

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:02

janne schreef:
ik heb ook een ruis al zolang als ik leef.
de cardiolog heeft mij bevestigd dat daar absouut de klachten niet vandaan komen.
toen ik mij eerste aanval had had ik een pols van 150!! en een bloeddruk van 130/70 dus keurig.
zuurstof was 100%.
waar zit de pijn/steken precies?

Ik heb in rust een pols van 90-110, en na inspanning +180.. Bloeddruk is bij mij ook hoog. (147/90 geloof ik).
Mijn steken zitten ten hoogte van het borstebeen, aan de zij/voorkant. Straalt soms uit naar m'n oksels. En na inspanning steekt m'n hart per slag heb ik het gevoel, en dan zit het hoger.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:03

Ik heb hier ook weleens last van gehad, vooral 's avonds na een (waarschijnlijk) erg drukke dag, en dan lig je net op bed, krijg je ineens van die steken. Houd t er altijd bij dat het gewoon door stress komt? Ik ga even die site van tietze bekijken nu..

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:12

Ik heb soms ook steken en dat me hart heel snel klopt . Maar ze hebben een filmpje gemaakt van mijn hart en ze vermoeden dat het het wpw syndroom is. Ik moet nog wel getest worden .

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 09:12

Janne, die site is echt heel goed! Daar staat heel erg duidelijk omschreven wat het is! Heb gelijk maar een berichtje in het gastenboek achter gelaten...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:15

oe, eng ik heb regelmatig steken. Hoop dat het niks is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:15

janne schreef:
ik loop nu me harstslag te tellen en heb een hartslag van 70/75 zu dat door die oxazepams komen,
normaal heb ik toch echt 80
ben dr ook een beetje zweverig door.
tja het blijven rustgevers he werk zelf in de zorg maar vind het toch n beetje eng)
tja ik ga nou toch echt voor me gevoel op ale slakken zout leggen muts

70 - 80 is mooi Ja

Mij is verteld dat die steken (die je voelt bij het ademen) spiertjes zijn die tussen je ribben blijven hangen. Geen idee of het zo is hoor Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:18

Ik denk dat ik toch 2 verschillende steken heb die toevallig in elkaars buurt liggen. Want die bij m'n borstbeen krijg ik weg door rustig door te ademen (auw auw), maar die ander 'zit echt vast aan mijn hart'. Die ligt ook hoger, meer de plek waar mensen de pijn aanwijzen bij een hartaanval..

Vanmorgen/vanmiddag wordt ik gebeld over uitslagen van m'n long/hartfoto, ECG en dergelijke, misschien dat ik dan ook meer over die steken weet..

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 10:22

Paula, ik dacht ook altijd dat het mijn hart was, maar het is dan de borstspier, die loopt precies langs je hart. Met mijn hart was alles goed...

Wil toch nog een keer deze site vermelden, want hij is echt goed!!
janne schreef:
http://www.tietze.nl/index.html
hebben julie deze site al bekeken daar staat alles heel goed beschreven,wat het precies is en verschijnselen enzo

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:22

Die steken kun je wel verhelpen, alleen ff kiesjes op elkaar Tong uitsteken Armen omhoog en dan heel diep inademen... Je voelt dan ook echt dat er iets weer op z'n plek terug 'schiet', erg pijnlijk, maar je bent er dan wel vanaf Ja

Je hebt een ECG en foto gehad omdat je last hebt van steken?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:32

Ik heb geen Tietze, want ik heb geen drukpijn. Is al naar gekeken door de longarts. Lachen Bij mij is het niet op te wekken in die spieren, ben al overal 'geknepen' (borstspier is die spier die door je oksel loopt?).

ECG en foto is gemaakt omdat ik van hartproblemen verdacht wordt. En ik liet altijd die steken achterwege bij mijn verhaaltje, want ik dacht inderdaad; dat is gewoon een spier. Maar nu ik het voorzichtig vermelde bij de huisarts, en later in het ziekenhuis waren ze juist weer wel geinteresseerd..

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:32

ik heb sommige periodes last van steken dan heb ik er soms een tijdje elke dag last van en dan weer een paar maanden niet. de steken zitten dan rond mn hart en wat meer naar het midden.
ik ben er ook voor naar de dokter geweest toen heeft ze geluisterd maar ze hoorde geen ruis ofzo en ze zij dat het gewoon een spier is.
toch schrik ik nog steeds als die steken weer komen

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 10:47

vanmorgen heb ik al heel vroeg een diclofenac ingenomen.
en ben er nou kots misselijk van mischien maak ik me gewoon ook te druk omdat ik bang ben het weer te krijgen vandaag.
bij mij zitten de steken echt links van mijn hart en ze voelen koud aan het zijn ook niet echt steken maar iets wat ik niet kan omschrijven eigenlijk,zeurdeirg gevoel.
ik heb nu ook maar ff de psycoloog gebeld omdat ik merk dat ik niet meer in de auto durf te rijden.
ik denk nm ook dat ik het gekregen heb doordat ik in oktober 2007 een auto ongeluk gehad heb daarbij had ik 1x geen gordel om en ben met mijn hoofd tegen het raam geklapt en met mijn borst op het stuur.
volgends een vriendin komt het daar door en kan het best zijn dat ik daarom nu al 2keer een aanval heb gehad in de auto omdat ik me dan te druk maak.
gisteren heb ik er ook ff goed een potje om gejankt omdat ik mezelf nu echt gestoord ga vinden.
2 weken geleden had ik het niet nergens bang voor nergens over nadenkent gewoon alles doen maar nu

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:26

Janne; hyperventilatie lijkt ook weer op deze symptomen en daar moet je ook weer mee uitkijken als je gaat stressen in panieksituaties Lachen

Ik heb zowel tietze als een hartprobleem (kan de pijn wel uit elkaar houden) en als ik pijn heb, dan ga ik hyperventileren en dan is het kringetje weer rond.