Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Vjestagirl schreef:En hier is dan degene die met een keelontsteking de huisarts belt. Waarom? Omdat ik al een keer antibiotica heb gehad tegen streptocokken, en de symptomen herkende. Ik belde alleen om te vragen wat ik het beste kon doen, en ik werd voor diezelfde middag ingeplanned...

Snoevie schreef:niet dood,maar ik heb zo'n ernstige keelontsteking gehad dat ik met 40 graden koorts zat,en het gevoel alsof mijn keel van binnenuit bewerkt werd met scheermesjes.
dan wil je wel graag dezelfde dag gezien worden.
Snoevie schreef:niet dood,maar ik heb zo'n ernstige keelontsteking gehad dat ik met 40 graden koorts zat,en het gevoel alsof mijn keel van binnenuit bewerkt werd met scheermesjes.
dan wil je wel graag dezelfde dag gezien worden.
Snoevie schreef:niet dood,maar ik heb zo'n ernstige keelontsteking gehad dat ik met 40 graden koorts zat,en het gevoel alsof mijn keel van binnenuit bewerkt werd met scheermesjes.
dan wil je wel graag dezelfde dag gezien worden.

Snoevie schreef:welnee hoor,alleen toen wel
Want helaas is het zo dat mensen direct gezien willen worden, veel klachten zijn erg vervelend maar geen spoed moet je mensen eens horen als ze niet dezelfde dag gezien kunnen worden! MISTRAL94 schreef:Tja als je een bankstel koopt moet je 6 weken wachten en een huisarts moet voor een gemiddelde praktijk van rond de 2000 patienten ala minuut voor ze klaar staan, zelfs voor de niet spoedeisende dingen als een keelontsteking wil het merendeel van de patienten direct gezien worden. Wat ook een groot probleem is het feit van slecht geschoold personeel in verzorgings/verpleegtehuizen. Ze gooien alles bij de huisarts op het bureau en bellen al voor elke scheet die dwars zit. De werkdruk onder de huisartsen wordt hierdoor alleen maar groter en geloof mij een baan als huisarts is niet niks, die maken hele lange dagen omdat het niet alleen een kwestie is van een spreekuurtje draaien maar ook de administratieve rompslomp komt er nog bij kijken. Overigens duiden alleen tintelingen in de arm niet op een hartaandoening daar komen nog wel wat meer klachten bij kijken
Het is vervelend dat mensen langer moeten wachten, maar mensen willen en goede zorg en direct gezien worden als 2000 patienten dat willen heeft de huisarts een enorme uitdaging
MISTRAL94 schreef:Snoevie schreef:welnee hoor,alleen toen wel
Werk maar eens een dag in een huisartsenpraktijk dan weet je precies wat ik bedoelWant helaas is het zo dat mensen direct gezien willen worden, veel klachten zijn erg vervelend maar geen spoed moet je mensen eens horen als ze niet dezelfde dag gezien kunnen worden!

Waar ik nu werk bellen ze uit de verzorgings tehuizen, die en die is nu een paar dagen aan het hoesten ja ze zijn niet zichzelf vraag je heeft de patient koorts nou geen idee, niet gemeten (meten is weten) wat zijn de klachten, ja een paar dagen hoesten de patient is niet zichzelf de huisarts moet vandaag komen er komt geen duidelijk antwoord van de zorgverlener (overigens zijn ze niet allemaal zo) Hoe moet je hier zien te achterhalen of het daadwerkelijk noodzakelijk is dat de huisarts die dag heen gaat? De thuiszorg spant overigens de kroon (hier in het noorden iig wel), patient al het hele leven benauwd dokter moet met spoed komen, als de huisarts de betreffende medewerker belt kan de visite wel wachten tot morgen het gevolg dat de patient die nacht wel overleden is (welliswaar ouderdom maar de huisarts had kunnen begeleiden hierbij)

die door laten sturen naar mijn Chiro.......... behandeld en klaar....KiWiKo schreef:hmmzzz ik belde mijn huisarts omdat ik van de trap gevallen was en toch de pijn na een nacht slapen niet wegging....... ik mocht de volgende dag komen
gaatem niet worden....... dus ik foto's van mijn schouder laten maken die ochtend door..... jawel mijn veeartsdie door laten sturen naar mijn Chiro.......... behandeld en klaar....
kostte me wel goed geld
waarna ik een gevatte opmerking maakte of ik hem ook nog erin moest stoppen als hij overleden was en heb opgelegd
Uiteindelijk verhaal aan zoon uitgelegd en in overleg met zoon niet gegeven.. En dan denk ik bij mezelf, als het mijn huisarts of die van me ouders was had ik die assistente echt de huid vol gescholden en na de huisarts gevraagd en wilde ik hem spreken ipv zo'n dom antwoordt te krijgen.
