wat een ramp! heeel veel zweten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje01_

Re: wat een ramp! heeel veel zweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 09:53

ik ga dan toch maar eens naar de kruidvat voor dat 5 dagen niet zweten spul Tong uitsteken ben benieuwd of het werkt Lachen nu zit ik achter de computer en zit ik ook gewoon te zweten :S

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:59

ik heb er ook behoorlijke last van.
Ik ben begonnen met odorex extra dry maar dat werkt nu niet meer.
Heb nu voor de tweede keer syneo 5 opgedaan en ben tot nu toe erg tevreden. Gister hele dag in de tuin gezetten en maar een paar druppels zweet te bekennen.

Hopen dat het zo blijft!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:27

hier nog een extreme zweter. Odorex extra dry/deoleen noem maar op...werkt allemaal voor geen meter. Syneo5 kan ik met koel weer net 1 of 2 dagen wat droger blijven en een normale hoeveelheid zweten.
Puberteit kan inderdaad een oorzaak zijn voor meer zweten dus de pubers die hier last van hebben zullen moeten afwachten en dit soort middeltjes proberen.
Mensen die er extreem last van hebben: google eens op hyperhidrosis! Dan vind je ook een forum met oplossingen indien je er echt veel last van hebt (zoals ik...sociaal echt problemen hierdoor). Oplossingen zijn botoxinjecties, iontoferese (soort waterbadje of spons met een soort zwakke stroomstootjes) en er zijn zelfs operaties waarbij zenuwen worden doorgesneden als niks werkt. Dit moet allemaal via de dermatoloog dus als je ECHT last hebt (en dus niet wat zweten na inspanning maar altijd klotsende oksels/handen/voeten zelfs als het koel is) ga naar de huisarts voor een verwijzing naar een dermatoloog!

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:39

Hier nog zo een! Zweet al als ik niets aan het doen ben.
De meeste anti transpirant deo's werken bij mij 1 dag, erg vervelend. Odorex en deoleen werken niet bij mij
Ga maar eens kijken voor die Therme of syneo 5 hopen dat dit wel werkt anders ga ik langs de dokter Lachen

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 12:51

ik had idd vroeger altijd al enorme zweetvoeten, niet stinken ofso maarja dat heb ik nog steeds. zelfs in teenslippers Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:00

teenslippers kan ik niet aan, glibber ik uit... Verschoon in de zomer gewoon 3 of 4 keer per dag mn sokken... en 2 keer per dag douchen en schone kleren...erg vermoeiend!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:00

Raggel schreef:
Dat van die 5 dagen is *zoekt even in het kruitvat krantje van deze week* THERME skincare..
Kost wel 15 euro per flesje, nu 2de voor de halve prijs. Clown

Jou ben ik heel dankbaar! Haha! Ik heb n.a.v. jouw antwoord de Therme Skincare roller gekocht en dat is echt een wondermiddel. Op zich ben ik geen heel erge zweter, maar bijv. na een stuk fietsen met dit weer had ik wel last van natte plekken onder mn oksels. Niet fris. Vork De roller van Therme werkt super, dus enorm bedankt! OK dan!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:43

Toekie schreef:
Raggel schreef:
Dat van die 5 dagen is *zoekt even in het kruitvat krantje van deze week* THERME skincare..
Kost wel 15 euro per flesje, nu 2de voor de halve prijs. Clown

Jou ben ik heel dankbaar! Haha! Ik heb n.a.v. jouw antwoord de Therme Skincare roller gekocht en dat is echt een wondermiddel. Op zich ben ik geen heel erge zweter, maar bijv. na een stuk fietsen met dit weer had ik wel last van natte plekken onder mn oksels. Niet fris. Vork De roller van Therme werkt super, dus enorm bedankt! OK dan!

Hahaha, nou ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.. Wel allemaal zo handig met dit weer he..
Op naar een fijne droge zomer Clown

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 18:55

ik zweet ook heel erg. als ik nieuwe schirtjes koop dan kan ik ze na een paar maanden weggooien omdat ze verkleurd zijn onder m'n oksels. Dus wit wordt PISgeel.
En als ze dan niet verkleuren zoals de zwarte dan blijft de lucht op een gegeven moment erin hangen en dan gaat er niet meer uit :'(

Als ik een los t-shirt aan heb dan voel ik het zo naar beneden druppen, ook in de winter

Ga dus deze week zeker het een en ander uitproberen..

(25 graden en ik loop met een los vest om het te verbergen..)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 19:36

Hebben jullie wat tips tegen zweethanden/voeten? Het is genant en vooralwarme voeten gaan zeer doen na een dag staan op het werk.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:29

Raggel schreef:
Op naar een fijne droge zomer Clown

Echt wel! Haha!

Voor iedereen hier die het nog niet heeft geprobeerd: de roller van Therme Skincare. OK dan! Met de andere producten van dit merk heb ik geen ervaring.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:34

ik weet niet of het hier al staat maar babypoeder helpt ook erg veel Lachen en is goedkoop , 1 a 2 keer per dag , en supper droge oksels heb ik

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:15

Over oksels, ik heb op tv gezien dat botox heel goed helpt!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:33

_Bonte_ schreef:
ik weet niet of het hier al staat maar babypoeder helpt ook erg veel Lachen en is goedkoop , 1 a 2 keer per dag , en supper droge oksels heb ik

echt? Dan ga ik dat eens proberen.. Lachen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 19:45

Ik heb, na een jaar geen gebruik, "mijn" odaban weer gekocht. Gisteren weer even opgedaan, kurk- en kurkdroog! En doordat je niet zweet, kan het zweet dus niet opdrogen en ga je ook niet stinken. Heerlijk!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 21:00

Daphnezz schreef:

Is heel duur en wordt niet vergoed.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:25

romatjuh schreef:
Daphnezz schreef:

Is heel duur en wordt niet vergoed.

Wel bij de mauritsklinieken (o.a. in utrecht), ga ik binnenkort heen. Als je heel goed zoekt vind je wel een plek waar het wel vergoed wordt!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:24

Zwerte schreef:
Wel bij de mauritsklinieken (o.a. in utrecht), ga ik binnenkort heen. Als je heel goed zoekt vind je wel een plek waar het wel vergoed wordt!

Oh! Maar dat moet je toch elke 3 maanden in laten spuiten? Wordt dat dan elke keer vergoed? En waarschijnlijk ligt het er ook wel aan bij welke verzekering je zit denk ik.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:22

Ik heb ook Therme skincare (het spuitje). Bij werkt het echter geen 5 dagen maar 2 à 3. Ik spuit dus bijna dagelijks.
Maar wat een verademing... Ik kan dragen wat ik wil!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:23

Odorex extra dry, helpt heel goed. Lachen Voor ongeveer 3 euro te koop bij de kruidvat. Ik gebruik het altijd voor het uitgaan. De gebruiksaanwijzing staat op de verpakking.

*heeft niet alle pagina's gelezen.*

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:35

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:44

Senzafine schreef:
Ik heb ook Therme skincare (het spuitje). Bij werkt het echter geen 5 dagen maar 2 à 3. Ik spuit dus bijna dagelijks.
Maar wat een verademing... Ik kan dragen wat ik wil!

Bij mij precies hetzelfde Haha!

Ik spuit overdag nog de deo en ik ben helemaal droog!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:51

romatjuh schreef:
Zwerte schreef:

Oh! Maar dat moet je toch elke 3 maanden in laten spuiten? Wordt dat dan elke keer vergoed? En waarschijnlijk ligt het er ook wel aan bij welke verzekering je zit denk ik.

Bij sommige mensen werkt het een half jaar en soms zelfs een jaar! 3 maanden is geloof ik wel het minimum (uitzonderingen daargelaten). De kliniek adverteert ermee dat ze door ELKE verzekering vergoed worden maar dit geloof ik niet helemaal. Kom er vanzelf achter als ik erheen ga! Als het goed is wordt elke behandeling vergoed als het echt om hyperhydrosis gaat (medische term voor de aandoening) en uiteraard krijg je eerst testen om te zien of het echt wel een probleem is. Als de zweetproductie echt overmatig is spreek je van hyperhydrosis en omdat dit een medische aandoening is wordt dit gewoon vergoed (in de kliniek werken dus ook gekwalificeerde dermatologen)

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 13:21

heb net in de stad de therme skincare anti-transpriant roller gekocht. dat is degene die jullie bedoelde toch (A)? ben benieuwd of het helpt Lachen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:38

Ik gebruik een deoleen roller sinds een klein weekje en dat helpt super voor mij Haha! Normaal zweet ik om niks en zelfs als ik het koud heb, dus dit is echt fijn. Geen vieze natte, stinkende plekken meer onder m'n armen, yay Haha!