max. 20 sigaretten in de week, slecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: max. 20 sigaretten in de week, slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:28

Ik rook ook een pakje a anderhalf per dag....
En ja.. Roken is altijd slecht.. Of je nou mee-rookt,1 per dag rookt of 20....

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:29

En om je vraag te beantwoorden.. Ik denk wel dat het op langere termijn gevolgen zal hebben...

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:30

Ilzjuh schreef:
Mo_I_Rana schreef:
Lekker egocentrisch Knipoog
Bovendien als je in companie staat met andere rokers rook je die troep ook gewoon mee hoor, dat maakt het niet beter. En als je daarenboven nog eens zelf rookt maak je niet alleen je eigen lichaam kapot, maar ook van andere eventuele niet rokers. Vind het zo asociaal als ik me ergens neerzit en iemand komt erbij, steekt een sigaret op zonder te vragen of ik er geen last zou van ondervinden... Ben zelf nog jong en wil er niet zoals hen oud en verimpeld, vergiftigd bijzitten op mijn 40ste...

laatste commentaar was overigens niet naar alleen naar jou gericht Knipoog Weet niet of er hier zo'n mensen zitten die zonder rekening met iemand anders te houden gewoon een sigaretje opsteken in de buurt van kinderen.

En dan gaan we over op de aloude discussie. Niet élke roker is zo. Ik vraag het namelijk bijna altijd omdat ik niemand tot last wil zijn. En als het niet mag? Dan ga ik wel even buiten staan.

Dat weet ik, heb die discussie ook gevolgd, vandaar dat ik ook in mijn laatste zin uitdrukkelijk heb vermeld dat ik niet weet of er hier zo'n mensen zitten, aangezien die zeldzaam zijn. Iemand als jij zou ik respecteren, er zijn echt bitterweinig mensen die zich iets van een ander aantrekken als ze ergens komen bijzitten en een sigaretje opsteken...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:31

Mo_I_Rana schreef:
Dat weet ik, heb die discussie ook gevolgd, vandaar dat ik ook in mijn laatste zin uitdrukkelijk heb vermeld dat ik niet weet of er hier zo'n mensen zitten, aangezien die zeldzaam zijn. Iemand als jij zou ik respecteren, er zijn echt bitterweinig mensen die zich iets van een ander aantrekken als ze ergens komen bijzitten en een sigaretje opsteken...

Excuses. Ik heb in het weekend soms de neiging met mijn neus te lezen. Clown

Er zijn inderdaad veel mensen die het anders aanpakken, dat vind ik zelf ook asociaal. Ik vind het gewoon normaal als je eerst even vraagt of je een sigaret zou mogen opsteken, en dat je anders wel even buiten gaat staan.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:31

roken is altijd slecht Knipoog
maar zoveel rook je niet dus kan vast niet zoveel kwaad Lachen
ik rookte 3 pakjes shag in de week , das heel wat meer Knipoog
maar ik ben gestopt hehe das nog beter Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:32

Ilzjuh schreef:
Redrumfox schreef:
Ja klopt, en ik zeg er ook bij dat ik daar gigantisch spijt van heb: ik rookte er vroeger ongeveer 2 per dag en ben nu sterk aan het afbouwen waar ik apetrots op ben. Nu rook ik er nog maar 3 per week. Ik zie nu in hoe ik mijn lichaam aan het vergiftigen was. Ik wil er over 30 jaar niet bijlopen alsof ik 60 ben. Hoe langer ik jong en gezond kan blijven hoe beter. Het idee dat ik al die teer en andere troep in mijn longen krijg maakt me gewoonweg misselijk.

Het komt op mij een beetje vreemd over als iemand loop te krijsen dat het zo slecht is terwijl diegene zelf ook gewoon rookt. Ik weet dat stoppen moeilijk is, maar als je écht inziet dat het ontzettend slecht is en het écht niet meer wíl, dan kun je in een klap stoppen. Kwestie van prioriteiten stellen. En ja, ik weet dat het moeilijk is, en nee, het is niet onmogelijk. Want ik ben op dezelfde manier zo'n tien maanden gestopt, zonder eerst te hoeven afbouwen. Rook óf niet en dan mag je er wat mij part over zeuren, óf rook wel en ga er niet over lopen zeuren.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben ermee aan het werk, dat komt in feite op hetzelfde neer. Ik heb deze mening en daar heb ik recht op, of ik nou rook of niet. Dat je in 1x kunt stoppen als het je het écht heel graag wilt klopt niet; ik heb al 5 jaar lang een dwanghandeling waar ik ook heel graag vanaf wil: ik huil mezelf iedere avond in slaap en ben mentaal helemaal gebroken maar het gaat niet weg hoor, hoe hard ik er ook aan werk. En ja dit is vergelijkbaar met roken; het komt exact op hetzelfde neer.

Maar goed, of jij het nou vreemd vind of niet: interesseerd me helemaal niets want dit is mijn mening en ik ben vreselijk blij dat ik deze mening heb, want anders ben ik over 30 jaar oud en lelijk en heb ik misschien wel longkanker. Nee ik bedank. Lachen

Laurens1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:33

Ilzjuh schreef:
katiavl schreef:
Je krijgt meer rimpels rond mond regio, waardoor rokende vrouwen veel sneller ouder lijken. Die zijn dan ook het overgrootte procent bij plastiche chirurgie op het hoofd (heb ik op vitaya gezien Clown )

Oh dear. *Rent naar de winkel voor anti-rimpelcréme.*

Nu lach je nog, aangezien je nog op jouw leeftijd niet teveel van rimpeltjes moet aantrekken. Maar van zodra de eerste rimpeltjes tevoorschijn zullen komen (kan bij een roker al op 25jarige leeftijd) zul je wel anders piepen... En vooral niet denken dat anti-rimpelcreme zomaar al je rimpels kan doen verdwijnen, dat blijft als een litteken in je gezicht staan en een goede creme verlicht het mss een heel klein beetje

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 12:33

goedzo sultan Haha!
ik ben ook niet zo iemand die gaat roken waar niet rokers bij zijn of als ze het niet willen Lachen
dat vindt ook ik ronduit asociaal Knipoog

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:35

Ik ben dan misschien zo'n 'asociale' roker, als ik buiten ben, steek ik mijn sigaret gewoon op. Als iemand er last van heeft zegt die gene dat toch gewoon? Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:37

Uiteindelijk moet je zelf kiezen of je rookt of niet, maar je moet dan ook stilstaan bij de gevolgen. En afweging hebben of je later geen spijt gaat hebben van je acties nu. Zelf heb ik veel ervaring in palliatieven hulp, en ook groot deel van mensen gezien. En heb er nog geen één gekend die geen spijt heeft gehad van roken en dat hij nu op jonge leeftijd zeer pijnlijk op de palliatieven ligt. Had ik maar geweten, kon ik opnieuw beginnen.... Dat heb ik vaak gehoord

Maar als je daarmee kunt leven jou lichaam jou keus, maar ik zeg altijd bezint eer ge begint Tong uitsteken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:37

tante_trien schreef:
1,5 tot 2 pakjes per dag Bloos

Jee Nagelbijten / Gniffelen Moet je eens uitrekenen hoeveel je kan besparen als je stopt met roken! Dat alleen al zou voor mij een reden zijn om direct te stoppen Geld, geld!
Hoeveel kost een pakje? 5 euro? Das 10 euro per dag.. Maal 30 dagen.. Dat is maar liefst 300 euro per maand! Daarvoor kun je een paard op een superluxe stal zetten Knipoog
En per jaar zou dat zelfs 3600 euro!! En na dat jaar heb je er helemaal niets aan gehad, het enige wat je ervan merkt is dat je gezondheid slechter wordt.. Ik zou het wel weten Vork

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:38

Laurens1987 schreef:
Nu lach je nog, aangezien je nog op jouw leeftijd niet teveel van rimpeltjes moet aantrekken. Maar van zodra de eerste rimpeltjes tevoorschijn zullen komen (kan bij een roker al op 25jarige leeftijd) zul je wel anders piepen... En vooral niet denken dat anti-rimpelcreme zomaar al je rimpels kan doen verdwijnen, dat blijft als een litteken in je gezicht staan en een goede creme verlicht het mss een heel klein beetje

Mijn moeder staat ook helemaal onder de rimpels rond haar mond, terwijl ze ergens anders eigenlijk geen rimpels heeft.

Je rookt best weinig, maar roken is en blijft slecht. Wat de rest al wel gezegd heeft. Clown

lovelucky

Ik rook niet, maar roken is sowieso slecht. Ken wel mensen die héél veel roken en erger me er vaak aan. Vraag me dan ook vaak af waarom je het überhaupt zou doen, want lekker is het niet lijkt me. Plus dat het je héél veel geld kost.
Maargoed, iedereen daar zo zijn eigen mening over Haha! Roken is gewoon slecht, ja als jij 20 sigaretten per week rookt dan zal je huid 7x langsamer verouderen als iemand die er 20 per dag rookt, maar hoe je het ook went of keert, je gaat er niet op vooruit.

Enne redrumfox, wat jij doet, 3 per week heeft niks te maken met 'moeten' roken. Een nicotine verslaving houd je namelijk niet in stand met 3 sigaretten per week.
Laatst bijgewerkt door lovelucky op 19-04-08 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Redrumfox schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben ermee aan het werk, dat komt in feite op hetzelfde neer. Ik heb deze mening en daar heb ik recht op, of ik nou rook of niet. Dat je in 1x kunt stoppen als het je het écht heel graag wilt klopt niet; ik heb al 5 jaar lang een dwanghandeling waar ik ook heel graag vanaf wil: ik huil mezelf iedere avond in slaap en ben mentaal helemaal gebroken maar het gaat niet weg hoor, hoe hard ik er ook aan werk. En ja dit is vergelijkbaar met roken; het komt exact op hetzelfde neer.

Maar goed, of jij het nou vreemd vind of niet: interesseerd me helemaal niets want dit is mijn mening en ik ben vreselijk blij dat ik deze mening heb, want anders ben ik over 30 jaar oud en lelijk en heb ik misschien wel longkanker. Nee ik bedank. Lachen

Correctie, dit klopt namelijk wel. Dat het jou niet lukt betekent dat er íets in de weg zit waardoor je dit niet écht wilt. Maar kloppen doet het wel, ik heb het namelijk zelf meegemaakt. En niet alleen maar bij mezelf.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:39

MysticTinker schreef:
tante_trien schreef:

Jee Nagelbijten / Gniffelen Moet je eens uitrekenen hoeveel je kan besparen als je stopt met roken! Dat alleen al zou voor mij een reden zijn om direct te stoppen Geld, geld!
Hoeveel kost een pakje? 5 euro? Das 10 euro per dag.. Maal 30 dagen.. Dat is maar liefst 300 euro per maand! Daarvoor kun je een paard op een superluxe stal zetten Knipoog
En per jaar zou dat zelfs 3600 euro!! En na dat jaar heb je er helemaal niets aan gehad, het enige wat je ervan merkt is dat je gezondheid slechter wordt.. Ik zou het wel weten Vork

€4,- is 1 pakje, als je omrekent, 1,5 pakje is €6,- , 2 pakjes is €8,- . Gemiddeld zou dat komen op €7,- per dag, 7×30= 210 Bloos!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:40

Roken is gewoon slecht XD

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:41

tante_trien schreef:
€4,- is 1 pakje, als je omrekent, 1,5 pakje is €6,- , 2 pakjes is €8,- . Gemiddeld zou dat komen op €7,- per dag, 7×30= 210 Bloos!

Shocking. Huilen van het lachen

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 12:41

ik denk oo kdat als je het echt wil je zo kan stoppen!
als ik wil kan ik ook zo ermee stoppen Knipoog
maar i.v.m. stress wil ik dit nog even niet.
ik weet dat mijn beste vriendin er een hekel aan heeft, dus rook ik ook niet bij haar in de buurt of als ik naar haar toe ga!

mijn pakje is maar 3,40 Tong uitsteken l&m

lesilla

Strakjes hier alle rokers depressief van de kosten, en gaan ze extra roken door de bokkers Huilen van het lachen

Verder heb ik hier eens op bokt gelezen dat als je begint te roken je plots socialer word Clown
Laatst bijgewerkt door lesilla op 19-04-08 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_trien

Ilzjuh schreef:
tante_trien schreef:

Shocking. Huilen van het lachen

Ach, 't is een dure hobby. Huilen van het lachen

Laurens1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:42

tante_trien schreef:
7×30= 210 Bloos!

En vind je dat nu veel of weinig? Aangezien het op maand en jaarbasis nog steeds een groot gat in je portemonnee is...

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:42

tante_trien schreef:

Oei oei, en dat op die leeftijd al. Bloos!

x_fann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:43

ik vind dat je netjes rookt hoor , tuurlijk roken is nooit goed maar 20 sigaretten per week is echt niet veel . daarbij vergeleken rook ik veel meer .

amen

ik zie dat de hersencellen bij TS inmiddels al zijn aangetast!!!

jeetje wat een domme vraag.....

of t slecht is.....

nee natuurlijk niet....hoe kom je daar bij Blond

tante_trien

Laurens1987 schreef:
tante_trien schreef:
7×30= 210 Bloos!

En vind je dat nu veel of weinig? Aangezien het op maand en jaarbasis nog steeds een groot gat in je portemonnee is...

Veel.. Clown