Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilzjuh schreef:Mo_I_Rana schreef:Lekker egocentrisch
Bovendien als je in companie staat met andere rokers rook je die troep ook gewoon mee hoor, dat maakt het niet beter. En als je daarenboven nog eens zelf rookt maak je niet alleen je eigen lichaam kapot, maar ook van andere eventuele niet rokers. Vind het zo asociaal als ik me ergens neerzit en iemand komt erbij, steekt een sigaret op zonder te vragen of ik er geen last zou van ondervinden... Ben zelf nog jong en wil er niet zoals hen oud en verimpeld, vergiftigd bijzitten op mijn 40ste...
laatste commentaar was overigens niet naar alleen naar jou gerichtWeet niet of er hier zo'n mensen zitten die zonder rekening met iemand anders te houden gewoon een sigaretje opsteken in de buurt van kinderen.
En dan gaan we over op de aloude discussie. Niet élke roker is zo. Ik vraag het namelijk bijna altijd omdat ik niemand tot last wil zijn. En als het niet mag? Dan ga ik wel even buiten staan.
Mo_I_Rana schreef:Dat weet ik, heb die discussie ook gevolgd, vandaar dat ik ook in mijn laatste zin uitdrukkelijk heb vermeld dat ik niet weet of er hier zo'n mensen zitten, aangezien die zeldzaam zijn. Iemand als jij zou ik respecteren, er zijn echt bitterweinig mensen die zich iets van een ander aantrekken als ze ergens komen bijzitten en een sigaretje opsteken...
Ilzjuh schreef:Redrumfox schreef:Ja klopt, en ik zeg er ook bij dat ik daar gigantisch spijt van heb: ik rookte er vroeger ongeveer 2 per dag en ben nu sterk aan het afbouwen waar ik apetrots op ben. Nu rook ik er nog maar 3 per week. Ik zie nu in hoe ik mijn lichaam aan het vergiftigen was. Ik wil er over 30 jaar niet bijlopen alsof ik 60 ben. Hoe langer ik jong en gezond kan blijven hoe beter. Het idee dat ik al die teer en andere troep in mijn longen krijg maakt me gewoonweg misselijk.
Het komt op mij een beetje vreemd over als iemand loop te krijsen dat het zo slecht is terwijl diegene zelf ook gewoon rookt. Ik weet dat stoppen moeilijk is, maar als je écht inziet dat het ontzettend slecht is en het écht niet meer wíl, dan kun je in een klap stoppen. Kwestie van prioriteiten stellen. En ja, ik weet dat het moeilijk is, en nee, het is niet onmogelijk. Want ik ben op dezelfde manier zo'n tien maanden gestopt, zonder eerst te hoeven afbouwen. Rook óf niet en dan mag je er wat mij part over zeuren, óf rook wel en ga er niet over lopen zeuren.
Ilzjuh schreef:katiavl schreef:Je krijgt meer rimpels rond mond regio, waardoor rokende vrouwen veel sneller ouder lijken. Die zijn dan ook het overgrootte procent bij plastiche chirurgie op het hoofd (heb ik op vitaya gezien)
Oh dear. *Rent naar de winkel voor anti-rimpelcréme.*
tante_trien schreef:1,5 tot 2 pakjes per dag![]()
Laurens1987 schreef:Nu lach je nog, aangezien je nog op jouw leeftijd niet teveel van rimpeltjes moet aantrekken. Maar van zodra de eerste rimpeltjes tevoorschijn zullen komen (kan bij een roker al op 25jarige leeftijd) zul je wel anders piepen... En vooral niet denken dat anti-rimpelcreme zomaar al je rimpels kan doen verdwijnen, dat blijft als een litteken in je gezicht staan en een goede creme verlicht het mss een heel klein beetje
Redrumfox schreef:Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben ermee aan het werk, dat komt in feite op hetzelfde neer. Ik heb deze mening en daar heb ik recht op, of ik nou rook of niet. Dat je in 1x kunt stoppen als het je het écht heel graag wilt klopt niet; ik heb al 5 jaar lang een dwanghandeling waar ik ook heel graag vanaf wil: ik huil mezelf iedere avond in slaap en ben mentaal helemaal gebroken maar het gaat niet weg hoor, hoe hard ik er ook aan werk. En ja dit is vergelijkbaar met roken; het komt exact op hetzelfde neer.
Maar goed, of jij het nou vreemd vind of niet: interesseerd me helemaal niets want dit is mijn mening en ik ben vreselijk blij dat ik deze mening heb, want anders ben ik over 30 jaar oud en lelijk en heb ik misschien wel longkanker. Nee ik bedank.
MysticTinker schreef:tante_trien schreef:1,5 tot 2 pakjes per dag![]()
JeeMoet je eens uitrekenen hoeveel je kan besparen als je stopt met roken! Dat alleen al zou voor mij een reden zijn om direct te stoppen
![]()
Hoeveel kost een pakje? 5 euro? Das 10 euro per dag.. Maal 30 dagen.. Dat is maar liefst 300 euro per maand! Daarvoor kun je een paard op een superluxe stal zetten![]()
En per jaar zou dat zelfs 3600 euro!! En na dat jaar heb je er helemaal niets aan gehad, het enige wat je ervan merkt is dat je gezondheid slechter wordt.. Ik zou het wel weten
tante_trien schreef:€4,- is 1 pakje, als je omrekent, 1,5 pakje is €6,- , 2 pakjes is €8,- . Gemiddeld zou dat komen op €7,- per dag, 7×30= 210
Ilzjuh schreef:tante_trien schreef:€4,- is 1 pakje, als je omrekent, 1,5 pakje is €6,- , 2 pakjes is €8,- . Gemiddeld zou dat komen op €7,- per dag, 7×30= 210
Shocking.
tante_trien schreef:7×30= 210
tante_trien schreef:1,5 tot 2 pakjes per dag![]()
Laurens1987 schreef:tante_trien schreef:7×30= 210
En vind je dat nu veel of weinig? Aangezien het op maand en jaarbasis nog steeds een groot gat in je portemonnee is...