Ik herken vooral het deel denken dat je dom bent, of je zo voelen... Dit klopt ook wel een beetje, je traint je hersens niet meer doordat je alleen in bed ligt en tv kijkt... je zult merken dat het heel moeilijk is als je weer aan het werk gaat, dat wat je doet glijdt voor je gevoel door je handen, of je hebt het gevoel dat je niks uit handen krijgt... hetzelfde gebeurd 9 van de 10 keer als mensen dromen...
Je bent heel erg vlak en toont geen emoties, ook dit is het seintje wat je hersenen dus niet meer geven... Ik kon tijdens mijn depressie niks hebben, en had een strak gezicht waar 3 jaar geen lach op zat... dit is uiteindelijk doorbroken door medicatie..
Het weinige praten komt mij ook bekend voor, mijn vader vraagt uit zichzelf heel veel, ook dit kon ik niet hebben... daardoor wist ik alleen maar van afblaffen... Dit is uiteindelijk voor een deel verholpen in het centrum...
Helaas is het voor mij een beetje blijvende schade, ik heb aan 3 woorden genoeg en vraag niet veel... stil ben ik niet meer echt... een tijd lang wel geweest..
Ik had van het begin tot het eind mijn moeder aan mijn zijde die alles in gang gezet heeft, mijn vader nam me mee naar voetbalwedstrijdjes, puur om te laten zien hoe het buiten is, en hoe mensen zijn die het naar hun zin hebben en hoe ze dat uiten...
Mijn zus en broer vonden het allebei best eng en zeiden liever niets tegen me, puur om het feit dat ik uit elkaar zou kunnen ploffen als ze iets zeiden..
Mijn moeder heeft zeker 3 maanden nodig gehad om mij duidelijk te maken dat ik ziek was, ik hield vol dat ik het niet was! ze heeft me ook constant voor gehouden dat het wel eens jaren kan gaan duren omdat ik niet wist wat ik kon verwachten en ze de klap voor wilde zijn...
Nu bijna een jaar genezen zie ik in dat ik weldegelijk ziek was, 2004/2007 is een zwart gat, ik heb van horen zeggen hoe ik was en deed, ik was in shock... ik weet niets meer daarvan, alleen dat ik mijn paard kreeg... ik weet niet meer hoe mijn verjaardagen waren en wat ik kreeg... autorijden mocht ik toen niet want ik reageerde niet snel genoeg omdat ik in 'shock' was... mijn vader vond dat niet zo'n goed plan...
Jij komt hier ook echt wel uit, iedereen (die hier typt) trouwens... de 1 gaat er makkelijker doorheen dan de ander...
RITME! RITME! RITME!

Als jullie vragen hebben, pb me maar, ik heb veel te veel ervaring hiermee, helaas...