Mogelijk longkanker, de onderzoeken beginnen weer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Mogelijk longkanker, de onderzoeken beginnen weer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:17

Je moet nu de momenten pakken. Hij zal op een gegeven moment minder worden en dan kan het niet meer. En voor je moeder en voor jou levert dit ook weer hele mooie herinneringen op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:24

Jeetje meis toch....Weet gewoon niet wat ik zeggen moet
en dat terwijl ik dit zelf ook heb meegemaakt....Ik respecteerde ook
volkomen dat mn moeder geen chemo wilde...je kan dr zo vrezelijk ziek van worden
en zal dit het er beter op maken???
Kanker is zo vrezelijk oneerlijk.
_Ilse schreef:
Ik ben vanmiddag mooi naar de paarden gevlucht, heerlijk nergens over nadenken en gewoon met de paarden bezig zijn!

Doe je heel goed je zult wel veel troost kunnen vinden bij je paarden, fijn dat je die mogeijkheid hebt...Heel veel sterkte wou dat ik iets voor je kon doen.

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 22:32

Ik respecteer ook zeker voor 100% dat hij geen chemo meer wil, want dat is geen mooie laatste tijd van je leven.
En helpen doet het toch niet, ja voor één jaar. Maar was is één jaar in een dertig jarig leven dat je eigenlijk nog voor je zou moeten hebben? En dan zeker één jaar, waarin je ziekenhuis in en uit moet. Nee dat is niks.

Ik heb die mogelijkheid gelukkig nog wel, om naar de paarden te gaan. Ze staan wel op 3 kwartier fietsafstand, maar mensen genoeg die me even willen rijden.
En ik ben ook nog even stiekem de wei in geschoten bij Tommy, m'n oude verzorgpony. Waar we toevallig zeer dichtbij waren. En dat deed me helemaal goed.

Verder beseft m'n moeder het nog helemaal niet.
En m'n stiefbroers weten het nog niet volgens mij, want de een komt pas morgen thuis. En de andere woont niet thuis. En om zoiets nou via de telefoon te vertellen, is ook niks..

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:37

Wat een vreselijk rotnieuws zeg....

Heel veel sterkte wederom.
En dat hij geen chemo wil kan ik me wel voorstellen hoor. Mijn vader heeft dit wel gedaan (maar die insteek was natuurlijk heel anders want hij had nog niet eerder een behandeling gehad) en hij is er echt niet beter van geworden. Alleen maar slechter. Toch was het voor hem en ons de juiste keus omdat je anders het gevoel had gehad dat je niet alles geprobeerd had. Maar voor jullie is dit heel anders.

Jullie hebben dit traject al een keer doorgemaakt en dan kan ik me heel goed voorstellen dat je nu een andere beslissing neemt.

Bij mijn vader werd er na de eerste niet aangeslagen kuren ook gesproken over een evt andere kuur over een tijdje. Mijn vader is al overleden voor dit weer ter sprake kwam maar anders weet ik ook niet of hij dat nog wel had gedaan.

Fijn in ieder geval dat je stiefvader nog goed te pas is nu! Dan kunnen jullie er in ieder geval nog een zo mooi mogelijke tijd van maken. Dat is heel kostbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 22:38

Hey daar heb je helemaal gelijk in.....Ik denk ook dat het veel beter is voor je verwerking later
en die van je familie dat je hem niet in zijn laatste levensjaar heel ziek ziet, en idd...ziekenhuis in en uit en waarom?
Je zegt nu dat hij zich redelijk voelt, denk idd dat het het beste is om van daaruit te gaan kijken....
maar oei wat is dit vrezelijk moeilijk.......Wij hebben tot de laatste week in de onzekerheid geleefd, was altijd wel hoop, ik weet niet wat beter is.Hoop doet leven zeggen ze, maar in dit soort gevallen is dit vrezelijk dubbel.
Ik had in die tijd nog geen eigen paard oid, maar weet zeker dat het me geholpen zou hebben bij mn verdriet.
Hoop dat je het allemaal een beetje aankan.

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 22:42

Hij is altijd al sterk geweest, dus ik denk dat hij qua dit ook nog wel sterk zal zijn.

Als hij toen die chemo's niet gedaan had, hadden we daar nu inderdaad ook héél veel spijt van gehad. Want we weten pas achteraf dat het niet geholpen heeft.

Ik was vanmiddag totaal van slag, maar nu weer helemaal rustig. Denk dat ik weer terug ga in m'n roes dat ik nog niks besef..
Zal er straks in bed wel weer uitkomen, en dan lig ik weer een aantal uur wakker.
Ik ga morgen denk ik gewoon naar school, of ik lessen volg zie ik dan wel. Maar het is in ieder geval afleiding.

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 22:44

Hoop is altijd goed, maar niet teveel hoop denk ik dan maar. Want beter worden doet hij toch niet. We hebben geen idee hoe lang hij nog heeft. We moeten vanaf nu met de dag gaan leven. Nu zal hij het nog niet opgeven, maar hoe lang het wel duurt? Niemand weet het.
En ik denk dat ik hem ook wel achteruit zal zien gaan, omdat ik hem natuurlijk niet dagelijks zie. Dus dat ik zelf toch wel een beter beeld heb, ook al zal ik dat wel willen verdringen.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 10:56

Jezus Ils, wat vreselijk.. weet niet zo goed wat ik moet zeggen eigenlijk..
Heel erg veel sterkte voor jou en je familie, en probeer samen zoveel mogelijk leuke dingen te doen nu het nog kan..
Ik ben er voor je meid. Vriendjes zijn?

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:17

Ils, wat vreselijk om dit te moeten lezen. Scheve mond
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, behalve, heeel veel sterkte, en ik sta altijd voor je klaar, onvoorwaardelijk! Lovers

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 15:20

Lachen

Mama was vandaag bij Ton, en hij begon al allemaal moeilijke vragen te stellenenzo. Of ze hier in ons huis wil blijven wonen, of op de flat wil gaan wonen. En over de uitvaart ofzo.
Blegh, ik wil het nog allemaal niet weten. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:45

Dat zijn idd de meest verschrikkleijkste dingen die je tegen zutl komen,
beslissingen over hoe de toekomst er uit gaat zien want dat wil je helemaal
niet weten. Hoe vreemd het ook klinkt, het is goed om dit te bespreken.
Wij hebben dit nooit gedaan met mijn moeder, we waren nog erg jong (ik was 20 mn zusjes jonger) en wij wílden en konden er dus niet over praten.
En die dag komt ooit....hoe je het ook went of keert.
Maar dit is zo ontzettend zwaar!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 15:51

Ik ben alleen nog iets jonger. Knipoog
Wordt op 17 mei 18. M'n eigen broer wordt in de zomer 20. M'n stiefbroers zijn 21 en 22.

Mama is verbazingwekkend wel open, had ik eigenlijk nooit verwacht. Ze zei ook dat ze het vanochtend eigenlijk ging beseffen.

Ik kijk zo op tegen het weekend, geen afleiding op school enzo. Papa is morgen jarig, dus zondag komt heel de familie.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 15:54

Hoi Ilse ik stond er alleen voor, had geen vader oid....Dus daarom werd het praten ook erg moeilijk.
Wat een nachtmerrie was dat, ik wilde het dus ook niet geloven.

_Ilse schreef:
Mama is verbazingwekkend wel open, had ik eigenlijk nooit verwacht. Ze zei ook dat ze het vanochtend eigenlijk ging beseffen.

MOeilijk hoor....Heel veel sterkte morgen wat kan een verjaardag dan dubbel zijn he?

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 16:00

Oef, dat is inderdaad nog zwaarder.
Mijn ouders zijn dit jaar oktober alweer 13 jaar gescheiden. Mama en Ton zijn op 6 juni alweer 10 jaar samen.
Ik kan het eigenlijk ook nog steeds niet geloven. Dat hij na zo'n lange tijd uit m'n leven gaat.
Hij heeft mij ook totaal anders gemaakt, veel sterker voor de 'boze' buitenwereld.

Nja verjaardag is wel van de andere kant van de familie enzo. Dus niet iedereen zal er om treuren. Dus hopelijk kan ik het even van me afzetten.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 21:44

Ik vind het knap van hem dat hij zijn zaakjes netjes wil regelen. Hoe moeilijk het ook is, het is goed dat hij doet. Toen mijn vader kwam te overlijden had hij alles goed geregeld. Dan is het namelijk nog moeilijker en dan is het prettig, dat je geen extra sores om dat soort zaken hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 23:32

_Ilse schreef:
Oef, dat is inderdaad nog zwaarder.

Nee zal nooit zeggen dat het zwaarder is hoor....eerder 'anders'
maar gelukkig heb ik mn portie nu gehad, ik vond het een van de verschrikkelijkste
dingen in mn leven, mn moeder verliezen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 23:36

heel veel sterkte,erg voor jullie.

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 11:10

Ik heb gisteren nog lang met m'n stiefbroer gepraat.
Veel verheldering gekomen, maar ook veel dingen die ik écht nog niet wist.
We waren het er allebei over eens dat hij nú z'n spullen moet pakken en een week op vakantie moet gaan (met mam) en daarna ook nog een week/weekend met m'n stiefbroers. Om het allemaal af te sluiten.
Maar dat beseft hij niet echt volgens mij.

@ Chiqa. Heb je gelijk in, het is inderdaad 'anders'. Maar toch ook wel moeilijker, ben ik zeker van mening. Want ik hou nog steeds allebei m'n ouders over. Maar er zal wel héél veel veranderen.

Verder denkt m'n stiefbroer dat Ton nog maar 3 maanden heeft. Maar we zullen zien wat de dokter volgende week zegt.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:27

_Ilse aan voorspellingen doen doktoren meestal niet. Bij mijn vader afgelopen jaar werden er ook geen prognoses gegeven.

Wat ik jullie vooral zou adviseren: geniet van elkaar zolang het nog kan!
Mijn vader is helaas vanaf het moment dat hij naar de huisarts ging en er foto's werden gemaakt continu ziek geweest. Het begon met een longontsteking en daarna de chemokuren etc. Het ging elke week een stukje slechter en een week op vakantie gaan of iets dergelijks was er dan ook niet bij. Dus als jouw stiefvader dat nog wel kan en graag wil moet hij dat zeker doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:10

Ja die vakantie is een goed idee, zeker doen hoe moeilijk het ook is je zult er nof wel eens op een hele mooie manier op terug kunen kijken...Mijn moeder heeft dat ook gedaan en danks op mn blote knietjes dat ze dat nog heb kunnen doen met dr vriendinnen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 15:19

Ik vind op vakantie gaan een heel goed plan. Geniet van elke dag dat je samen hebt met hem en maak er samen nog iets moois van.

Heel veel sterkte Ach gut.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 00:01

Lieve Ils..

Ik heb het wel een beetje stilletjes meegelezen maar ik had nog niet gereageerd..

Ik wil je héél veel sterkte wensen meis Ach gut

Heb er verder geen woorden voor, ik vind het heel knap hoe jij/jullie er tegenover staan!

Heel veel sterkte,

Liefs,
jenaamgenootje Lachen

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 12:31

Dankjewel. Lachen

Dadelijk loopt hier zo'n 20 man over de vloer, omdat pap gisteren jarig was.
Hopelijk kan ik het een beetje van me af zetten.

En de komende week op school ook, dan 2 weken 'vakantie'. Dan nog 1 week 'school' (lees; 1 dag proefexamen, 2 dagen les, 1 dag studieverlof).
Daarna examens. Scheve mond

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 21:59

Pfoe, ze hebben weer iets nieuws verzonnen.
Ton wil met mama gaan trouwen, zodat het pensioen geld niet verloren gaat. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:03

Ja hoor!! Dat ze daar aan denken....Hoe was de verjaardag eigenlijk gisteren?