Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneve schreef:De meeste artsen en dierenartsen zijn zo goed als hun laatste geval, volgens hun clientèle(, helaas).
Nadya schreef:anneve schreef:De meeste artsen en dierenartsen zijn zo goed als hun laatste geval, volgens hun clientèle(, helaas).
Tja, zo gaat dat.... Als je een paard hebt, die er niet bovenop komt, terwijl een andere arts er met een alternatievere wijze je wel verder heeft geholpen, dan vertrouw je de volgende keer wel iets minder op die ene DA die je de laatste keer niet heeft kunnen helpen.
That's life..... En dat lijkt mij niet zo gek.
Soms moet je gewoon verder kijken. Bij acute zaken schakel ik een reguliere arts in, maar als we blijven 'hangen' ga ik verder zoeken. Tot nu toe toch altijd met goed resultaat. Maar goed, we zouden nu mijn ervaringen met de holistische DA afwachten (ze komt de 22e), dus........
anneve schreef:Het spijt me voor je dat je inderdaad een dochter hebt met een ernstige ziekte. Dat kon ik natuurlijk niet weten. Ik vind het daarom niet terecht dat je me dat verwijt.
Nadya schreef:Tja, zo gaat dat.... Als je een paard hebt, die er niet bovenop komt, terwijl een andere arts er met een alternatievere wijze je wel verder heeft geholpen, dan vertrouw je de volgende keer wel iets minder op die ene DA die je de laatste keer niet heeft kunnen helpen.
That's life..... En dat lijkt mij niet zo gek.
Soms moet je gewoon verder kijken. Bij acute zaken schakel ik een reguliere arts in, maar als we blijven 'hangen' ga ik verder zoeken. Tot nu toe toch altijd met goed resultaat. Maar goed, we zouden nu mijn ervaringen met de holistische DA afwachten (ze komt de 22e), dus........
anneve schreef:Blijkbaar is het nodig om belerend te zijn, want er zijn hier meer mensen die beweren dankzij homeopathische Arnica minder blauwe plekken te hebben. Dat klopt echter beslist niet, het bewijs daarvoor staat weergegeven in de studie waarvan ik de samenvatting heb gegeven.
anneve schreef:Het werkt niet, dat is zeker. Maar als jij het toch ergens op wil smeren dan ga je toch gewoon je gang?
anneve schreef:Het werkt niet, dat is zeker. Maar als jij het toch ergens op wil smeren dan ga je toch gewoon je gang?
anneve schreef:Het werkt niet, dat is zeker.
EvaSuzanne schreef:Maar je hebt het hier over kansberekening, en dit gaat over een therapie. Als er verschillende onderzoeken worden gedaan waarbij de werking van arnica niet wordt ondersteund, en er komt één onderzoek bovendrijven waarbij een trend te zien is, dan is het plausibel dat er een andere verklaring voor deze trend is, dat er fouten zijn gemaakt of dat er te weinig proefpersonen waren. Zo'n onderzoek moet dan herhaald worden. Maar ja dan wordt het wel een beetje: net zo lang testen tot we een resultaatje hebben".
anneve schreef:Ja, goed uitgelegd Nadya; neem bijvoorbeeld het geval uit de tuchtzaak op de vorige pagina: als het dier beter was geworden was de DA niet vervolgd en de eigenaar pro homeopathie geworden.
Detour schreef:Hallo, kan het toontje anders? Blue eyes heeft wel gelijk, hoe wil je mensen overtuigen als je het zo snerend brengt?..
Citaat:Maar wat moet je zeggen van die misstap met die pees, behalve 'Oeps foutje!'?