kunnen jullie me helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DvdKloof

Re: kunnen jullie me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:48

by the way; of je nou 15/16/17 ben als je zwanger wordt, t is allemaal minderjarig dus zit je nog met dezelfde problemen.
je kan alleen meer ervaring hebben als je ouder bent, maar dat hoeft ook niet altijd het geval te zijn.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:50

Ik denk dat je heel goed advies krijgt van een aantal mensen maar je eigen verhaal wat ongeloofwaardig maakt door je manier van reageren.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 16:53

ik reageer zo ''fel'' omdat er wordt gezegt dat ik zomaar wat brabbel, dat is toch niet leuk om te horen terwijl het niet zo is.
als het straks nog zover moet komen dat ik foto's moet gaan sturen, is het wel een beetje té gek.

sorry als ik zo onduidelijk typ, maar ik zie er geen onduidelijkheid in, alleen dat ik zelf ook wat minder aardig terug ga reageren.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:55

ze moet zelf weten of ze sex wil hebben of niet Knipoog
sorry, ik kan je geen advies geven.. iig heel veel succes met verder zoeken naar info Knipoog

groetjes!!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:01

Dat je, je zo aangevallen voelt omdat je niet alleen maar aardige reacties krijgt laat goed zien hoe volwassen je al bent Clown Je opent een topic op een openbaar forum waar iedereen vrij is om te posten dus krijg je naar alle waarschijnlijkheid ook reacties die niet positief zullen zijn.

Als je zelf je berichten terug leest zie je dat je niet erg netjes geschreven hebt en ook heb je nu inmiddels drie redenen verteld waarom je geen condoom gebruikt, waarbij niet al je berichten met elkaar kloppen/overeenkomen, dat weet je zelf ook wel. Dan is het imo logisch dat mensen gaan twijfelen. Houd het simpelweg bij je vraag zonder allerlei excuses, ik vind het netjes dat je de huisarts hebt gebeld omdat je niet zeker was over de werking van de Diane. Ik neem aan dat je ervan uit kan gaan dat je huisarts voldoende kennis heeft om jou hiermee een juist advies te geven. Ook zou ik de bijsluiter nogmaals lezen.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 17:03

ik was er vergeten bij te zetten dat ik ''allergisch'' ben voor condooms. en dat het niet klopt, kwam omdat mijn vraag ook niet over condooms ging, maar puur om de pil.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:03

DvdKloof schreef:
heeyy,

ik had even een vraag.
ik heb de Diane pil. dus die pil tegen puistjes.
in de bijsluiter staat dat hij niet is geschikt als anticonceptie(dus net als DE pil)
maar op internet staat van wel(dat tie je iig bescherm tegen zwangerschap)
laatst dacht ik dat ik zwanger was, dus mijn vriend de HA gebeld, en zij zei ook dat zolang ik die pil gewoon goed slik dat ik dan niet zwanger kan worden.
en de HA weet dat vast wel.
maar moet ik nou internet en de HA geloven of de bijsluiter??

ik doe het sinds kort zonder condoom, ik denk een maandje, en ben gewoon ongesteld nu en de zwangerschapstesten zijn negatief.

dus.. wie helpt mij even uit de brand Bloos
en zijn er nog meer die de diane pil gebruiken en zonder condoom??
en diane 35 is tog hetzelfde als diane pil.. Clown

slik deze pil al ongeveer 20 jaar Knipoog
werkt prima als anticonceptie hoor.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 17:12

heeyy,

ik had even een vraag.
ik heb de Diane pil. dus die pil tegen puistjes.
in de bijsluiter staat dat hij niet is geschikt als anticonceptie(dus net als DE pil)
maar op internet staat van wel(dat tie je iig bescherm tegen zwangerschap)
laatst dacht ik dat ik zwanger was, dus mijn vriend de HA gebeld, en zij zei ook dat zolang ik die pil gewoon goed slik dat ik dan niet zwanger kan worden.
en de HA weet dat vast wel.
maar moet ik nou internet en de HA geloven of de bijsluiter??

ik doe het sinds kort zonder condoom, ik denk een maandje, en ben gewoon ongesteld nu en de zwangerschapstesten zijn negatief.

dus.. wie helpt mij even uit de brand
en zijn er nog meer die de diane pil gebruiken en zonder condoom??

opnieuw de vraag en graag aardige reacties, adviezen ervaringen! dus geen gepraat meer over die condooms(en nee niet omdat ik zomaar een verhaal ophang om er zo onderuit te komen!)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:14

ik doe het zonder condoom haha maar ik woon ok al 5 jaar samen Tong uitsteken

die diane pil is een volledige anticonceptie pil hoor, geheel veilig dus kindjes zullen er niet komen Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:17

Gaan jullie niet een beetje offtopic.. discussies over abortus en of je wel of geen sex (met of zonder condoom) mag hebben op je 15e horen niet in dit topic. Sowieso zijn jullie niet degenen die haar daarop moeten wijzen: sterker nog, op je 15e ben je oud en wijs genoeg om dat zelf te bepalen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:23

nee maar ja..

dit is bokt he Knipoog

maar goed haar vraag is al beantwoord door mij,dus zou het topic ook op slot kunnen toch?

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 17:26

ja kan wel opslot, ik heb meer gehad aan die 2 laatste reacties, en aan die vn jou,, maargoed. kan sluiten Knipoog
wordt ik nu een dom kind gevonden of wat.. want dat gevoel heb ik nu wel Scheve mond

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:33

Laat ik beginnen met te zeggen dat je je moet beseffen dat de heftige reacties die je hier krijgt niet rottig bedoelt zijn, maar uit bezorgdheid worden geplaatst.

Ik ben inmiddels alweer bijna 33 en had op mijn 15e ook een vaste relatie en sex. Ik heb nooit de Diane pil geslikt aangezien ik geen last had van acne, maar ben wel na 2 maanden (toen mijn moeder erachter kwam dat we sex hadden Bloos ) aan de pil gegaan. In mijn geval dus wel een pil specifiek voor anticonceptie.
Mijn vriendje had nooit eerder sex gehad (zei hij, en ik denk nog steeds dat dat ook waar is. Na 14 maanden relatie kwam ik er achter dat mijn vriendje 2 jaar ouder bleek te zijn dan hij zei, dus dat zet je wel aan het denken) dus voor geslachtsziektes was ik op dat moment niet bang. Toch deed ik het ook met een condoom en dan dus echt als dubbele bescherming tegen zwanger worden. Ook ik had alles goed uitgezocht en voelde me toch niet helemaal happy met de niet 100% garantie van de pil tegen zwangerschap. Ik was ook zeer goed geinformeerd op die leeftijd (ondanks dat internet nog niet bestond Haha! ) en wist dat als het dan toch zou gebeuren dat op dat moment abortus de enige keuze zou zijn. Maar dat wilde ik wel ten alle tijden voorkomen en is me ook gelukt, heb zelfs nooit een morning after pil hoeven halen.
Natuurlijk is de Diane pil wel degelijk anticonceptie, maar als het de beste anticonceptie keuze zou zijn dan zou er in de bijsluiter niet staan dat ie in de eerste plaats niet tegen ongewenste zwangerschap bedoelt is. Het geeft je dus wel degelijk bescherming, maar ik zou in jouw geval toch wel degelijk kiezen voor een extra bescherming.

Je geeft 2 redenen waarom je geen condooms kunt gebruiken.
1: De penis van je vriend is te groot voor een condoom. Ik heb ooit kortstondig een Antiliaanse vriend gehad waar het vooroordeel zullen we maar zeggen maar al te juist was. En dan heb ik het over monsterlijk niet te doen groot en dik. Zelfs daar paste een XL omheen. Je kunt een condoom over je hoofd heen trekken als je je even kwaad maakt. Knipoog En tja dat het minder lekker is met als zonder dat moge duidelijk zijn, maar als je 15 bent kun je je iets minder luxe permiteren als wanneer je ouder bent en de gevolgen van je acties beter kunt dragen.
2: Als je allergisch bent voor latex zijn er alternatieven. Ik heb zelfs een vermoeden dat je als je met je huisarts hierover praat dat je ze vergoed zou kunnen krijgen. Weet alleen niet of je ouders op de hoogte zijn. Maar dan nog wat is een paar euro voor je vrijheid en gezondheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:54

DvdKloof schreef:
ik dacht dat misschien andere wat ervaring hadden met die pil, en vandaar dit topic.
gewoon wat advies.
en nog een x; ik doe niet waaierig over abortus, ik vind het zelf moord. maar MOCHT het gebeuren is er niet veel keus, vanwege school,stage, opleidingen e.d
@ [naam]; als jij zwanger zou worden zou jij misschien ook wel kiezen voor abortus.

Lieve schat, ik zorg dat ik niet zwanger word voor ik toe ben aan kinderen. Knipoog Dus hopelijk kom ik nooit voor die keuze te staan.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 17:56

je hoeft me geen lieve schat te noemen hoorr, ookal ben je ouder en ''volwassener'' dan mij, wat ook niet bleek uit jou reacties. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:59

Ik heb nooit gezegt dat ik volwassener ben dan jou? Clown

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 18:00

komt wel over als je lieve schat zegt... klinkt als mn moeder Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:01

Dat is dan jou interpretatie ervan..
Maargoed, dit is verder niet zo interessant en ga dr verder ook maar niet op in.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 18:02

nou kdacht dat je eindelijk wat aardiger deed Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:04

Kijk, op die manier nemen mensen je echt niet serieus hoor. Lees je eigen berichtjes nog maar eens na misschien snap je het dan. Lachen

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 18:04

ik dacht alleen dat je wat aardiger deed doordat Clown poppetje,,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:05

? Nagelbijten / Gniffelen Laat verder maar, ik snap je toch niet.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 18:06

kunne we gewoon er over ophouden en gewoon weer als normale bokkers reageren? OK dan!
ieder zijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:06

Dat probeerde ik een pagina terug al duidelijk te maken. Knipoog

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 18:07

maar dat kwam blijkbaar niet zo over dan.
typen komt zoiezo ook al anders over. Clown
maar bij deze dus weer gewoon aardig tegen elkaar? : Knipoog