Rookverbod 1 juli leidt tot vermindering uitgaansleven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

Re: Rookverbod 1 juli leidt tot vermindering uitgaansleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:51

ik denk dat het wel mee gaat vallen met vermindering van uitgaans leven! ik ben er wel erg blij mee, geen pijnlijke en rode ogen meer! geen vies stinkend haar dat nog steeds stinkt na 3 wasbeurten. maargoed hier mag je niet meer naar buiten na 2 uur, en als je eruit gaat mag je er niet meer in. dus dat zal wel een probleem worden omdat je dan gewoon na 2e niet kan roken.

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:00

ikzelf denk ook wel dat het mee zal vallen, maar de rokers gaan naar buiten om te roken, dus je hebt wel heel veel heen en weer geloop van binnen naar buiten denk ik. maar ja, ik ben benieuwd hoeveel mensen nou minder zullen uitgaan omdat ze niet kunnen roken?

tjah, dan roken ze toch een paar uurtjes niet? is vast geen probleem dacht ik zo Tong uitsteken

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:06

Danicque_ schreef:
Ja en als je dr rookt niet meer ruikt, wat denk je dat je dan gaat ruiken?

Juist ja, een vieze zweetlucht Misselijk

beter dan zweetlucht en rooklucht gemengd Haha!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:08

Straks hebben de niet-rokers geen last meer van de wel-rokers. Alhoewel...
Door dat heen en weer-geloop van binnen naar buiten en andersom, kunnen de niet-rokers weer kou vatten door de tocht! Clown
We zien wel hoe het gaat lopen, maar ik als wel-roker zal wel een probleem krijgen.
Ga ik weer mensen storen met mijn heen en weer-geloop! Haha!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:14

Danicque_ schreef:
Ja en als je dr rookt niet meer ruikt, wat denk je dat je dan gaat ruiken?

Juist ja, een vieze zweetlucht Misselijk

Inderdaad, echt smerig Misselijk
In Frankrijk heb ik dat meegemaakt en daar word je echt niet blij van.
(ik ben van mezelf nogal fobisch voor menselijke stank Nagelbijten / Gniffelen )

Als het zo naar zweet stinkt heb ik niet zo'n zin meer om uit te gaan.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:19

[quote="katiavl]

Ventilatie houd passief roken niet tegen, en daar gaat het om niet om de stank[/quote]

Maar wat denk je dan van die rookmachines die tegenwoordig in elke discotheek of danskroeg aanwezig zijn, geloof me die dingen krijg ik last van me ogen. En weet zeker dat de astmapatienten onderons dat ook niet echt fijn zullen vinden. Moeten we die dingen ook maar verbannen dan??

Kijk en inderdaad ben het er mee eens als iemand vraagt wil je je sigaret uitmaken of dat soort dingen en je doet dat, dat er dan vaak geen glimlach of een dank je wel af kan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:21

ik ga gewoon een supersmoker kopen,dan kan ik gewoon blijven roken overal Knipoog

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:25

ellepel schreef:
ik ga gewoon een supersmoker kopen,dan kan ik gewoon blijven roken overal Knipoog

Jaaah! Goed plan, kan je toch nog rook in iemands gezicht blazen om hem/haar op enige afstand te houden, omdat zijn/haar adem zo stinkt naar de drank! ROFL

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:25

ik ben ook een roker, en idd we gaan wel uit maar blijven niet lang Clown

in een restaurant is het fijn dat je lekker kunt eten zonder dat er gerookt word naast je.

Haha! en ik moet wel lachen om diegene die d`r haar 12 x moet wassen om het weer fris te laten ruiken of 3 x Haha! over overdrijven geproken Gestoord
ik was mijn haar 1x met een lekkere shampoo en het ruikt weer fris,waar was jij jouw haar mee dan? Clown

en we zullen wel zien hoe het gaat lopen,wij roken thuis ook al jaren niet meer binnen vanwege ons kind.
en tijdens een etentje of een borrel kunnen we heus wel een paar uurtjes zonder,alleen willen we dat niet omdat het lekker is Sigaar een peuk tussendoor Ja

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:30

mirgino schreef:
ik was mijn haar 1x met een lekkere shampoo en het ruikt weer fris,waar was jij jouw haar mee dan? Clown

Bier?!? Is goed voor de glans en volume! ROFL

Geen persoonlijke aanval hoor!
Ik vind dat rookverbod nu al niets...
Ik ga 1 x in de maand ff lekker weg en wil gewoon mijn ding dan kunnen doen. En daar hoort een sigaretje dan ook bij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:35

MarvanTom schreef:
ellepel schreef:

Jaaah! Goed plan, kan je toch nog rook in iemands gezicht blazen om hem/haar op enige afstand te houden, omdat zijn/haar adem zo stinkt naar de drank! ROFL

uhm....als ik uitga.
dan drink ik ook...veel Tong uitsteken

dus ruik ik die walm van een ander niet eens Haha! Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:38

MarvanTom schreef:
mirgino schreef:

Bier?!? Is goed voor de glans en volume! ROFL

Geen persoonlijke aanval hoor!
Ik vind dat rookverbod nu al niets...
Ik ga 1 x in de maand ff lekker weg en wil gewoon mijn ding dan kunnen doen. En daar hoort een sigaretje dan ook bij.

ik rook nu zo`n 30 jaar, en heb nog nooit zo`n heisa meegemaakt als de laatste paar jaar Sigaar
bij onze vrienden [ die ook kinderen hebben] word gewoon gerookt,daar staat standaard de deur open.
maar thuis met ons allergisch kind doen we dat niet.
en ze komen toch wel ,we roken hier dan ook buiten onder het afdak Clown

en biershampoo is ook lekker en ook dan is 1x wassen genoeg Clown Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:40

In de jaren tachtig was er al protest beginnende met de universiteits gebouwen, want de profs hadden door dat roken toch niet zo gezond was voor de medemens. Dus volgens mijn zou je dat moeten meegemaakt hebben Lachen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:45

katiavl schreef:
In de jaren tachtig was er al protest beginnende met de universiteits gebouwen, want de profs hadden door dat roken toch niet zo gezond was voor de medemens. Dus volgens mijn zou je dat moeten meegemaakt hebben Lachen

toen woonde ik op het platteland en daar rookte iedereen in onze omgeving,en ook de kroegen waar rookvol Haha!
ik heb daar dus echt geen last van gehad, in mijn omgeving werd er niet gezeurt over het roken Knipoog

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 22:51

Ik vind het ook erg sneu voor al die horeca-ondernemers: rookvrije-ruimtes moesten ze maken, afzuiginstallaties plaatsen waar je haar rechtop van gaat staan en je sigaret al in rook opgaat zonder dat je rookt. Nu kan alles er weer uit, want er komt een rookverbod...
Was ik net gewend aan al die regels, wordt ik nu naar buiten verwezen. En mag mijn biertje niet meenemen, want drinken in het openbaar mag ook weer niet.

Nou.
Dan nodig ik wat vrienden en dinnen thuis uit die geen probleem maken van wel/niet roken en dus wordt inderdaad de horeca weer de dupe.
De horeca staat of valt echt niet met mijn aan/afwezigheid, maar er gaat tóch een beetje lol vanaf zo...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 23:20

Ach, volgens mij is het een kwestie van wennen. Een paar jaar terug zat ik nog achter mijn buro te roken. Dat kan ik me nu echt niet meer voorstellen. Zo zal dat met roken in de kroeg ook wel zijn. Lachen

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 23:44

Ir111 schreef:
Ach, volgens mij is het een kwestie van wennen. Een paar jaar terug zat ik nog achter mijn buro te roken. Dat kan ik me nu echt niet meer voorstellen. Zo zal dat met roken in de kroeg ook wel zijn. Lachen

Da's dan ook wel weer waar. Dat roken op de werkplek dan, he? Knipoog
Maar niet mogen roken bij mijn biertje in de kroeg... Ik weet het zo net nog niet. Nors opkijken
Werk en een avondje uit vindt ik toch echt wat anders, maar misschien went het inderdaad wel. Hoop ik ook voor de andere kroegbezoekers, want dat naar buiten/binnen-geren van mij zal vast ook weer een punt worden dan. Clown

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 00:01

Ik denk dat het heel erg gezellig wordt voor de kroegen Clown
Ik weet nog niet hoe ik het ga vinden.. Vind een sigaretje bij een drankje een heerlijke combinatie!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 00:04

Machie schreef:
Vind een sigaretje bij een drankje een heerlijke combinatie!

Ja, roken en bier geeft plezier zeg ik altijd maar. Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 00:06

Ik denk dat het reuze meevalt dat de cafe's nu leeg blijven.
De paar rokers die echt wegblijven worden opgevuld door niet rokers die nu eindelijk ook naar een cafe kunnen zonder last van rook te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 00:07

Tinkerloos schreef:
De paar rokers die echt wegblijven worden opgevuld door niet rokers die nu eindelijk ook naar een cafe kunnen zonder last van rook te krijgen.

Inderdaad. Ik verheug me er al helemaal op. Eindelijk naar een concert of restaurant gaan zonder benauwd te worden en te gaan stinken.

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 01:08

Ik werk in een pas (sinds 2 dagen) geopend restaurant en wij zijn vanaf dag 1 100% rookvrij, terwijl er toch aardig wat mensen nog steeds roken (inclusief mezelf) hebben we daar toch bijna-geen commentaar op gehad. De rokers staan buiten onder het afdak en het aantal mensen valt toch mee (of heeft dat te maken met het weer- sneeuw/regen etc) wat buiten staat. De zaak zit bomvol dus anti-rook beleid daar ligt het niet aan.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 01:30

Mja, ik weet het zo net nog niet.
Vaak gaan de rokers naar buiten en dus voor de deur staan. Is ook geen visitekaartje voor je zaak, lijkt mij?
En de niet-rokers moeten dan alsnog door een 'rookhaag' bij de voordeur...
Wat is de volgende maatregel? Dat men alleen nog maar in een achterafsteegje bij de vullisbakken mag roken?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 01:41

Ik ben er blij om, heb een hekel aan die rook als je uitgaat. Mensen die het 'perongeluk' jouw kant op blazen, een gat in je shirt branden.. En ik sta vaak met rode brandende ogen, niet prettig.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 02:08

Ik ben ook echt blij dat ik eindelijk uit kan gaan zonder terug te komen met stink kleding. En dat ik tijdens het eten in een restaurantje eindelijk een keer een hap eten kan nemen zondr er een hap rook bij te nemen (mensen hebben toevallig de neiging om een sigaret op te steken op het moment dat bij mijn tafel het eten geserveerd word). En dat ik rustig met mijn vriend in de bios kan zitten zonder dat hij halverwege de film een sigaret op steekt...
Ik denk dat het rookverbod helemaal niet slecht gaat werken. Mensen die roken willen uit gaan en gezelligheid kan ook vast zonder peuk. Het uitgaansleven zal nu ook zeker aantrekkelijker worden voor niet-rokers.