exvriendin van vriend help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordowner18

Re: exvriendin van vriend help

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:14

Lovely1 schreef:
Ik zou het ook niet leuk vinden maar ik wil ook alleen een vriend die ik wel kan vertrouwen. Het is niet voor niks een ex en als ze ook in dat vriendengroepje zit kan het je moeilijk gaan verbieden. Alles wat je verbied wordt alleen maar spannender om te doen.

tja daarom juist dat betekent dus dat ze wel wat voor elkaar gevoelt hebben en ik weet uit ervaring dat het plotseling weer op kan vlammen Boos!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:15

Dames, dames, wat doen de meeste toch moeilijk over exen!
Het spijt me zeer hoor, maar een ex is een ex en daar kan je toch wel gewoon mee om gaan?

De ex van mijn vriend en ik waren in de 1e en 2e van de middelbare school totaal geen vriendinnen. Ik had ook altijd ruzie met haar en haar tweelingzus.
Nou leerde ik mijn vriend kennen en op een gegeven moment kwam dat te spraken. Ik vertrouw hem wel, alleen omdat wij elkaar van eerder niet mochten deed ze echt achterlijk tegen mij, maar leuk tegen hem. DAT pikte ik niet.
Nou wij het bijgelegd hebben gaat het goed. Vanaf begin af aan al zie ik haar iedere vrijdag bijna bij de voetbal en verder hebben we ook samen dezelfde vriendengroep.
Ik kan het tegenwoordig zelfs goed met haar vinden!

Daarnaast zijn er ook nog exen waar ik nog mee om ga en nog mee praat. Mijn vriend mag 2 van hun zelfs graag en we gaan daar samen nog wel eens heen. Ik mag ook alleen hoor, dat zal hem echt niks uitmaken en hij mag ook naar zijn exen, maar we gaan gewoon toch liever samen. We wonen nog niet samen namelijk en kunnen elkaar 'alleen' 's avonds en in het weekend zien en dan gaan we dus liever 's avonds of 's weekends samen naar vrienden, want dat zijn exen waar je nog mee om gaat, gewoon vrienden.
Laatst bijgewerkt door Judje op 19-03-08 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:16

Klopt, maar als je dingen gaat verbieden wordt het spannend en dat vinden mannen nou eenmaal leuk.
Hij moet haar gewoon genoeg vertrouwen geven anders zit er in de relatie iets niet goed.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:23

@Judje, ikzelf heb niets tegen exen. Er zijn zelfs enkele exen van mijn vriend waar ik gewoon goed mee om ga en zelfs uitgenodigd heb bij ons thuis.

Ik heb ook totaal geen 'raar' gevoel bij die exen, omdat zij zelf ook niet uitstralen dat ze meer willen dan vriendschap.

Er is 1 meid geweest waar ik dat wel bij had, en mijn gevoel was dan ook juist omdat zij meer wou dan vriendschap.
Mijn vriend was hier gelukkig heel open over en liet mij ook de berichtjes lezen.
Dan begon het heel onschuldig met 'hoe gaat het met het huis', en als hij dan terug stuurde 'goed, zijn met de keuken bezig'.
Dan kwam er een sms overheen van 'mmmm, sex op het aanrecht lijkt me wel lekker'....
Toen we met z'n tweeen wat sarcastische smsjes terug stuurde was het snel over gelukkig Haha!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:50

Lovely1 schreef:
Klopt, maar als je dingen gaat verbieden wordt het spannend en dat vinden mannen nou eenmaal leuk.
Hij moet haar gewoon genoeg vertrouwen geven anders zit er in de relatie iets niet goed.

Je moet het niet hoeven te verbieden, vind ik.
Ik denk als jongedame/vrouw/meisje zijnde, dat je al fout bezig bent, wanneer je je vriend verbiedt met exen om te gaan.
Het combineren van het zien van exen en je vriend lijkt me dan ook het beste ipv hem het verbieden.
En: ookal vertrouw je haar niet, ik mag hopen dat je HEM wel vertrouwd dat er toch niks gebeurd.
Wat ik alleen wel schadelijk vind in dit verhaal is dat TS hem het verbiedt en hij dan achter haar rug om wel afspreekt.
Dat kan je ook niet goed praten, maar ik vraag me af hoe het was verlopen als TS het haar vriend niet had verboden en er op een volwassen wijze mee om was gesprongen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:15

Judje schreef:
Lovely1 schreef:

Je moet het niet hoeven te verbieden, vind ik.
Ik denk als jongedame/vrouw/meisje zijnde, dat je al fout bezig bent, wanneer je je vriend verbiedt met exen om te gaan.
Het combineren van het zien van exen en je vriend lijkt me dan ook het beste ipv hem het verbieden.
En: ookal vertrouw je haar niet, ik mag hopen dat je HEM wel vertrouwd dat er toch niks gebeurd.
Wat ik alleen wel schadelijk vind in dit verhaal is dat TS hem het verbiedt en hij dan achter haar rug om wel afspreekt.
Dat kan je ook niet goed praten, maar ik vraag me af hoe het was verlopen als TS het haar vriend niet had verboden en er op een volwassen wijze mee om was gesprongen.

Daar ben ik het dus helemaal mee eens Lachen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:23

In principe heb je nu de keuze.
1. je gaat mee en je weet wat er gebeurd, kan een leuke avond worden of niet zo'n leuke avond
2. je gaat niet meer en je gaat je thuis druk zitten maken omdat je niet precies weet wat er gebeurd en je waarschijnlijk zeker geen leuke avond hebt.

Mijn vriend spreekt ook soms af met zijn ex. Leuk vind ik het niet en dat weet hij, maar heb liever dat hij eerlijk is en het me zegt dan dat hij stiekem afspreekt. Ik vind niet dat ik hem mag verbieden om met haar om te gaan. Ze hebben een paar jaar iets met elkaar gehad en zijn als vrienden uit elkaar gegaan. Zo lang er geen gevoelens meer zijn moet het geen probleem zijn. Stel dat een van beide dat wel zou hebben dan zou ik het wel verbieden.

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 21:02

Pfff word het nu opeens minimaal 2 weken opgeschoven Haha!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:13

mmmm dat scheelt, hopenlijk uitstel

sharrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 22:32

Toen ik hem liet kiezen heeft die het uitgemaakt Verdrietig

Ik ben nu heel verdrietig en echt ik vind het verschrikkelijk...
Hij is nog wel verliefd op mij maar volgens hem is het beter zo...
Ik was boos dat die met zijn ex dingen achter mijn rug om deed dus ik was expres bij een vriend wezen logeren en hem niks gezegd...
En volgens hem was dat de druppel die de emmer deed overlopen :S
Nouja hij bedenkt zich hopelijk nog wel

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:21

als mijn vriend het vriendschappelijk uit had gemaakt met zn ex, en zij is ook niet meer verliefd op hem dan zouden ze wel emt elkaar om mogen gaan,, maar als tie STIEKEM 8er me rug om zou afspreken,, dan ga ik tog wantrouwen hoor!
dat vind ik niet echt oke...

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:22

sharrie schreef:

ahjoh! als tie stiekem afspreekt is tie jou niet waard!! Ach gut

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:28

nou sorry, maar ik ben van mening dat je goed vrienden kunt zijn met je ex.

Mijn vriend vind het ook niet leuk dat ik met jongens omga, waar ik een keer mee gezoent heb (ofzo Tong uitsteken )

Maar als ik daar vrienden mee wil blijven, sorry, maar dan heeft hij dat ook te accepteren.

Dat je haar niet vertrouwt, ok, dat kan. Maar je vriend hoeft daar toch niet op in te gaan?

doet die dat wel? dan moet je na gaan denken over jullie relatie......

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:05

sharrie schreef:

Ik ben nu heel verdrietig en echt ik vind het verschrikkelijk...
Hij is nog wel verliefd op mij maar volgens hem is het beter zo...
Ik was boos dat die met zijn ex dingen achter mijn rug om deed dus ik was expres bij een vriend wezen logeren en hem niks gezegd...
En volgens hem was dat de druppel die de emmer deed overlopen :S
Nouja hij bedenkt zich hopelijk nog wel

ik denk dat je dit zelf heb gedaan. ik ga ook goed om met mijn ex, puur omdat die indezelfde vriendengroep zit. Als je mekaar vertrouwt, dan heef tdit er allemaal niks mee te maken en is het gewoon gezelligheid.