antidepressivia afbouwen; wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Re: antidepressivia afbouwen; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 09:11

Pff ik vertelde aan m'n vriend dat ik nu weer 'n halfje per dag slik,is ie me toch boos Boos!

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:02

Durante, dat is rot voor je. Je vriend is misschien boos uit bezorgdheid?

Wat betreft de Vit.B12 dit is wel degelijk een belangerijke vitamine, alleen de pillen zijn niet genoeg.
Mijn moeder heeft ook niet de mogelijkheid om zelf vit.B12 aan te maken, maar ze zou een pot per dag moeten slikken om aan de hoeveelheid te komen. Zij krijgt nu injecties B12. En dat helpt wel.
Vraag er es naar bij je HA. Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:26

Durante; je moet het uiteraard zelf weten, maar ik denk persoonlijk dat je beter nu door kunt zetten dan van de zomer weer opnieuw bezig te gaan, want je bent nu al zo ver... Geen optie om in 1 klap te stoppen? Dat heb ik uiteindelijk gedaan, 2 weken goed ziek geweest, maar daarna helemaal clean (en nog steeds apetrots op mezelf!).

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 14:18

jottum schreef:
Durante, dat is rot voor je. Je vriend is misschien boos uit bezorgdheid?

Wat betreft de Vit.B12 dit is wel degelijk een belangerijke vitamine, alleen de pillen zijn niet genoeg.
Mijn moeder heeft ook niet de mogelijkheid om zelf vit.B12 aan te maken, maar ze zou een pot per dag moeten slikken om aan de hoeveelheid te komen. Zij krijgt nu injecties B12. En dat helpt wel.
Vraag er es naar bij je HA. Knipoog

Mijn b12 zit steeds op 110, en de dokter zegt dat dat wel laag is,maar 't schommelt niet heen en weer bij mij, dus 't kan bij mij geen kwaad dat 't laag is zei ie..ik moet er gewoon mee leven..

Maar ik wil wel vitamine b12 tabletten in huis halen, en kijken of 't misschien ietsiepietsie omhoog kan,en ik me erdoor wat beter ga voelen, en dat ik dán weer ga minderen met de antidepr.
Laatst bijgewerkt door Durante op 19-03-08 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 14:22

@jottum; weet je hoe hoog de waarde bij je moeder is, en wat voor klachten zij had voordat ze aan die injecties ging?
Laatst bijgewerkt door Durante op 19-03-08 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:22

Mijn moeder slikt ook antidepresiva. Ze heeft nu een aantal keer geprobeerd te stoppen. In het begin ging dat heel goed en was ze heel vrolijk enz. maar na een aantal weken werd ze steeds weer somberder en op het laatst steeds weer depresief zodat ze steeds weer met die medicijnen moest beginnen..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 14:26

feliciaa schreef:
Mijn moeder slikt ook antidepresiva. Ze heeft nu een aantal keer geprobeerd te stoppen. In het begin ging dat heel goed en was ze heel vrolijk enz. maar na een aantal weken werd ze steeds weer somberder en op het laatst steeds weer depresief zodat ze steeds weer met die medicijnen moest beginnen..

Toen ik stukje voor stukje geen minderen vernam ik ook helemaal niks, voelde me erg erg lekker bij,tot vorige week; begon ik me zweverig te voelen,huilbuien om niks..wat zegt zo'n heeeel klein stukje dan veel zeg....

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:06

Durante, ik weet de waardes van mijn moeder niet, maar ze gebruikt de injecties nu al zo'n jaar of 15.
Haar klachten waren duizeligheid, zenuwachtig, angstig.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:03

jottum schreef:
Hebben jullie allemaal zoveel gewichtstoename? En zijn er ook al mensen die gestopt zijn, bij wie het ook weer terug naar normaal is gegaan?

Nee totaal niet. Woog op het laatst van de ansgt nog 49,5 kilo en ben nu na bijna een jaar slikken wel terug op 54-55 kilo maar dat komt gewoon omdat ik weer normaal kan eten en geen stress heb.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 17:07

Ik ben door de Efexor 16kg aangekomen in een half jaar tijd. Na het stoppen ben ik 12kg afgevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:47

Verafjord schreef:
Ik merkte het pas veel te laat (ik was er toen 5 maanden vanaf) en toen had ik mijn angst al op mijn fjord over gebracht, het gevolg was dat mijn bomproof fjord ineens bang is geworden van tractors (is ze nog steeds, dankzij mij). Het is een heel lang verhaal, dus ik probeer het zo kort mogelijk te houden. Ik ben naar de huisarts gegaan en ben weer begonnen, alleen geen Seroxat meer, maar ik zit nu aan de Prozac. Ik slikte de Seroxat al 12 jaar en ik vrees dat mijn huisarts van jaren terug gelijk gaat krijgen, dat ik gewoon een bepaald stofje in mijn hersenen mis en dus nooit zonder AD kan leven Verdrietig

Dit herken ik, en dit zegt wel weer dat AD geen fabeltje is....Het onerdrukt wel degelijk heel veel emotie's. En dat stofje, zie het als suikerziekte, je lichaam maakt gewoon weinig seretonine aan.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:44

Chiqa schreef:
Dit herken ik, en dit zegt wel weer dat AD geen fabeltje is....Het onerdrukt wel degelijk heel veel emotie's. En dat stofje, zie het als suikerziekte, je lichaam maakt gewoon weinig seretonine aan.

zo legde mijn huisarts het toen ook uit, die vergeleek het met mensen met een hoge bloeddruk die dus hun leven lang ook medicatie moesten slikken

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:58

Ik heb 2 maanden Efexor geslikt maar ben het zelf gaan afbouwen omdat ik me er alleen maar slechter door voelde. Kreeg een heel droge mond, werd misselijk en lusteloos. Nu gaat het weer goed. Ik val niet meer af, kom ook niet aan maar blijf op 65 kilo zitten. De HA weet niet eens dat ik gestopt ben.

Een vriendin van mij is zelf gaan minderen maar dat ging helemaal niet goed. Zij is weer terug op het oude niveau, volgens mij ook met Seprexa. Is behoorlijk aangekomen het afgelopen jaar, minstens 10 kilo.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:09

Ik gebruik zelf geen anti depressiva. Wel ken ik veel mensen die er vanaf wilden. Omdat ze al de bijwerkingen, aankomen etc wilden voorkomen zijn ze gestopt met een iboga behandeling. Door de behandeling waren ze er in een keer vanaf, zonder enige negatieve effecten. Misschien is het interresant?