Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneve schreef:Lenneke_ schreef:Ik kan niet tegen melk en melkproducten (ook yoghurt en karnemelk), ga er van niezen en snotteren.
Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat het me niet lukt om geen zuivel meer te gebruiken. Ik ben dol op yoghurt en kaas.
Melk zit volgens mij ook boordevol groeihormonen, om jonge dieren te laten groeien.
Lenneke hoe verzin je het. Groeihormonen worden nooit, maar dan ook echt nooit gebruikt bij geen enkel voedselproducerend dier in Europa (wel in America trouwens, want daar mag het gewoon). Ook niet stiekum of illegaal. (En ik kan het weten, want ik zit in het vak.) Wil je nooit meer zo iets zeggen of zelfs denken.
anneve schreef:Lenneke hoe verzin je het. Groeihormonen worden nooit, maar dan ook echt nooit gebruikt bij geen enkel voedselproducerend dier in Europa (wel in America trouwens, want daar mag het gewoon). Ook niet stiekum of illegaal. (En ik kan het weten, want ik zit in het vak.) Wil je nooit meer zo iets zeggen of zelfs denken.
Lenneke_ schreef:Ik heb ergens gehoord dat groeihormonen standaart in melk zitten om jonge dieren goed te laten groeien. Ik zeg niet dat mensen het er in stoppen.
evita_ schreef:Elke87 schreef:Volgens mij kunnen inderdaad getinte mensen of in ieder geval zwarte mensen niet tegen melk.
Dat is niet waar. Bijvoorbeeld de Masai in Kenia leven van koeienbloed en melk, en die zijn zo zwart als de nacht.
Veel nomadische stammen leven van melk trouwens.
Je kunt tegenwoordig van je haren kammen al ziektes krijgen. Als je met mate melk drinkt is het niet schadelijk voor de gezondheid. Maar evenmin voegt het iets toe. Gewoon drinken als je het lekker vind, 1 glas per dag is prima en lust je het niet er lekker afblijven.
Gaan we dan ook discussieren over yoghurt, kaas, boter?
Maanling schreef:Nou, ik zal het mijn vriendje (zuid-oost-azisch tiepje) eens vertellen dan.
Jongen, jij bent zo klein omdat je geen milkshakes kunt drinken! Haha!
(zo klein is ie niet hoor, precies even groot dan ik)
Wilawander schreef:Hier iemand met lactose intolerantie. Ik kan absoluut geen melk en yoghurt verdragen. Ook chocolade,toetjes en dergelijke zijn een ramp. Ik moet zeggen dat ik het niet mis behalve dan de chocolade.Maar de dokter zei me dat het niet gezond was om geen melkproductnen binnen te krijgen maar weet niet meer waarom.
marel schreef:Nou, het komt dus niet zozeer door de lactose intelorantie zélf, was niet helemaal compleet in mijn post. Er is onderzoek geweest dat mensen die lactose intolerant zijn, melkproducten gaan mijden. Dit omdat het natuurlijk klachten oplevert. Te weinig calcium intake heeft zo zijn weerslag op groei.
evita_ schreef:De chinese man met wie ik getrouwd ben kan wel tegen melk maar vind het niet specifiek lekker. Zijn hele chinese familie kunnen er wel tegen maar het zit niet in hun cultuur om melk te drinken.
Ik heb in Kenia en Zuid Afrika gewoond en gewerkt en ben het eigenlijk niet tegen gekomen dat de mensen daar lactose intolerant waren. Dan spreek ik uit ervaring dat de meeste mensen juist gek op melk waren daar. Maar kun jij een stam noemen die dat gen missen dan zoolgangster?