Een snel werkend dieet??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LF_xx_D

Re: Een snel werkend dieet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:24

Rijstwafels en fruit werkt bij mij wel goed tegen 'tussendoor trek'. Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:27

katiavl schreef:
6 kg in de eerste twee weken van je dieet kan je makkelijk hoor, zeker gezien de veranderingen in waterhuishouding.
En sommige mensen verliezen gewoon meer in de eerste weken dan andere, wat weinig met crashdieet te maken heeft

Maar vocht zit er ook zo weer aan Knipoog vooral als vrouw zijnde!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:35

wat je kan eten zonder er dik van te worden: bleekselderij. Dat is het enige wat je non stop kan eten, en waarmee je toch afvalt. Is het gezond? Nee.
Er zijn maar weinig dieten die je snel zullen helpen en dan ook lang helpen. Je kan beter langzaam en opbouwend afvallen, ongeveer een halve kilo per week, dan 6 kg in de eerste twee weken.
Dat is ECHT heel slecht, of het nu vocht is of niet. Het heeft wel degelijk met een crashdieet te maken. Een dieet dat de dietiste oid je voorschrijft zal je geen 6 kilo in 2 weken laten kwijtraken, tenzij er noodredenen zijn waardoor je wel zoveel af MOET vallen.

Zoek voor tussendoor vooral producten met weinig calorieën, en veel vezels, zodat je vol zit zonder er veel van aan te komen en kijk verder goed naar wat je dik maakt. Voedingscentrum.nl bevat hierover heel veel informatie.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:58

Een dieet volgen hoef je niet te proberen.
Je moet je eetgewoontes veranderen zo val je af
en hou je de kilo's eraf.

Spreek met jezelf 1 vaste dag in de week af dat je
even een pauze dagje mag in lassen. Dus dan mag je
gerust een keertje friet eten of wat lekkers nemen
maar niet overdrijven natuurlijk.
Wanneer je bijvoorbeeld zaterdag als vaste pauze-dag
neemt wijk daar dan ook niet vanaf.

Anders verval je snel in je oude patroon omdat veel
mensen die 'per ongeluk' gesnoept hebben op hun dieet
dag zoiets hebben van 'de dag is nu toch al verpest ik kan
me nu net zo goed volgooien'. Niet doen dus.

Die andere 6 dagen drink je gewoon zoveel mogelijk water,
thee zonder suiker, cristal clear, spa fruit etc en snoep je niet.

Ga op onderzoek uit op internet naar gezond maar toch lekker
eten en probeer aan deze levensstijl te wennen.

Je kunt beter 5 a 6 keer per dag kleine porties eten dan 3 grote
met een boel kleine porties gaat je stofwisseling sneller werken. Lachen

En natuurlijk ook bewegen! Je hoeft geen 40 uur in de sportschool
te staan om af te vallen. Neem gewoon de fiets in plaats van de auto
of ga eens te voet boodschappen doen etc.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:21

Het proteinendieet... eig. hetzelfde principe als atkins denk ik, veel eiwitten eten, alleen bestaat dit dieet uit vervangmaaltijden.
Na 48 verdwijnt het hongergevoel en gaat je lichaam in ketose (door geen koolhydraten te gebruiken). Je verliest énkel vet! Dus geen vocht of spiermassa.
Mijn moeder is er ooit in 2 maand 11 kg met verloren en m'n zus in 1 maand 10 kg... Maar m'n zus heeft nogal een ongezonde levensstijl en is prompt gestopt en alles is er zo weer aangevlogen.
Het is best handig als je op korte tijd veel gewicht wil verliezen, gemiddeld 2-3 kg per week. Op jezelf dieten kan best wel vermoeiend zijn en je verliest al snel de moed (2 kg kwijt, je laat je even gaan en hup ze zijn er weer bij).
Je kan het wel enkel volgen op doktersvoorschrift en begeleiding Lachen

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:31

ik doe zins 8 weken aan sonja bakker, ik geloofde er nooit zo in, maar ben het wel gaan doen...
ik woog 89.05 kilo, en inmiddels 80 kilo.
het werkt wel allen als je écht wil afvallen, anders wordt het hem niet,... het is echt je eetpatroon aanpassen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 11:35

een snel werkend dieet kan niet samen in 1 zin.
Je hebt een snel dieet (crashdieet) en dan verlies je binnen no-time flink wat gewicht maar dat heb je als je stopt heb je het er net zo snel bij en misschien nog wel meer gewicht.
en dan heb je een werkend dieet, die werkt op de lange termijn en gaat geleidelijk. met vaak beter resultaat op de lange termijn.

Je zult dus een keuze moeten maken

Succes

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 12:13

Hier ben ik weer eventjes,
Nou stress heb ik nu zeker ben namelijk gistere ontslagen wegens niet funtioneren Boos! terwijl ik 2maanden geleden nog loonsverhoging heb gehad omdat het goed ging :S nou ik snap der niks van.
Dit is natuurlijk nogal off maar moest het toch even kwijt.

Ik ga dat boek van Sonja bakker eens doorlezen en snoepen is al een stuk minder geworden. En cola drink ik eigenlijk nooit hooguit 2 glas op en dag verder veel thee(met tegenwoordig een zoetje) en water Lachen

LoveleyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 22:25

gewoon een eetritme aan nemen van 3 maaltijden en tussen de 1 en 3 GEZONDE snacks . 1e week heel lastig om in een ritme te komen maar hou vol en het wordt beloond Knipoog en veel bewegen natuurlijk

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 09:55

skotti misschien kun je die twee glazen cola door cola light vervangen scheelt echt veel Ja In het begin is cola light niet lekker maar dat leer je echt drinken hoor Ja

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 10:00

Skotti schreef:
En cola drink ik eigenlijk nooit hooguit 2 glas op en dag verder veel thee(met tegenwoordig een zoetje) en water Lachen

dat vind ik veel hoor...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:07

Zelfs met sonja bakker mag je 4 glazen light fris per dag Knipoog
En maximaal 8 zoetjes per dag.

Ik drink het zelden maar dat heeft ook meer met mijn PDS te maken. Zo nu en dan kan het best Knipoog

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 16:13

Twee glazen veel?? mmm dan doen er een hoop mensen wat fout denk ik..
Ik ga het vervangen voor light bedankt voor de tip Lachen

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:22

Ik vind het ook best veel... maar het hangt natuurlijk van je eigen metabolisme af.
Zo ken ik een vrouw die er graatmager bij loopt maar 2 liter cola (géén light) drinkt per dag! Gezond is het alleszins niet, ook al zijn het maar twee glaasjes, dat spul zit boordevol suiker.
Ik drink 1,5 à 2 liter water per dag en vaak ook eens een klein flesje cola light.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 16:40

Barco schreef:
een snel werkend dieet kan je uit je hoofd zetten als je de kilo's er ook af wilt houden.
Gewoon 3 keer per dag goed eten, niet snoepen, 3 gezonde tussendoortjes en meer bewegen.
Oh ja en genoeg water drinken.

het honger gevoel zit niet in je maag maar tussen je oren. Dus je kan het wel maar je moet het wel willen.

Eens.
Vorig jaar augustus ben ik begonnen met het veranderen van mijn eetgewoontes. Dat betekende: wat minder aardappels, meer groente en NIET snoepen. Inderdaad de (gezonde) tussendoortjes niet vergeten, die houden je verbranding gaande.
En niet te vergeten: bewegen!
Ik heb dus geen 'speciaal' dieet hoeven volgen, is naar mijn idee ook helemaal niet nodig. Ik heb er 8 maanden over moeten doen om 20 kilo kwijt te raken. Heeft wel even geduurd, maar juist door het veranderen van mijn levensstijl en niet snel drastisch af te willen vallen, ben ik nu op gewicht en kan het zonder veel moeite blijven.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 18:22

Veel snoepen komt door de suiker. Als je suiker binnenkrijgt krijg je een plotselinge energiestoot, maar die is ook plotseling weer helemaal weg. Omdat je dan weer vermoeid raakt, wil je lichaam weer suiker om energie te krijgen. Een vicieuze cirkel dus. Als je een week/twee weken geen 'suikerbommen' meer binnenkrijgt, vraagt je lichaam hier ook niet meer naar. Ik neem als voorbeeld mezelf: 's avonds zat ik altijd aan de chocola, en als ik begon kon ik er ook niet meer mee stoppen. De volgende avond kreeg ik weer zin in chocola, en weer: weg hele reep. Nu heb ik al meer dan een maand geen chocola gehad, en heb ik er helemaal geen zin meer in. Vorige week heb ik 1 stukje gehad, maar de drang om chocola te 'moeten' eten zit er niet meer in. Zorgen dus dat je de vicieuze cirkel doorbreekt en er niet meer in terugvalt!

Ontbijten is ook erg verstandig. Als je 's ochtends goed ontbijt, krijg je aan het eind van de ochtend en in de middag geen 'dipje' en heb je dus minder zin in een lekkere snack of een 'vette bek'.

Light frisdranken zijn eigenlijk niet zo verstandig. Als je de zoete smaak in je mond krijgt, denkt je lichaam dat je suiker binnenkrijgt. De maag bereidt zich hier op voor, maar er komt helemaal geen suiker binnen! Hierdoor krijg je onbewust dus meer trek, omdat je lichaam de suiker verwacht.

Snel afvallen is niet verstandig, omdat je vaak weer terugvalt in je oude eetgewoontes. Stoppen met snoepen en alleen maar aan worteltjes knagen is ook niet prettig. Verstandig met eten omgaan is al voldoende om af te vallen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:44

Ik probeer nu al een tijdje gezond te eten maar ik ben alleen maar iets zwaarder geworden. Nagelbijten / Gniffelen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:53

De eerste week van Sonja Bakker kwam ik ook aan omdat ik veeeeeel meer moest gaan eten dan wat ik deed.

Dus te weinig eten is ook zeer zeker niet gezond Knipoog

Zwennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:08

http://www.ziekenhuisdieet.com/ hier val je 5 kg af in 5 dagen ik heb het een keer gedaan en het is niet echt een aanrader je voelt je heel slap en niet echt lekker in je vel maar als je dat over hebt om 5 kg af te vallen alhoewel het er natuurlijk wel snel weer aan zit Haha!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:17

6 kilo in 2 weken? Dat kan wel hoor. Val ik ook wel af als ik gewoon niet meer snoep, veel water drink en meer beweeg. Lijkt me niet echt ongezond?

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:53

wat mij zo tegenstaat aan SB en dergelijke is dat je best veel tijd moet hebben om al dat soort maaltijden te bereiden.

Ik werk full time, run ongeveer 1.5 huishouden en heb hier dus helemaal geen tijd voor.
Zou graag 3-5 kilo afvallen maar ik eet eigenlijk al weinig en niet slecht.. blijft alleen meer bewegen over en daar heb ik geen tijd voor Boos!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:54

Dat valt dus reuze mee Verward
Wat versta jij onder lang bereiden?
Aardappels, groente en vlees klaarmaken lijkt me iets wat je toch dagelijks doet en daar wijkt het weinig van af hoor!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:23

Ik doe nu sinds 3 weken ook SB, geen idee hoeveel ik afgevallen ben, weeg eigenlijk altijd op maandag, maar ongesteld dus was 2 kilo zwaarden dan vorige week toen stond de stand op 3, dus 1 kilo in de week. Ik vind het heel erg goed vol te houden. Alleen als ik moet sporten eet ik meer dan aanbevolen anders hou ik het sporten gewoon niet goed genoeg vol.

Ik volg het boek alleen maar om me bewust te worden van wat ik eet. En ik merk dus ook dat ik helemaal geen zin meer heb om te snoepen o.i.d. Nee voor mij is het wel ideaal, dat ik er ook nog kilo's mee afval is mooi meegenomen want er mogen er best wel een paar af. Maar te dik ben ik niet Knipoog

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:26

ik ben ook bezig met mijn winterbuikje weg te werken, veel water drinken helpt erg goed

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 16:30

Ik heb geen tijd om s`ochtend omeletten te gaan bakken bijvoorbeeld.. of tijdens de lunch van alles klaar te maken. Tuurlijk sla met kipfilet en dat soort dingen is reuze lekker maar niet haalbaar als je op werk bent en ja ik kan het van huis meenemene maar tegen die tijd is het een vies verlept zooitje..
Ook s` avonds moet alles snel snel en dus staan aardappelen ( met uitzondering van krieltjes of schijfjes) al dus niet eens meer op mijn menu.
Eigenlijk bestaat mijn dag uit s`ochtend 2 sneetjes geroosterd brood met marmite, smiddags een soepje en een wit bolletje met beenham of kipfilet en eventueel een plakje roggebrood en avond eten.. over het algemeen rijst en pasta gerechten.