Niet ontbijten heeft geen nare gevolgen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ringetje

Re: Niet ontbijten heeft geen nare gevolgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 22:11

Ik ontbijt door de weeks met drinkontbijt. Ik krijg echt geen brood door mijn keel dan (daarbij vind ik brood ook niet lekker). In het weekend ontbijt ik meestal met crackers. Ik merk wel dat ik zonder ontbijt misselijk word en ook heb ik rond half 11 ook echt weer honger door de weeks.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:40

Je moet 's ochtends gewoon iets eten of desnoods drinken. Je spijsvertering heeft, als het goed is, de hele nacht op een laag pitje gedraaid.
Als je niet eet 's ochtends en pas rond 12 uur luncht, is de kans dat je aankomt veel groter. Je lichaam gaat in een soort van "overlevings" modus. Er komt weinig binnen, dus als er iets binnenkomt moet dat dubbel en dwars worden gebruikt. Waarbij het lichaam dus sneller vetreserves zal gaan opbouwen, voor de barre tijden....

Het beste is gewoon om 's ochtends iets te eten (maakt niet uit wat) en om per dag 6 eetmomenten te hebben. Zo heb je de minste kans op snaai-buien en op vreetbuien tijdens je lunch of avondeten.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:42

CleovG schreef:
Ik heb geen media bericht, vandaar dat ik het hier plaats.

Bij een programma op nederland 1,2 of 3 wat ik 's ochtends aan het kijken was toen ik ziek was.
Bij dit programma was een wetenschapper wie een boek (je) had geschreven over feiten en fabels over voeding.

Niet ontbijten heeft geen nare gevolgen. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je motor opgang moet komen en dat dit met het ontbijt gebeurt, maar je motor werkt áltijd, op welk tijdstip dan ook.

oké, maar er zijn wel mensen die denken dat ze er van af afvallen,
maar als je 's ochtends niets eet zul je in de loop van de dag alleen maar meer honger hebben en de verleiding tot de koekjes misschien wel niet kunnen weerstaan
ofzo Clown

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:00

Riss schreef:
CleovG schreef:
Ik heb geen media bericht, vandaar dat ik het hier plaats.

Bij een programma op nederland 1,2 of 3 wat ik 's ochtends aan het kijken was toen ik ziek was.
Bij dit programma was een wetenschapper wie een boek (je) had geschreven over feiten en fabels over voeding.

Niet ontbijten heeft geen nare gevolgen. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat je motor opgang moet komen en dat dit met het ontbijt gebeurt, maar je motor werkt áltijd, op welk tijdstip dan ook.

oké, maar er zijn wel mensen die denken dat ze er van af afvallen,
maar als je 's ochtends niets eet zul je in de loop van de dag alleen maar meer honger hebben en de verleiding tot de koekjes misschien wel niet kunnen weerstaan
ofzo Clown

Ik heb er geen last van als ik niet ontbijt. Snoepen doe ik zelden, overgewicht heb ik niet, conditie is top en mijn spieren kunnen makkelijk 100kg aan. Dát alles zonder ontbijt Vork

Volgens mij is dit onderwerp gewoon voor iedereen individueel. Ik kan na 2 dagen zonder eten nog steeds op mijn benen staan terwijl andere mensen al na één gemist ontbijt flauw vallen. Of het gezond is? Tja, té gezond is ook niet goed.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:06

ach, niets is tegenwoordig meer gezond...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 16:47

Al verschillende studies hebben aangetoond dat wie ontbijt meestal een gezonder gewicht heeft (in de zin van minder kans op zwaarlijvigheid). Achja, als jij je er prima bij voelt zonder ontbijt, blijven voortdoen. Ik bedoel, ik geloof ook niet dat het echt nare gevolgen heeft ofzo (maar wel dat je er dik van kan worden). Zelf ontbijt ik echt élke dag. Lachen