veel pijn na plaatsen spiraaltje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kamaron

Re: veel pijn na plaatsen spiraaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:36

Een spiraaltje schijnt voor dames/meiden die geen zwangerschap hebben gehad....veel pijnlijker te zijn aangezien hun baarmoeder nog zo klein is.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:16

Een roesje krijg je niet zomaar. Daar doen ze echt niet zo makkelijk over want ik heb daar ook naar gevraagd en ze zeggen dat de pijn daar niet hoog genoeg voor is dat ze voor iets als een spiraaltje geen roesjes geven. En in feite valt de pijn ook mee het zijn 2 momenten dat het zeer doet. Daarna voel je je alleen beroerd en kan je buikpijn hebben maar dat heb je ook met roesje. Het moment van pijn bij het inbrengen is maar een paar sec.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 13:08

Ik hou ook zeker vol hoor, ik laat hem er echt niet zomaar uithalen, opzich merk ik nu al voordelen, en dat is toch echt positief. De pijn blijft wat zeuren, maar is nu prima te hebben, heb gewoon iets te vroeg geklaagt! Knipoog

De gyn. die hem bij mij zette zei dat ze het nog wel eens onder een roesje deden als de baarmoeder vrij klein was ofzo.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:30

Mijn baarmoeder schijnt écht klein te zijn... maar ik ga niet voor een roesje oid, het is imo slechts een klein moment van auwa, maar daarna hopelijk wel de voordelen Knipoog

Ik zie het maar als het zetten van een piercing - even pijn en daarna weer blij Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:30

mm, heb hem vorig jaar laten zetten , ja idd niet de meest prettige ervaring ter wereld, maar ja tis wel uit te houden
gewoon wegpuffen Clown

ik heb er trouwens echt wel 3 tot 5 dagen last van gehad hoor, kwa kramp bij vlagen etc

maar daarna trok het bij mij goed weg Ja

(heb ook nog geen kinders gehad btw)
zou het gewoon even in de gaten houden , en als het met een krap weekje niet over is even aan de bel gaan trekken bij HA

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:26

Ik heb inmiddels mijn 3de spiraaltje. Wil geen pilletjes slikken...dit is idiaal nergens meer aan denken.
Voorheen een koperenspiraaltje gehad, maar door endometriose en na mijn zwangerschap van vorig jaar een mirena laten plaatsen.
En als je pas bevallen bent dan is het plaatsen minder pijnlijk en was binnen 5 minuten klaar. Als tussendoor al heb je kinderen gehad dat vond ik ook een vervelend gevoel geven. Heb van de laatste keer nauwlijks krampen gehad en ibrorefen helpt er goed bij. Maar van de 2de spiraal wel meer krampen maar door de pijnstillers kon ik het wel goed onderdrukken.
Moet wel zeggen dat ik zo tussen door nog wel eens een flinke kramp krijg en dan moet ik ook echt pijnstillers slikken en dat vind ik dan wel weer vervelend. Maar goed ik vind het verder een goede optie.
Denk ook dat het per persoon heel erg verschilt kwa pijngrens ofzo. Maar goed denk dat het bij vrouwen zonder kids wel wat meer pijn doet. Het is nog nooit opgerekt geweest het hele zaakje en bij zwangere vrouwen natuurlijk wel!

@Rock, ik zie dus ook dat je pas bevallen bent, nou neem ibrorefen in ruim uur voor de tijd van het plaatsen van het spiraaltje. En onspan, want als je gespannen bent kan het ook meer pijn doen.

Nou en mijn libido is echt niet afgenomen. Haha! In tegen deel zelf! En haast niet meer ongesteld is gewoon heerlijk. Bloos

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:32

serena1978 schreef:
@Rock, ik zie dus ook dat je pas bevallen bent, nou neem ibrorefen in ruim uur voor de tijd van het plaatsen van het spiraaltje. En onspan, want als je gespannen bent kan het ook meer pijn doen.

Geen Ibuprofen ivm de borstvoeding... Haha!
Komt in de melk snappie? Haha!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 00:45