nikilover schreef:als je het toch eng vind om de pil te halen vanwege je moeder,maar je zou 'het' toch graag willen doen,is de morning after-pil dan niets voor je?daar hoef je niet zovaak voor terug te gaan?en je hoeft er maar 2 te slikken,de 1e de dag erna en de ander,misschien een week daarna?(heb info voor je gevraagd aan mijn ma,die is er heel open voor)je kan er wel ziek van worden,maar aangezien je met je ongesteldheid buikpijn hebt,kan je het daarop toch afschrijven?ik kan je niks over het gebruik van de pil vertellen,ben net van me 1e keer af.Ik a er wel aan,maar dan waarschijnlijk de dianepil,mijn moeder staat er wel achter.De dokter wou mij de dianepil al voorschrijven vóór ik ongesteld was,vanwege de puistjes die ik toen had ( ik was net 12) dus volgens mij maakt het niet zoveel uit dat je pas 14 bent.
Doe dat toch alsjeblieft niet, als jij na al die keren dat je seks hebt gehad zo'n pil wil nemen, blijft er weinig van je lichaam over. Die pillen zijn alleen in geval van nood, dus als je de pil vergeten bent, of uitgespuugt hebt, en toch onveilige seks hebt gehad, ze zijn absoluut NIET als voorbehoedsmiddel te gebruiken!!
Zo'n pil werkt ook alleen na 1x seks, niet voor langere tijd of iets dergelijks. 1x seks, 1x de morning after, en dus 1x niet zwanger (en 1x flink ziek van die pil) heb je daarna dus weer seks helpt die pil niet meer. Nogmaals het is absoluut geen voorbehoedsmiddel.