De Pil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De Pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:27

BLK schreef:
Anthea schreef:
Vraag me af of een 14 jarige daar wel het geld voor heeft. Lachen

Wat kost dit dan Lachen ?

http://www.online-medicijnen-bestellen. ... ane-35.php
Dat is wel van de Diane 35. €16,99-€24,95.

Voor zover ik weet (Mams haalt altijd de pil voor me.) word die idd vergoed, maar ik heb zo'n idee dat je ouders dat kunnen zien? Weet het niet hoor, kan fout zitten. Lachen

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:31

Volgens mij niet Lachen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:32

Als hij vergoed wordt kunnen je ouders dat 100% zeker nazien Lachen Je krijgt namelijk overzicht van wat er betaald is door de verzekering en waarvoor.

Ook het doktersbezoek enzo Lachen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:34

Je bent nog bij je ouders verzekerd, dus die moeten het ook betalen. Pas als je 18 bent kan je jezelf verzekeren.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:35

wanneer word je 15 dan ?
En ik mocht de pil ook gewoon hebben omdat ik er niet meer tegen kon en ik het wel handiger vond en mijn moeder was het er helemaal mee eens Nagelbijten / Gniffelen Ik ben toen zelf naar de dokter gegaan om het aan te vragen

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:36

Thats_Me schreef:
Als hij vergoed wordt kunnen je ouders dat 100% zeker nazien Lachen Je krijgt namelijk overzicht van wat er betaald is door de verzekering en waarvoor.

Ook het doktersbezoek enzo Lachen

Ooh okee, dat wist ik niet Lachen

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 20:36

Ik word over 4 weken 15. Lachen
Ik ga morgen even de dokter bellen en vragen hoe het zit! Bedankt allemaal. Haha!

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:57

Even volgen

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:32

officieel hoef je geen toestemming te hebben van je ouders,
maar het is natuurlijk wel fijner.
misschien weet zij ook wel dat je het erg onregelmatig bent en last hebt etc.?
en vertel anders dat ze je toch niets kan verbieden qua seks, en dat het dan nog het beste op de meest veilige manier moet gebeuren

xMargot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:32

officieel hoef je geen toestemming te hebben van je ouders,
maar het is natuurlijk wel fijner.
misschien weet zij ook wel dat je het erg onregelmatig bent en last hebt etc.?
en vertel anders dat ze je toch niets kan verbieden qua seks, en dat het dan nog het beste op de meest veilige manier moet gebeuren

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 00:03

Je zit nu ook met een eigen risico, dus ik denk wel dat je ouders het te zien krijgen op een afschrift van de verzekering...

De pil stiekem slikken lijkt me ook niet handig, ik denk dat je 'm dan heel snel een keer vergeet omdat ie dus ook niet in het zicht ligt.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:55

Somebitch schreef:
Gewoon tegen je moeder zeggen dat je aan de pil wilt omdat je hevige menstruatie hebt met veel buikpijn en je het zeer onregelmatig bent. Lachen

Verder vind ik je wel te jong om seks te hebben.. Scheve mond

daar ben ik het wel mee eens, ik ben ook 14 en ik denk er zelfs niet aan(omdat het idee me al gruwelijk lijkt) maar dat moet de TS zelf weten.Weet iemand uberhaupt hoeland je de diane pil door mag slikken?

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:07

geen last van, ben allergisch voor de pil..

maar er is toch een apart soort pil voor als je jonger bent dan een bepaalde leeftijd?
mij is namelijk altijd verteld dat je dan de normale die wel vergoed wordt niet kunt krijgen.
Dit is dan een lichtere versie, die heb ik ook gehad om te kijken of dit bij mij zou helpen.

maar als ik jou was zou ik hem niet stiekem gaan slikken. anders kun je misschien proberen om eerst alleen met de dokter te praten hierover en daarna een keer samen met je moeder langs te gaan, misschien dat hij jou moeder kan overtuigen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:12

Heb je al gebeld? Lachen

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:24

Ik wil nooit meer de pil ik kreeg darm en maag bloeding van.
en Mijn nicht slikte ook de pil heel trouw maar ze kreeg toch een kind.
bleek de pil haar niet goed te beschermen.
ze ging met buik klachten naar de dokter en kreeg ze tehoren dat ze aan het bevallen was.

zo vertrouwelijk is een pil dus ook niet.
ik zou alleen niet weten welke ze slikte je heb zoveel soorten.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:34

als je het toch eng vind om de pil te halen vanwege je moeder,maar je zou 'het' toch graag willen doen,is de morning after-pil dan niets voor je?daar hoef je niet zovaak voor terug te gaan?en je hoeft er maar 2 te slikken,de 1e de dag erna en de ander,misschien een week daarna?(heb info voor je gevraagd aan mijn ma,die is er heel open voor)je kan er wel ziek van worden,maar aangezien je met je ongesteldheid buikpijn hebt,kan je het daarop toch afschrijven?ik kan je niks over het gebruik van de pil vertellen,ben net van me 1e keer af.Ik a er wel aan,maar dan waarschijnlijk de dianepil,mijn moeder staat er wel achter.De dokter wou mij de dianepil al voorschrijven vóór ik ongesteld was,vanwege de puistjes die ik toen had ( ik was net 12) dus volgens mij maakt het niet zoveel uit dat je pas 14 bent.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:39

Voor vrouwen van boven de 21 wordt de pil niet meer vergoed.
Zelf heb ik Microgynon 30 en die kost mij 18 euro per half jaar.
Volwassen vrouwen kunnen dan ook zonder recept de pil halen bij de apotheek, misschien wil de moeder van je vriend dat wel voor je doen.
Het nadeel is dan natuurlijk wel dat het niet wordt vergoed, maar dat kost je dan 36 euro in het jaar totdat je moeder je wel oud genoeg vindt voor de pil.
Als je het vergoed wilt hebben ben ik bang dat het niet kan zonder dat je ouders er achter komen, of je moet zelf alles al betalen en zelf alle ziektekosten enzo afrekenen, maar dat neem ik niet aan.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:14

nikilover schreef:
als je het toch eng vind om de pil te halen vanwege je moeder,maar je zou 'het' toch graag willen doen,is de morning after-pil dan niets voor je?daar hoef je niet zovaak voor terug te gaan?en je hoeft er maar 2 te slikken,de 1e de dag erna en de ander,misschien een week daarna?(heb info voor je gevraagd aan mijn ma,die is er heel open voor)je kan er wel ziek van worden,maar aangezien je met je ongesteldheid buikpijn hebt,kan je het daarop toch afschrijven?ik kan je niks over het gebruik van de pil vertellen,ben net van me 1e keer af.Ik a er wel aan,maar dan waarschijnlijk de dianepil,mijn moeder staat er wel achter.De dokter wou mij de dianepil al voorschrijven vóór ik ongesteld was,vanwege de puistjes die ik toen had ( ik was net 12) dus volgens mij maakt het niet zoveel uit dat je pas 14 bent.

Doe dat toch alsjeblieft niet, als jij na al die keren dat je seks hebt gehad zo'n pil wil nemen, blijft er weinig van je lichaam over. Die pillen zijn alleen in geval van nood, dus als je de pil vergeten bent, of uitgespuugt hebt, en toch onveilige seks hebt gehad, ze zijn absoluut NIET als voorbehoedsmiddel te gebruiken!!

Zo'n pil werkt ook alleen na 1x seks, niet voor langere tijd of iets dergelijks. 1x seks, 1x de morning after, en dus 1x niet zwanger (en 1x flink ziek van die pil) heb je daarna dus weer seks helpt die pil niet meer. Nogmaals het is absoluut geen voorbehoedsmiddel.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:22

zorro schreef:
nikilover schreef:

Doe dat toch alsjeblieft niet, als jij na al die keren dat je seks hebt gehad zo'n pil wil nemen, blijft er weinig van je lichaam over. Die pillen zijn alleen in geval van nood, dus als je de pil vergeten bent, of uitgespuugt hebt, en toch onveilige seks hebt gehad, ze zijn absoluut NIET als voorbehoedsmiddel te gebruiken!!

Zo'n pil werkt ook alleen na 1x seks, niet voor langere tijd of iets dergelijks. 1x seks, 1x de morning after, en dus 1x niet zwanger (en 1x flink ziek van die pil) heb je daarna dus weer seks helpt die pil niet meer. Nogmaals het is absoluut geen voorbehoedsmiddel.

ik zei ook niet dat het een geschikt voorbehoedsmiddel is.maar als ze niet aan die pil gaat komen,en gaat gebeurt toch heeft ze toch IETS.beter als een kind in je buik of een abortus!!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:22

Ik heb destijds een afspraak gemaakt met mn huisarts en ik heb vervolgens gewoon de pil gekregen. Mijn arts had geen flauw idee wat mijn ouders er van vonden en hij heeft hier ook niet naar gevraagd (als hij het wel had gevraagd; mijn ouders vonden het prima). Ik was toen net 15 geworden.
Het lijkt me overigens wel hééél erg belangrijk dat je, in het geval dat je je moeder niet inlicht, de pil GOED verstopt. Anders is het natuurlijk vragen om problemen! Clown

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 12:45

Bij de pil moet een een kleine eigen bijdrage betalen.
Behalve bij de diane omdat deze ook een medice werking heeft

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:03

Judje schreef:
Voor vrouwen van boven de 21 wordt de pil niet meer vergoed.
Zelf heb ik Microgynon 30 en die kost mij 18 euro per half jaar.
Volwassen vrouwen kunnen dan ook zonder recept de pil halen bij de apotheek, misschien wil de moeder van je vriend dat wel voor je doen.
Het nadeel is dan natuurlijk wel dat het niet wordt vergoed, maar dat kost je dan 36 euro in het jaar totdat je moeder je wel oud genoeg vindt voor de pil.
Als je het vergoed wilt hebben ben ik bang dat het niet kan zonder dat je ouders er achter komen, of je moet zelf alles al betalen en zelf alle ziektekosten enzo afrekenen, maar dat neem ik niet aan.

Volgens mij verschilt het wel per verzekering. Ik ben 20 en betaalde bij mijn vorige verzekering (National Academic) altijd een euro per maand eigen bijdrage ofzo. Nu bij mijn nieuwe verzekering (Avero) hoef ik niets bij te betalen. Ik ben nog geen 21 dus, ik weet dus ook niet of het dan opeens meer kost, maar het verschilt wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:05