Verslaafd aan neusspray

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Verslaafd aan neusspray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 17:02

Jep, het BSN topic.

maar met een beetje geluk kan ik mijn abonnement weer spoedig opzeggen. Wanneer zou je er 'officieel' vanaf zijn? Ik denk na zo'n 3 weken onthouding.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:04

O, jee hebben we straks een lid minder. Gelukkig maar he, hoop dat je er snel
vanaf bent, ik vind het knap dat je het zo doet hoor. Ik denk als je er een week of in ieder
geval 2 weken vanaf bent dat je wel "clean" bent hoor Knipoog

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:06

De vorige keer dat ik gestopt ben had ik er na een paar dagen al geen last meer van Lachen

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:06

Hier nog een verslaafde Gaaaap! Al heel lang, heb al zoo vaak geprobeerd af te kicken, maar lukt echt niet.... bluh!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:07

Ja vreselijk he en daarnaast ben ik ook nog verslaafd aan de labello Bloos

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:11

hoi

Ik ben dus ook vreselijk verslaafd aan neus (druppels).
Ook doordat ik dus heel erg hooikoorts heb en andere spullen niet helpen, maar van deze gaat ie wel open, gebruik het al jaren en kan echt niet zodner ook niet slapen, omdat ik ook asmatische problemen heb door die hooikoorts, als mijn neus dus 's nachts dichtzit en dan ga ik door mijn mond ademen en als ik dan wakker word zit alles dicht en stik ik zowat dus gebruik het altijd...

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:13

Als ik verkouden ben gebruik ik mijn neusspray meestal ook langer dan een week, maar echt 'verslaafd' ben ik er gelukkig niet aan Lachen Ik krijg altijd wel bloedneuzen van dat spul, dus dat weerhoudt me dan wel om het langer te gebruiken.
Maar snap je opzich wel, met dichte neus slaap ik ook niet lekker en heb ik de volgende dag standaard heel erg keelpijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 17:14

Kijk, en daar heb ik gelukkig nog nooit last van gehad, van neusbloedingen. Toen ik vorig jaar bij de dokter was, was er gelukkig ook niets aan de hand, behalve rood en geirriteerd.
Waar ikzelf heel bang voor ben (en daarom stop ik ook) is verlies van reuk en smaak. Ik eet zo graag: dat moet me wel blijven smaken!

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:15

Mijn neus zit nu alweer dicht, en wil weer neusspray pakken, maar ik doe het NIET Bloos

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:16

Sterk hoor Martine_, volhouden hoor OK dan!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:18

Ikzelf gebruik (gelukkig) alleen een neusspray bij een echte verkoudheid, maar ik had vroeger wel een vriendinnetje die eraan verslaafd was en continu bloedneuzen had.
Ik ben ook allergisch voor vanalles, in het bijzonder voor gras, maar nog een stuk of tig dingen, daarom slik ik standaard histamineremmers. Ik moet zeggen dat ik het daar al een tijdje goed op doe, behalve als ik een hele avond katten ga aaien en histamineverhogende producten eet.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:21

Die neusspray van 75,- , Budesonide heet het, is een nevelspray van de apotheek.
Uiteraard alleen op recept verkrijgbaar dus zou je het bij je huisarts aan moeten kaarten.
het is geloof ik wel voor allergie ook al kwam uit mijn test dat ik die niet had, toch is het wel een allergische reactie agz als ik de spray gebruik nergens last van heb ..

en dat laatste is in mijn geval het belangrijkst Vork

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 17:22

you go martine!

Heb je wel nog in huis dan? Dan lijkt het me wel extra moeilijk....

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:14

Oei. Het is echt slecht om zovaak neusspray te gebruiken. Hooguit een week, daarna echt stoppen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:20

Hee,

Ik heb het ook gehad. Ik ben jaren verlsaafd geweest aan Otrivin neusdruppels Bloos Mocht hooguit een week gebruikt worden. Zo zat geworden dat ik naar de KNO arts ben gegaan. Ik ben nu geopereerd en heb er nu geen last meer van ! (Heb ook hooikoorts).

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:26

Sophie2 schreef:
Oei. Het is echt slecht om zovaak neusspray te gebruiken. Hooguit een week, daarna echt stoppen.

Het is ook echt slecht, maarja echt zo lastig! Als je neus dicht zit is zo kloten...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:42

Martine__ schreef:
Sophie2 schreef:

Het is ook echt slecht, maarja echt zo lastig! Als je neus dicht zit is zo stinkmodder...

Idd, geen lucht krijgen is een ramp!!!
Stom zeg, ben vroeger gestopt met roken, waarvan iedereen zei dat het zo moeilijk is...
Nou, in vergelijking met neusspray is het stoppen met roken echt een eitje!!!

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:16

Ik ben er ook verslaafd aan geweest, en heb de cold turkey gedaan.

Nu ruim een halfjaar laten kan ik nog steeds niet fantsoenlijk ademen door mijn neus, en slaap ik s'nachts altijd met mond open. Niet beginnen aan neusdruppels dus!

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:37

Ik ben er nu weer vanaf. Hahaha, maar ik pak het nog wel elke keer als ik verkouden ben of veel last heb van hooikoorts. Ik krijg gewoon echt hoofdpijn als ik mijn hele neus dicht heb zitten...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:47

Mijn neus zit nu dicht en ik heb een lege spray meegenomen i.p.v. een
volle Boos! Ik word helemaal gek hier van die dichte neus Verdrietig

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:56

ik heb het ook heel lang gehad. Ook allergiën, en paniek bij verstopte neus, dan kan ik dus echt niet slapen.
Maar ik ben er mee gestopt, wegens bloedneuzen, en op dringend aanraden van de huisarts.
Ik heb nu van de huisarts een ander soort neusspray meegekregen, daar zitten cortisonen (oeps doping??) in, en het is heel ander spul. het prikt niet, maar mn slijmvliezen blijven er toch soepel van en ik heb geen last meer van pijnlijke neus. Deze spray mag wel langere tijd gebruikt worden. Ik kan wel eens op de verpakking kijken hoe het precies heet als iemand dat wil weten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 10:58

Dat zal wel flexonase zijn (of een vorm daarvan)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:57

Ik was altijd een goeie sponsor voor Otrivin..
En na enige pogingen om er vanaf te blijven heb ik nu het middel gevonden voor mij..

Ik maak het zelf..
Ik doe een aantal druppels nasivin in een oud flesje van de otrivin en dat meng ik met een zoutoplossing.
Ik ben begonnen met 100 druppels nasivin, aangevuld met zoutoplossing..
(zoutoplossing reinigt immers de holtes in je hoofd.. de eerste weken moest ik ook vaak snuiten)

Ik doe elke 2 weken minder nasivin druppels... ik bouw elke keer met 25 druppels af..
Ik zit nu op 50 druppels per flesje en doe daar ongeveer een week mee.
In theorie zou ik dus over een maand van die troep af zijn, en dan alleen de zoutoplossing nog... maar dat is iig niet schadelijk!

En dat scheelt iig wel met 3 flesjes otrivin per week!!! Nu doe ik met 1 flesje nasivin ruim 4 weken...

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:30

Hier ook een ex-verslaafde!

Ook met (schijnbaar) erbij horende neven-aandoeningen zoals, astma hooikoorts en allergieen... Huilen

Naast het feit dat zo'n verslaving buitengewoon irritant en duur is, is het ook nog eens heel ongezond.
Ik werd op een gegeven moment door de verkoopster (lees; dealer Bloos ) geattendeerd op het feit dat teveel en langdurig gebruik van neusspray hartklachten kunnen ontstaan...!

Ik ben ook cold turkey gegaan en geen moment spijt gehad! Ik ben er volledig vanaf en taal er niet meer naar! Ook zit mijn neus nog maar zelden echt dicht. Ik koop het ook echt nooit meer, ook niet als ik eens verkouden ben.

Heel veel succes hoor!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

(Hmmm., nu ik erover nadenk is "cold turkey" echt mijn manier van afkicken...ben zo ook al eens plotsklaps gestopt met roken! Misschien nu ook maar eens cold turkey met voedsel gaan..! Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:45

heyy..
hier geen verslaafde, maar kan niet zonder medicijnen.
2 bloedtesten gehad en ben voor helemaal niks allergisch, maar zodra ik stop met aserus ofso( blauwe pilletjes) & neuspoeder, zit me neus direcht helemaal dicht, dagen hoofdpijn en niezen tot je erbij neer valt.

Moet van mijn dokter deze pilletjes en die neuspoeder verplicht gebruiken totdat er zo'n vrouw daar bij de huisartsen post komt die dan een uitgebreidere test gaat doen..

Succes met afkicken hihi!