Tatto laten zetten, smeren met vaseline of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Tatto laten zetten, smeren met vaseline of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:36

Ik heb gewoon gesmeerd met vaseline. Is prima gegaan hoor.
Overigens heb ik dat maar paar dagen gedaan, toen was het wel genoeg voor mij Haha!
Geen witte plekjes of vervaagde inkt.

Raar dat het niet meer mag.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:44

Ik heb toendertijd ( 1999) moeten smeren met Vaseline Derma care.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:47

Chantal86 schreef:
Dat hou je altijd dat die niet goed heeft gepakt op bepaalde plekjes. Heb ik ook, En zeg al 3 jaar dat ik met tatoeage's moet laten bij werken. Haha

Hahahaha, ik herken dit heel erg. Ik heb m'n tattoo nog niet zo erg lang, nu bijna een jaar, maar zeg al wel meer dan een half jaar dat ik dat echt ga doen Clown Overigens was het zetten ook best pijnlijk (voet), misschien dat dat me een klein beetje weerhoudt Clown

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:32

Ik kreeg zuurvrije vaseline mee van de tattooshop,
prima spul Ja

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:25

Ik heb mijn tatoo alweer 13 jaar. Ik moest toendertijd flink smeren met vasaline. Kan nu vast ook geen kwaad.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:49

Ik kreeg een zakje zalf mee, was speciale zalf voor na een tattoo.
Ik heb een tattoo onder aan mijn rug en 1 op mijn voet.

Ik vind het raar dat er niet bij gezegt is dat je het moet insmeren. Als je het korstje niet zacht houd brokkelt het als het ware af waardoor de inkt aan het korstje blijft zitten en dan krijg je witte plekjes.
Je moet echt zorgen dat het goed vettig blijft.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:47

kehdra schreef:
Kieffer schreef:
Ook ik heb het altijd met vaseline gedaan en mijn tattoo is pikzwart Lachen

de tattoos die ik gezien heb die niet ingesmeerd waren die waren ook pikzwart, en hele mooie heldere felle kleuren....

Zeg ik dan dat tattoo's die niet ingesmeerd worden niet pikzwart kunnen zijn of heldere kleuren kunnen hebben?

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 10:51

check even het tattoo topic anders...

Ik zit onder de tattoos en smeer met babyolie of bepanthen (van bayer) werkt perfect, binnen een week is het genezen...

edit* alleen smeren als je er last van hebt (in de zin van gaat jeuken), dus juist niet te vet houden, de huid moet zelf genezen en dat gebeurt niet als je het vet houdt...
Ik heb ook nog niet vaak tattooeerders gezien die elke dag smeren 10x ofzo... die smeren 1x en laten het dan...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:06

Citaat:
de tattoos die ik gezien heb die niet ingesmeerd waren die waren ook pikzwart, en hele mooie heldere felle kleuren.....

----------------------------------------------------------------------------------
Zeg ik dan dat tattoo's die niet ingesmeerd worden niet pikzwart kunnen zijn of heldere kleuren kunnen hebben?

nee hoor, ik heb...... euhm.... *telt*... zelf 9 tattoo's en heb ze allemaal ingesmeerd en de meeste zijn ook pikzwart, of door de jaren heen wat lichter geworden.

dus ze zullen wel gewoon mooi uitkomen, maar de tattoo's die niet ingesmeerd worden die worden óók pikzwart en de kleuren blijven fel.

dus hoe het er uiteindelijk uitkomt te zien, heeft volgens mij niks te maken met het wel of niet insmeren. Het enigste verschil is dat de tattoo's die niet worden ingesmeerd, sneller genezen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 15:19

Smeer nu met calendula zalf, dat helpt goed tegen het branderige gevoel, de tatoo gaat vervellen nu dus het ziet dr niet uit, maar dat zal wel zo horen.

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:04

hooi, toen mij broer de tattoo op zn arm heeft laten zetten heeft hij eerst met vaseline gesmeerd en toen de tattoo uitgebreidt werd heeft hij zo'n steriel gaasje met zalf erop gehad zodat het niet opdroogte zeg maar! maar waardat gaasje precies voor was weet ik niet meer...ik wil er heel graag 1 op mn voet net boven de tenen laten zetten maar ik weet niet wat hahahaha! denk ik maar wachten totdat ik kinderen heb ofzo...

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:44

Ik moest wel gewoon met vaseline insmeren, na 3 maanden heb ik het bijlaten kleuren, zaten wat witte plekjes. In de tijd tussen het zetten en het bijkleuren was ook de GGD geweest, ineens weer compleet andere regels. De tatoeerder mocht mij ook niet meer aanraden de tattoo in te smeren met vaseline, ondanks dat hij dat wel het beste vindt (uit eigen ervaring)! Ik heb het ook wel gewoon gedaan, is mij prima bevallen namelijk!
Ook na het bijkleuren mocht hij er geen folie meer over doen (nieuwe regels GGD) terwijl dit voorheen wel altijd mocht en dit nog steeds zijn voorkeur heeft.
Maar zo te lezen heeft iedere tatoeerder zijn eigen manier van werken en eigen voorkeuren.