Wie zijn kind heeft er ook ADHD?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Re: Wie zijn kind heeft er ook ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:58

Heb net jouw beginstuk voor gelezen aan mijn vriend. Hij herkent zich er HELEMAAL in! Zo was hij vroeger zelf ook. Idd ook adhd (naast een storing in de hersenen, vanwege een fout bij de geboorte), tegenwoordig... 33 jaar later, heeft hij uiteindelijk wel wat rust in z'n flikker.
Mijn vriend gebruikt trouwens geen medicijnen, wel blowt hij. Jaar terug heeft hij het toch eens geprobeerd, ritalin. Maar dat was echt niets voor hem, evenals concerta. Hij voelde zich er alleen maar sloom van. Nu dus geen medicijnen voor hem, en het gaat goed.

Ookal heeft hij wel vaak last van z'n hyperactieve dagen! Haha!

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 00:48

Iedereen bedankt voor de berichtjes/tips en goede informatie. Morgen ga ik visoli kopen en meteen uitprobreren. Vandaag heeft mijn zoontje een compliment gehad van zijn juffrouw dat hij mooi kan knutselen en een goede motoriek heeft. S'middags is hij uit de klas gestuurd begon druk te doen en te roepen tijdens film kijken.
Maar thuis gaat het goed we weten allemaal hoe hij is,
Hij kan heel erg lief zijn( als hij alleen is) en houdt van helpen.
Maandag als het goed is krijgt hij zijn bril. Ik heb al heel veel met hem gepraat dat als iemand wat zegt dat hij zich niet druk moet maken. Want nu kan hij net zo goed als superman kijken.
Ik denk dat behalve de vervelende eigenschappen van adhd dat er ook goede eigenschappen zijn. Soms is hij vreselijk grappig en zegt/ doet hij van de maffe dingen die je laten lachen tot je buikpijn hebt. Waar ik mijn anderen kinderen niet enthousiast voor krijg wordt hij weer "razend" enthousiast van, hij is overal voor te porren. Ook maakt hij spullen van anderen kapot hij is heel erg dankbaar met alles wat hij zelf krijgt. Dan krijgt hij b.v nieuwe kleren en gaat hij ermee slapen omdat hij zo blij is.
Misschien is het ook leuk voor de andere moeders/ zussen/ vriendinnen of wie dan ook de goede eigenschappen te vertellen van zichzelf of andere met deze aandoening( of hoe je het noemt)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 15:05

Goede eigenschappen heeft iedereen Lachen maar ik merk wel idd dat mijn vriend echt lief en vooral heel eerlijk is. Daarbij heeft hij echt 'normen en waarden' vanuit huis meegekregen. Ookal is het zo'n boef geweest en is hij uit huis geplaatst... zo slecht hebben zijn ouders het allemaal niet gedaan Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:19

Mijn dochter krijgt dus nooit geen melk producten meer.Ze vroeg om water bij oma en het avond eten omdat ze weet dat ze daar zeker niet druk van wordt.Maar oma gelooft niet in druk worden van melk producten, dus geven ze haar een halve beker melk.Na het eten veranderd ze van een lief kind in een monster,echt niet normaal maar dat wist ik al.Dus krijgt mijn dochter de schuld, ik heb maar niks gezegd en we gingen naar huis.Dus volgende keer gaat de alpro soya mee.

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:03

Tuurlijk hebben mensen met ADHD ook goede eigenschappen, dat heeft iedereen.
Helaas is het wel zo, dat mensen/kinderen met ADHD bijvoorbeeld vaak alleen maar worden gezien als: 'dat drukke kind'. Terwijl ze ook echt gewone mensen zijn.
Mijn broertje is echt lief Lachen Hij kan heel zorgzaam zijn en komt graag voor me op Lachen
Alleen 'S ochtends botst het vaak tussen mij en hem, dan heb ik een ochtendhumeur en is hij druk (omdat zijn pilletje dan nog niet werkt). Maar dat ligt niet alleen aan hem, dat ligt gewoon aan ons beide. Tong uitsteken

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:11

Mijn zusje heeft ook ADHD en wij hebben meteen medicatie gegeven, en het helpt echt. Ze voelt zich er ook veel beter bij en ze is zich er ook van bewust dat alles vlotter en beter gaat als ze ze genomen heeft.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 03:27

ik heb zelf adhd, en hoor nu (13 jaar later) dat ik een monstertje was als klein kind Tong uitsteken heb vanaf m'n 7e ritalin gebruikt, en merk nu nog dat ik heel druk kan worden als ik m'n medicatie thuis vergeet (thuis geen problemen, behalve dat ik de concentratie niet heb voor huiswerk zonder, maar op school en druk en geen concentratie = herrie)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 11:38

Denise1984 schreef:
Ook zit hij nu op judo en daar kan hij goed z'n ei kwijt.

Een goede vriend van mij heeft ook ADHD. Medicijnen heeft hij geprobeert, maar ook snel mee gestopt. Hij had het gevoel niet meer zichzelf te zijn.. Wat voor hem een erg goede manier was om met zijn ADHD om te gaan waren, zoals denise hierboven zegt, gevechtsporten. Hoe tegenstrijdig het ook kan klinken, om iemand met agressieve driftbuien op gevechtsport te sturen.. Maar juist door die sporten leren ze hun energie en driften te doseren en zich te beheersen. Door hier vaak op te trainen en te oefenen kunnen ze meer innerlijke rust vinden, omdat ze weten hoe met die energie om te gaan.

De jongen waar ik over spreek zat in het gewone middelbare onderwijs ook totaal niet op zijn plaats. Uren achter elkaar stilzitten, luisteren naar theorie.. Nee, niets voor hem. Hij is dan overgeschakeld naar een sportschool (ja, optie gevechtsport) waar hij door de combinatie van sport met theorie zich wél beter kon concentreren. Nu is hij vollop bezig met de opleiding voor politie..

Verder heb ik weinig slechts te zeggen over hem. Ik heb vaak mensen horen zeggen 'ach, zo ne uitslover, hij denkt van zichzelf dat hij geweldig is....'. Als je hem echt leert kennen merk je dat hij erg gevoelig en onzeker over zichzelf is en daarom ook vaak gewoon het masker van 'de stoere' opzet. Eens je door dat masker kan zien is hij geweldig. Altijd vrolijk, altijd enthousiast om iets te gaan doen, altijd de sfeermaker als we uitgaan, heel plichtsbewust... Als hij ergens voor gaat, dan gaat hij er ook gewoon helemaal voor.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 12:51

Ik vind zo jammer dat mensen alleen maar het negatieve gedrag zien. Ik snap wel waarom maar er zijn ook dagen op school dat het goed gaat, maar die worden niet lang herrinerd. Hij gaat nu twee keer per week naar atletiek, ik zit te denken om er een keer per week karate/kickboxing erbij te doen. Ik wil hem ook niet overbelasten dus denk dat ik het even een maandje ga uitproberen, Als hij moe is wordt hij soms ook drukker.
Wat vervelend Marleen_user dat je moeder geen rekening houdt met dieet. Tantjeuh wat goed dat die vriend van jou een manier heeft gevonden ermee om te gaan en dat dit zijn manier van broodwinning kan worden.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:00

Ik heb ook ADHD en gebruik wel medicijnen. Ik zou nietzonder willen want dan wordt ik gek van de dingen die ik moetdoen (van mezelf) En dan kan ik ook niet slapen omdat ik dan veel te veel word bezig gehouden.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:19

Citaat:
merk je dat hij erg gevoelig en onzeker over zichzelf is

Ja dat merk ik ook bij mijn vriend. Maar ik ben er 100% zeker van dat hij bij mij zichzelf is en ik 100% bij hem. Bovenal is hij een heel eerlijk persoontje Lachen maar onzeker is hij idd. Ook omdat mijn vriend 100% afgekeurd is, helpt ook niet echt mee.