Denise1984 schreef:Ook zit hij nu op judo en daar kan hij goed z'n ei kwijt.
Een goede vriend van mij heeft ook ADHD. Medicijnen heeft hij geprobeert, maar ook snel mee gestopt. Hij had het gevoel niet meer zichzelf te zijn.. Wat voor hem een erg goede manier was om met zijn ADHD om te gaan waren, zoals denise hierboven zegt, gevechtsporten. Hoe tegenstrijdig het ook kan klinken, om iemand met agressieve driftbuien op gevechtsport te sturen.. Maar juist door die sporten leren ze hun energie en driften te doseren en zich te beheersen. Door hier vaak op te trainen en te oefenen kunnen ze meer innerlijke rust vinden, omdat ze weten hoe met die energie om te gaan.
De jongen waar ik over spreek zat in het gewone middelbare onderwijs ook totaal niet op zijn plaats. Uren achter elkaar stilzitten, luisteren naar theorie.. Nee, niets voor hem. Hij is dan overgeschakeld naar een sportschool (ja, optie gevechtsport) waar hij door de combinatie van sport met theorie zich wél beter kon concentreren. Nu is hij vollop bezig met de opleiding voor politie..
Verder heb ik weinig slechts te zeggen over hem. Ik heb vaak mensen horen zeggen 'ach, zo ne uitslover, hij denkt van zichzelf dat hij geweldig is....'. Als je hem echt leert kennen merk je dat hij erg gevoelig en onzeker over zichzelf is en daarom ook vaak gewoon het masker van 'de stoere' opzet. Eens je door dat masker kan zien is hij geweldig. Altijd vrolijk, altijd enthousiast om iets te gaan doen, altijd de sfeermaker als we uitgaan, heel plichtsbewust... Als hij ergens voor gaat, dan gaat hij er ook gewoon helemaal voor.