Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er wel eens xtc gebruikt en jullie ervaring hierme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:08

Arabian_Girl schreef:
Xtc is ook niet echt verslavend..aan roken ben je eerder verslaafd

Ja maar aan XTC kán je verslaafd raken. Of iig, je wil steeds weer gebruiken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:09

We hadden daar niet over hoor Chubby..

Juul zegt dat je van 1 verkeerde pil doodgaat.
En ik zeg dat je als je die pil laat testen je dat kunt weten.

Toen ging het erover dat je eraan verslaafd kon worden. Knipoog

Juul je kán er niet verslaafd aanraken. Als jij een week lang gebruikt krijg je de 1e dag dat je stopt echt geen afkickverschijnselen..
De drang om nog een keer te gebruiken is er wel.. Maar daarvoor moet je gewoon sterk zijn en tegen jezelf 'nee' zeggen. Lachen En iedereen kan dat. Je moet het alleen ook willen. Lachen Dat is het zelfde als stoppen met roken. Ja

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:09

De meeste mensen raken niet verslaafd aan xtc.Wij hebben het ook een tijd gedaan wel met lange tussenpozen.En die werd altijd gecontroleerd.En wij kunnen echt wel nee zeggen hoor,heel makkelijk zelf.Sommige mensen drinken elke weekend tot ze erbij neer vallen en daar hoor je niemand over.En als je dan hoord dat iemand drugs gebruikt krijg je alleen kritiek.Beetje raar.Als je normaal gebruikt en naar je lichaam luisterd is er niks aan de hand.Ik had aan een hele pil de hele nacht plezier en dan was het weer klaar.En ik heb ook wel eens op een feest niks gebruikt en ik miste echt niks hoor.Ik vindt het leuk om op een feest eens te gebruiken maar vermaak me ook zeker zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:11

Somebitch schreef:
We hadden daar niet over hoor Chubby..

[naam] zegt dat je van 1 verkeerde pil doodgaat.
En ik zeg dat je als je die pil laat testen je dat kunt weten.

Toen ging het erover dat je eraan verslaafd kon worden. Knipoog

[naam] je kán er niet verslaafd aanraken. Als jij een week lang gebruikt krijg je de 1e dag dat je stopt echt geen afkickverschijnselen..
De drang om nog een keer te gebruiken is er wel.. Maar daarvoor moet je gewoon sterk zijn en tegen jezelf 'nee' zeggen. Lachen En iedereen kan dat. Je moet het alleen ook willen. Lachen Dat is het zelfde als stoppen met roken. Ja

TS kan blijkbaar niet makkelijk nee zeggen ertegen want ze blijft steeds opnieuw gebruiken. Of jij dat nou een verslaving wil noemen of niet, goed is het niet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:12

Waarom begin je nu over iets anders dan waar je het net over had.. Verward

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:12

Somebitch schreef:
Dat is het zelfde als stoppen met roken. Ja

Roken is zeker wél lichamelijk verslavend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:13

Doe ik dat ?
Volgens mij hebben we het nog steeds over verslaving of niet ? Knipoog

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:14

Arabian_Girl schreef:
Jorieke schreef:
Je neemt 1 keer de verkeerde xtc pil en je leven is verwoest

Dat kan met alles gebeuren..steek 1 keer op het verkeerde moment over en je kan ook plat gereden worden

Onzin, je weet nooit hoe je reageert op dat soort rotzooi. Drugs kan je niet vergelijken met zoiets. Drugs kan heel onvoorspelbaar zijn, het is een beetje googchelen met je hersencellen en je belevingswereld.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:14

Ja maar net kwam je op mij terug Juul en niet op de TS. Nu ga je het ineens over de TSer hebben en of het nu wel of geen verslaving is maakt je niet uit maar de TSer kan geen nee zeggen zeg jij..

Terwijl je het net er nog over had of je er verslaafd aan kon raken of niet. Knipoog
Dan gaat het over iets anders toch?

Dat weet ik Chubby maar ik bedoel stoppen met roken kan je ook niet als je niet 'echt' wilt stoppen. Zo is dat bij XTC ook. Ja

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:15

Wat zie ik hier veel reacties van mensen die er geen verstand van hebben.

Dat het veel gebruik gevaarlijk is klopt maar als je er minimaal 3 maanden tussen hebt zitten is het echt niet zo belastend.

Lichaamelijk verslaafd kun je er niet van worden (wel geestelijk maar dat is ook niet zo snel, is bewezen uit meerdere studies).

Als je niet teveel neemt en goed naar je lichaam blijft luisteren kan je lichaam het heel goed aan hoor.

Ik wil geen propoganda maken maar er zitten ook, bij goed gebruik, veel voordelen aan. Je wordt meer open minded en kan je veel harmonie geven. Tuurlijk moet je dopemine wel aangemaakt worden maar dat je daarna depri bent is ook onzin (nogmaals we zijn niet van was gemaakt), zit echt tussen je oren.

Mensen zijn mentaal veel sterker en flexibeler dan ze denken. Dat is ook een rede waarom ik het niet aanraad aangezien er zoveel mensen zijn die in de war met zichzelf zijn. Ik schrik ervan hoeveel mensen er in de knoop zitten (ook niet gebruikers) maarja dwaal nu af...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:15

Jorieke schreef:
Arabian_Girl schreef:

Dat kan met alles gebeuren..steek 1 keer op het verkeerde moment over en je kan ook plat gereden worden

Onzin, je weet nooit hoe je reageert op dat soort rotzooi. Drugs kan je niet vergelijken met zoiets. Drugs kan heel onvoorspelbaar zijn, het is een beetje googchelen met je hersencellen en je belevingswereld.

Net zoals de medicatie die je bijvoorbeeld in het ziekenhuis krijgt. Lachen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:18

Jorieke nix is voorspelbaar als je zo gaat praten...idd als je een paracetamol neem kan je ook verkeerd/anders erop reageren etc

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:19

Arabian_Girl schreef:
Net zoals de medicatie die je bijvoorbeeld in het ziekenhuis krijgt. Lachen

Tja, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar geloof me je brengt alleen maar ellende mee met dat. En het is van korte duur, dus wat heb je eraan? ... NOthing Misselijk

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:19

ik wordt een beetje moe van de mensen die nog nooit gebruikt hebben maar precies weten wat het met je doet enzo.Maar als iemand elk weekend dronken is vinden ze vast niet erg want ja dat is niet illigaal.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:22

Ik ga helemaal mee met Sabje..

Degene die hier nu tegen mij zeggen dat je er alleen maar ellende mee krijgt etc. Weten niet eens wat het inhoudt en hebben het zelf niet meegemaakt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:22

Inderdaad Sabje.. Jammer is dat..

Overigens: ik ben bloeddonor en heb uitgebreid met de arts op de bloedbank gesproken toen ik werd opgeroepen maar enkele dagen daarvoor had gebruikt. Het grootste risico van pillen is de onzekerheid wát er in die pillen zit en onverstandig gebruik. Zelfs met een paar pillen achter je kiezen mag je gewoon bloed geven!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:23

Arabian_Girl schreef:
Jorieke nix is voorspelbaar als je zo gaat praten...idd als je een paracetamol neem kan je ook verkeerd/anders erop reageren etc

Ik neem aan dat de kans dat je verkeerd reageerd op een paracetamol 1000x kleiner is dan op een XTC pil.
Voor die paracetamol is heel wat testwerk vooraf gegaan, aan die XCT pil niet...

Je KAN op beide verkeerd reageren, maar de kans is toch wel aanzienlijk verschillend..

bambi

Inderdaa alcohol is vele malen slechter voor je lichaam en geest maar dat gebruiken zoveel mensen en wordt geaccepteerd zonder erbij na te denken. Een xtc pilletje op zijn tijd is echt veel minder belastend. (en nu niet allemaal reacties gaan geven van : ik drink niet , heb het over het gros en de acceptatie alom)

Somebitch

Vooral het laatste Chubby. Lachen

De meeste mensen van nu die drugs gebruiken die tja.. zijn niet slim.. Nemen 2 pillen zonder dat ze weten wat het met ze doet.. Zo ook over de andere drugs. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:24

Iemand die elk weekend dronken is vind ik ook dom bezig.

Maar om terug te komen op verslaving wel/ niet. Als je er niet vanaf kan blijven en steeds weer wilt gebruiken ben je imo verslaafd. Verder snap ik je laatste reactie op mij niet zo Somebitch.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:25

rijoyco schreef:
Arabian_Girl schreef:

Ik neem aan dat de kans dat je verkeerd reageerd op een paracetamol 1000x kleiner is dan op een XTC pil.
Voor die paracetamol is heel wat testwerk vooraf gegaan, aan die XCT pil niet...

Je KAN op beide verkeerd reageren, maar de kans is toch wel aanzienlijk verschillend..

En wat als je allergisch bent voor een bepaalde stof die er in een paracetemol zit?

Een paracetemol is maar een voorbeeld hoor.. Had ook zwaardere medicatie kunnen zijn bijvoorbeeld morfine.. Dit is namelijk ook drugs... Bloos

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:25

Nou nee hoor..want je kan je pillen gewoon laten testen dus is er nix aan de hand Knipoog

en waarom quote je iets met mijn naam erbij wat ik niet gezegt heb jorieke? Vind dat ook een beetje vaag

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:26

Juul schreef:

Maar om terug te komen op verslaving wel/ niet. Als je er niet vanaf kan blijven en steeds weer wilt gebruiken ben je imo verslaafd. Verder snap ik je laatste reactie op mij niet zo Somebitch.

Je begon over iets anders.. Maar laat maar als je goed terug leest kan je het misschien vinden..

Verder ben je dan niet echt verslaafd.. Geestelijk ja.. Maar lichamelijk ben en kan je er niet verslaafd aan worden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:26

De eerste keer dat ik gebruikte was met vrienden die vaker gebruikten. Eén van hen is die avond keurig nuchter gebleven om mij te "begeleiden". Van hem heb ik veel geleerd over "serieus en verstandig" omgaan met rotzooi Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 12:27

Somebitch schreef:
[naam] schreef:

Je begon over iets anders.. Maar laat maar als je goed terug leest kan je het misschien vinden..

Verder ben je dan niet echt verslaafd.. Geestelijk ja.. Maar lichamelijk ben en kan je er niet verslaafd aan worden.

Heb ik gezegt dat je er lichamelijk verslaafd aan kunt raken ? Nope. Geestelijke verslaving is net zo goed verslaving.

Heb niet zo'n zin meer om terug te lezen.