Het hooikoorts topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Re: Het hooikoorts topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:24

naam : Monica
leeftijd: 15 jaar
hoelang heb je er al last van: lang genoeg Vork
wat gebruik je er tegen: aerius en af en toe neusspray
wat doe je er tegen: nou niks... blijf er niet om thuis!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:05

Naam: Sophie
Leeftijd: 17
Hoelang heb je er al last van: Denk nu zo ongeveer 5 jaar, daarvoor was het nog in de hand te houden.
Wat gebruik je ertegen: Ik heb Xyzal gehad, Aerius gehad, hielp beide niet. Slik nu toch af en toe nog een Xyzal. Heb een puffertje, Salbutamol 100. Ook gebruik ik neusspray en oogdruppels.
Wat doe je ertegen: Verder kan ik er niet zoveel aan doen. Ik heb altijd wel een zonnebril op in de zon en heb zelfs soms een sjaal om in de zomer bij de paarden ofzo, tijdens het poetsen Clown

Heb overigens niet alleen hooikoorts, maar ook een huisstofmijtallergie, ben allergisch voor dieren en tsjah, voor alles wat er eigenlijk maar is Clown

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:07

naam : Jolise
leeftijd: 19
hoelang heb je er al last van: Jaar of 10
wat gebruik je er tegen: Reactine pillen
wat doe je er tegen: Verder niks, niezen, neus snuiten, handen wassen. Als ik vrij ben direct douchen en schone kleren aan, en ramen dicht houden thuis

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:13

naam : Mies
leeftijd: 31
hoelang heb je er al last van: >15 jr
wat gebruik je er tegen: Telfast 180
wat doe je er tegen: Zo min mogelijk histamineverhogende producten eten, geen gras maaien, soms zonnebril dragen.

In het ziekenhuis hadden ze destijds nog nooit zo'n heftige reactie op gras gezien. Daarom kom ik niet in aanmerking voor het 'inspuiten met pollen' (risico op shock te groot). Er zijn ook diverse bomen waarvan ik ga niezen en huilen. Met medicatie (het hele jaar door), en het letten op wat ik eet is het redelijk in bedwang te houden. Helaas laat ik dus overheerlijk fruit als ananas en aardbeien staan, en eet ik verder ook niet al te veel tomaten, schaaldieren en Franse kaas, want daarvan wordt het zeker weten erger.
In het verleden heb ik er ook (dubbele) oogontstekingen door opgelopen, net als voor- en bijholte ontstekingen, omdat ik dan te laat was begonnen met medicatie.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:53

Wat jij als laatste zegt Sientje, komt mij ook bekend voor. Vaak bijholte ontstekingen.. Om over oogontstekingen al helemaaaal niet te praten Clown

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:09

Ik meld me ook!
naam : Niki
leeftijd: 13
hoelang heb je er al last van: Ongeveer 4 jaar denk ik..
wat gebruik je er tegen: Allerfre-tabletjes & -neusspray.
wat doe je er tegen: Uhm, verder niks eigenlijk dan mn pillen slikken en neusspray gebruiken, ik ga idd niet binnen zitten omdat ik hooikoorts heb!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:21

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-08 19:47

ik heb daar al wel wat meer over gehoort missnynke maar dan de negative verhalen (dat het niet werkt etc.)...

Sientje @ dat je in shock kan raken van het inspuiten met pollen!! dat wist ik nog niet..

Sophie2 @ dat lijkt me al helemaal vervelend... dat je alergisch ben voor dieren.. rij je wel gewoon paard?? of dat ook niet??

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:11

natje93 schreef:
Sientje @ dat je in shock kan raken van het inspuiten met pollen!! dat wist ik nog niet..

Dat is mij destijds verteld. Heb even een bijsluiter van een willekeurig pollenmiddel opgezocht:
U dient na injectie 30 minuten ter observatie in de wachtkamer van uw arts te blijven, zodat kan worden ingegrepen indien zich een ernstige ongewenste reactie, zoals een shock of ernstige kortademigheid, zou ontwikkelen.
Bron: http://www.artu-biologicals.nl/content/ ... er&lang=nl

Mij wilden ze vanwege mijn heftige allergie dus niet laten wachten in de wachtkamer, maar op de IC... tsja... ik heb ervoor bedankt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:14

Ik meld me ookmaar
naam : Heleen
leeftijd: 47
hoelang heb je er al last van: Vanaf mijn jeugd
wat gebruik je er tegen: Aerius, nasonex neusspray, Livocab oogdruppels
wat doe je er tegen:Zonnebril op en goed de medicijnen innemen.
Daarbij ook astma en daarvoor ook medicijnen.
Ach ben er 47 mee geworden hoop er nog veel ouder mee te worden

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:43

Hebben jullie nu al last van de hooikoorts?
Ik namelijk nog niet (vandaag voor het eerst) terwijl ik normaal veel eerder last heb :s
Misschien omdat ik nu een glutenvrij en histamine beperkend dieet volg?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:46

Ik gebruik: neusspray en Livocab oogdruppels. Ik heb nu (afkloppen) nog geen last, meestal ben ik aardig vroeg. Maar de natuur loopt natuurlijk ook wat achter met die lange kou.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 21:53

Doei! jammergenoeg...
naam : Eva
leeftijd: 15
hoelang heb je er al last van: te lang
wat gebruik je er tegen: Xzyzal
wat doe je er tegen: niet veel, daar heb ik geen zin in. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:28

Doei!

Misschien voor sommige dé tip:
De homeopaat.

Ik heb jarenlang last van hooikoorts gehad, was vanaf maart tot oktober dagelijks ziek (moe, duizelig, verkouden) en zat met tranende ogen op de fiets als de zon scheen & de bloemen bloeide.
Vorig jaar heb ik me laten behandelen bij de homeopaat & het werkt. Geen traanogen, niet vermoeid, geen jeuk, niet verkouden.
Dit jaar kreeg ik er erg vroeg last van & zijn we een maand later naar de homeopaat gegaan. Inmiddels ben ik weer behandeld en heb ik nergens meer last van.
Echt een aanrader!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 22:47

Wat voor homeopaat bedoel je Lauss?

Ik ga vanaf september (heb nu helaas geen tijd) wel naar Monique Croes www.wegallergie.nl ik hoop dat zij mij verder kan helpen...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:08

naam : Jitske
leeftijd: 17, bijna 18
hoelang heb je er al last van: Al zeker 6 jaar
wat gebruik je er tegen: Aerius, Nasonex (maar niet zoveel)
wat doe je er tegen: Neus snuiten? Haha!

Ik moet wel zeggen dat ik er de afgelopen jaren minder last van had, ondanks dat ik elke dag enkele uren bij 't paardje was. Misschien gewennig ofzo..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:20

Hoelang last: vanaf 15e ongeveer, klachten worden ieder jaar erger lijkt het wel.
Wat gebruik ik: xyzal, soms neusspray of oogdruppels.
Wat doe ik er tegen: valt weinig tegen te doen helaas behalve het wat rustiger aan doen op de dagen dat het heel erg gesteld is met de pollen in de lucht maar goed dan moet ik ook wel want dan ben ik heel moe en duf.

Heb ieder jaar weer een beetje meer last en al heeeel veel verschillende pilletjes gebrobeerd ook homeopathie ed. Weet niet wat ik verder nog zou kunnen proberen behalve spuiten maar daar ben ik zelf niet echt voor, zijn er anderen die hier wel ervaringen mee hebben goede of slechte? Ik ben benieuwd. Wil dit jaar niet weer me zo beroerd voelen als de afgelopen 2, 3 jaar.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:47

Naam: Aline
Leeftijd: 18
Hoelang heb je er al last van: 4 jaar ofzo
Wat gebruik je er tegen: Mizolen, oogdruppels, en neusdruppels
Wat doe je er tegen: zie hierboven en verder doe ik er niks tegen, ik ga er niet op binnen blijven

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 19:53

ik heb er nu ook last van.... gelukkig nog niet zo veel Knipoog Ik heb al wel mijn mediceinen ingenomen.. (in de hoop dat ze werken Tong uitsteken )
gelukkig is er net een stortbui over terneuzen getrokken dus hier heb ik even geen last van de pollen Haha! Haha!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:45

Naam: Danielle
leeftijd: 23 jaar
Hoe lang last van: 3 jaar
Wat gebruik je er tegen ? : Aerius
wat doe je er tegen ?: Euhmmm.. haha.. niets

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:05

Naam: Lara
Leeftijd: 17
Hoe lang last van: uhm, toch zeker 8 of 9 jaar..
Wat gebruik je er tegen: Allerfre, en als ik echt rode irritatie onder mijn ogen krijg dan gebruik ik Aerius
Wat doe je er tegen: Een tabletje nemend dus Knipoog

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:08

*probeert met twee door de hooikoorts ontstoken ogen fatsoenlijk te typen*
naam : Louise Oostdijk
leeftijd: 19
hoelang heb je er al last van: Mijn hele leven. Vroeger was het heel erg, toen werd het minder, maar dit jaar lijkt erger dan vorig jaar.
wat gebruik je er tegen: Ik heb homeopathische pillen die een beetje werken, maar ik wil volgend jaar zo'n prik halen.
wat doe je er tegen: Niets, ik ga er geen dingen voor laten. Behalve hooikoorts ben ik ook allergisch voor de rest van de natuur. Geprikt door een distel? Dikke rode bulten. Waar ik wel echt van baal is dat ik ook allergisch ben voor honden, katten, en worst of all: PAARDEN!!! Toch weerdhoud dit me er niet van me in te schrijven voor de opleiding Diergeneeskunde (het liefst richting paard). Het is lastig, en misschien is het voor mij onmogelijk om dierenarts te worden, maar ik wil het toch proberen...
Ik doe gewoon wat ik leuk vind. Soms is het lastig. Zoals mijn ontstoken ogen, dan kan ik echt mijn paard niet poetsen... Maar ik ga wel, spuit haar nat (als het mooi weer is), dan is er minder stof, of ik ga wandelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:40

leeftijd: 27
hoelang heb je er al last van: Sinds de puberteit zo'n beetje
wat gebruik je er tegen: Loratadine en soms oogdruppels / neusspray

wat doe je er tegen: Meestal weinig, behalve een extra tabletje. Ik blijf er over het algemeen niet voor thuis, frisse lucht en zonneschijn zijn ook wat waard. Cool Maar ik ben een keer rond Hemelvaart op vakantie geweest op de boerderie, terwijl alles in bloei stond, overal dieren waren, en de mensen ook nog rookten, en daar konden geen tabletjes tegenop. Toen werd ik er echt beroerd van (hoofdpijn, misselijk, oneindige jeuk). Dus die situatie probeer ik een beetje te vermijden. Lachen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:41

Ik had er vanochtend last van.. niet te geloven maar mijn huisarts moest weer zonodig met vakantie dus kan ik 2 weken wachten op nieuwe medicijnen.. deze werken tóch niet zo goed als ik dacht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:44

Monica: ik weet niet welke medicijnen je krijgt, maar de kruidvat-loratadine-tabletjes verschillen niet zoveel van Aerius. Je zou die misschien ter overbrugging kunnen gebruiken? (Bij mij werkt Aerius zelfs minder, hoewel dat medisch gezien onwaarschijnlijk is Lachen )