Slapen zonder ook écht uit te rusten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miloetje

Re: Slapen zonder ook écht uit te rusten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:05

heb hier ook last van.. Soms slaap ik lang maar dat is vooral in de weekends.. Soms duurt het wel 3 uur voor ik echt in slaap ben.. Heb nu pilletjes maar weet niet zeker of die werken.. slaap dan wel goed dan niet goed... Maar goed stilte helpt bij mij wel.. Geen licht, geen geluid...

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 02:49

ik heb hier ook heel erg veel last van. Ik ga 's avonds rond 11 uur uit bed en om 7 uur gaat mijn wekken.
In het begin lijkt het alsof ik uitgeslapen ben, maar zodra ik een uurtje wakker ben, heb ik het gevoel alsof ik al een week niet geslapen heb.
Aan mijn telefoon kan het niet liggen(die ligt in de woonkamer).

op mijn werk kan ik mijn ogen dicht doen en val ik direct in slaap. Ook na het avondeten rond half 7 moet ik niet op de bank gaan zitten, want dan ben ik ook vertrokken.

Ik vind dit heel erg en ik heb echt geen idee wat ik eraan kan doen.
Ik krijg mijn dagelijkse hoeveelheid vitamines en zon( voor zover dat mogelijk is Knipoog )

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 02:54

Ook hier nog iemand die er last van heeft.. Ik stap er vermoeid in en stap er nog vermoeider uit.. Nou zijn er de afgelopen maanden ook heel stressvol geweest en ook daarvoor was het niet bepaald rustig dus dit zal uiteraard mee spelen.. Als ik dan op een gegeven moment zo bekaf ben dan val ik ook knock out in slaap waarna ik zo diep en onrustig slaap dat ik daarna gewoon weer vermoeid wakker ben.. Verschrikkelijk... Overdag kan ik zo slapen maar 's nachts en 's avonds niet te doen zeker als het te rustig om mij heen is wordt ik onrustig..
Als ik dan toch een tijd denk ik ga "op tijd" naar bed dan wordt ook hier alleen maar gepiekerd.. Dus slaap kan ik dan wel vergeten ..
Het irritante is dus ook weer dat ik op de bank 's avonds wel in slaap kan komen maar kruipt maysie in haar bed dan lukt dit dus zo niet .. Gaaaap

Hoe kan dit probleem toch worden opgelost.. Slaappillen hadden weinig effect en ook valeriaan niet.. Dus tips tips tips...

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 09:51

Waarschijnlijk zit je met wat dingetjes in je hoofd. Je blijft er in je slaap nog over malen en dat veroorzaakt het vermoeide gevoel als je net je bed uitstapt. Ik denk dat je moet proberen de dingen waarmee je zit op te lossen en dat je dan pas weer lekker slaapt! Echte slaapmiddelen zou ik nog niet aan beginnen als ik jou was..

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 02:13

Sophie2 schreef:
Waarschijnlijk zit je met wat dingetjes in je hoofd. Je blijft er in je slaap nog over malen en dat veroorzaakt het vermoeide gevoel als je net je bed uitstapt. Ik denk dat je moet proberen de dingen waarmee je zit op te lossen en dat je dan pas weer lekker slaapt! Echte slaapmiddelen zou ik nog niet aan beginnen als ik jou was..

Nam aan dat het naar mij gericht was Bloos
Spijtig genoeg duren de problemen nog wel even dus me hoofd leeg krijgn zal moeilijk worden.. Altijd al veel ellende gehad.. Dus dat hakt er op een gegeven moment wel in .. Frusty... Slaappillen werden voorgeschreven door de huisarts in de hoop me toch enige rust te geven mar spijtig genoeg heeft dat niet geholpen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 06:01

Ik herken veel dingen die hier gezegd worden
niet kunnen slapen ivm het piekeren...dit heb ik dus ook ivm veel aan mijn hoofd kwa nare dingen
Nu ben ik er afgelopen week toch achter gekomen wat mij helpt Haha!
Ik lees een boek in bed en maak daarmee mijn hoofd leeg
Ik ga op in het verhaal en vergeet mijn probs heel even en beland in het "boek/fantasiewereldje"
ruk een hoofdstuk of wat goed uit en klap het boek dicht,licht gelijk uit en dan ga ik slapen
Bij mij werkt het dus erg goed en nu wanneer ik teveel rotzooi op een dag gehad heb lees ik rustig 4 hoofdstukken Ja

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:46

Ik heb hier dus ook last van, ik lees even mee. Lachen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 19:19

Yoshimi schreef:
Wat bij mij goed helpt tegen piekeren: alles opschrijven waar je over nadenkt.. Dan is het uit je hoofd en ben je een stuk rustiger.

Dat werkt bij mij dus helaas echt niet he..
Dan ga ik er alleen nog maar meer aan denken omdat ik dan t precies wil formuleren.

Ik kom er deze week achter dat ik dus echt af en toe wakker wordt van mezelf als ik op mijn rug lig en snurk. Bloos! En daardoor dus niet diep genoeg slaap.
Kan ook een reden zijn... (wel een beschamende)

Ik heb ook moeite met inslapen. Daarom slaap ik het beste in als ik nog een half uurtje tegen mn vriend aan lig op de bank voor de tv. Dan ben ik helemaal ontspannen.
Als ik eerst nog ga computeren ofzo, dan blijf ik te lang rondjes draaien in bed.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 20:57

Ik heb er ook last van, ik stap moe m'n bed in en stap er moe weer uit. Ik heb eigelijk meer slaaptijd nodig dan mijn 7 uur, maar ik ben eigelijk gewoon te eigenwijs om vroeger naar bed te gaan. Ik ben heel druk in mijn slaap, draai heel vaak, praat/schreeuw in mijn slaap en ik slaap wandel. En ik heb ook last van dat gepieker heel de tijd, echt niks aan te doen. Meestal als ik echt echt echt wil slapen, doe ik mijn hoofd 'leeg' maken, dan denk ik aan niks, hou ik mijn ademhaling in de gaten en slik ik niet meer. Werk wel beetje goed.

Ik slaap trouwens ook gewoon met Gsm bij me, elke dag.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 22:00

In 2007 heb ik pfeiffer gehad.
Ik ging werken, kwam thuis, ging naar bed en smorgens stond ik weer op naar het werk.
Inmiddels is de pfeiffer over, maar de moeheid bleef ongelooflijk erg.
Ik heb bij de DA toen supradyn energiepillen gehaald en ik he weer energie voor 10.
Ik ga naar bed en wordt in de ochtend uitgerust wakker, ik kan weer lekker paardrijden en wordt niet moe bij het kleinste dingetje dat ik doe.
Nadeel is dat het wel wennen is Haha!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 22:07

Ik heb er ook wel eens last van. en als ik dan weer eens neit in slaap kan komen en lig na te denken doe ik vaak het volgende:

Ik adem heel rustig diep in, en dan heel rustig diep uit. Ik ben daar echt heeel bewust mee bezig, wat er ook nog eens voor zorgt dat je neit over andere dingen ligt na te denken. dit vergt wel wat discipline, om niet alsnog weer af te dwalen. Maar meestal als ik begin mijn ademhaling te reguleren val ik tenminste wel vlot in slaap. Wil dus neit zeggen dat ik goed slaap of uitgerust wakker wordt, dat verscheelt hel erg, maar ik slaap tenminste wel snel en lig niet zo lang te piekeren.

p.s.: Het idee van het rustig ademen is verder ook dat je in je slaap normaal ook rustig en diep ademhaalt. Dus als je dat al bewust doet, past je lichaam zich daar op aan zegmaar, en val je makkelijker in slaap.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 00:51

Marchador schreef:
In 2007 heb ik pfeiffer gehad.
Ik ging werken, kwam thuis, ging naar bed en smorgens stond ik weer op naar het werk.
Inmiddels is de pfeiffer over, maar de moeheid bleef ongelooflijk erg.
Ik heb bij de DA toen supradyn energiepillen gehaald en ik he weer energie voor 10.
Ik ga naar bed en wordt in de ochtend uitgerust wakker, ik kan weer lekker paardrijden en wordt niet moe bij het kleinste dingetje dat ik doe.
Nadeel is dat het wel wennen is Haha!

kan je wel in slaap komen dan door die energiepillen?
ik kan zeker niet slapen als ik niet moe ben maar zou wel wat meer energie willen hebben dus vandaar ik even graag wil weten Knipoog